Inttiin kesällä 2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vanek
  • Aloitettu Aloitettu
hovinarri sanoi:
Olitko niissä Hallin pääsykokeissa? Jos olit, niin mitä siellä tehtiin ja minkälaista siellä oli?
Olin. Siellä testattiin loogista päättelykykyä, matikan ja mekaniikan osaamista. Sitten äidinkielen taitoja. Oli muun muassa kuullun ymmärtämiskoe, jossa kerrottiin jostain Sisilian historiasta :zzzz: . Ja kaikkee muuta äidinkieleen liittyvää.. Sitten oli kuntotestejä. Odotin leuanvetoa :D , mutta eipä sitten tehtykään kun punnerruksia, vatsoja ja selkiä. Sitten välillä syötiin (ps. Hallissa ihan ok safkaa, maitoo lappasin sellasen 1,2 litraa heti ekassa ruokailussa ja pannaria jälkiruuaksi :kuola: ). Sitten taas tehtiin noita testejä, jonka jälkeen oli haastatteluja. Ja lopuksi psykologinen testi. Aikaa meni sellanen 8 h siellä paikan päällä, eli ihan koko päivän homma.

Olisin päässyt nyt tammikuun erässä sitten sinne mekaanikko puolelle, jos ei olisi ollut vielä palveluspaikkaa heinäkuulle. Mutta kun sellainen on, niin hoidan kyllä tän intin mitä pikimmin pois alta. Niin ja kertokaas sit joku neuvoja, miten pääsen puolella vuodella? :lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Away: Miten vaikeita ne matikan ja mekaniikan jutut oli? Oliko jotain juoksutestejä? Minkälainen se psykologinen testi oli? Oliko paljon hakijoita ja miten kova taso siellä oli?

hovinarri sanoi:
Away: Miten vaikeita ne matikan ja mekaniikan jutut oli? Oliko jotain juoksutestejä? Minkälainen se psykologinen testi oli? Oliko paljon hakijoita ja miten kova taso siellä oli?
No vaikeita ne ei olleet, mutta niitä oli aina liian vähän aikaa tehdä. Eli siinä oli aina joku tietty aika, kuinka kauan sai tiettyä tehtäväsarjaa tehdä. Ei ollut juoksutestejä. :urjo: Psykologisessa testissä kyseltiin kaikkea maan ja taivaan väliltä. Kysymyksiä siinä oli 500. Eli 1X2 -periaatteella vastailtiin..

Hakijoita oli n. 300, joista n. 230 kutsuttiin valintakokeisiin. Koulutukseen hyväksyttiin 97 hakijoista.

En ymmärrä miten ne valinnat lopulta tehtiin, sillä kaverini, jolla on matikka ja fysiikka kymppejä ja kielet hyviä, ei päässyt sisään. Se oli kuitenkin ihan peruskuntonen kaveri ja varmasti pärjäsi itse kokeissa hyvin. Voi olla, että mm. harrastuksilla on aika suuri merkitys valinnoissa. :confused:

kas-vain sanoi:
Jos olet menossa SpolKiin niin pyri ehdottomasti Tiedustelu joukkueeseen joka koulutetaan kesän saapumiserästä. Vaikka et olis kuin alokasajan (eli haluat AUK-->RUK) niin saat hyvät pohjat siinä (Ltn: Uusikoski pitää huolen ;)). Jos taas et halua AUKiin niin tiedustelujoukkueesta saat varmasti haasteellisen 9kk verrattuna portilla normi spolleihin (TiedJ jägsterit saa myos täyden Spol koulutuksen). Spol RUKiin pääsee koko RUkurssilta (1.K palvelleita) joku 30 ihmistä. Jos Spol RUKiin pääsee niin kokonaisuudessaan RUK kestää 21viikkoa normaalin 14viikon sijasta eli Haminan jälkeen vielä 7viikkoa Utissa :wall: . En suosittele...Parhaimman/kovimman koulutuksen (korkein sa-sijoitus) maavoimissa saa kun käy SissiK:n ja TiedUps kurssin. :rock:

AINA ASKELEEN EDELLÄ!!!!

Nimimerkki. II/03 saapumiserän TiedJJoht res.Vänr. HATZSAAAA

tupa Vuosalmi...."aina askeleen jäljessä...":hyper:

Itseasiassa nykyään on ihan erikseen Spol RUK. Aloitettiin I/04 saapumiserälle. Eli kestää saman verran ku muillaki, eikä uttiin mennä.

Itse oon tällä hetkellä Santahaminas Spol AUK:ssa ja sanon, että jos Spol RUK:in haluut ni saat kyl skarpata jonkun verran. Sinne meinaan lähti meiltä muistaakseni 6 52:sta. Yks näistä kavereista oli mun kanssa samassa tuvassa ja vietti välillä öitä otsalamppu päässä, muistiinpanot ja kirjat kädessä :thumbs:

Mutta kyl se on kuulema hyvä mesta. Tosi mielenkiintosta koulutusta on.

Tsemppii, tj 223

Tässä hyvä vinkki: menbkää moottoripyrätiedustelijoiksi/läheteiksi!!!
paras homma mitä voi maavoimissa saada, uudet ktm pyörät ym.vapauksia, ja puolenvuoden palelus, ja homma "arvostettu" :rock:

Maikki sanoi:
paras homma mitä voi maavoimissa saada, uudet ktm pyörät ym.vapauksia, ja puolenvuoden palelus, ja homma "arvostettu" :rock:

Jep, vaatii vaan vähintään A1 kortin.

Jos asenne on semmoinen, että ei oikeasti harmita ja jopa vähän kiinnostuneena odottaa, kilahtaa AUK tai RUK paikka varmasti, jos asenne ei heti nollaudu / mies ole ihan torspo. Sotahullu ei saa olla, mutta jos jaksaa vähänkää osoittaa kiinnostustaan, varmasti on mahdollisuuksia vaikka mihin.

Sitä salihommaa ei kannata kauheasti vouhottaa ja stressata, kuntoilua tullee varmasti muutenkin. Ja kyllä niitä lihoja saa takaisin intin jälkeenkin (vrt esim. Reikku 54v)

Siellähän ei tarvii edes hiihtää ensimmäiseen puoleen vuoteen, kun nyt menee.

Vähän kun viitsii itseään :whip: , on varmasti nuorimies pärjää.

Tsemppiä kaikille viikon päästä aloittaville, muistakaa katsoa edellisenä iltana Full Metal Jacketin ensimmäiset puoli tuntia pariin otteeseen ja ajatuksella :D

Wildemar sanoi:
Täällä ollaan lähdössä ihan positiivisin mielin. Tartte ressata vuoteen hevon helvettiä juuri mistään. Sopivaan väliin tulee näin ennen jatko-opintoja tämmöttinen nollaus.

Ootko koskaan käynyt työssä jossa tienaa yli 2,5k eur/kk? Ite oon menossa Tammikuussa 2005 inttiin ja vituttaa jo nyt ne ansio menetykset jota armeija aiheuttaa. 6kk oon siellä ku vituttaa se 15000eur menetys jo ihan tarpeeksi. Naiset saa tienata vapaasti sen ajan, missä vitussa tasa-arvo?

Varmasti vituttaa tuolla asenteella...

MuayThai sanoi:
Ootko koskaan käynyt työssä jossa tienaa yli 2,5k eur/kk? Ite oon menossa Tammikuussa 2005 inttiin ja vituttaa jo nyt ne ansio menetykset jota armeija aiheuttaa. 6kk oon siellä ku vituttaa se 15000eur menetys jo ihan tarpeeksi. Naiset saa tienata vapaasti sen ajan, missä vitussa tasa-arvo?
Lisään kyllä rankalla kädellä vitutustasi, mutta mainitsen asiani kuitenkin. Eli olen kuullut monestakin eri lähteestä, että tammikuusta lähtien palvelusajat ovat 8 ja 11 kk. Sanokaa jos olen väärässä!

Kyllä muakin vituttaa armeija niin perkeleesti. On tässä yrittäny vaikka minkälaista positiivista asennetta kaivaa esille, mutta kun ei niin ei. Aina päädyn vain samaan tulokseen: vittu kun vituttaa. :)

Eli maanantaina viikon päästä olis lähtö..
Matkaa on 50 km ja jos senkin omalla autolla menis, jos se nyt yhtään vitutusta lievittää, mutta ei ainakaan tartte stressata siitä matkasta juurikaan. Johkin hevonhelvettiin jos pitäis bussilla mennä koko päivä, niin se vasta voisi vituttaa.

Täytyy yrittää vaikka saada tää viimenen lomaviikko mahdollisimman tyhjäksi kaikesta menosta, niin sitten tulee sellanen olo, et onneks pääsee tekemään jotain, kun kotona on hemmetin tylsää. :)

Away sanoi:
Lisään kyllä rankalla kädellä vitutustasi, mutta mainitsen asiani kuitenkin. Eli olen kuullut monestakin eri lähteestä, että tammikuusta lähtien palvelusajat ovat 8 ja 11 kk. Sanokaa jos olen väärässä!

Sitkeä tornari..

Spyder sanoi:
Heinäkuussahan tonne Mikkeliin Spolleks olis tarkotus lähtee...Loppujen lopuks ei ees kauheest harmitakkaan lähtee...Saahan sieltä varmaan ihan reippaasti uusia tuttuja.Voipi olla että paino tippuu alussa mut tarkotus olis kuitenkin jotenkin päästä heilumaan punttienkin kanssa sitten alkuviikkojen jälkeen.

Itse tällähetkellä mikkelin spollejoukkueessa..Paskaa hommaa ja paino vaan tippuu.En nimittäin tykkää yhtään intin ruuista saatikka jos iskee viikon leiri nii sitä paskaa ei voi syödä.Kyllä siellä ihan kivasti puntille pääsee jos jaksaa,tosin toi morttiaika on aika kiireistä et voi olla et ihan alkuviikoilla et pääse puntille..Tosin teillähän on se PEHMEEEEEE <--- :hyper: lasku...

Kohta armeija käydään kirjekurssina.. :rock:

Kumpi ois parempi valinta inttin. Ostaa Letterman vai ihan normaali puukko?

Maikki sanoi:

Tonnehan sitten pyritään, kun kutsuntoihin syyskuussa menen. Yksi tuttu jo sitä suositteli myöskin. Ootko Maikki ite ollu mp-lähettinä?

Ainut vaan, että kuulopuheiden mukaan, pitäs olla vähän kisataustaa. Ei mulla semmosia, mutta monen kurapyörän kanssa on tullut säädettyä viime vuosina. Tuttu, joka siellä oli, sanoi että vähän kusetti kutsunnoissa. Hänelläkään ei siis ole ollut mitään kisataustaa. En kyllä oo varma ymmärsinkö ihan oikein. Varmuuden haluaisin asiaan, että tarviiko olla kisataustaa?

The six P's of the US Marines: Proper Planning Prevents Piss Poor Performance. :D

Mulla oli intissä (I/95 Dragsvik SPOL) Bowie vyöllä. Näytti lähinnä miekalta se. 30cm terä. Skapparit katto että "prkl on sulla puukko..." :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom