Inttiin, saapumiserä 2/2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Denzel
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
r.w:n kanssa samaa mieltä.

Kaikki käskyt, jotka eivät ole perusteltavissa puhtaasti rationaalisilla syillä, laskevat alikessujen ja muiden pikkupomojen kunnioitusta minun silmissäni. Voin harjata vessanpönttöjä hammasharjalla ja juosta päättömästi kymmeniä kilometrejä, jos näille löytyy jokin muu syy kuin alikessujen egonkohotustarve.

No eipä siellä kyllä mitään päätöntä juoksuttamista ole. Ja vessanpöntötkin pestään ihan siihen hommaan tarkoitetulla harjalla. :) Jos tommosia kuitenkin tulee, niin aina voi käydä kouluttajalle kantelemassa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että paska valuu aina alaspäin. :)

No eipä siellä kyllä mitään päätöntä juoksuttamista ole. Ja vessanpöntötkin pestään ihan siihen hommaan tarkoitetulla harjalla. :) Jos tommosia kuitenkin tulee, niin aina voi käydä kouluttajalle kantelemassa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että paska valuu aina alaspäin. :)

Riippuu kovin paikasta ja alijohtajista toi päätön juoksuttaminen, mut ainakin kajaanin 1.jk:ssa sitä riitti. Vaikka itse kyseenalaistin paljon käskyjä huomasin helpommaksi sen reitin, että teki mitä sanottiin ja koitti parhaan mukaan vältellä kaikkia paskoja nakkeja, ku jos rupes vetää hankalalla asenteella, niin muita rankaistiin siinä vaiheessa ja ryhmäkuri toimii intissä yleensä melko hyvin...

Rovaniemi - lennosto. Pääseeköhän sitä kunto pahastikkin laskemaan.. Meinaa tympiä et ei sodankylään hakenut. Mut kaipa sitä tuollakin pärjäillee.

r.w:n kanssa samaa mieltä.

Kaikki käskyt, jotka eivät ole perusteltavissa puhtaasti rationaalisilla syillä, laskevat alikessujen ja muiden pikkupomojen kunnioitusta minun silmissäni. Voin harjata vessanpönttöjä hammasharjalla ja juosta päättömästi kymmeniä kilometrejä, jos näille löytyy jokin muu syy kuin alikessujen egonkohotustarve.

Se että opetetaan kuria on ihan rationaalinen syy.

Joka sanoo ettei tee mieli kuolla minkään valtion puolesta, niin kannattaisi miettiä millaista se elämä olisi jos se valtio ei olisi suojaamassa.

Joka sanoo ettei tee mieli kuolla minkään valtion puolesta, niin kannattaisi miettiä millaista se elämä olisi jos se valtio ei olisi suojaamassa.

Me oltais suuria hippiajattelijoita paratiisissa, jossa kukaan ei tapa toisiaan ja kaikki on täydellistä.

Ainakin minun kohdallani kunnioitus johtajia kohtaan tippuu nollaan tasan tarkkaan siinä vaiheessa, kun "opetetaan kuria" ilman mitään varsinaista syytä.

IMO paras johtaja on sellainen, joka perustelee kaiken järkevästi ja käyttäytyy asiallisesti. Tarvittaessa hyvä johtaja osaa tietysti opettaa kuria niille vittupäille, joilta sitä ei muuten löydy.

Ainakin minun kohdallani kunnioitus johtajia kohtaan tippuu nollaan tasan tarkkaan siinä vaiheessa, kun "opetetaan kuria" ilman mitään varsinaista syytä.

IMO paras johtaja on sellainen, joka perustelee kaiken järkevästi ja käyttäytyy asiallisesti. Tarvittaessa hyvä johtaja osaa tietysti opettaa kuria niille vittupäille, joilta sitä ei muuten löydy.
No kun sitä kuria ei suurelta osalta todellakaan löydy! :david:
Jos kaikki toimis niin kuin pitää niin tuskinpa tulis mitää paskaa niskaa kenellekään ja kaikilla olis (ainaki vähän :d)mukavampaa...

Tuossa sinun tilanteessa ei oliskaan mitään käyttöä armeijalle, mutta jos ajatellaan maalaisjärjellä niin on aina niitä jotka haluavat seurata jotain systeemiä, joten valtioiden katoaminen on mahdotonta. Aina tulee joku joka hakee valtaa. Itsellä ei ole sellaisia tunnen siteitä Suomeen, että haluaisin sodan tullen kuolla sen puolesta. Valtiot ovat loppujen lopuksi vain tavallisten ihmisten tekemiä sopimuksia eli ei taistelemisen arvoisia asioita. Voisin taistella asioiden puolesta joihin uskon, kuten perhe jne. Mielummin teen nopean maasta paon sodan syttyessä, kyllä niitä hyviä valtioita riittää. Koska olen vain yksilö joka ajattelee näin niin ei sillä lopputulokseen ole mitään merkitystä, koska suurin osa menee puolustamaan maata, ainut merkitys on se, että olen itse todennäköisemmin elossa, itsekästä ajattelua ehkä.

Ps. En ole hippi, en ole vain helposti uhrautuvaista sorttia.:haart:

Olet oikeassa, mutta armeijan johtamistyyliin on omat syynsä: taistelutilanteessa ei yksinkertaisesti ole aikaa kysyä jokaisen mielipidettä, eikä sitä välttämättä edes haluta (vrt. 40 v. ammattisotilas - 19 v. peruskoulutuksen saanut). Eikä kaikki välttämättä edes halua antaa mielipidettään tositilanteessa. Sota on vähän vieras asia useimmille alle 80 vuotiaille, mutta alkaisitko sinä neuvoa esimerkiksi lentokapteenia/muuta henkilökuntaa moottorivian sattuessa?

Pitkä teksti yläpuolella

Olen samaa mieltä kanssasi siitä että valtioiden synty on väistämätöntä. Kuitenkin vallanhimo syynä kuulostaa mielestäni melko huteralta perustelulta. Kuvitellaas anarkistinen tila jossa sinä ja perheesi asutte omalla luomufarmillanne, olette omavaraisia lukuunottamatta jotain suolaa jonka käytte ostamassa suolakauppiaalta kerran kuussa (joka btw kusettaa teitä mahdollisesti kun ei ole poliisia jolle itkeä). Tekstisi perusteella olet(te) varmasti aika rauhanomaista porukkaa. Kuitenkin ne ihmiset, jotka ovat valtiossa vankiloissa yleensä, perustavat rosvoporukan joka tulee ja ryöstää teidät. Näin tapahtuu joka kerta kunnes
a) ette tee mitään ja kuolette nälkään kun rosvot vievät kaiken
b) perustatte naapurien kanssa yhteenliittymän (eli alkeellisen valtion) joka suojelee teitä rosvoilta
Rosvot tietysti liittyvät yhteen isompien laumojen kanssa. Te teette samoin ellette halua kuolla nälkään/väkivaltaan. Tätä kasvamista jatkuu niin kauan kunnes teillä on naapurienne kanssa niin iso yhteenliittymä ja niin paljon työnjakoa että uskottava armeija voidaan ylläpitää. Samanlainen anarkia vallitsee nykyisten valtioiden välillä. Ne ovat vaan niin suuria yksiköitä ettei tappelemaan kannata lähteä noin vain (esim. ydinaseet).
SIKSI se on väistämätöntä. Ei ole mitään valintaa olla "rauhanomainen" tai "yksilö", kun pahoja ihmisiä kuitenkin aina on.

Mielummin teen nopean maasta paon sodan syttyessä, kyllä niitä hyviä valtioita riittää.
Matkatoimistot varmaan järjestävät käteviä "pakene sotaa käyvästä maasta"-pakettimatkoja?

Ja nämä "hyvät valtiot" varmasti pakahtuvat riemusta kun ilmoitat itsestäsi rajalla..
"Moi, tulin nyt tänne, antakaa asunto ja työpaikka!"
"Kas, taistelukuntoinen nuorukainen joka juuri pakeni omasta maastaan, tervetuloa!"

;)

Ei tässä edes huomaa, että kohta lähdetään inttiin töiden lomassa. Asenne ihan ok. Asennoitunut pisimpäänkin palvelusaikaan, eiköhän sen siellä näe miltä se alkaa maistua.

Ja suuntana Hoikankangas, Kajaani.

Paras joukkue on kuin koira joka tekee kaiken mitä käsketään eikä kyseenalaista käskijää. Paras johtaja on sellainen joka paskanakittaa joukkuettaan siihen asti että mikään homma ei enään vituta vaan se tehdään silloin kun käsketään.

Itsellä ei ole sellaisia tunnen siteitä Suomeen, että haluaisin sodan tullen kuolla sen puolesta. Valtiot ovat loppujen lopuksi vain tavallisten ihmisten tekemiä sopimuksia eli ei taistelemisen arvoisia asioita. Voisin taistella asioiden puolesta joihin uskon, kuten perhe jne. Mielummin teen nopean maasta paon sodan syttyessä, kyllä niitä hyviä valtioita riittää.

Just. Vähän ristiriitasta asiaa tulee. Lähet maasta sodan syttyessä mutta jätät perhees ystäsväs ja rakkaas taakse vaikka niistä välität? HERÄÄ! Harva sinne sotaan menee suomen maan takia vaan sen takia ettei rakkaiden tarttis mennä tai että omilla lapsilla ois parempi elää.

Olet oikeassa, mutta armeijan johtamistyyliin on omat syynsä: taistelutilanteessa ei yksinkertaisesti ole aikaa kysyä jokaisen mielipidettä, eikä sitä välttämättä edes haluta (vrt. 40 v. ammattisotilas - 19 v. peruskoulutuksen saanut). Eikä kaikki välttämättä edes halua antaa mielipidettään tositilanteessa. Sota on vähän vieras asia useimmille alle 80 vuotiaille, mutta alkaisitko sinä neuvoa esimerkiksi lentokapteenia/muuta henkilökuntaa moottorivian sattuessa?

Juuri tosipaikassa tulee tärkeään rooliin johtajan kunnioitus. Jos tiedetään, että johtajalla on joskus ollut tapana antaa aivan turhia käskyjä vain egonkohotustarpeen takia, niin kyllä minä kyseenalaistaisin hänen käskynsä myös tositilanteessa. Jos tämä 40v ammattisotilas on ansainnut kunnioituksen alaimaisten silmissä jo aikaisemmin ja hänen tiedetään antavan käskyjä, joille löytyy aina jokin järkevä syy, niin varmasti niitä käskyjä noudatetaan ilman kyseenalaistamista jatkossakin.

Matkatoimistot varmaan järjestävät käteviä "pakene sotaa käyvästä maasta"-pakettimatkoja?

Ja nämä "hyvät valtiot" varmasti pakahtuvat riemusta kun ilmoitat itsestäsi rajalla..
"Moi, tulin nyt tänne, antakaa asunto ja työpaikka!"
"Kas, taistelukuntoinen nuorukainen joka juuri pakeni omasta maastaan, tervetuloa!"

;)

Yön pimeinä tunteina rajan yli.;) Tai mahdollisesti, jos osaa ottaa ennakkoa ja muuttaa maasta pois ennen sotaa. Kyllähän Suomeenkiin tulee näitä kulttuurin rikastuttajia jatkuvasti sota-alueilta nimeltä mainitsettomasta Afrikasta. Ja uskon, että aina koulutetulle työvoimalla löytyy kysyntää.

Just. Vähän ristiriitasta asiaa tulee. Lähet maasta sodan syttyessä mutta jätät perhees ystäsväs ja rakkaas taakse vaikka niistä välität? HERÄÄ! Harva sinne sotaan menee suomen maan takia vaan sen takia ettei rakkaiden tarttis mennä tai että omilla lapsilla ois parempi elää.

Ei ole vielä lapsia tai perhettä, mutta niiden ottaminen mukaan ei kai liene pois suljettu vaihtoehto? Eli taidan vielä jatkaa nukkumista omassa uni maailmassani.:)

Ei ole vielä lapsia tai perhettä, mutta niiden ottaminen mukaan ei kai liene pois suljettu vaihtoehto? Eli taidan vielä jatkaa nukkumista omassa uni maailmassani.:)

Sul ei oo vanhempia, sisaria, eikä kavereita? No anna mennä sitten.

Sul ei oo vanhempia, sisaria, eikä kavereita? No anna mennä sitten.

On, en laske omia vanhempia enää "perheekseni". Kyllähän se muutto ulkomaille kirpaisisi pahasti, mutta ei se elämä ole aina pelkkää päivän paistetta. Mutta mieluummin elossa ja vapaa kuin kuollut. Ei tälläiset tilanteet ole kellekkään helppoja, mutta katson ettei Suomi olisi niin hyvä, että olisin valmis uhrauhtumaan sen puolesta. Lisäksi kun sinä puhut muista ihmisista niin en usko, että se olisi pelkästään minun velvollisuuteni katsoa kavereiden perään, aikuisia kun ovat. He tekevät omat ratkaisut tuollaisessa tilanteessa, sillä heillä on aivan samat mahdollisuudet kuin minulla. Melkein sama tilanne se olisi, jos muuttaisin joskus ulkomaille töiden perään, muut jäisivät Suomeen.

Joskus pitää pystyä ajattelemaan järkevästi, eikä pelkän tunteen pohjalta. Mitähän siitä tulisi, jos ajattelisin koko ajan muiden tunteita? Voisi olla elämä aika kurjaa, kun ei pystyisi toimimaan, vaan pitäisi miettiä jatkuvasti mitä teen nyt. Esimerkiksi ei voisi mennä pihalle, koska voisi aiheuttaa mielipahaa jollekin ihmiselle vahingossa jne. En pidä itseäni minäkään tunteettomana ihmisiä, mutta joskus on hyvä selviytymisen kannalta ajatella itseään. Lisäksi kyllähän se satuttaa jättää hyviä ihmisä tänne, mutta minun lähtö tuskin todellisuudessa vaikuttaisi paljon heidän eloonjäänti mahdollisuuksiin.

Minun pointit:
1)En halua kuolla.
2)En ole vastuussa kaikista henkilöistä.
3)Suomessa on paljon sellaista mitä en halua puolustaa.
4)Oman perheen voisi ottaa mukaan, jos sellainen tulevaisuudessa on.

Näistä syistä en haluaisi jäädä sodan tullen tänne. En taida enää jatkaa asian jauhamista ettei mene ketju kokonaan:offtopic:.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom