Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mä en edes mätä mitään sen kummemmin. Parin tonnin kaloreilla ei mitään ihan hirveetä mättöä saa aikaan jos ikkuna on about 2-3 tuntia.

Kasviksilla saa kyllä aika helposti aikamoisia ruokavuoria aikaseks...

Kasviksilla saa kyllä aika helposti aikamoisia ruokavuoria aikaseks...

Kasvikset ovatkin mulla mukana jos tuntuu, että pitää saada vielä alas jotain. Tänään vetäsin treenin päätteeksi Kantonin kanasetin kinkistä ja parin tunnin päästä parisataa grammaa rahkaa. Pitäis koittaa saada prodet kuitenkin sinne päälle 150g tossa aikaikkunassa jatkossa. Treenit edelleen kulkee loistavasti.

Kasvikset ovatkin mulla mukana jos tuntuu, että pitää saada vielä alas jotain. Tänään vetäsin treenin päätteeksi Kantonin kanasetin kinkistä ja parin tunnin päästä parisataa grammaa rahkaa. Pitäis koittaa saada prodet kuitenkin sinne päälle 150g tossa aikaikkunassa jatkossa. Treenit edelleen kulkee loistavasti.

Eli paastossa treenaat ja dietillä oot? Millasilla miinuksilla? Ja tarkottaako "treenit kulkee" minkälaisia muutoksia raudoissa? Eli ku monesti kuullu, että tällä systeemillä voimat pysyis dietatessa paremman tai jopa ne ois kasvanu, johon aina suhtautunu skeptisesti, jos ei ole alottelija kyseessä. Ja sä kun et sitä todellakaan ole ni onko tosiaan näin sulla käynyt? Ite jouduin ainaki vähä antaa periks viimeks diettaillessa.

Mä en mitenkään voimahakuisesti ole treenannut, mutta yllätyin viimeksi miten voima ei ainakaan ole vähentynyt.

Noin niinkuin yleisesti treenitehon paramisen uskon johtuvan ihan simppelisti siitä, ettei ole syöty liian lähellä harjoitusta. Tyhjään vatsaan kaikki boosterit toimii huomattavasti paremmin, samoin siellä vastsassa ei ole hirveetä määrää sulateltavaa ylipäätänsä.

en tiedä onko aloittelijan tuuria:rolleyes: mutta mulla on koko ajan tulokset noussut, paastotreeneissä on aina virtaa ja erityisesti loppua kohden tuntuu vaan lisääntyvän. n. 15-30min ennen treeniä otan 2 burnerii (nämä tosiaan ihan testimielessä käytössä) ja bcaa + 100mg kofeiinia.

Tai saa aika saakelin säännöllinen elämänrytmi olla jos viikosta tai jopa kuukaudesta toiseen pystyy täysin ongelmitta pätkäpaastoilua toteuttamaan. Ite teen sillon tällön muuttohommia ja sillon on kyllä IMO silkkaa hulluutta lähtee tyhjin vatsoin jotai rappusia ravaamaan. Ootteko minkälaisena "rajana" pitäny sitä minkälaista paaston aktiivisuustaso pitää olla, että näätte paremmaks syödä jotain?

Tähän ei kukaan tarttunu. Eli millon luovutte paastosta? Omalta kohalta lisäisin tohon vielä golfin peluun. Treenaaminen nyt vielä menee, mutta lähemmäs 10km kävelyssä ilman safkaa ei ole kyllä tolkkua, joten kesäsin tätä on itellä melko vaikea toteuttaa.

Tähän ei kukaan tarttunu. Eli millon luovutte paastosta? Omalta kohalta lisäisin tohon vielä golfin peluun. Treenaaminen nyt vielä menee, mutta lähemmäs 10km kävelyssä ilman safkaa ei ole kyllä tolkkua, joten kesäsin tätä on itellä melko vaikea toteuttaa.

Kerrataanpas nyt ihan perusjuttuja. Mitä pidempi aika ateriasta, sitä enemmän keho käyttää rasvaa, varsinkin matalatehoisessa liikunnassa. 10km on lenkkinäkin alle 2h kävelyä, kyllä sen nyt jossain golfkentällä höntsäilee.

Kerrataanpas nyt ihan perusjuttuja. Mitä pidempi aika ateriasta, sitä enemmän keho käyttää rasvaa, varsinkin matalatehoisessa liikunnassa. 10km on lenkkinäkin alle 2h kävelyä, kyllä sen nyt jossain golfkentällä höntsäilee.

Paperillahan toi argumenttis kuullostaa melko kiistattomalta, mutta ei kyllä vaa välttämättä ole iha niin simppeliä todellisuudessa. Kyllä vajaa 10km yhtämittasta kävelyä onnistuu, mutta sen ku ripottelee 5 tuntiin, bägiä kantaen tai vetäen lämpimässä säässä ja siihen päälle pallon hakkaamista ni ei varmasti sovi ainakaan kaikille. Pitääpä kuitenki varmaan kokeilla. Ainakin saa juoda törkeesti törkeen suolasta vettä, ettei pyörry sinne...

Onko kellään ollut "lihoamista" tjsp. kun on alottanut LG:n tai IF:n yleisesti? Siis vaikka söis 0/- kaloreilla ja prot/hh painotus treenipv ja prot/rasva enemmän lepopv. Emt onko omia harhakuvitelmia vaan. Ajattelin vaan, jos ison määrän kerralla syönti aiheuttas tai jottaaiin.

Paperillahan toi argumenttis kuullostaa melko kiistattomalta, mutta ei kyllä vaa välttämättä ole iha niin simppeliä todellisuudessa. Kyllä vajaa 10km yhtämittasta kävelyä onnistuu, mutta sen ku ripottelee 5 tuntiin, bägiä kantaen tai vetäen lämpimässä säässä ja siihen päälle pallon hakkaamista ni ei varmasti sovi ainakaan kaikille. Pitääpä kuitenki varmaan kokeilla. Ainakin saa juoda törkeesti törkeen suolasta vettä, ettei pyörry sinne...

Vielä parempi. Mieluummin vietän päivän pienessä liikkeessä kuin teen kahden tunnin lenkin.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Ei pitäisi. Kyseessähän on siis proteiinia jonka kaloriarvo on noilla annoksilla ~40-60kcal. Martin suosittelee 10g annosta paastotreeniin.

Minä nappaan tälläisen satsin treenin alle ja päälle
- bcaa 5g
- kreatiini 5g
- beta-alaniini 5g
- glutamiini 5g
- arginiini 5g
- sitruliini malaatti 5g

Jos en heti syö muuta treenin jälkeen, niin vielä 10g bcaa tunti treenin päälle. Yleensä menee kuitenkin jo smoothie tunti treenistä.

Olen nyt pätkäpaastoillut viitisen päivää ja sopii loistavasti. Olen ollut dietillä tammikuun alusta, mutta vasta nyt alkaa rasvaa palamaan kunnolla. Pirun helppo olla syömättä kun ei ole ruoka-aika :).

Vielä parempi. Mieluummin vietän päivän pienessä liikkeessä kuin teen kahden tunnin lenkin.

Et oo selkeesti pelannu golfia. Mutta ei tässä nyt pelkästään siitä ollukkaan kysymys, toi oli vaan esimerkki. Pointti oli, että minkälaista pitää aktiviteetit olla, ettei syömättä pärjää? Voi luuleeko porukka oikeesti, että kunhan pysytään alle aerobisen kynnyksen ni kaikki menee? Lihaskudos on täysin turvassa ja rasva vaan tirisee...jepjep. Raja se on silläki.

Onko kellään ollut "lihoamista" tjsp. kun on alottanut LG:n tai IF:n yleisesti? Siis vaikka söis 0/- kaloreilla ja prot/hh painotus treenipv ja prot/rasva enemmän lepopv. Emt onko omia harhakuvitelmia vaan. Ajattelin vaan, jos ison määrän kerralla syönti aiheuttas tai jottaaiin.

Vain päivän kokonaiskalorit merkkaa.

Kortisoli voi aiheuttaa nesteenkertymistä.

Jos muistelette omia IF alkupäiviänne niin kärsittekö päänsärystä paaston katkaisemisen jälkeen? Mulla ollu nyt parina päivänä ihan hyvä fiilis kunnes olen syönyt ekan kerran, sen jälkeen tunnin parin päänsärky - normisti mulla ei särje pää "koskaan".

Paasto nostanee kortisolia. Muistelen, kun tuli joskus syötyä aivan liian vähän kulutukseen nähden niin oli ihan nestepöhössä (kortisolit oli ihan katossa).

Jos muistelette omia IF alkupäiviänne niin kärsittekö päänsärystä paaston katkaisemisen jälkeen? Mulla ollu nyt parina päivänä ihan hyvä fiilis kunnes olen syönyt ekan kerran, sen jälkeen tunnin parin päänsärky - normisti mulla ei särje pää "koskaan".
Hiilihydraatit tekee tota. Ateriasta ei mene kauaa kun on hiki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom