Meikä on lopettelemassa IF:ää tältä vuodelta. Miksi? Tässäpä hieman pohdintaa:
Olen bulkkaillut vajaat 6kk (jota siis edelsi se 4kk IF-dieetti) ja pyrkinyt pitämään painon nousun n. 1kg/kk. Kesällä tämän kanssa meinasi olla hieman haastetta erinäisistä riennoista johtuen mutta kaikenkaikkiaan tuo nousu on ollut tasaisempaa ja hallitumpaa kuin millään muulla systeemillä. Yleensä mun bulkkailut on lähteny ihan käsistä ja läski on vallannut kehon alta aikayksikön. Nyt kuitenkin on alkanut tuo syöminen käydä ihan työstä, joten sama lisätä yksi ateria/päivä.
Tietysti monille tuo 1kg/kk bulkkausvauhti voi olla liikaa. Kyllähän siinäkin melkoisesti tuota läskiä tulee mutta haluan testata, kuinka paljon. Tuolla vauhdilla ainakin saa pidettyä treenikuormat nousujohteisena. Jotain täytyy mennä oikein kun olen tässä syksyn mittaan päässyt kolistelemaan kovempia rautoja kuin joskus 4v sitten 102-kiloisena possuna. Silloin tuli tehtyä edellisen kerran kovimmat maksimiykköset monessa perusliikkeessä.
Enivei, nyt siis testailen, että kuinka katastrofaalista on palata "normaalimpaan" syömisrytmiin. Pelkona tietysti, että paino pompsahtaa heti pilviin mutta nythän sen näkee. Mihinkään 6krt/pv syömisiin en heti lähde, vaan käytännössä lähden siitä liikkeelle, että katkaisen paaston jo n. 12h jälkeen pienehköllä työpaikkalounaalla. Tätä on takana siis n. viikko ja toistaiseksi kroppa on ottanut ylimääräiset kalorit vastaan riemusta kiljuen. Tuntuu, että mm. palautuminen on nopeutunut. Saapa nähdä, miten käy. Ehkäpä tuossa jouluun mennessä päivärytmissä on pitkästä aikaa myös aamupala.
Lisäksi epäilisin, että kroppa saattaa tottua tuohon IF-rytmiin ainakin jollakin tasolla. Tällä viittaan siihen, että esim. rasvavarastojen käyttö paaston aikana voi olla hieman vähäisempää. Tähän mulla ei oo yhtään mitään perustetta, muuta kuin oma mutu. Jokatapauksessa ajattelin senkin vuoksi vetää pari-kolme kuukautta normaalimmin, että ensi keväänä saan taas tulevasta IF-dieetistä varmasti kaiken irti.
Näillä näkymin siis bulkkailen vielä ehkä tuonne tammikuun loppupuolelle saakka ja yritän tosissani päästä uusiin treenipainoihin käsiksi. Paino tulee olemaan siellä 88-89kg:n pinnassa kun aloittelen seuraavan dieetin ja siitä se ~10kg pois ja toivon mukaan alle 9% rasvat

Viime dieetistä oli tosi
hyvät kokemukset joten samaan tähdätään.