Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Millähän perusteella noihin johtajakoulutuksiin otetaan porukkaa ?
Haukkukaa tyhmäks jos haluutte, mut mitä meinaa movettaa?
Valinnat koostuu niin monesta eri asiasta. P-kokeiden pisteet pitää olla ainakin vähintään ne AUK:n tarvittavat eli ulkomuistista 2 ja 4 tms. Siihen päälle tietty vaikuttaa halukkaiden määrä, johtajatehtäväradan pisteet etc etc. Itsellä meni ainakin johtajatehtävärata päin persiitä, mutta pisteet muualta oli sen verran korkeat + halukkuus niin suuri, että 12 sakkiin mahduin n. 40 halukkaasta AUK-valinnoissa. Jos siis johtajakoulutukseen haluat niin kannattaa ilmaista se jokaisessa haastattelussa missä käyt. Sen lisäksi teet muut asiat niin hyvin kuin vain pystyt ja sitten katsotaan mihin se riittää. Ei se avaruustiedettä ole
- - - Updated - - -
Move = Motivaatiovemppa. Eli haetaan vapautusta kun ei kiinnosta tehdä jotain, eli movetetaan.
Älä nyt vaan saatana kuluta viimesiä päiviäsi tämän neuvon mukaisesti opetellen arvomerkkejä.. Ei hele......... Sielä on kyllä ihan tarpeeksi aikaa opetella kaikkea turhaa, mitä sitten pitääkin :DArvomerkkejä on hyvä opetella jo etukäteen. On sitten mukavaa kun voi ottaa vähän rennommin kun siihen on varattu koko päivä aikaa ja samalla rampataan tuvissa joissa alikersantit pitelevät kaikenmaailman arvomerkkejä ja ne pitäisi tunnistaa. Yleensä noissa riittää kun osaat sen kerran tai pari ja voit mennä tupaan lueskelemaan. Mukavampaa se on makoilla kuin jonottaa monta tuntia.
Ite menin inttiin 2007 ja mulla oli mukana sekä Letukka että tavallinen Marttiinin puukko. Eikä niistä kukaan silloin mitään sanonu. Molempia tarvin monta kertaa joka metsäleirin aikana, mm. rautalangan katkaisu, kiehisten vuoleminen, makkaratikun vuoleminen, leirikyrvän vuoleminen ... Metsässä ainaki itellä on tosi alaston olo jos ei oo puukkoa mukana.Monet maininneet leathermanin, mutta kyllä tuossa kirjeessä luki että teräaseita ei saa tuoda. Tämä ei niin tarkkaa siis?
Onko kukaan pakkislainen ollut B-miehenä armeijassa? Itelle lätkäistiin b:n paperit, joten minkälaisia hommia siellä määrätään, vai riippuuko se syystä jonka vuoksi on ko. luokituksen saanu? Onkohan mut nyt tuomittu joksikin kirjuriksi tai muuhun "paskahommaan".
Älä nyt vaan saatana kuluta viimesiä päiviäsi tämän neuvon mukaisesti opetellen arvomerkkejä.. Ei hele......... Sielä on kyllä ihan tarpeeksi aikaa opetella kaikkea turhaa, mitä sitten pitääkin :D
Aukkiin pääsee kyllä jos ei ole tyhmä, kuin saapas.. Meillä sinne pakotettiin yli puolet, kun halukkaita oli niin vähän eli jokainen halukas pääsi kyllä..
Tai no töhöjä ne kaikki alikit on eli ei mikään lottovoitto jos sinne ''joutuu''
Eiköhän tuo mene nykypäivänä ihan missä tahansa palveleekin siten että peruskauden yksiköllä ei ole mitään merkitystä. Kun noin 4-6 viikon jälkeen aletaan noita halukkaita kyselemään niin pystyy kyllä hakemaan ihan sama missä ne ensimmäiset viikot on viettänyt. Toinen asia on taas se että kuin paljon etua on esimerkiksi niillä joiden yksikössä esim. sotilaspoliisit koulutetaan..
Kyllä ne santiksessakin pitkälti määrää alussa mitä loppupalvelus tulee olemaan. Sijoittaa siis joko tukikomppaniaan, sotilaspoliisiksi tai jääkärikomppaniaan. Ja näistä ei sitten käytännössä haetakaan AUK:kiin muuta kuin niille omille linjoille.Ei mene. Joukko-osastokohtaisesti eroja kuitenkin löytyy. Santiksessa pystyy kohtuullisesti menemään mihin haluaa, kun taas esim parolassa olet aika pitkälti jumissa siinä perusyksikössä mihin sut arvotaan. Muista joukko-osastoista en osaa sanoa yhtään. Ei siellä perusyksikössä kuitenkaan haluta arpoa uusia kavereita tilalle kun niistä alkuperäisistä on juuri sen 1.5kk aikana saatu joku käsitys, niin yleensä ne paskat yritetään lähettää pois ja hyvät pitää itse.
Kun olin varusmiehenä niin yksikköön tuli p-kauden jälkeen ulkopuolelta 1 uusi naama ja noin 10 tumppua lähetettiin pois.
Kun olin kouluttajana niin yksikköön tuli p-kauden jälkeen ulkopuolelta 0 uutta varusmiestä ja taas se noin 10 tyhjäntoimittajaa lähetettiin pois.
Ei ole tarkoitus viimeisiä päiviä tuskailla näiden parissa vaan nyt näin muutamaa viikkoa ennen 5 minuuttia illassa jo on aika hienosti . Kuten sanottua, jos haluaa tehdä itselle jonkin asian helpommaksi niin tehkööt. Ne jotka ei tee niin eipä siinä Kyllä minä ainakin kiittelin itseäni kun sain luvan rötvätä tuvassa kun pahimmat tötteröt jonotteli 5 tuntia kun lämpöä kasarmin käytävillä oli n. 25 :F
No ymmärsin kyllä, mutta en mä tota kovin kannattavana siltikään pidä. Mä en tiedä, että minkälaista muualla on, mutta ei olisi tullut kuuloonkaan silloin alussa kun oli näitä rastikoulutuksia mm. arvomerkeistä, että ne jos osaa niin saa lähtee tupaan löhöömään.. Joko sä jankutit sitä samaa, mitä muutkin tai jos osasit jo niin sait vielä paskemman nakin sillä itsellesi..
Ei pahemmin p-kaudella rötvätty muuten, kun vapaa-ajalla ja parhaimmassa tapauksessa ei silloinkaan..
Ei mene. Joukko-osastokohtaisesti eroja kuitenkin löytyy. Santiksessa pystyy kohtuullisesti menemään mihin haluaa, kun taas esim parolassa olet aika pitkälti jumissa siinä perusyksikössä mihin sut arvotaan. Muista joukko-osastoista en osaa sanoa yhtään. Ei siellä perusyksikössä kuitenkaan haluta arpoa uusia kavereita tilalle kun niistä alkuperäisistä on juuri sen 1.5kk aikana saatu joku käsitys, niin yleensä ne paskat yritetään lähettää pois ja hyvät pitää itse.
Kun olin varusmiehenä niin yksikköön tuli p-kauden jälkeen ulkopuolelta 1 uusi naama ja noin 10 tumppua lähetettiin pois.
Kun olin kouluttajana niin yksikköön tuli p-kauden jälkeen ulkopuolelta 0 uutta varusmiestä ja taas se noin 10 tyhjäntoimittajaa lähetettiin pois.