inttiin lykkäyst?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miuli
  • Aloitettu Aloitettu
Koetetaanpas sitten näin:

En ole lykkäämässsä inttiä. Olen mahdollisesti vaihtamassa saapumiserää seuraavaan tammikuuhun. Tietääkö joku kuinka paljon ennen alunperin määrättyä erää ehtii vaihtopaperit toimittamaan?? Ts. kuinka kauan ehtii vielä harkita????

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Johnsson sanoi:
Tietääkö kukaan tuohon vastausta? Kiinnostaisi todella paljon tietää, että miten on.

Eikö kutsunnoissa voi sanoa niille jermuille että on koulut kesken?

Johnsson sanoi:
Tietääkö kukaan tuohon vastausta? Kiinnostaisi todella paljon tietää, että miten on.
Mitään varmaa en ala lupaamaan, mutta asiallisella syyllä ei pitäisi tuottaa ongelmia. Yksi puolituttu haki ja sai lykkäystä viikkoa ennen palvelukseenastumista.

Tosin, firman toimintatapoihin jos on luottaminen niin tämä on varmaan ihan tapaus- ja sotilasläänikohtaista lopulta. :)

Kritz sanoi:
Mitään varmaa en ala lupaamaan, mutta asiallisella syyllä ei pitäisi tuottaa ongelmia. Yksi puolituttu haki ja sai lykkäystä viikkoa ennen palvelukseenastumista.

Tosin, firman toimintatapoihin jos on luottaminen niin tämä on varmaan ihan tapaus- ja sotilasläänikohtaista lopulta. :)

Jos ei muuta, niin lähtee sieltä porukkaa jo ekana iltana kotiin.

Nostoa vähän, mutta parempi kait niin ku että ihan uuteen trediin tekis...

Terve! Pitäis nyt yhteishaussa hakia kouluun (AMK) kun ollaan lukiostakin päästy jo.

Intti alkais heinäkuussa tänä vuonna.

Kun nyt haen AMK koulutukseen, niin kuinka kauan menee kun saa tietää että saa opiskelupaikan? joskus kesäkuussa?

Kun saan AMK opiskelupaikan, niin voinhan lykätä tota inttiä? Vai määrääkö ne mut inttiin? Vaikka sainki opiskelupaikan? Onko mulla tässä asiassa mitään sananvaltaa?

Ja miten mun pitäis menetellä tän asian kans?

Jos tähän jotain asiantuntevaa neuvoa sais.
Suurkiitokset vastauksesta.

Terve! Pitäis nyt yhteishaussa hakia kouluun (AMK) kun ollaan lukiostakin päästy jo.

Kun nyt haen AMK koulutukseen, niin kuinka kauan menee kun saa tietää että saa opiskelupaikan? joskus kesäkuussa?

Kun saan AMK opiskelupaikan, niin voinhan lykätä tota inttiä? Vai määrääkö ne mut inttiin? Vaikka sainki opiskelupaikan? Onko mulla tässä asiassa mitään sananvaltaa?

Jos saat sen koulupaikan, niin sen aloituksen voit siirtää myöhemmälle armeijan jälkeiselle ajalle. Eli se paikka odottaa sua siellä armeijan jälkeen eikä tarvitse hätäillä. Mieluummin näin päin kun ruveta lykkäystä hakemaan armeijasta. Parempi kumminkin varmaan käydä eka alta pois intti kuin keskeyttää opiskelut. Näin itse ainakin teen ja suurin osa.

Eikö kukaan osais neuvoo mua ton kans?

Haluan mennä opiskelemaan. Ja intin kyllä kerkeää suorittamaan.

Joten nyt sitä asiantuntevaa neuvoa, ei mielipidettä.

Ja kiitos silti.

Tässä vielä kysymys:

Ei muuta ku Sotilasläänin esikuntaan anomaan lykkäystä. Tolla perusteella sitä tuskin tulee, ku se koulukaan ei ole kesken, mutta aina voi yrittää.

Helpompi se intti on näin nuorempana käydä. Pääsee sitten koulusta suoraan imussa työelämään, eikä tarvii välissä alkaa inttiä suorittaan. Itse pääsin TTY:lle heti kirjotusten jälkeisenä keväänä sisään ja oon ollu intin takia poissaolevaks ilmoittautuneena.

Eikö kukaan osais neuvoo mua ton kans?

Haluan mennä opiskelemaan. Ja intin kyllä kerkeää suorittamaan.

Joten nyt sitä asiantuntevaa neuvoa, ei mielipidettä.

Ja kiitos silti.

Tässä vielä kysymys:
En suosittele missään nimessä lykkäämään sitä inttiä, koska sillä teet itsellesi vain entistä enemmän hallaa sillä. Opiskelu korkeakoulussa on vähän erilaista kuin lukion pohjalta saattaa luulla ja työnsaanti kannattaa pyrkiä rakentamaan mahdollisimman helpoksi siinä koulun ohella. Sen takia olis tärkeää, että pääsisit kesätöissä hankkimaan työkokemusta ja kontakteja yrityksiin, mikä helpottaisi työllistymistä koulun päättyessä. Jos koulun päättyessä menet inttiin, niin takuulla vaikeutat omaa työnhakuasi, koska jos teet esim. opinnäytetyön jollekin yritykselle, niin silloin on yleensä melko hyvät saumat päästä yritykseen töihin, mikä ei sun tapauksessa oikein onnistu, jos menet inttiin. Kaiken lisäksi se intissä olo on aika typerää, jos ikää on 25 taulussa ja pitäisi jaksaa kuunnella 18-19 -vuotiaiden juttuja.

Joka tapauksessa valinta on sun, mutta jos ei halua kaivaa verta nenästään, niin suosittelen menemään inttiin heti lukion jälkeen. Tätähän et edes kyllä kysynyt, mutta vastasin silti.

Kyllä sitä inttiä saa lykättyä melkeen syyllä millä tahansa. Varmasti kelpaa se että sait koulupaikan ja haluat käydä sen ensin. Järkevää vai ei, siitä voi olla montaa mieltä.

fragilitas: haet sinne AMK, jos saat paikan ilmottaudut poissaolevaks ja käyt sen intin nyt. Itellä olis ollu nyt heinäkuussa inttiin meno, mutta sain lykkäystä kesälle 2013 kun oon ammatillisessa koulussa, johon en voi ilmottautua poissaolevaks ja valmistun keväällä 2013. Ei paras mahollinen aika käydä intti mutta katotaa nyt jaksaako mennä ku kiinnostas lähtee ulkomaille duunii heti koulun jälkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom