Inttiin meniöitä saapumiserä II/12?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mocco
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mua on jotenkin aina mietityttänyt alikessujen touhu. Täytyy nostaa hattua kavereille jotka uuden saapumiserän tullessa pääsevät pätemään ja purkamaan egoaan mortteihin. Tätä muutama viikko ja sitten annetaan ekan kerran morteille rynkyt ja patruunoita.. Luulis jännittävän :face: Sitä kun ei tiedä millaisia latvatorsoja on pällitestin läpi päässyt loppuviimein :D
Saa nähdä kuinka kauan menee ennen kuin joku alkaa intissä lahtaamaan porukkaa, nyt kun näitä kouluammuskeluitakin on ollut.

Tuntuu että niitä hulluja riittää niin pirusti ja kokoajan tulee lisää :(

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Saa nähdä kuinka kauan menee ennen kuin joku alkaa intissä lahtaamaan porukkaa, nyt kun näitä kouluammuskeluitakin on ollut.

Tuntuu että niitä hulluja riittää niin pirusti ja kokoajan tulee lisää :(
Tätä juurikin ite miettinyt. Eiköhän sekin vastaan tule vielä..

^^ en mäkään kyllä osaa sanoa, että mitä arkipäiväisiä asioita sielä nyt muka oppisi. Ehkä jotain ryhmässä työskentelyä ja tietenkin muiden kunnioittamista. Sielä kerta ei ole väliä, että onko joku hippi, punkkari, hevari tai ihan minkälainen tahansa niin silti välille muodostuu helvetin hyvä yhteishenki, mitä ei siviilimaailmassa saavuta missään muualla. Ennakkoluulot ihmisiä kohtaan voi muuttua..

Mä oon vähän huono räknäämään tästä aiheesta, koska en osaa sen tarkemmin perustella, että miksi armeija on käytävä.. Se vain on käytävä mun mielestä :D ja sitä mieltä kanssani on myös suomen laki.. Tietysti nämä sairaudet tms. ovat asia erikseen, jolloin ei ole mitään järkeä sinne mennä, mutta tälläiset '' ei vittu kiinnostanu '' kaverit ovat omasta mielestäni aika nounou.

Minkähänlaisia arkielämän taitoja siellä armeijassa oppii? Itellä vasta 2 viikkoa takana, mutta enpä ole vielä ainakaan mitään sellaista oppinut mistä olisi hyötyä arkielämässä. Noh, ehkä sekin hetki vielä koittaa.

Kyllä armeijassa IMO oppii moniakin arkielämässä hyödyllisiä taitoja:
- itsekuri, henkinen kovuus
- fyysinen kestävyys (joilla se on huono)
- viikkaus, petaus, yleinen siisteys
- täsmällisyys
- kohteliaisuus (esim. teitittely, itsensä esitteleminen)
- asioiden ripeä suorittaminen

Itse oon nyt myös ollut kaksi viikkoa intissä, ja mielestäni olen kyllä kehittynyt jokaisella edellämainitulla alueella. Varmasti kyseisistä taidoista on hyötyä siviilissä. Jos sinä, Culé, olet aikaisemmin omannut jo nuo taidot, good for you. Kaikilla ei kuitenkaan ole näin.

Ennen kaikkea intissä oppii kärsivälliseksi. Siellä on aina kiire odottamaan, ja pitemmän päälle siihen odotteluun tottuu. Armeijan käynnistä on itselläni nyt nelisen vuotta ja aina kun tulee eteen jonkinlainen odotustilanne (esim. 2 h poliisiasemalla passia jonottamassa), siitä "selviää" helpommin kuin ennen armeijaa. Muut ihmiset huokailevat ja pyörivät tuolilla ja itse pystyn olemaan paikoillani omissa ajatuksissani kunnes vuoroni koittaa.

Olen nähnyt muutaman painajaisen koskien inttiä, jopa ihan viimeaikoina. Niissä unissa Suomen laki on muuttunut siten, että inttiin voidaan pakottaa uudestaan ja pois ei pääse. Painajaisissa olen juuri tullut uudestaan palvelukseen ja ne unet.. ovat hirveitä. Kertaamaan tekisi kuitenkin mieli, mutta omaan tehtävään ei kertauskutsuja varmaan koskaan tule. Olin siis OMO (optinen maalinosoitin) / ITKK (ilmatorjuntakonekivääri)-mies.

Kyllä siellä voi oppia yhtä sun toista. Sinne tule oikeesti sellasia, jotka ei osaa esimerkiksi siivota tai ajaa fillarilla. Jos esimiestehtäviin pääsee/joutuu, niin ihan aikatauluttamiseen ja esiintymiseen saa hyvää harjottelua kouluttamisen muodossa. Kaikkia aukin/rukin opeista ei tietenkään pysty siviilissä hyödyntämään, mutta se skappareiden tietoisesti luoma paine ja se, että vaaditaan nopeita päätöksiä on loppujen lopuksi vaan hyödyksi. Kaikista suurin plussa on kuitenkin ne kaverit mitä sieltä on tullut. Siinä oppii tunteen jo aika hyvin ja on hyvä yhteishenki kun vuosi ollaan porukassa käytännössä 24/7 ja käydään läpi kaikki paska ja hajotus :D ei kyllä se kohteensuojaus/aketus harjotus heti unohdu missä kokelaan pienen kämmin ansiosta ei kerenny nukkuun 3 vuorokauteen :D

Osaako joku kertoa minkälaista lääkintäAUK:ssa on ? Ehtiikö lukea kevään pääsykokeisiin intissä ollessa ? entä onko paljon mettäleirejä ? Miten paljon eroaa P-kaudesta ?

LääkintäAUK: p-kauden jälkeen käyt kahdeksan viikon auk ykkösen joka on kaikille aika lailla sama. Sitten lähdet yhdeksäksi viikoksi Lahteen opiskelemaan lämärintaitoja jonka jälkeen alat kouluttamaan uusia lämäreitä. Lämärit joutuu kyllä leireille mutta lämärinä sinulla on todella paljon odottelua sekä kasarmilla että leireillä. Joten kyllä siellä pitäisi pystyä lukemaan ainakin jonkin verran.

Jos johtajaksi halajat, niin Lämäri-AU ja esim. moto-huuhaa on varmasti juuri niitä tehtäviä missä on eniten aikaa lukea.

Intti tulee mun uniin!!

Jo/vasta kolmas intti uni, mut ehkä "paras" tähän mennessä. (Ja tässä ei välttämättä pidä tietää, että nyt oon himas vlv:llä)
Näin unta, että joku skappareista oli täällä pitämässä jotain juttua. Noh, mun piti nousta polville tai istumaan mun sängylle ja laittaa mun RK62 selän taakse. Kohta käskettiin ottaa RK eteen. Rupesin sit ottamaan RK:ta, ku huomasin, että sehän on saatana kadonnu sängyn alle. Sit rupesin sitä siinä kaivelemaan, turhaan. Irrotin tv:n antennijohdonkin seinästä, että sain käden paremmin mahtumaan seinän ja sängyn väliin. Kohta sit rupesin nukkumaan, ku en asetta löytäny ja toivoin, että en sais hirveitä huutoja siitä ja, että ase löytyis sit aamulla. Aamulla kun heräsin ja laitoin telkan päälle, ihmettelin kun ei kuvaa tullu. Sit huomasin, että antennijohto ei ollu kiinni seinässä... Olin vissiin ollu puoliks yöllä hereillä ja oikeesti ettiny sitä asetta sängyn alta. :D

Ihan tarkkaan en muita, että oliko siinä muitaki varusmiehiä mukana, vai olinko yksin.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olihan tuo armeija iha tajuttoman upea kokemus. Saapumiserää 2/11 ja Alikessuna kotiuduin Heinäkuussa. Ja parasta tässä oli se, että olin B-mies eli vapaaehtoisesti ja erittäin halukas AUK alusta lähtien. Sillon ku mortit tuli tammikuussa nii olo oli kun pukkia odotti. Siellä ne mortit kanto säkkejä tuskissan. Mut vuos meni nopeet ja en kadu.

Suosittelen siis kaikkia käymään ainakin AUKin, sillä se antaa niin paljon, puhumattakaan auk loppumarssi 185km.

Olihan tuo armeija iha tajuttoman upea kokemus. Saapumiserää 2/11 ja Alikessuna kotiuduin Heinäkuussa. Ja parasta tässä oli se, että olin B-mies eli vapaaehtoisesti ja erittäin halukas AUK alusta lähtien. Sillon ku mortit tuli tammikuussa nii olo oli kun pukkia odotti. Siellä ne mortit kanto säkkejä tuskissan. Mut vuos meni nopeet ja en kadu.

Suosittelen siis kaikkia käymään ainakin AUKin, sillä se antaa niin paljon, puhumattakaan auk loppumarssi 185km.
Montako päivää tähän käytettiin? Tasaisella 4-5km/h marssivauhdilla tuohon kuluu pelkkään talsimiseen aikaa n. 37-45tuntia.

Montako päivää tähän käytettiin? Tasaisella 4-5km/h marssivauhdilla tuohon kuluu pelkkään talsimiseen aikaa n. 37-45tuntia.

Meniköhän siihe 4-5pv. Ma ja Ti ainakin oli +72km pyörämarssei taisteluvarustuksessa. Sit ti oli joku 10km vielä kävelyä päälle. Muut pvt pelkkää kävelyä taisteluvarustuksessa ja täpäreissä pikamarssi 5km lopussa, vaik oliko 8km.

EDIT: Oli muuten perse hellänä pyörämarssin jälkee koska intin satulat. Ja nuuskaa meni.

Edit v2:

Eli piti oikein tarkistaa FB kuva siitä matkasta:

1.pv pyöräily 58km, kävely 11km
2.pv 65km
3.pv kävely 40km
4.pv 6.5km pikataival (tärpärit, pikamarssi)

Yht. 181km 123km pyöräilyä, 57,5km kävelyä

Meniköhän siihe 4-5pv. Ma ja Ti ainakin oli +72km pyörämarssei taisteluvarustuksessa. Sit ti oli joku 10km vielä kävelyä päälle. Muut pvt pelkkää kävelyä taisteluvarustuksessa ja täpäreissä pikamarssi 5km lopussa, vaik oliko 8km.

EDIT: Oli muuten perse hellänä pyörämarssin jälkee koska intin satulat. Ja nuuskaa meni.

Joo. Nää oli kyllä intin parhaita ja mieleenpainuvimpia juttuja! Rukin lopussa marssittiin 72km taisteluvarustuksessa, talvikumisaappaat jalassa.

Näihin kun vielä yleensä yhdistettiin hyvin pitkiä yhtäjaksoisia valveillaoloja. Mulle tuli ihan uutena elämyksenä esimerkiksi se, että ihminen voi nukkua ja kävellä samaan aikaan :D

Joo, tuli sitäkin harrastettua. Eka kävelet jossai metikössä sitten havahdut siihe ku oot jollai laitumella navetan vieressä, TÄH. Sitten se pyöräily umpihangessa, kuten ylil.nykyinen kapteeni sanoi, mitään yhtä vituttavaa kokemusta ette tuu kokemaan. No ei muute varmana tule samanlaista settiä vastaa, kyllä muutama ruma sana pääs. Sitkun kattelit kaveria siinä eessä ku polki ja yht äkkiä tää ajaa ojaa ja herää siihen. Se oli jotain niin sairasta :D

Eli mitä tuleva 1/13 oppii tästä, hakekaa AUK, ja no miksei 2/12 kanssa! Ja RUK jotta pääsette nauttimaan johasta ja lohikäärmemarssista

Okei eli tuli kotihoitoa intistä 10 päivää. Lääkäri epäili että olisi mykoplasma. Mitäköhän sääntöjä tähän kotihoitoon liittyy ? ainoa juttu minkä joutui allekirjoittamaan oli, että menee julkisilla armeijasta kotiin. Joutuisikohan siitä takasi palvelukseen, jos vaikka alikersantti näkisi baarissa ? :D

Okei eli tuli kotihoitoa intistä 10 päivää. Lääkäri epäili että olisi mykoplasma. Mitäköhän sääntöjä tähän kotihoitoon liittyy ? ainoa juttu minkä joutui allekirjoittamaan oli, että menee julkisilla armeijasta kotiin. Joutuisikohan siitä takasi palvelukseen, jos vaikka alikersantti näkisi baarissa ? :D
Missäs varuskunnassa joutuu jotain liikkumisjuttuja allekirjoittelemaan? Mulle vaan hoitsu sano että jos näkee mut rilluttelemassa kaupungilla niin hyvä ei heilu. Et sä takas palvelukseen ainakaan joudu, tosin eipä sitä baariin varmaan paljon kannata lähtä:D

Missäs varuskunnassa joutuu jotain liikkumisjuttuja allekirjoittelemaan? Mulle vaan hoitsu sano että jos näkee mut rilluttelemassa kaupungilla niin hyvä ei heilu. Et sä takas palvelukseen ainakaan joudu, tosin eipä sitä baariin varmaan paljon kannata lähtä

Rakuunaeskadöönerissä :D

Back
Ylös Bottom