Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mä olen tieteellisestä mielenkiinnosta testaillut tätä systeemiä pari päivää ja oon suureksi yllätyksekseni saanut huomata, että vastoin ennakko-odotuksia selviän paastojaksoista suht helposti (mulla on taannoin ollut ongelmia mm. verensokerin heittelyn kanssa). Pää pysyy terävänä ja väsymys paremmin poissa, mutta fyysisessä näläntunteessa kärvistely on kyllä melko ikävää touhua. Jos se nälkä ymmärtäis lakata vaivaamasta, niin fiilistä voisi kuvailla jopa melkeinpä miellyttäväksi. Siinä uskossa kuitenkin jatkan kokeiluani, että kroppa sopeutuu paastoihin vähitellen paremmin, eikä jatkossa tarvitse nautiskella siitä tuntemuksesta, kun vatsalaukku yrittää hädissään sulattaa itseään ravinnoksi.

Noniin...

Eka päivä "massa"-IFällä. Eipä tää ookkaan niin iisiä ku luulin.

Paastorikko 1430:
- noin 200g broikkua
- 150g perunamuusia
- Hemapapussi
- hyppysellinen manteleita

Prewo
- 30g dextro/30g hera

PWO
- 1l täysmaitoa + 30g heraa

PWO ruoka
- 400g jauhelihaa (paisti)
- ~3dl (kuivapaino) valkoista riisiä ja pikkusen bataattia soseena seassa

Ja kalorit hädintuskin 3000kcal. No, ainakin ei oo pelkoa sikabulkista. En nimittäin vois haaveillakaan iltapalasta enään. Röyh.

OT: Treeni meni aivan uskomattoman hyvin. Jton kyykkyohjelma rulaa!

Jep, komento takas! Jääräpää, kun olen, niin pakko oli kokeilla nyt uudelleen, kun sain DC-kierron tehtyä. Ja nyt toimii, kuin rasvattu. Avainsana itsellä näyttäs olevan se, että se paasto täytyy katkaista sen 16h jälkeen. Jos menee pitemmäksi paasto, niin alkaa väsymys yms. iskemään. Makrot on tyyliin rasvat alle 50g treenipäivinä, jolloin hiilaria paljon treenin ympärillä. Vapaapäivinä hiilarit alle 50g ja vastaavasti rasvaa enemmän.

^ Kerrotko mulle mitä treenipäivinä syöt että saat kalorit tarpeeksi ylös? Onko mitään yksittäistä juttua? Ite välttelen vehnää, joka ois ihan sikahyvä tapa saada sitä kalsua. Ja sokereita jostain syystä (siis sokerisokeria, pöytäsokeria) tulee kans välteltyä vaikka dextroa vedän. Oon vähän ääliö, mutta ei se minua vielä ole haitannut.

^ Kerrotko mulle mitä treenipäivinä syöt että saat kalorit tarpeeksi ylös? Onko mitään yksittäistä juttua? Ite välttelen vehnää, joka ois ihan sikahyvä tapa saada sitä kalsua. Ja sokereita jostain syystä (siis sokerisokeria, pöytäsokeria) tulee kans välteltyä vaikka dextroa vedän. Oon vähän ääliö, mutta ei se minua vielä ole haitannut.

Mulla ei oo oikein ikinä ollu ongelma syödä paljoa kerralla ja nyt kerrankin siitä on hyötyä :D Pre-workout -aterialla menee nyt rahkaa, eloveenaa, mysliä ja banaani. Myslit ja elovena rahkan sekaan ja päälle mustikkakeittoa. Tämä noin 1-3h ennen treeniä. Treenin jälkeen oon ottanu proteiinin kanssa maltoa noin 40g. Ja sitten se päivän kohokohta :D Eli Post-workout -aterialla menee esim. pastaa tms. helposti sen 200-300g (kuivapaino). Tai jos on laiska niin eloveenaa, weetabixia, leipää. Tuo rasvan rajottaminen alle 50g rajottaa hiukan niin, ettei pysty lihaa ihan kiloa vetämään :D Esim. raejuustoa tulee syötyä mustikkakeiton kera. Toki sitä jauhelihaa tulee päivittäin syötyä, mutta treenipäivinä vähemmän (rasvamäärän vuoksi).

Dieetillä siis nyt mennään. Sitä en tiedä, miten saisin massalla ängettyä kaiken sisään :) Siinä joutus varmaan jo änkeemään mukaan jotain tuoremehuu jne, vaikka tärkkelys se paras oliskin.

^Onneksi luin Lyle McDonaldia koko yön, ja olen senkin verran viisaampi. Kuten beginner uumoili aiemmin, ei älyttömistä kaloriplussista ole hyötyä missään mielessä, ei edes anabolian maksimoimisessa, koska natulla se maksimiteho saadaan jo +300-500kcal, siitä yli on vaan läskiä eikä vaikuta enää prodesynteesiin. Toki se varmistaa että teho on maksimaalinen, mutta fläsää siitä tulee sitten kahta kauheammin = ei järkeä. Joten jos inbodyn lepokulutuksen 1998kcal pitää paikkansa, niin tohon treeni (~200kcal) ja aamupäivän kevyt töissä tsippailu (~100kcal) ja +500kcal lisää, niin toi mun 3000kcal safka on jo vähän liikaa. Onpa hyvä tietää, sillä olo on paljon mainiompi kuin silloin kun ahdoin bataattia turpaan puoltatoista kiloa.

Sivunootti: 1.5kg bataattia on toki terveellisempää kuin valkonen riisi, mutta siitä ei pääse mihinkään, että jos muulloin syö pelkkää vihannesta/kasvista/ravintorikasta hyvää safkaa, niin treenin ympärillä voi ja kannattaa ämpätä "tyhjiä" valkoisia hiilareita. Tätä mieltä taitaa olla myös Lyle. Vakoiset hiilarit oikeassa kontekstissa on keholle optimaalinen tapa korostaa anaboliaa.

Sitten toinen sivunootti: Kittasin tuota maitoa litran ja jännäsin että meneekö siitä 20-30min jälkeen yhtään mitään alas, ja ois kiva tietää miten nopeasti maito imeytyy. Sehän on nestettä, mutta kaseinaatti on hidasta täh? Ainakin se vaeltuu saatanallisen nopeaa, kun 10-20min sisällä tuntu jo että voisin tempasta safkaa naamaan, ja niin tein. Onhan joustossa kalsuja ja prodea enemmän, eli tiheämpää tavaraa, mutta jos se estää syömisen pitkäksi aikaa niin sehän kääntyy hyödystä haitaksi.

Niin joo! Ja Beginner, oli joskus siitä juttua että "miksi paljon hiilaria ja tärkkelystä" ja nyt luin yhen Lylen artikkeleista joissa se siteeras tutkimusta jossa todettiin että jos sun päivän prodetarve on vaikka 200g, ja täytät sen ja saat noin 800-900kcal siitä, niin tarvit vielä reippaat 2k kalsuja massalle. Jos otat kalsut hiilareista, on proteiinisynteesi tehokkaampi kuin proteiinin ylensyönti! Eli Berkhan on tässä asiassa vähän ehkä...ei väärässä mutta ei oikeassakaan. Tai siis kun prodea on vaikeampi syödä paljon, niin järkevin ja loogisin tapa, ja vieläpä tehokkaampi aineenvaihdunnan ja prodesynteesin kannalta, on vetää hiilariöverit!

Nää kaikki löytyy bodyrecompositionista -> articles -> mass gain/nutrition for mass gain jne.

Voispa ostaa ton Protein Bookin niin ei tarvis enää miettiä näitä juttuja. Sais vaan toteuttaa.

Noniin...

Eka päivä "massa"-IFällä. Eipä tää ookkaan niin iisiä ku luulin.

Paastorikko 1430:
- noin 200g broikkua
- 150g perunamuusia
- Hemapapussi
- hyppysellinen manteleita

Prewo
- 30g dextro/30g hera

PWO
- 1l täysmaitoa + 30g heraa

PWO ruoka
- 400g jauhelihaa (paisti)
- ~3dl (kuivapaino) valkoista riisiä ja pikkusen bataattia soseena seassa

Ja kalorit hädintuskin 3000kcal. No, ainakin ei oo pelkoa sikabulkista. En nimittäin vois haaveillakaan iltapalasta enään. Röyh.

OT: Treeni meni aivan uskomattoman hyvin. Jton kyykkyohjelma rulaa!

Mielenkiinnosta kuulisin jossakin vaiheessa, miten massa onnistuu IF:llä. Itse harkinnut tuossa syksyllä samaa. Toki treeniohjelmaa täytyy vaihtaa, kun ei uskalla IF:ää ja DC:tä yhdistää (tai ei käytännössä pysty änkeemään sitä proteiinimäärää 8h aikana + "hiilariöverit") Jotain 2-3 -jakoista ajatellut, jossa otetaan EDT käsille. Näin paperilla tuo IF massalla kuulostas hyvältä, kun päivällä ei tarvis painaa sen turvonneen mahan kanssa menemään, vaan voi sitten illalla kotiin tullessa ängetä kaiken naamaan ja mennä sohvalle rötväämään :D

Kaipa tämän voisi nyt ottaa kokeiluun kun paketti jauhelihaa ja makaroonia menee aika helposti sisään. :D Siihen päälle vielä leipää! Maidon kyllä pyrin pitämään ruokajuomana.

Oli jo puhetta mutta haittaako tosiaan jos viikonloppuna on syöminen vähän vapaampaa? Eli söisi kun nälkä iskee jne.

Kaipa tämän voisi nyt ottaa kokeiluun kun paketti jauhelihaa ja makaroonia menee aika helposti sisään. :D Siihen päälle vielä leipää! Maidon kyllä pyrin pitämään ruokajuomana.

Oli jo puhetta mutta haittaako tosiaan jos viikonloppuna on syöminen vähän vapaampaa? Eli söisi kun nälkä iskee jne.

Jos haluat optimoida kaiken ja seurata alkuperäistä ohjetta(oletan että puhut leangainsistä) niin kyllä haittaa. Ja kuvittelisin että jos tarkoituksesi on polttaa rasvaa niin haittaa enemmän kuin jos koitat lisätä painoa. Mutta miksipä et voisi syödä viikonloppuisin niinkuin itse parhaaksi näet? Uskon että IFn hyödyt ovat joka tapauksessa ainakin jossain määrin läsnä. Kokeilemalla se selviää.

ChildInTimeltä hyvää pohdiskelua. Itseäni kiinnostaa myös bulkkaus IF-tyylillä. Vaikka päätinkin nyt ensin yrittää jonkinlaista diettiä.

ja Beginner kiitos vastauksesta. Voipi olla että tulen tässä joku päivä VIPit hankkimaan. Ihan mielelläni donateen sivustoa joka on ollut sekä hyvin hyödyllinen että viihdyttävä.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ

Itse ainakin ratkaisin ongelman treenaamalla viikonloppuna ja huilailemalla enempi arkena, kun sillon on helpompi olla kurinalainen. Lauantaina ja sunnuntaina treeni 15.00, paasto katki 17.00 ja hirveetä mättöä koko loppuilta. Karkkia, pastaa, lihaa, oikeastaan mitä vaan ja sitten arkena pari miinus päivää.

Huomenna koitan tätä juttua. Äskön (klo 23:00) söin vikan kerrän tänää, eli syön huomenna kolmelta. Silloin olisi 16h paasto ohi siis. Ainoa mikä askarruttaa ootteko menny tyhjin tai hyvin vähin syömisin suoraan paastolta treenaamaan VAI mättäny safkaa ja venaillu -->salille?

Nyt tulee tuplat, mutta mites muuten treenien kanta, otteko joutunu muuttaa niitä? Aattelin jatkaa 5x5-systeemiin perustuvalla treenillä, joka toimi ainakin massalla hyvin.

(edelliseltä sivulta) http://www.leangains.com/2008/12/reverse-pyramid-revisited.html Tuollainen on suositus. Itsellä toimii hyvin
samantapainen, mutta pääpainona kuitenkin samanlainen. Vinkki: Älä tuomitse ekan päivän jälkeen menee muutama päivä, että todella tietää. Tuo "ennen treeniä" -ruokailu riippuu hyvin paljon omasta päästä, jotkut (kuten minä) kestää hyvin 16h ilman ruokaa ja jotkut vaatii ruokaa ennen salia. Kokeilemalla se selviää. Jos et syö ennen salia ja "tapat" itsesi salilla, muista syödä sitten kunnolla ja paljon.
Muuten paikat on todella jumissa seuraavana päivänä.

Nyt tulee tuplat, mutta mites muuten treenien kanta, otteko joutunu muuttaa niitä? Aattelin jatkaa 5x5-systeemiin perustuvalla treenillä, joka toimi ainakin massalla hyvin.

Martin sanoo, että mikä tahansa nousujohteinen treeni on loistavaa. 5x5 mukaanlukien. Jos mulla ois toi käsi kunnossa niin alkaisin tekemään 5x5sen stronglifts versiota ja lisäisin vaan yhden RPT-sarjan leuanvetoja perjantaille ja korvaisin penkin dipeillä.

Huomenna koitan tätä juttua. Äskön (klo 23:00) söin vikan kerrän tänää, eli syön huomenna kolmelta. Silloin olisi 16h paasto ohi siis. Ainoa mikä askarruttaa ootteko menny tyhjin tai hyvin vähin syömisin suoraan paastolta treenaamaan VAI mättäny safkaa ja venaillu -->salille?

Vuoden verran treenasin tyhjään mahaan treenit ja ihan hyvin se sujui. Lihakset ja voimat pysyivät. Nykyään BCAA ennen treeniä ja pientä apua siitä kyllä on ollut.

Mites vaikka maissitortillat tai muut maissijauhosotkut? Niistä sais ainakin pirun hyviä täytettyjä tortilloja, menee muuten isot kasat lihaa ja kasviksiakin siinä samalla

Niin joo! Ja Beginner, oli joskus siitä juttua että "miksi paljon hiilaria ja tärkkelystä" ja nyt luin yhen Lylen artikkeleista joissa se siteeras tutkimusta jossa todettiin että jos sun päivän prodetarve on vaikka 200g, ja täytät sen ja saat noin 800-900kcal siitä, niin tarvit vielä reippaat 2k kalsuja massalle. Jos otat kalsut hiilareista, on proteiinisynteesi tehokkaampi kuin proteiinin ylensyönti! Eli Berkhan on tässä asiassa vähän ehkä...ei väärässä mutta ei oikeassakaan. Tai siis kun prodea on vaikeampi syödä paljon, niin järkevin ja loogisin tapa, ja vieläpä tehokkaampi aineenvaihdunnan ja prodesynteesin kannalta, on vetää hiilariöverit!

Juu nykyään en ole niin jeesustellutkaan sen proteiinin kanssa, 2-2,5g/kg treenipäivinä on tullut syötyä, joskus enemmän.

Varmaan ite kokeilen tuota tyhjään mahaan treenaamista alkuun. Aika uskomattoman paska fiilis tuli kun veti tuon paaston jälkeen kasan ruokaa.. Kenties auttaisi jos hiilarit jättäisi vähemmälle.

Eka päivä IF systeemillä ohi. Tuntu ihan hyvältä, ei se nälkäkään nyt kauheesti painanut. Jossain kohtii vähän kouras vatsaa, ei sen kummempaa.
242sknn.jpg

Laskin kulutuksen treenien kanssa olevan n. 3000kcal tällä painolla (96kg) ja tossa yllä siis päivän ruuat. Söin siis vikan kerran illalla klo 22:30 suunilleen ja noin parii tuntia ennen treenejä ekan kerran uudelleen ja treenit sujui ihan normaalisti :puntti:

Heittäkää toki kommenttia safkasta. Jos tällä paino oikeesti lähtee putoomaan ilman treenipainojen laskua, niin tää on iha unelma. Saa syödä normiruokaa, ei tarvii olla niin tarkka :jahas:

Hyi helvata, itse ei ainakaan pysty olemaan syömättä neljään asti, aivan älyttömät poltot tuntuu vatsassa jo puolen päivän aikoihin jos ei mitään syö. Silti kiinnoistais kokeilla. Luulisi kehon tottuvan jos sitkeästi aloittaa? Mikä enemmän huolettaa on katabolia :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom