Inttiin, saapumiserä 2/2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Denzel
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hep, Säkylään viestiä. Tuo sotilastukihakemus pitäisi käydä vielä viemässä kelan toimistoon. Vähän epäselvää tuossa on tuo omaisuuden vaikutus tuohon tukeen, eli jos olen säästänyt rahojani siten, että tilillä on yli 3000 euroa (lasik-leikkaukseen, ajokorttiin yms.) niin enkö muka sen vuoksi saa sotilastukea? Pitääkö tuossa käydä nostamassa tuon 3000 euron ylittävät varat tililtä vai mikä on tässä on homman pointti?

Ei hitsi eihän se voi olla niin että joku ei sais sotilas avustusta vuokran maksuun jos nyt sattuu olemaan paalua jemmassa. soitteles kelan konttoriin, ja puhelun jälkeen soita johonkin toiseen kelan konttoriin. tee tämä vielä kolmannenkin kerran. Tällä lailla saat ehkä vähän varmuutta asiaan. tai sitten saat kolme eri tulkintaa pykälästä:D

Ei hitsi eihän se voi olla niin että joku ei sais sotilas avustusta vuokran maksuun jos nyt sattuu olemaan paalua jemmassa. soitteles kelan konttoriin, ja puhelun jälkeen soita johonkin toiseen kelan konttoriin. tee tämä vielä kolmannenkin kerran. Tällä lailla saat ehkä vähän varmuutta asiaan. tai sitten saat kolme eri tulkintaa pykälästä:D

Noniin, soittelin kolmeen toimistoon ja kaikista sanottiin, että kaikki omaisuus, mikä ylittää tämän 3000 euron rajan menee vuokranmaksuun. Aivan vitun käsittämätöntä sanoisin. Noh, ei kai tässä muuta kuin pankkiin nostamaan ylimääräiset rahat pois siten, että tilin saldona lukee 2999,99€ :rock:

Onko kellään kokemuksia tällasiseta? Eli jos menene armeijjaan ensi talvena ja on pääsykokeet keväällä, niin kuinka paljon tommosta varten voin saada vapaata? Ja jos pamput ei ole halukkaita yhteistyöhön, onko mahdollista ottaa vapaata ja korvata päivät myöhemmin?

Itsellä olisi lähtö tuonne Kauhavan suuntaan. Asenne on se mikä se on, eli täysi asennevamma koko armeijaa kohtaan. Jos joku kysyy miksi, niin olen laiska henkilö eikä oikein nappaa ajatus metsässä hyppelystä, jonkun komennettavana joka ottaa armeijan vähän liian tosissaan. Saa nähä mitä tästäkin tulee, onneksi sentään pääsee räiskimään rynkyllä.:)

Onko kellään kokemuksia tällasiseta? Eli jos menene armeijjaan ensi talvena ja on pääsykokeet keväällä, niin kuinka paljon tommosta varten voin saada vapaata? Ja jos pamput ei ole halukkaita yhteistyöhön, onko mahdollista ottaa vapaata ja korvata päivät myöhemmin?
Pitäisi onnistua. Jos HL-päivät eivät meinaa riittää (ei pitäisi olla ongelmia jos palvelet 12kk) niin vähintään HSL-päivinä pitäisi onnistua.

http://www.mil.fi/varusmies/lomat.dsp

No kaippa se sitten riippuu paikastakin. Mulla oli ainakin 50+ leiriaamua ja 1/4 ajasta vietin vartiossa. Sitten oli kaikkee extranakkii kuten valmiudenkohotusta vaikka. Tahi sitten oltiin kaupungilla lainassa jotain vitun valokaapelii tms suojaamassa. :P Näin riksussa.

EDIT: Parolassa kuulemma spolelt on 3/4 aamuista vartiossa. Tiedä sitten miten sielä oikeesti asiat on.

sama meno oli meillä Parolassa eli spolleilla "edustus tehtäviä" oli paljon.Meidän aikaan (ll/05) toi oli n. 1/2 ajasta vartiossa jos ei osannut sluipata. Leireillä ei paljoa tarvinnu olla peruskoulutus kauden jälkeen.

8.7. kutsuu säkylä vuoden odottelun jälkeen.

Tuskin tarvitsee erikseen sanoa, että vituttaa, itse kun olen niitä ihmisiä jotka pitävät ajattelusta eivätkä ota käskyjä - saa nähdä mitä tulee. Noh, onneksi siellä saa ainakin nukkua pidempään kuin duuniaamuina.

:wall:

8.7. kutsuu säkylä vuoden odottelun jälkeen.

Tuskin tarvitsee erikseen sanoa, että vituttaa, itse kun olen niitä ihmisiä jotka pitävät ajattelusta eivätkä ota käskyjä - saa nähdä mitä tulee. Noh, onneksi siellä saa ainakin nukkua pidempään kuin duuniaamuina.

:wall:

LOL. Olet varmaan ihan helvetinmoinen ajattelija kun et ota käskyjä. Menestyt varmaan muuallakin ku intissä :thumbs:

Itsellä olisi lähtö tuonne Kauhavan suuntaan. Asenne on se mikä se on, eli täysi asennevamma koko armeijaa kohtaan. Jos joku kysyy miksi, niin olen laiska henkilö eikä oikein nappaa ajatus metsässä hyppelystä, jonkun komennettavana joka ottaa armeijan vähän liian tosissaan. Saa nähä mitä tästäkin tulee, onneksi sentään pääsee räiskimään rynkyllä.:)
Kannattaa ottaa vähän toisenlainen asenne, menee inttiki läpi hyvin. Ne turhat juoksutukse sunmuut on vittumaisia, mutta sitte ku pääsee sotimaa toisia vastaan, siis ihan eläviä kohteita, niin se on siistiä :hyper:

...Ne turhat juoksutukse sunmuut on vittumaisia, ...

Mitämitämitä.. ne on just niitä parhaita!! Saa liikkua.. ja talvella PÄÄSEE liikkuun eikä tartte kököttää jossain ojassa.

Kannattaa ottaa vähän toisenlainen asenne, menee inttiki läpi hyvin.

Miksi? Ei paskankaan syöminen ole hauskaa, vaikka miten kuvittelisi sen kermavaahdoksi. Kun en koe saavana mitään hyötyä armeijasta niin ei se vain nappaa, mielummin menisin jatkamaan opiskelua. Enkä saa henkilökohtaista tyydytystä ajatuksesta kuolla jonkun valtion puolesta, niin ei oikein tuokaan puoli nosta intti henkeä. No saa nähä mitä tapahtuu, kun astuu portista sisään.

LOL. Olet varmaan ihan helvetinmoinen ajattelija kun et ota käskyjä. Menestyt varmaan muuallakin ku intissä :thumbs:
:zzzz: No löl löl.

Kaikki muut kuitenkin varmaan ymmärsivät, että nyt ei ole kyse siitä jokapäiväisestä valmentajan, pomon tai vaikka avopuolison tahtoon myöntymisestä, vaan mielivaltaiseen pakkovaltaan alistumisesta. Suurin osa ihmisistä niin armeijassa kuin siviilissäkin sanoo ja tekee jatkuvasti asioita joihin ei oikeaa tarvetta saatikka velvollisuutta olisi suostua - ihan vain siksi, että eivät kehtaa tai uskalla sanoa EI koska käskijänä on poliisi, alikessu, kova kundi ylemmältä luokalta tms. Ellet muuten ymmärrä, niin on varmaan paikallaan täsmentää, että em. ei todellakaan ole kyse esim. punkan petaamisesta tai juoksulenkeistä. Vielä Jeesusmainen vertauskuva: sihteeri joka potkujen pelossa ottaa pomoltaan poskeen tämän sitä vaatiessa vs. sihteeri joka samassa tilanteessa säilyttää omanarvontuntonsa ja kieltäytyy jonka jälkeen tienaa pomoltaan vuosipalkkansa suuruisen bonuksen liiton lakimiehen avustuksella.

Olen tarvittaessa hyvin nöyrää poikaa niiden auktoriteettien edessä jotka kunnioituksen ansaitsevat, kuten vaikka valmentaja, pomo tai avopuoliso. Vastaavia löytyy tietysti myös armeijasta - kuten myös niitä jotka sitä eivät ansaitse. Tähän mennessä rehellinen nöyristelemättömyys ja perseen nuolemisesta kieltäytyminen ovat kantaneet hedelmää niin sosiaali-, koulu- kuin työelämänkin saralla (-kun kerran sitä murehdit), joten sillä minulle ei tosiaan enää ole suurempaa merkitystä, että tarkoittaako tämä asennevamma 12kk, 9kk, 6kk tai vaikka 6 päivän mittaista asepalvelusta. No compromises.

r.w:n kanssa samaa mieltä.

Kaikki käskyt, jotka eivät ole perusteltavissa puhtaasti rationaalisilla syillä, laskevat alikessujen ja muiden pikkupomojen kunnioitusta minun silmissäni. Voin harjata vessanpönttöjä hammasharjalla ja juosta päättömästi kymmeniä kilometrejä, jos näille löytyy jokin muu syy kuin alikessujen egonkohotustarve.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom