inttiin lykkäyst?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miuli
  • Aloitettu Aloitettu
serg sanoi:
Opiskelen itse alaa ja olen nähnyt niin monenlaisia lusmuja ja keskeyttäjiä etten pysty ymmärtään miten ne kehtaa mennä kotiin sanoon etteivät kestä varusmiespalvelusta! Se on kuitenkin vähintä mitä voi tehdä vapaan isänmaan ja sotaveteraanien hyväksi.

Lyhyesti: En ymmärrä miehiä, joilla selkäranka ei riitä inttiin.

Asiapuhetta!!
*tarjoaa marskinryypyn* :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kertokeehan nyt, että saako opiskeluun vedoten lykkäystä? Haluaisin olla ylioppilas ennenku tuonne lähden. Paremmat mahikset päästä esim. RUKkiin yo-todistuksella kuin peruskoulun todistuksella. Kun lähtö olis heinäkuussa ja syksyllä/ensi talvena pitää kursseja suorittaa, että sais lakin.

Opiskeluun vedoten saa lykkäystä. Hae vaik www.mil.fi lykkäyslomake ja palauta.

Olen jo hakenut lomakkeen ja täyttänytkin. Käsialani on tosin niin rumaa, että luulevat varmaan vitsiksi. Tikkukirjaimilla vielä :D

Mihin se palautetaan? Menenkö sitten joskus uudestaan kutsuntoihin? Auttakaa :hyper:

Taisteluahven sanoi:
Olen jo hakenut lomakkeen ja täyttänytkin. Käsialani on tosin niin rumaa, että luulevat varmaan vitsiksi. Tikkukirjaimilla vielä :D

Mihin se palautetaan? Menenkö sitten joskus uudestaan kutsuntoihin? Auttakaa :hyper:

Lähettävät sinulle kirjeen, missä on päätös sekä uusi palvelukseenastumismääräys. Mulla kesti n.2 viikkoa kunnes päätös tuli.

Ja tikkukirjaimilla taisin minäkin anomuksen raapustaa... :nolo:

Eiköhän se ole ihan sama käykö intin vai ei, itse olin yhden päivän ja totesin ettei tämmöinen pelleily ollut minua varten.

jaco sanoi:
Eiköhän se ole ihan sama käykö intin vai ei, itse olin yhden päivän ja totesin ettei tämmöinen pelleily ollut minua varten.

Entä jos joku terroristi hyökäisi vaimosi ja lapsesi kimppuun? Olisiko silloinkin kaikki pelleilyä? Ei tämä ole niin yksinkertaista!

:david:

Perusteluita?

Jaco, sun mielestä on ihan sama käykö inttiä vai ei... Saahan sitä mielipide olla mutta oon joutunut kyllästymiseen asti kuunteleen tuollasta pitkätukkapaskaa ilman minkäänlaisia perusteluja. Puhuisit venäjää jos suomalaiset olisivat ajatelleet noin reilu 60 vuotta sitten.

Käykääpä katsomassa vaikka www.kil.fi
Taas yksi puolustusvoimien vastainen sivu vailla minäänlaisia perusteluita. "Muista: aseet eivät turvaa parhaiten isänmaamme turvallisuutta" suora lainaus kyseiseltä sivulta. Säälittävää vaan ettei tuohonkaan ole minkäänlaisia perusteluja koko sivuilla. Haluaisin kuulla mikä se paras keino olis kun veli venäläinen päättäisi lähteä rajan yli ilman viisumia. Hyvä tahto ja iso määrä rakkautta ei siinä vaiheessa paljon auttaisi.

Kuinka pian ennen palvelukseen astumista tuo lykkäysanomus täytyy viimeistään toimittaa perille? Riittääkö kuukausi???

Muutin tossa pari viikkoa sitten omaan kämppään ja välissä täytin 17. Kait lähemmäs saman tien kun koulut loppuu ja pääsee niin menen.
Varmaan autojoukkoihin tyrkyttäis kun autonasentajaksi (toivottavasti) valmistun. Osaako kukaan sanoa minkälaista siellä on (autojoukoissa siis)?

serg sanoi:
Jaco, sun mielestä on ihan sama käykö inttiä vai ei... Saahan sitä mielipide olla mutta oon joutunut kyllästymiseen asti kuunteleen tuollasta pitkätukkapaskaa ilman minkäänlaisia perusteluja. Puhuisit venäjää jos suomalaiset olisivat ajatelleet noin reilu 60 vuotta sitten.

Käykääpä katsomassa vaikka www.kil.fi
Taas yksi puolustusvoimien vastainen sivu vailla minäänlaisia perusteluita. "Muista: aseet eivät turvaa parhaiten isänmaamme turvallisuutta" suora lainaus kyseiseltä sivulta. Säälittävää vaan ettei tuohonkaan ole minkäänlaisia perusteluja koko sivuilla. Haluaisin kuulla mikä se paras keino olis kun veli venäläinen päättäisi lähteä rajan yli ilman viisumia. Hyvä tahto ja iso määrä rakkautta ei siinä vaiheessa paljon auttaisi.
Ja sekin juliste missä se äijä seisoo 8 tuntia vartiossa. Ei hyvää päivää, kuten sanonta kuuluu.Toivottavasti kukaan ei nyt luule, että siinä pitää 8 tuntia jäpittää putkeen. Ja siihenkin on laitettu teksti, että tee työtä jolla on tarkoitus. Vaikka kyse on varusmiespalveluksesta eikä työstä kuten intin omissa julisteissa.

jaco sanoi:
Juu ei sinne kannata kenenkään mennä!Kun venäläiset sitten tulee ilman lupaa kylään niin puhutaan ystävällisesti viholliselle niin eiköhän ryssät lähde kotio.Vittu ne joita ei palvelus kiinnosta niin mun puolestavois lähettää venäjälle pakkotöihin,tai tappaa vittuako tollasil äijil tekee kun ei oman maan itsenäisyys kiinnosta!Mut kaikki valtion ilmais palvelut ja sossu rahat kyl kelpaa.

Joo sori jos tämä on jo mainittu, mut jos ton lykkäyspaperin lähettää nyt niin tarviiko vielä kutsunnoissa käydä? Vai annetaanko se lykkäyspaperi vasta siellä?

Nyrkki sanoi:
Juu ei sinne kannata kenenkään mennä!Kun venäläiset sitten tulee ilman lupaa kylään niin puhutaan ystävällisesti viholliselle niin eiköhän ryssät lähde kotio.Vittu ne joita ei palvelus kiinnosta niin mun puolestavois lähettää venäjälle pakkotöihin,tai tappaa vittuako tollasil äijil tekee kun ei oman maan itsenäisyys kiinnosta!Mut kaikki valtion ilmais palvelut ja sossu rahat kyl kelpaa.

Aika vitun mustavalkosesti katsot maailmaa poika hyvä =) Jos vähän avartaisit katsettasi, niin huomaisit, että ei kaikki pelkuruuttaan inttiä jätä väliin. Joillakin voi olla siviilissä niin paljon kii (työt, autot, lainat, perhe, lapset, talo) jne jne joten siviili voi olla houkuttelevampi tarjous, ja onhan sekin tapa palvella maata ja tehdä ilmaista/arvokasta duunia valtiolle, esim atk hommat.

Ja saa bodata rauhas :thumbs:

Dragon sanoi:
Meillä oli Dragsvikissa myös PSVKoon ja kranaatinheitin komppanian puolella näitä todella pikkuisia (150cm) tyttöjä. Täyspakkaus kannossa näiltä tytöiltä näkyi vain jalat - pohkeesta alaspäin. Paksussa lumihangessa nämä tytyt painoivat sitä tahtia eteenpäin, että viimeistään siinä vaiheessa tajusin kuinka paljon se inttitouhu on päästä kiinni. Elopainoa niillä mimmeillä oli puolet vähemmän kuin mulla mutta pakko sanoa, että asennetta löytyi moninverroin enemmän. :)
Jep... varmasti on asenteesta kiinni paljon, mutta löytyy niitäkin joilla ei fyysiset valmiudet riitä, ei sitten millään.

Muistuu mieleen Kirkkojärven juoksumarssi, jolloin omassa ryhmässäni oli yksi kohtuu hento nainen. No ei siinä muuta kun parin kilometrin jälkeen tetsari ja ase pois tytöltä muiden kantoon ja paahdetaan menemään. Parin kilometrin jälkeen olisi taas pitänyt ottaa jotain pois, mutta kun tytöllä oli enää pelkät vaatteet päällä... Saatiin psyykattua siihen vähän asennetta ja lopulta päästiin maaliin asti. Harmitti vaan se kun muut olisivat pystyneet kiristämään vauhtia entisestään ja tulos olisi ollut parempi.

Muiden tavaroiden kantamiset ym. jäivät hyvin mieleen. Marsseilla en huomannut kenellekään olevan mitään lusmu-meininkiä vaan pikemminkin kannettiin raivolla niin paljon ylimääräistä kun jaksettiin.

Vieläkin lämmittää mieltä kun kuulee vanhalta inttikaverilta baarissa:
"Jumalauta se oli kova juttu kun sä kannoit sitä pirun ventti-seiskaa omien kamojen lisäksi koko 50km talvimarssin!"

:) :thumbs:

kirkkis: http://www.mil.fi/ruotuvaki/muistoja/40vuotta_10.html

Andy sanoi:
Vaikka kuinka uskoo kestävänsä, niin alkaa mieli horjumaan kun on liki viikon ryynännyt putkeen tunnin yöunilla ja olo on niin heikko, että se vähä ruoka mitä tarjottaisiin (silloin kun sitä ehtisi edes syömään) ei mene alas. Ja vaikka menisikin, se päätyisi hetken päästä hiihtopolun varteen. Ikimuistoisin kokemus on ollut se, kun sai nukkua liki -30 asteessa, varusteena makuupussi. Samaisella leirillä muuten joutui kaikki ryhmäni miehet jsp:lle pariksi päiväksi lepäämään ja yksi tiputukseen sairaalaan

Näin Kajaanissa. Nurmiporan arki saattaa hieman poiketa tykärin tai vaikkapa spollen rutiineista ;)

Älä puju :kakka: :aa tuosta viikon mittaisesta tunnin yöunilla olemisista. Höpö höpö :david:

Muuten: Kannattaa muistaa, että intissä treenataan sotaa ja sodan olosuhteita varten. Ei rauhanoloja varten.

Pate sanoi:
Tohon ei voi muuta sanoa kun, että aika v**** tyhmä kommentti Tomilta! Ei nyt millään pahalla!! Ei ole siitä ulkoisesta olemuksesta kiinni, että kestääkö sen intin vai ei! Se on ihan siitä kiinni mitä sielt pään sisält löytyy ja joidenkin luonteelle se homma ei vaan yksinkertaisesti sovi. Jotkut ei vaan kestä sellasta pompottelua ja paskaa. Eli niiiiiiiiin henkilökohtaista toi juttu, eikä tod. oo mitään lapsellista jos sanoo, että ei kestä sit jos tuntuu oikeesti siltä, että ei kestä.

Ite en oo viel inttiä käyny, mutta kait sinne jossain vaiheessa pitäis mennä jos vaan pää kestää:D

Jos jonkun pää ei kestä 6 kk nykyajan inttiä, niin sääli poikararkaa. Nimittäin elämässä tulee eteen paljon kovemmat koettelemukset... ei tuu sellasten pää kestämään niitäkään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom