Intissä treenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ertsi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
OIKEESTI? :D Paino putoo 14 kiloa ja leuat putoaa 15-> 9. Miten toi on ees mahollista?
Eikä kyllä cooperikaan hirveesti parantunu ku ottaa huomioon kuitenki painon pudotuksen....

OIKEESTI? :D Paino putoo 14 kiloa ja leuat putoaa 15-> 9. Miten toi on ees mahollista?
Eikä kyllä cooperikaan hirveesti parantunu ku ottaa huomioon kuitenki painon pudotuksen....

No niimpä :D Uskomatonta, mutta totta. Voimatasot tippuivat ihan räjähdysmäisesti ja lihakset karisi ihan silmissä :D mutta nyt on jo reippaasti vanha taso saavutettu ja menty jo perkeleesti ohi :) Eli vaikka kävisi näinkin radikaalisti, niin kyllä ne helkkarin nopeesti takas tuli ni lihat ja voimat. Ei huolta. Tietysti nuo kuupperit oli vähän vaikee verrata kun joustiin tuo eka kuupperi 20 asteen lämmössä, mutta toinen 30 asteen pakkasessa :D

Ainoo asia, joka itellä parani intissä oli penkkimaksimi 70 kg --> 80 kg :D
Muuten kaikki menikin päin risuaitoja... paino tippu mosakauden aikana 82 kg --> 73 kg.. tais olla suurin osa rasvaa. Kotiutumisneuvolassa painoo olikin 76 kg. Nykyään tukeva lukema 94 kg :face:

Jos todella mietit intissä treenausta niin suosittelen ottamaan omat protskut etc. mukaan. Intin safka on tunnetusti aika proteiinitonta. Itte laihduin intissä vaikka salilla kävinkin sen 2-3 kertaa viikossa, ja oli omat mömmöt messissä. Tottakai se riippuu palveluspaikasta millaset tilat ja vapaa-ajat treenaukseen annetaan.

Meillä oli intissä sen verran hyvä tupahenki, että vedettiin omia kuntopiirejä, jos ei salille keretty.

Eli tehtiin perinteisiä parisuorituksia, kuten kuntotesteissäkin:

Alaselkiä, vatsoja, punnerruksia... välillä tein tosin punkan päälläkin vatsoja ja lationnostoja jalat kohti kattoa.
Selkiä tehtiin silleen, että roikuttiin yläpunkassa ja tehtiin "punnerrusliikettä" päinvastoin. Ojentajia oli helppo kans reenailla punkan avulla.

Vaikka näitä tehtiin, niin voimatasot tippu kuitenkin, koska meidän sotatouhut oli aika mettäpainotteisia :rock:

Jos todella mietit intissä treenausta niin suosittelen ottamaan omat protskut etc. mukaan. Intin safka on tunnetusti aika proteiinitonta. Itte laihduin intissä vaikka salilla kävinkin sen 2-3 kertaa viikossa, ja oli omat mömmöt messissä. Tottakai se riippuu palveluspaikasta millaset tilat ja vapaa-ajat treenaukseen annetaan.

Joo kyllä itsekin nyt antaisin vinkin, että reenatkaa edes sen kerran - pari viikkoon ja ottakaa ne omat lisäprotskut mukaan. Mitään massakautta eikä mitään mieletöntä progressiota pysty toteuttamaan, mutta sen painon ja kunnon pitäminen samassa pienellä treenillä ja noilla lisäravinteilla on erittäin kannattavaa. Älkää tehkö niinkuin minä. Toki vanhan lihasmassan saa nopeasti takaisin, mutta ei se mitään hohdokkainta ole sen intin jälkeen aloittaa lähes "nollasta".

Minä ainakin vetäisin dieetin intissä ja itsekin niin tein aikoinaan. Mitään dieettiä en kyllä edes ajatellut siellä, koska paino putosi aivan itsestään vaikka söi ruokaa antaumuksella. Mitään herkkuja en kyllä koskaan ostanut. Aerobista liikuntaa tulee varsinkin p-kaudella niin paljon, että paino varmaan väkisinkin putoaa ellei omia herkkuja aio iltaisin kiskoa. Hieman ne lihat intissä kuihtuu aluksi, mutta minä ainakin olin kotiuttamispäivänä jo paremmassa kunnossa kuin ennen inttiä, vaikka painoa olikin 7 kg vähemmän. Cooperissa meni sekä aluksi että lopuksi 3100 m.

Suosittelen ottamaan intin etenkin hyvänä aerobisen kunnon kehittäjänä. Punttiakin pääsee kyllä nostamaan ihan tarpeeksi jo p-kauden loppupuolella ja itse olin salilla yleensä 3-4 kertaa viikossa, jos ei tarvinnut metsässä ryynätä.
Joo kiitti vastauksesta näin aattelinkin. Otan kyllä omaa proteiinipitosta kamaa mukaan sitte tarpeen mukaan. Toi aerobinen kunto saakin mun puolesta nousta vaikka kuinka kohisten, sillä mulla se on aika heikko :D

Ite kävin intin aikana perkeleesti salilla ja tulin vahvempana sieltä pois. Hyviä sykkimisiä 1/12, ei se paha oo! ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos on normaalia enemmän lihasta, niin kannattaa varautua lihasten lähtöön. Mulla lähti 16kg lihasta ja läskiä tuli pari kiloa lisää 4kk:n aikana, juostiin joka päivä ja safka on pelkkää hiilaria. Penkki oli inttiin mennessä 170kg, lähtiessä 120kg. Kuukaus meni tosin Aku Ankkaa lukiessa, kun selkä pamahti paskaks. Vapautuksen saanti riippuu aika paljon päällikkölääkäristä ja siitä kuinka paljon porukkaa on jo yksiköstäs lähteny C:n papereilla menee, mulla on nyt pari välilevyä paskana eikä oo kilpirauhasta ja silti tuli vaan E:n paperit.

Varmaan jo aiemminki sanottu, mutta jos haluat oikeasti päätä kuudella kuukaudella ni tee hommas hyvin ja oo motivoitunu. Sillon saat valita aika vapaasti mitä teet palvelukses kanssa.

Itse olin inttiin mennessä ihan peruspulliainen 75kg/177cm. Kun puoli vuotta oli kantanut kaikkia mahdollisia miinoja ja niiden laatikoita niin painoa oli tullut muutama kilo lisää, epäkkäät erottuivat hämmentävästi ja forkut oli isommat mitä hauikset.

Ennen inttiä olin melko pieniruokainen mutta siellä tuli syötyä aivan hulluna ja joka leirillä vähän lisäeväitä tonnikalan ym. muodossa. En ollut mikään huonokuntoinen, alun cooperissa ihan perus 2600m ja lihaskunnossa maksimit mutta ilman varsinaista treenitaustaa lihasta tuli itselläni lisää. Pioneerina kaikenlisäksi melko vähän juoksemista mutta tavaraoiden roudaamista sitäkin enemmän :)

Jos nyt menisin inttiin (kun on jo salillakin käyty) niin en paljon treenaamisesta välittäisi vaan ottaisin niin rennosti kuin vain voi ottaa. Kyllä sitä penkkiä kerkiää hinkata seuraavat vuosikymmenet...

ny o sit kaks viikkoo majailtu säkyläs...tammikuun alussa ennen inttiin menoa penkistä 90 kg x 1, mavesta 127 kg x 2, rive 2 x 5 toistoa n. 60kilolla ja leukoja muistaakseni 25. omat mitat 166cm ja 62 kg. ans kattoo miten noi tost muuttuu matkan varrel, paino tuski ainakaa kauheest enää tippuu :D. juaksupainotteisesti olis tarkotus intissä enemmä reenailla ja kerra viikkoo käydä voimaa ylläpitämäs. katotaa mite onnistutaa.

Kaks viikkoa keuruulla takana. Mahottoman pieni sali siellä niin ei kauheesti innosta käydä treenaamassa. Pitää pyrkiä käymään jotain ainaki tekemässä, mutta ei siellä viiti ihan täysillä vääntää ku sitten paikat ihan jumissa ja sitte ei oo rentoa ryömiä lumihangessa :D. Jos P-kauden jälkeen pääsee kuskiks niin tulee paljon pelkkiä teoria päiviä niin niitä edeltävinä päivinä voi kyllä vääntää täysillä sitten.
Nytkin vaan mukavasti ollu reilun viikon kipeänä :S

Onko muita keuruun porukkaa?

Kaks viikkoa keuruulla takana. Mahottoman pieni sali siellä niin ei kauheesti innosta käydä treenaamassa. Pitää pyrkiä käymään jotain ainaki tekemässä, mutta ei siellä viiti ihan täysillä vääntää ku sitten paikat ihan jumissa ja sitte ei oo rentoa ryömiä lumihangessa :D. Jos P-kauden jälkeen pääsee kuskiks niin tulee paljon pelkkiä teoria päiviä niin niitä edeltävinä päivinä voi kyllä vääntää täysillä sitten.
Nytkin vaan mukavasti ollu reilun viikon kipeänä :S

Onko muita keuruun porukkaa?

Minkäslainen se sali on? Pystyykö kumminki ees jotain 1- jakosta vääntämään? Kukaan keuruulla olevista kavereista ei nostele, joten eivät osanneet sanoo. Heinäkuussa pitäs sinne tulla jos en tikkakoskelle kuskiks pääse..

ny o sit kaks viikkoo majailtu säkyläs...tammikuun alussa ennen inttiin menoa penkistä 90 kg x 1, mavesta 127 kg x 2, rive 2 x 5 toistoa n. 60kilolla ja leukoja muistaakseni 25. omat mitat 166cm ja 62 kg. ans kattoo miten noi tost muuttuu matkan varrel, paino tuski ainakaa kauheest enää tippuu :D. juaksupainotteisesti olis tarkotus intissä enemmä reenailla ja kerra viikkoo käydä voimaa ylläpitämäs. katotaa mite onnistutaa.

Säkylässä et saa ainakaan sitä tekosyytä, että olis huonot puitteet treenaamiseen :D

Niinisalossakin treenipuitteet ovat mielestäni enemmän kuin kohdallaan, varuskunnan punttisali lienee edelleen paras ja asiallisin missä olen treenannut. Ja tykistössä muutenkin pääsee ihan mukavasti iltaisin treenaamaan, ei ongelmaa sen suhteen :D RUK olikin sitten tietysti oma lukunsa.. Mulla oli sen verran vähän punttitaustaa ennen inttiä takana, että pystyin nostamaan tuloksia armeijassa ihan mukavasti, ja parempaankin olisi mahdollisuus ollut, jos olisin treenannut järkevämmin ja mättänyt muken sapuskaa napaan ahkerammin.

Suositut

Back
Ylös Bottom