Inttiin kesällä 2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vanek
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä muuta kannattaa ottaa mukaan ekalla kerralla varuskuntaan, kun KELA-kortti, ajokortti, tilinumero, rahaa, deodorantti ja partakone? Otanko mukaan hammasharjan, tahnan ja suihkusaippuan, vai tuleeko nämä talon puolesta? Mitä muuta? Mietin vaan, että pitäiskö suosista ottaa aurinkorasvaakin, kun en oo aurinkoon tottunu tyyppi ja palan todella helposti?

EDIT: Toi aamukampa.net ei jostain kumman syystä toimi mun selaimella, joten en pääse sinnekään mitään lukemaan. :roll:

Oma hammasharja ja saippua on hyvä olla jos et halua intin vehkeitä käyttää, hammasharjat on sitä halvinta mallia...

Eipä se rasva siellä kassissa paljoa paina, niin voithan sen ottaa varmuuden vuoksi.

Omia kalsareita ottaisin mukaan, ehkä myös sukkia vaikka joissakin varuskunnissa ko. siviilivaatteiden käyttämisestä ei kannatakaan jäädä kiinni.

Minä en tehnyt omalla puukolla yhtikäs mitään koko 9kk:n aikana, Leathermanilla kiristelin lähinnä aurinkolasien sankoja. Muut voivat toki olla eri mieltä.

Jos puukon ostat niin rautakaupasta halpa Morapuukko, ei sitten vituta jos hukkaat metsään. Kurssipuukko on kuitenkin kallis, ja sen vissiin moni miehistön porukkakin ostaa.

12.7.04 Lahteen, onhan tässä vielä viikko aikaa rypeä vitutuksessa. ;)

12.7.04 Vekaranjärvelle, viestimieheksi varmaankin (kun viestimies olen). Kyllähän se vituttaa tämmösena pappana sinne mennä taas tolloilemaan, mutta minkäs teet.

Santahamina...Luultavasti Kuljk:seen, mutta Spade tai 6kk sissikoulutus olisi buenoo!
PS.Sandikseen Spolleksi aikoville tiedoksi, että saatte tottuu lihasten lähtöön ja kovaan (Sandiksen) kovimpaa koulutukseen.

Odu sanoi:
Mua vituttaa ihan saatanasti! Tonki ajan ku tekis duunia ni olis 10000-20000e rikkaampi!
(siis 6-12kk)

Mua ei juurikaan vituta (rahallisesti siis :)), vaikka vuoden päivät olisinkin. Jos miettii tuota 6 vai 12kk erotusta niin en tiedä onko se loppupeleissä niin huikea. Ajatellaanpa (omassa tapauksessani):

vuokra 205e/kk
ruoat 240e/kk
vaatteet+muut kulut (bensat, salikortti, lisäravinteet, baari-illat...) 200e/kk
...yhteensä 645e/kk

Puolen vuoden kulut siis 3870e (ja nekin laskettu alakanttiin). Jos tienaisin 10 000e puolessa vuodessa, ja siitä vähennetään verotkin vielä, niin ehkä siitä muutaman tonnin saa käteen. Mutta mieluummin käyn hyvän johtajakoulutuksen, josta todennäköisesti tulee olemaan apua työelämässä tavalla tai toisella.

Ja alkuperäiseen topicciin palaten, olin kahden vaiheilla mennäkö nyt 2004 heinäkuun alokkaisiin vaiko vasta 2005 tammikuussa. Opiskeluni kannalta parempi vaihtoehto olisi tammikuu joten hain lykkäystä. Tarkoituksena olisi mennä sukeltajien valintakokeisiin lokakuussa, jos tässä nyt kerkee kuntoa kohottelemaan vielä :nolo:

Gradient sanoi:
12.7.04 Vekaranjärvelle, viestimieheksi varmaankin (kun viestimies olen). Kyllähän se vituttaa tämmösena pappana sinne mennä taas tolloilemaan, mutta minkäs teet.

Mitenkäs se näin myöhään jäi? Jäikö palvelus aikanaan kesken terveydellisistä syistä? Itselläni oli aikanaan hyvin lähellä (rasitusmurtumia), mutta onneksi sain sen kuitenkin alta pois.

12.7 Kajaani. Eihän matkoihinkaan mene kuin noin 5 tuntia, bussilla 5h 40 min.p Kiva kiva. Sitte vituttaa, jos omaan porukkaan tulee jotain helvetin mammanpoika nysvääjiä, jotka perseilee kaikki tehtävät tai muuten vaan ovat sellasia liikunnallisesti-ei-niin-hyviä. Toivottavasti ne jakaa noita ryhmiä vähä kuntopohjan mukaan? Itse ainakin haluan yrittää parhaani, enkä turhaa ruveta lusmuilemaan. Vituttaahan se vähän lähteä tyttöystävän luota, mutta kun kerta pakko on mennä, niin miksei sitten tehdä kaikki kunnolla? Sieltähän voi saada jopa ilmasen johtajakoulutuksen :) Ja päivärahoistakin saa ihan suht kivasti, jos on vuoden eikä tuhlaa niitä mihinkään munkkeihin. Tuo kotoa porukoiden rahoilla ostamat karkit jne. ;)

Ande sanoi:
Sitte vituttaa, jos omaan porukkaan tulee jotain helvetin mammanpoika nysvääjiä, jotka perseilee kaikki tehtävät tai muuten vaan ovat sellasia liikunnallisesti-ei-niin-hyviä.

Varsinkin alokaskaudella joukkoon mahtuu kaikenlaista porukkaa, ja kannattaa ottaa ihan iisisti häröjen puuhat. Kyllä sieltä sivariin ja/tai antenniosaston kautta kotiin lähtee parin ekan viikon aikana pahimmat. Sitten vielä tuohon "liikunnallisesti-ei-niin-hyviä" -määritelmään, että minkäs luulet olevan yksi armeija-ajan tärkeimmistä tavoitteista? Sitä kuntoa lähdetään kehittämään pohjalta saakka, jotta heikotkin olisivat edes jotenkuten hyvässä kunnossa joukkokoulutuskaudella. Silloin nimittäin sitä hyvää kuntoa vasta saattaa tulla ikävä, kun on parinviikon tst-leirillä leikkimässä sotaa. Huippukuntoiset tosin saattavat ottaa paljonkin takapakkia kuntonsa suhteen, mutta heikkokuntoiset varusmiehet saavat (aselajista riippuen) helposti lisää aerobista kestävyyttä. Kannattaa olla suvaitsevainen.

bushido sanoi:
Varsinkin alokaskaudella joukkoon mahtuu kaikenlaista porukkaa, ja kannattaa ottaa ihan iisisti häröjen puuhat. Kyllä sieltä sivariin ja/tai antenniosaston kautta kotiin lähtee parin ekan viikon aikana pahimmat. Sitten vielä tuohon "liikunnallisesti-ei-niin-hyviä" -määritelmään, että minkäs luulet olevan yksi armeija-ajan tärkeimmistä tavoitteista? Sitä kuntoa lähdetään kehittämään pohjalta saakka, jotta heikotkin olisivat edes jotenkuten hyvässä kunnossa joukkokoulutuskaudella. Silloin nimittäin sitä hyvää kuntoa vasta saattaa tulla ikävä, kun on parinviikon tst-leirillä leikkimässä sotaa. Huippukuntoiset tosin saattavat ottaa paljonkin takapakkia kuntonsa suhteen, mutta heikkokuntoiset varusmiehet saavat (aselajista riippuen) helposti lisää aerobista kestävyyttä. Kannattaa olla suvaitsevainen.

Kyllä mä suvaitsevainen oon, mutta jos saa valita, niin mielummin olisin sellaisten kanssa, jotka ovat hyvällä asenteella ja joiden kanssa ryhmätehtävät on helppo tehdä, kun kaikki voi juosta samaa vauhtia, eikä tartte venata jotain yhtä tyyppiä. Onko siinä jotain pahaa, jos haluan, että oma ryhmäni menestyy ihan ok, eikä saa paskaa niskaan, koska jotain yhtä henkilöä ei kiinnosta koko armeija? Tai jos on jokin ryhmäsuunnistus tms, niin mieluummin juoksen omaa vauhtia porukkani kanssa, enkä lampsi ja odottele, kun joku laahustaa. Heikkokuntoiset samaan ryhmään jne. Silloin kaikki saa mennä sitä omaa vauhtia.

Eikä ne kaikki perseilijät sieltä lähde, koska sivarissa pitäisi olla kauemmin kuin 6kk. Siellä ne sitten ottaa kisaa, että kuka on eniten poissa harjoituksista ja muuta yhtä lapsellista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom