Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Paastoillu lähes vuoden ja kokoajan on puskenut finnejä naamaan pirusti. Aloitin touhun kiristelyllä ja ajattelin että johtuisi siitä, mut perkeles kun on ollu bulkilla jo kuukausia ja finnejä puskee ihan samalla tavalla. Mulla ei ole ollut näin paljon finnejä edes teininä ja muutenkin ollut aina hyvä iho, paitsi kiristellessä saattanut aluksi joku näppy ilmestyä. Nyt lähestyn kolmeakymppiä ja naama kukkii hulluna. :( Se nyt on selvää että paastoilusta johtuu ainakin osittain, mutta normaaliin bodyruokailuun ei kiinnostaisi palata pätkääkään. Onko muille tullu samankaltaisia oireita? Mitään neuvoja?

Syy finneihin selvisi. Viikoittainen Makuunin irtokarkkipussi pisti lärvin kukkimaan. Ollu muutaman viikon ilman ja naama voi paljon paremmin. Älkää syökö, niis on selkeesti jotai myrkkylöitä...

Kukkuu! Laitetaanpas lisää kuvia ruokailuista, vaikka treenipäivyrissä näkyykin. Tällaisia siis tuli eilen syötyä. Listassa ateriat erotettu viivalla, ja tuosta puuttuu kahvimaito ja paistorasvat. Tänään taas n.1500 kalorin päivä eikä tällä kertaa haittaa ollenkaan, sen verran täytti tuo eilinen tankkaus. Proteiinia tuli ehkä vähän liikaakin suhteessa hiilariin, mutta tämähän ei ole tarkkaa touhua. Lauantaina suunnittelen kokeilevani paastottuna treenaamista ja PWO:lle menen Raxiin :)

attachment.php

Klo 16:
attachment.php

Klo 20.15:
attachment.php

Klo 23.30:
attachment.php

Siis jumalauta! Paastotreenaaminen on ihan parhautta! Koskaan ennen ollut samanlaista focusta treeneissä. Henkilökohtaiset ennätyksetkin paukkuu joka treeneissä.

Paino tippuu, sarjapainot nousee, eikä treenaaminen ole koskaan ollut näin mukavaa. Siitä puhumattaakaan, ettei ruokailuakaan enää stressaa samanlailla kuin ennen.

IF is the way to go

Lauantaina suunnittelen kokeilevani paastottuna treenaamista ja PWO:lle menen Raxiin :)
Itse käyn pari kertaaa kuukaudessa. Salaatti buffettia saa vetää 6 egellä. Puoli-ilmaista ,jos vertaa kaupan hintoihin kun vetää oikein
kunnolla.

Kumma juttu, että 18h paasto + treenistä ilman ruokaa selviää helposti, pienen totuttelun jälkeen. Ei juurikaan huomaa eroa "täydelllä mahalla" treenaamiseen.

Ps: Kuvat ei näy

Itse käyn pari kertaaa kuukaudessa. Salaatti buffettia saa vetää 6 egellä. Puoli-ilmaista ,jos vertaa kaupan hintoihin kun vetää oikein
kunnolla.

Kumma juttu, että 18h paasto + treenistä ilman ruokaa selviää helposti, pienen totuttelun jälkeen. Ei juurikaan huomaa eroa "täydelllä mahalla" treenaamiseen.

Ps: Kuvat ei näy

Juu siis Rax on kyllä ihan paskaa kun vertaa kiinalaiseen/thaimaalaiseen/muuhun vastaavaan lounaspaikkaan, jossa saa 8-9 eurolla mättää riisiä, nuudeleita, pastaa ja erilaisia lihoja sekä kasviksia minkä jaksaa. Näitä alan itsekin nyt harrastamaan, kun pääsin paastotreenien makuun. Mulla on vielä se, että treenin jälkeen menee helposti yli tunti ilman huomattavaa ruokahalua.

Laitetaan nuo kuvat nyt sitten rumasti läjään tuonne liiteboksiin kun ei tuntuneet tuohon aikaisempaan tarttuvan.

Liitteet

• ruoka.webp
    ruoka.webp
    80,9 KB · Katsottu: 508
  • P1070405.webp
    P1070405.webp
    42,4 KB · Katsottu: 555
  • P1070407.webp
    P1070407.webp
    48,4 KB · Katsottu: 591
  • P1070408.webp
    P1070408.webp
    26,8 KB · Katsottu: 510
Ei anneta valua tätä threadia toiselle sivulle.

Kiireiden vuoksi meni vähän persiilleen tämän päivän safkailut + lepopäivä:
13.15: ~400g paistettuja muikkuja (3,95/kg :) parasta maailmassa :kuola:)
250g parsakaali-kukkakaalisekoitusta
Läjä porkkanoita
2 kananmunaa
Kookosöljyä
Vitamiinit
Mustaviinimarjoja

20.45: Paistijauhelihapaketti (400g) ja keräkaalia reippaasti sekaan + mausteet
Omega 3 + kookosöljyä
Omena

Nälkää odottelin tuohon ruokailujen väliin, mutta jouduin pettymään :(

Mulla tulee aina aikana, jona ei saa syödä, kaameita ääniä vatsasta. On niin hirvee nälkä ja vatsa vaa pyörii tyhjää, saanko tätä efektiä jotenkin pois? :DD Ei oo kovin hieno fiilis ku jäätävän hiljaisessa luokassa kajahtaa 80 desibelin vatsamurinat....... :D

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
IFfiin liittyen... Nyt takana 5 päivää noin 16-24 syönti-ikkunalla ja samalla keto/hyvin vhh diettiä suht reippailla miinuksilla. Salia 3-4 kertaa viikkoon 2-jakosella ja siihen satunnaista kevyttä aerobista päälle jokunen kerta viikkoon. Mitat 184/76 ja kalorit treenipäivänä 1900-2000 ja välipäivinä 1500-1800 vähän riippuen aktiivisuudesta ja noista aerobisista... Makroista sen verran, että hiilareissa olen pyrkinyt sinne 20g-40g (9%) ja proteiinit ja rasvat tasaprosenteissa (45%-50%) kumpikin riippuen vähän päivästä. Kerran viikkoon ajattelin pitää maltillisen hiilaripainotteisen, vähärasvaisen päivän (+500 kcal) treenitehojen ylläpitämiseksi. Mennäänkö metsään? Ja toinen mikä on alkanut mietityttää on pahoinvointi ajoittain niin paastoajalla kuin syönti-ikkunassa. Eli sellainen oksetuksen tunne. Johtuukohan ketoilu (yrityksestä) vai ylipäätään IFstä...? Suurimman osan ajasta olo on mitä loistavin, nälkä ei ole ongelma ja treeni kulkee yllättävänkin hyvin, palautuminen tosin melko hidasta. Painonpudotuksesta en osaa vielä tässä vaiheessa mitään sanoa kun vasta vajaa viikko takana. Vähän tällaiseksi yleiseksi pohdiskeluksi meni nyt. Mielipiteitä? Parannettavaa? Ideoita?

Ei nyt suoraan liity aiheeseen, mutta kun täällä oli noist probiooteista ollu puhetta niin millasii kokemuksii ihmisillä on niistä?

Mulla esiintyy turvotusta melko paljon aina kun syö hiilareita vähänkin enemmän, niin voisko noi probiootit auttaa siihen? Vatsa siis turpoaa ja hetken kuluttua alkaa kaasua tulla.. Ja tää vaiva on siis jokapäiväinen.

iherbista olin aatellu tilata, mutta tuleeko noi Suomeen tuolta ihan normaalisti ilman tullei ja muita lisäkului? Onko kellään kokemuksia?

Toki voi ehdottaa muitakin ratkaisuja. Childintime oli ainaki HCl-valmisteita syöny. Toki yks ratkasu olisi jättää kaikki viljat, perunat ja muuta pois ja syödä vaan kasviksia ja lihaa, mutta sitä ei oo helppo toteuttaa opiskelijabudjetilla, jos ei oo dieetillä.

Probiooteista ei juurikaan kokemusta, mutta iherbistä olen muuten tilaillut muutamat steviat ja teet. Hyvin on tullut ilman mitään ongelmia tulleissa tai muissa. Ainoa maksu siis mitä siitä tulee on itse tuotteiden hinta ja "postimaksu" riippuen siitä millä toimitustavalla haluat tuotteen kotiin. Kuriiri tuonee vaikka sovitusti ovelle, mutta itse olen valinnut aina tuon halvimman toimitusvaihtoehdon eli international air mailin. Toimitusta ei voi seurata mutta parissa viikossa on yleensä normaalissa postissa tullut sitten. Ja jos ei ole luukusta mahtunut, niin ollut sitten postista haettavissa.

Mulla tulee aina aikana, jona ei saa syödä, kaameita ääniä vatsasta. On niin hirvee nälkä ja vatsa vaa pyörii tyhjää, saanko tätä efektiä jotenkin pois? :DD Ei oo kovin hieno fiilis ku jäätävän hiljaisessa luokassa kajahtaa 80 desibelin vatsamurinat....... :D
Taas pitää jatkaa tätä IF systeemiä, kun ei jaksa syödä pitkin päivää skidejä satseja ruokaa. Tää on palkitsevampi ja laihtuu kans hyvin, lihaakaan ei oo kauheesti mitä vaalia. (vaikka ne säilyykin kai ihan hyvin tällä)

Tohon quoteen kyllä haluaisin vielä vastausta, mikään ei tunnu auttavan. Oikeesti on noloa koulussa, mutku haluisin niin jatkaa tätä :D

Mulla on vahan sama, eli maha murisee ja pitaa outoja aania jos en ole syonyt moneen tuntiin. Ja se murisee vaikka ei olisi nalkakaan! Olen ratkaissut ongelmaa juomalla paljon vetta. Luennoilla jne. kulkee aina vesipullo mukana ja yleensa juon sen puolisen litraa tunnissa. Pitaa aika hyvin murinan loitolla kun mahassa on edes jotain. Kahvi auttaa myos.

Mulla on vahan sama, eli maha murisee ja pitaa outoja aania jos en ole syonyt moneen tuntiin. Ja se murisee vaikka ei olisi nalkakaan! Olen ratkaissut ongelmaa juomalla paljon vetta. Luennoilla jne. kulkee aina vesipullo mukana ja yleensa juon sen puolisen litraa tunnissa. Pitaa aika hyvin murinan loitolla kun mahassa on edes jotain. Kahvi auttaa myos.
Kiitos! Toteutan ideaa kotona tänään ja ihan hyvin toimii! Ei oo vielä kuulunu mitään, kun yleensä mylvii 10-12 vähän väliä.......... Vieläku nälän sais pois vedellä :)

Mulla on vahan sama, eli maha murisee ja pitaa outoja aania jos en ole syonyt moneen tuntiin. Ja se murisee vaikka ei olisi nalkakaan! Olen ratkaissut ongelmaa juomalla paljon vetta.

Meikä murisee takasin ni ei kukaan erota kumpi murisee, maha vai minä, niinku kunnon luolamiehen kuuluu.

Murisen myös muutenkin.

jostain joskus luin että liika tankkaus tyhjentää vitamiini/mineraalivarastot.

Kuinkas porukalla on mennyt IF viime aikoina? Kehonkoostumus, fyysiset ja psyykkiset tuntemukset? Meikällä kävi juurikin se pelätty, eli paskoin kuntoni liian löysällä ravintopolitiikalla, jota ei todellakaan auttanut 8 päivän kertausharjoitukset ja liika hiilarihutun syöminen teltan pohjalla makaamisten välissä. Sen reissun päätti kahden päivän tenuttelu, jonka aikana söin kuin idiootti ja sunnuntaina sama ilman alkoholia. Nyt tässä taas kiristellään ja toivotaan, että kunto olisi entisen veroinen jouluun mennessä.

Positiivista on tämän viikon kuluessa ollut huomata, että pysyn välipäivät melko tyytyväisenä yhdellä 1500 kalorin aterialla. Paastoajan loppupuolella teen kevyen aerobisen (kävelyä), joka ei todellakaan ole minkäänlainen rasite kropalle, joka on muuten pääosin paikallaan. Toisaalta tuntuu taas siltä, että maha vetäisi vaikka kolme kiloa ruokaa yhdeltä istumalta. Taitaa olla psykologista tuollainen nälkä.

Lievä ummetus kylläkin vaivaa tätä nykyä. Vatsa toimii ehkä kerran kahdessa tai kolmessa päivässä. Eikä paljon mitkään kookosöljyt ole auttaneet, vaikka varoitellaan voivan aiheuttaa ripuliakin. Varsinaisesti tuo ei kyllä oloon vaikuta, ja nyt on alkanut aamuisinkin olemaan jo kevyempi olo.

Seuraava koetinkivi tulee olemaan joulu-uusivuosi -akseli. Se on sellaista aikaa, että haluaa nauttia olostaan (joka tarkoittaa lähes aina suomalaisen suusta ylensyömistä ja -juomista), mutta joku roti on pidettävä. Varsinkin välipäivinä pitää ottaa vähän paastoilua, jotta joka päivälle ei tule ylijäämää. Kuinkas muut olette hoiteneet vastaavat juhla-ajat IF-protokollaa seuratessanne?

Minulla on nyt pitkästä aikaa menossa ehyt treenijakso, ei vaivoja eikä loukkaantumisia. Hyvältä näyttää - kroppa kiristyy silmissä. Vaihdoin treenit matalavolyymisiin aika lailla Leangainsin suositusten mukaan. Treenaan paastotilassa ja treenipäivinä hörpin parit satsit BCAA:ta.

Minun päälleni IF sopii paremmin kuin hyvin, näköjään myös pidemmällä aikavälillä (aloittelin tätä joskus kesällä, treenit on tosin olleet mitä sattuu terveydellisistä syistä). Lepopäivinä paasto ei todellakaan tee tiukkaa ja treenipäivinäkin nälkä yltyy yleensä vain kohtalaiseksi ennen lounasta.

Meikä on lopettelemassa IF:ää tältä vuodelta. Miksi? Tässäpä hieman pohdintaa:

Olen bulkkaillut vajaat 6kk (jota siis edelsi se 4kk IF-dieetti) ja pyrkinyt pitämään painon nousun n. 1kg/kk. Kesällä tämän kanssa meinasi olla hieman haastetta erinäisistä riennoista johtuen mutta kaikenkaikkiaan tuo nousu on ollut tasaisempaa ja hallitumpaa kuin millään muulla systeemillä. Yleensä mun bulkkailut on lähteny ihan käsistä ja läski on vallannut kehon alta aikayksikön. Nyt kuitenkin on alkanut tuo syöminen käydä ihan työstä, joten sama lisätä yksi ateria/päivä.

Tietysti monille tuo 1kg/kk bulkkausvauhti voi olla liikaa. Kyllähän siinäkin melkoisesti tuota läskiä tulee mutta haluan testata, kuinka paljon. Tuolla vauhdilla ainakin saa pidettyä treenikuormat nousujohteisena. Jotain täytyy mennä oikein kun olen tässä syksyn mittaan päässyt kolistelemaan kovempia rautoja kuin joskus 4v sitten 102-kiloisena possuna. Silloin tuli tehtyä edellisen kerran kovimmat maksimiykköset monessa perusliikkeessä.

Enivei, nyt siis testailen, että kuinka katastrofaalista on palata "normaalimpaan" syömisrytmiin. Pelkona tietysti, että paino pompsahtaa heti pilviin mutta nythän sen näkee. Mihinkään 6krt/pv syömisiin en heti lähde, vaan käytännössä lähden siitä liikkeelle, että katkaisen paaston jo n. 12h jälkeen pienehköllä työpaikkalounaalla. Tätä on takana siis n. viikko ja toistaiseksi kroppa on ottanut ylimääräiset kalorit vastaan riemusta kiljuen. Tuntuu, että mm. palautuminen on nopeutunut. Saapa nähdä, miten käy. Ehkäpä tuossa jouluun mennessä päivärytmissä on pitkästä aikaa myös aamupala.

Lisäksi epäilisin, että kroppa saattaa tottua tuohon IF-rytmiin ainakin jollakin tasolla. Tällä viittaan siihen, että esim. rasvavarastojen käyttö paaston aikana voi olla hieman vähäisempää. Tähän mulla ei oo yhtään mitään perustetta, muuta kuin oma mutu. Jokatapauksessa ajattelin senkin vuoksi vetää pari-kolme kuukautta normaalimmin, että ensi keväänä saan taas tulevasta IF-dieetistä varmasti kaiken irti.

Näillä näkymin siis bulkkailen vielä ehkä tuonne tammikuun loppupuolelle saakka ja yritän tosissani päästä uusiin treenipainoihin käsiksi. Paino tulee olemaan siellä 88-89kg:n pinnassa kun aloittelen seuraavan dieetin ja siitä se ~10kg pois ja toivon mukaan alle 9% rasvat :) Viime dieetistä oli tosi hyvät kokemukset joten samaan tähdätään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom