Intissä treenaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ertsi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Sellasen mortin haluisin nähä joka p kaudella painoa nostaa :D itellä lähti ekan 8 viiikon aikana joku 3kg vaikka intttii tullessa eväinä oli 30 purkkii tonnikalaa, aika paljon energiajuomii ja muutama kilo pähkinöitä :) ja noi meni ekassa 3 viikossa

Itellä nousi se 5kg hyvinki lyhyessä ajassa p-kaudella... sotkun munkkien ja suklaan avulla :D mutta jos olisin noi korvannut jollain järkevällä niin eiköhän se paino vähintäänkin samassa olisi pysynyt. Joku 3500 kaloriakin on helvetin helppo vetää kasarmilla intin safkoilla + omilla välipaloilla, eikä sillä pitäisi hirveesti painon tippua keskikokosella kaverilla. Leirit on sitten asia erikseen.

[venom];3486127 sanoi:
Itellä nousi se 5kg hyvinki lyhyessä ajassa p-kaudella... sotkun munkkien ja suklaan avulla :D mutta jos olisin noi korvannut jollain järkevällä niin eiköhän se paino vähintäänkin samassa olisi pysynyt. Joku 3500 kaloriakin on helvetin helppo vetää kasarmilla intin safkoilla + omilla välipaloilla, eikä sillä pitäisi hirveesti painon tippua keskikokosella kaverilla. Leirit on sitten asia erikseen.
No rasituksen mukaan. Kyllä mulla oli vaikeata välillä pitää painoa yllä jopa lähes 5000:kin kilokalorilla. Ja mitat oli ihan perus 182/82 sisään mennessä

Itse pidätin paskaa sen takia, kun ei missään välissä ehtinyt käydä paskalla. Yöllä olisi voinut keretäkkin, mutta mielummin lepäsin teltassa sen ajan mitä ei joutunut olla vartiossa plus yli -20 kelissä kamat päällä paskominen ei ole helppoa. P ja E-kauden leireillä toteutin muutamat sissisontimiset. Se siitä paskasta. Painoa lähti 12kg kuudessa kuukaudessa. Olkavarsi pienini 39cm - 32cm. Leireille sai evästä jos oli rahaa ostaa, itellä meni päivärahat ja omat säästöt laskuihin ja viinaan. Eväitä jos piti repussa niin ei niitä saanut sieltä kun kuskit eksyili kuorkin kanssa / ei saatu hakea reppuja koska oli kiire linnoittautua.

Itsellä on kokemusta kyseisestä palveluspaikasta, alku on aika tiukkaa ja paljon liikutaan ja touhutaan illat pitkät. Treenaamiseen jaksamiseen vaikuttaa kauheasti sinun tämän hetkinen kestävyyskunto, jos huonokuntoisena kaverina juoksentelet päivät pitkät muita hommia niin ei siinä salille enään jaksa, tosin aikaakin treenaamiseen alkuun on vähän. Ei tässä yksikössä kukaan kokenut salilla käviä ainakaan kehittymään pääse, tietysti jollain tapaan ehkä ylläpitämään kuntoa, itellä ei onnistunu vaikka kovasti yritin. Itellä paino putosi p-kauden aikana onttolassa noin 10-12kg en tarkkaan muista. ja voimat siinä samalla. Mutta lisäravinteita, rypsiöljyjä pähkinöitä ja muuta mukavaa inttiruoan kaveriksi niin ei ehkä kaikki pääse lähtemään.

Kun suoritin palveluksen, oli treenivuosia jo yli 7. Treenaamassa olin toisena päivänä ja salillakäynti oli koko intin ajan tärkein prioriteetti. Vaikka koko vuoden huolehdin treeneistä/ruokapuolesta sekä olin yhdessä helpoimmista tehtävistä(lääkintä-au) niin silti järkevä treenaaminen jäi mahdottomaksi tavoitteeksi.

Kyllähän intissä voi helposti treenata, se että kehittyykö on eriasia. Itse joudun vetämään yli 5000kcal päivässä, pitääkseni painon jokseenkin siellä missä se nyt on, eihän se kivaa ole intinruoalla. Ne jotka narisee, että ei siellä salilla jaksa käydä, PASKAN VITUT! Hyvin jaksaa jos haluaa. Turha keksiä mitään tekosyitä, jos väsyttää eikä treeni kulje, sitte laitetaan kulkemaan. Leirit on ainut mikä tuo takapakkia ravinnon takia, niin paljoa patukoita ja gainomaxeja en ole reppuun saanu, ettei paino leirillä putoisi. Ne leirillä menetetyt paineet ja massat saa hetkessä takas ku vetelee plussalla taas pari vkoa. EI muutaku kovia treenejä!! TJ= VITUSTI LIIKAA :D

siviili-TJ 7 :wtf:
Dislike, tj 94. Itse asiaan sen verran, että sotilaspoliisina oon ollu ja hommiin oon kyllä siinä mielessä tyytyväinen, että paino on aika samoissa pysynyt/vähän noussut ja tulokset tulleet vaan ylöspäin. Aina oon käyny treenaamassa kun siihen mahdollisuus on ollut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis kyllähän tuolla onttolassa kerkeää treenaamaan! Itse vietin p-kauden kesällä onttolassa ja treenejä tuli kyllä se 2xviikkoon, jos ei vain metsä viikko ollut. Joten ei tarvitse treenauksesta pahemmin stressata.

PS. Kokelaaksi onttolaan 4viikon päästä..:rolleyes:

Ja kiljusiepolle nuista penikoista että jos oikeasti vaivaa niin laittavat luultavasti poisa..

Helpointa on olla vaan stressaamatta. Parikymppisellä äijällä on kuitenkin vielä vuosikymmeniä aikaa treenata. Ei se 6-12kk pilaa treenejä kuitenkaan kun sen hetken, vai? Joten ottakaahan rento asenne ja nauttikaa uusista asioista vaikka se välillä saattaa vaikeeta ollakin. Takasin sinne ei sen jälkeen pääse kun passi on kädessä.

Tota lähtö ois nyt ja oon miettiny miten kannattas pyrkii kaloreita vetämään. Oon täl hetkel perus bulkkikunnossa eli rasvaa löytyy vähän liikaa, mut kannattaako sitä tuolla tiputella vaiko pyrkiä pitämään painoa yllä, vai miten? Jotain neuvoja kaipaisin ton suhteen.

Maanantaina ois lähtö armeijaan. Tavotteena on tiputtaa paino alle 90kg, ehkä 85kg seutuun, ja samalla yrittää pitää nykyiset tulokset. Painoa tällä hetkellä 103kg. Viisainta varmaan on olla miettimättä sen enempää kuin että syö alle kulutksen, mikä ei taida 103kg'selle olla suurikaan ongelma intissä.

Pääseehän intissä reenaamaan, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Erilaiset sotaharjoitukset kyllä sekoittavat reenaamista, jolloin rutiininomaisuus kärsii melko pahasti. Pahin kuitenkin on se mikä itellänikin kävi, että silloin kun sitten oli mahdollisuus mennä salille, laiskuus voitti. Itsekuri on intin aikasessa reenaamisessa suuressa roolissa.

Ja omat lisäravinteet kannattaa ehdottomasti ottaa mukaan, jotta ylläpito onnistuu. Intin ruokapolitiikka kun on enemmän hiilaripitoista

Asennoituu niin, että se on vaan pieni hetki elämästä, lihoja ja voimia lähtee minkä lähtee, mutta niin nopeasti kuin ne menetetään ne tulevat takaisinkin kun sieltä pääsee pois.

Varmaankin ei kannata edes yrittää pitää mitään säännöllisyyttä ruokailuissa, vaan silloin kun syö niin sitten syö ja paljon. Päivätasolla kun saa proteiinia riittävästi (tai välttävästi), ja viikkotasolla kaloreita, niin ei hätää.

Tota lähtö ois nyt ja oon miettiny miten kannattas pyrkii kaloreita vetämään. Oon täl hetkel perus bulkkikunnossa eli rasvaa löytyy vähän liikaa, mut kannattaako sitä tuolla tiputella vaiko pyrkiä pitämään painoa yllä, vai miten? Jotain neuvoja kaipaisin ton suhteen.
Minä ainakin vetäisin dieetin intissä ja itsekin niin tein aikoinaan. Mitään dieettiä en kyllä edes ajatellut siellä, koska paino putosi aivan itsestään vaikka söi ruokaa antaumuksella. Mitään herkkuja en kyllä koskaan ostanut. Aerobista liikuntaa tulee varsinkin p-kaudella niin paljon, että paino varmaan väkisinkin putoaa ellei omia herkkuja aio iltaisin kiskoa. Hieman ne lihat intissä kuihtuu aluksi, mutta minä ainakin olin kotiuttamispäivänä jo paremmassa kunnossa kuin ennen inttiä, vaikka painoa olikin 7 kg vähemmän. Cooperissa meni sekä aluksi että lopuksi 3100 m.

Suosittelen ottamaan intin etenkin hyvänä aerobisen kunnon kehittäjänä. Punttiakin pääsee kyllä nostamaan ihan tarpeeksi jo p-kauden loppupuolella ja itse olin salilla yleensä 3-4 kertaa viikossa, jos ei tarvinnut metsässä ryynätä.

Minä ainakin vetäisin dieetin intissä ja itsekin niin tein aikoinaan. Mitään dieettiä en kyllä edes ajatellut siellä, koska paino putosi aivan itsestään vaikka söi ruokaa antaumuksella.

Olisipa mullakin tullut tollain "itsestään" dieetti. Itellä paino pysyi samana, lihas muuttui vaan läskiks, liian passiivista duunia :D

Ja kiljusiepolle nuista penikoista että jos oikeasti vaivaa niin laittavat luultavasti poisa..

Jeejee... No katotaas sitte päivä kerrallaan. Toivottavasti eivät pahentuisi, kyllä näillä vielä pärjäisi ihan hyvin. Ei enää montaa siviiliaamua.

Painoa inttiin mennessä 85kg, kuntotestien leuanvedossa 15 leukaa, Cooper 2300. Puoli vuotta meni ja reenata ei ehtinyt, halusin panostaa treeniin joko 100% tai ei sitten jumalauta ollenkaan, alkuun rupesin siellä iltavapailla käymään, mutta rupes jäämään ja jäi sitten jo P-kauden puolivälissä. Loppukuntotesteissä painoa 71 kg :D leuanveto 9! Cooper 2500.

Suomen suurin kuntokoulu.

edit. Pituutta siis 171cm, ja tällä hetkellä painoa 95kg

Suositut

Back
Ylös Bottom