inttiin lykkäyst?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miuli
  • Aloitettu Aloitettu
Täytyyhän tuo perhana läpi puskea vaikka mikä olis, mutta kyllä osaan jo etukäteen kuvitella että rankka paikka se tulee mulle olemaan, näin luulisin. Ihan siis siksi, että luultavasti koko paikka tuntuu vastenmieliseltä, ainakin tällä hetkellä ajatellen. Mun luonne ei oikein toiminut esim. lapsenakaan "kesäleireihin" tms., mihinkään missä ollaan ja sieltä ei pääse pois kun tahtoo, tykkään kulkea omia polkuja ja tehdä itsenäisiä asioita. Mutta sen verran "miehisyyttä" ja periaatetta on silti, että en tahdo sivariin - vaan sen armeijan porskutan kyllä läpi ja kenties sotapoliisiksi tai muuksi pyrin jos siihen vaan kykenen, että ihan alimmasta kohdasta rimaa ei mentäisi - itseään täytyy joka asiassa kurittaa niin että vaikka tuntuu miten paskalta niin menisi sieltä vähän "vaikeammasta" kohdasta...

Noin hölmönä pikku esimerkkinä, jos olet duunissa, mistä et pidä yhtään, kuten minä olen raksahommia painanut aina välillä viikon tai pari kun on ollut joku tauko näissä tiheään vaihtuvissa työpaikoissani tai joku loma tms., en siis pidä lainkaan hommista tai koko ammattikunnan meiningistä työmailla, ja sitten kun koittaa viimeinen työpäivä ja kello 10 vaille neljä ja neljältä lähdössä kotiin, niin sitä voisi ottaa lungisti ja hymyillä - mutta ei, siinä vaiheessa mulle tulee pakkomielle keksiä joku oikein raskas ja paska homma jonka ehtii mielettömästi kiirehtimällä tehdä siinä 10 minuutissa, ja eikun toimeen. :)

Eli sitä pettyy itseensä jos antaa periksi ja menee kaikkein matalimmalta kohdasta aitaa.

En tiedä käynkö tuon "oikeassa" iässä 19-vuotiaana, vai lykkäänkö vuoden tai jopa kaksi, sen näyttää sitten kutsuntojen aikainen elämäntilanne että mitä sitä päättää, jos se tuntuu tulevan pahasti opiskeluihin väliin, niin lykkään. Jos se sopii käydä hyvin välissä, käyn. Nyt en viitsi vielä vaivata päätäni, on paljon muutakin mietittävää kuten tämänhetkinen opiskelu&työskentelysoppa tuon turvallisuusalan kanssa, kun mikään ei ole varmaa ja päätöksiäkin hankala tehdä opintojen suhteen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Terve nuorimies, joka ei viitsi/muka pysty käymään inttiä on kyllä tosi naurettava vellliperse!!! :hyper:

Pistää vihaksi tommonen kansalaisvelvollisuuden kiertely. :evil:
Vaipat housuihin kaikki velliperseet, nyt on NAISTENPÄIVÄ!! :kippis1:

Ei se niin paha paikka ole. TJ nyt jotain päälle 120. On siellä montaa paskaakin hetkeä mutta yleensä ihan hauskaa. sen sanon että käykää mahdollisimman pian pois se alta.

Ihmettelen sitä hommaa miksi jotkut parkuvat iästä. Se on aivan sama ketä käskee oli se sitten 18v. tai 28v. armeijassa on sitä varten sotilasarvot.
Ittelläni oli 17v. alikki.. se oli aika vaikeeta ittellekki, mutta ku meni armeijan tyyliin niin ei siitä mitään haittaa ollut. se on ihan omasta pääkopasta kiinni siellä pärjääminen. Jos ei kiinnosta niin sitten tulee vaikeuksia. mutta ku ei oo paras eikä huonoin niin pärjää ihan hyvin.
Nyt kolme vuotta intin jälkeen sitä aikaa jo muistelee ihan lämmöllä, vaikka -35 asteen talvileirit ei ollut mitään herkkuja, niin osaa nyt niillekkin nauraa, ja kaikille muille omille toilailuille alokas-aikana, ja myöhemminkin =)

P.S. Kyllä sen pasinkin saa jumiin jos haluaa.. vaikka kovasti toiset väittää vastaan

Hänmies sanoi:
mä vähän luulen että aika monella intin keskeyttäminen johtuu jostain auktoriteettiongelmasta. näin ainaki muutamalla tyypillä jotka mä tunnen. ja tää ongelma ei ainakaan helpotu jos sitä inttiä lykkää monta vuotta (18v alijohtaja käskee 25v alokasta). sit toinen on tää et koetaan kaikki vaiva niin turhaks. et "mähän voisin olla siviilissä tekemässä jotain hyödyllisempää". sen fyysisen puolen kyl varmaan kestää (riippuu tietty mihin kompaniaan kuuluu) jos on muuten ehjä ihminen.
Uskon kanssa tämän olevan yksi tärkein syy. Ja se, ettei kukaan ole vielä siihen mennessä ikinä kieltänyt mitään tai ole joutunut ottamaan vastuuta yhtään omista tai muiden asioista. On kyllä varmaan aika kova paikka kun yhtäkkiä pitäisi esimerkiksi ekaa kertaa elämässään siivota, ja vielä monta kertaa päivässä. Itsellä oli esimiehenä nuorempia ja alaisina itseäni vanhempia varusmiehiä, eikä mitään suuria ongelmia ollut.

EDIT: ja eikä nyt muutaman vuoden resirvissä olleena muista mitään negatiivisia asioita, tai jos muistaa niin nekin positiivisessa sävyssä, että oli ihan hauskaa esim. olla niin väsynyt, että näkee näkyjä.

mä menin inttiin innoissani ja parin päivän jälkeen tuntui että musta vois tulla alikessu tai spolle, mutta kun mentiin pari viikkoa eteen päin jouduin sairastuvalle kasailemaan ajatuksiani. pari päivää makasin siellä ja menin takaisin komppaniaan. ja taas parin viikon päästä alkoivat nuo pienet vihreät miehet kummittelemaan päässäni :evil: ne sanoivat että lyö alikessua lyö alikessua..... ja loput voitte kuvitella. sain lykkäystä ja sen verran pahat muistot että ei oo aikomustakaan mennä inttiin. :curs:

ps. haittaa muuten vitusti työpaikan saamista tuo lykkäys, ainakin mun alalla :( :curs:

sustanon250 sanoi:
mä menin inttiin innoissani ja parin päivän jälkeen tuntui että musta vois tulla alikessu tai spolle, mutta kun mentiin pari viikkoa eteen päin jouduin sairastuvalle kasailemaan ajatuksiani. pari päivää makasin siellä ja menin takaisin komppaniaan. ja taas parin viikon päästä alkoivat nuo pienet vihreät miehet kummittelemaan päässäni :evil: ne sanoivat että lyö alikessua lyö alikessua..... ja loput voitte kuvitella. sain lykkäystä ja sen verran pahat muistot että ei oo aikomustakaan mennä inttiin. :curs:

ps. haittaa muuten vitusti työpaikan saamista tuo lykkäys, ainakin mun alalla :( :curs:

Meikä kanssa samallalailla E-papereilla ja kohta "toivottavasti" C-paperit...

Niin ja kukaan työnantajista ei ole edes kysynyt intistä.

Taisi aikanaan olla 10% porukasta, jotka oli ensimmäisenä aamuna mankumassa päivystäjän pöydän edessä sivariin. Mikä lie syynä. Kyllä se jotain kertoo ihmisestä, ettei pysty olemaan porukassa ja tekemään niinkuin käsketään.

Jotkut sitten pimahtaa oikeasti, yksi tapaus karkasi yöllä pesutuvan ikkunasta ja juoksi kilometrikaupalla metsän halki karkuun. Vähän 'yksi lensi yli käenpesän' -meininkiä.

iivili sanoi:
Ite opiskelin ja kattelin maailman menoa 24-vuotiaaksi asti, lykkäystä sain ihan vaivattomasti.

Joo no 24 on vielä okei mutta 28-vuotiaana voi tehdä tiukkaa sopeutua 18-vuotiaitten alokkaitten meininkiin.

:david:

warloc sanoi:
Mun mielestäni intti on hyvä käydä mahdollisimman nuorena alta pois, sitten voi keskittyä hyvillä mielin tulevaisuuteen ja on jotain mitä muistella ja kyllähän se luonnetta kovettaa :worship:
Itse odotan nyt heinäkuun 14. päivää kuin kuuta nousevaa

Joo, minunkin mielestä se armeija kannattaa suorittaa ennen kuin aloittaa "oman elämän" kyllä minua vituttaisi lähteä esimerkiksi korkeakouluopintojen jälkeen ryömimään metsään 6kk. Ammattikoulun jälkeen itse menin ja siinä 6kk aikana kerkesi miettiä sopivasti tulevaisuuden suunnitelmia.

Armeijan käyminen on vähän niinkuin koiranpaska kadulla, kun väistelee niitä sopivasti eikä astu niiden päälle, ei tartu haisevaa paskaa kengänpohjiin.

Jokaisen suomalaisen kansallisvelvollisuus on tulla toimeen koiranpaskan kanssa.

tomppa82 sanoi:
Meikä kanssa samallalailla E-papereilla ja kohta "toivottavasti" C-paperit...

E-paperit(terveydelliset syyt) tuli kuukauden vemppailun jälkeen. Ei pystyny antamaan suoraan C:tä, vaan sanottiin et jos ei paikat oo kunnossa kahden vuoden päästä, niin sitten tulee C. Sanottiin suoraan, että se on molemmille osapuolille täyttä ajanhaaskausta pitää sua täällä.

Ei haittaa mua kyllä pätkän vertaa :D

Vittu kun naurattaa noi teinien ja joittenkin myöhäis teinien kommentit intin hienoudesta ja siitä kuinka sivarit on vellihousuja. Vittu se intti aika ole mitään platoon/rambo/vihreebaretti tosi miesten meininkiä vaan 95% ajasta menee aivan turhaan säätämiseen, odotteluun ja nakkisuojassa lusmuiluun, tai ainakin meni Kajaanissa -92 1JK:ssa. Terveisiä vaan yliluutnatti Simille.Syy miksi inttiin mennään on siinä ettei uskalleta olla eri mieltä kavereiden/sukulaisten/isien/vaarien kanssa ja sitten lusmuillaan läpi 6kk tai jotain, ja ollaan intin jälkeen niin miestä että oksat pois. Ainakin mun kirjoissa ne sällit jotka tekee sivarina duunia vuodeosastolla on kovempia kuin massan mukana lusmuilevat pellet intissä.

jambo sanoi:
Ainakin mun kirjoissa ne sällit jotka tekee sivarina duunia vuodeosastolla on kovempia kuin massan mukana lusmuilevat pellet intissä.

Häh? Ei prkl..........!!!

:curs:

Silloin 15 kesäsenä kun olin ripalla viikon vitutti aivan helvetisti, ja mietin jo silloin miten selviän intist kun viikko riparillakin vitutti.En ole ikinä ollu mitään leiri ihmisiä, mut kaikkeen tottuu! Ei kannata kyllä lykätä inttiä sillä jossain vaihees sen joudut käymään.

jambo sanoi:
Vittu kun naurattaa noi teinien ja joittenkin myöhäis teinien kommentit intin hienoudesta ja siitä kuinka sivarit on vellihousuja. Vittu se intti aika ole mitään platoon/rambo/vihreebaretti tosi miesten meininkiä vaan 95% ajasta menee aivan turhaan säätämiseen, odotteluun ja nakkisuojassa lusmuiluun, tai ainakin meni Kajaanissa -92 1JK:ssa. Terveisiä vaan yliluutnatti Simille.Syy miksi inttiin mennään on siinä ettei uskalleta olla eri mieltä kavereiden/sukulaisten/isien/vaarien kanssa ja sitten lusmuillaan läpi 6kk tai jotain, ja ollaan intin jälkeen niin miestä että oksat pois. Ainakin mun kirjoissa ne sällit jotka tekee sivarina duunia vuodeosastolla on kovempia kuin massan mukana lusmuilevat pellet intissä.

Mietippä mihin sotiemme veteraanit aikanaan joutuivat.
Silloin ei ollut siviilipalvelusmiehiä eikä totaalikieltäytyjiä,
ne ammuttiin tai vähintään vangittiin.
Jos ja kun, (toivottavasti ei) isänmaamme itsenäisyyttä uhataan
jälleen aseellisesti, lähteekö puuhelmisivarihinttarit perseenpesulta
rintamalle... :evil:
Me ollaan saatu tämä maa vapaaksi taisteltuna,
pidetään myös huoli, että sitä ei meiltä turhan helpolla viedä!! :curs:

Tosin..eihän hornetti voi lähteä lentoon pölyiseltä lentokentältä,
lentotukialus kalustoa kun alkuperältään on,
pannaan siis sivarit moppaamaan suomen lentokenttiä. :evil:

t:I/96 jääkäri, kiitettävillä arvosanoilla.
käyttäytykää sotilaallisesti!! :worship:

Nyrkki sanoi:
Silloin 15 kesäsenä kun olin ripalla viikon vitutti aivan helvetisti, ja mietin jo silloin miten selviän intist kun viikko riparillakin vitutti.En ole ikinä ollu mitään leiri ihmisiä, mut kaikkeen tottuu! Ei kannata kyllä lykätä inttiä sillä jossain vaihees sen joudut käymään.

Vähän sama homma itselläni, en viihtynyt riparilla ja sehän on sentään rantalomaa verrattuna inttiin. Ja menihän se inttikin kunnialla läpi.

Sivarit :down:

Saako opiskeluun vedoten lykkäystä? En saa lukion kursseja vielä tänä keväänä täyteen (vaikka nyt kirjoitinkin), joten homma jatkuu vielä ensi vuonna. Ja armeijasta on aika vaikeeta läpästä kursseja. Enkä todellakaan mene inttiin vain palatakseni sitten joskus koulun penkille. First things first. Miten on?

Joo mullakin on niin, että en saa muutamaa kurssia vaille täyteen nytten, mihin sitä pitää ilmoittaa ettei ollu tulossa kun vasta ensi tammikuussa?

Opiskelen itse alaa ja olen nähnyt niin monenlaisia lusmuja ja keskeyttäjiä etten pysty ymmärtään miten ne kehtaa mennä kotiin sanoon etteivät kestä varusmiespalvelusta! Se on kuitenkin vähintä mitä voi tehdä vapaan isänmaan ja sotaveteraanien hyväksi. Itse en pystyisi kertomaan isovanhemmilleni etten jaksanut lähtee inttiin kun pelkään sukkieni kastuvan... Nykyään vaan se luovuttaminen ja periksi antaminen tuntuu olevan vaan niin säälittävän helppoa.

Eikä tämä homma kyllä ole iästä kiinni, vaan asenteesta. Erilaisia tehtäviä löytyy todella paljon, helpolla pääsee jos haluaa mutta kovakin paikka varmasti löytyy. Ja jos vanhempana ei huvita tetsata, kannattaa kysellä mahdollisen ammatin hyödyntämistä. Esim. atk-alan ammattilaisille löytyy varmasti lämmin ja hyödyllinen sisätyö.

Sulle Mr.Referee, Suomessa ei ole ollut lapsisotilaita ihan vähään aikaan, ei tainnut sun alikki ihan 17-vuotias olla...

Lyhyesti: En ymmärrä miehiä, joilla selkäranka ei riitä inttiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom