Inssi!!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tanu
  • Aloitettu Aloitettu
Uber-Gott sanoi:
Kyllä Stop-merkille on parempi pysähtyä ja katsoa ympärille jo senkin takia että poliiseilla on tapana joskus olla kytiksellä stop-merkin lähettyvillä ja mikään tuskin vituttaa enempää kuin saada sakot niinkin typerästä asiasta (ei omakohtaista kokemusta).
Liikenneympyrässä tulisi myös käyttää sitä vilkkua jos sellainen autossa toimii. Ei liene hirveä vaiva ja samalla auttaa muita autoilijoita näkemään milloin sieltä oikein kiilataan.
Muuten kyllä voi soveltaa sääntöjä jollei sillä aiheuta muille vittuuntumista/vaaraa.

Kuulemma nykyään lähtisi jopa kortti jollei pysähdy STOP:illa, mene ja tiedä. Inssiin sellainen vinkki että ota rennosti, käytä ajatusleikkiä että kuskaisit humalaista kaveria ympäri kaupunkia, se auttoi ainakin meikäläisellä :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän offtopicia, mutta menkööt. Mikä ihme siinä vilkun käyttämisessä on niin helvetin vaikeaa? :curs: Olen monasti ollut jopa taksin kyydissä, jonka kuljettaja ei näyttänyt vilkkua oikein missään.

Liikenneympyrässä ruuhka-aikaan ja kiireessä tuo vilkun käyttämättömyys maksimoi vitutuksen.
 
Arsi sanoi:
Vähän offtopicia, mutta menkööt. Mikä ihme siinä vilkun käyttämisessä on niin helvetin vaikeaa? :curs: Olen monasti ollut jopa taksin kyydissä, jonka kuljettaja ei näyttänyt vilkkua oikein missään.

Liikenneympyrässä ruuhka-aikaan ja kiireessä tuo vilkun käyttämättömyys maksimoi vitutuksen.

Itseäni tuo ei hirveästi vituta kun en yleensä noihin vilkkuihin luota. Eräs mulkku meinasi kerran ajaa päälle kun oli ilmeisesti unohtanut vilkun vilkkumaan. Vielä kun kolari tulee niin milläs todistat että toiselle oli unohtunut vilkku päälle.
 
Konflikteista ja virheistä sen verran, että itsellä inssimies sanoi ennen ajon alkua, että virhe lasketaan konfliktiksi kun vaarantaa itsensä tai muiden turvallisuuden. Mielestäni hyvin määritelty.
 
Majori sanoi:
Miten meni?

Jees läpi meni!! :kippis1: :kippis1: Heti kun tien päälle pääs katos jännittys ja tuli semmonen rauhottunu olo niinkun joku tossa jo toteskin. Keskinkertasesti meni.. kait :D Muillekkin kellä ei oo inssiä vie ajettu niin semmonen ohje että ajelkaa vaan rauhassa ja kuvitelkaa et se on ihan tavallinen ajotunti niin hyvin se menee. nyt eikun ajeleen rall.. eikun turvallisesti :D
 
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15: onnee vaan tuoreelle kortinomistajalle

Ekalla kerralla inssissä oli kyl vähä jännäkakka housusssa mut meni kummiski läpi kuin kirjalliset myös. Tokalla kerralla kun olin vähän hurjastellut :( se olikin sitten jo vähän iisimpää. Ei enää jännittänyt niin paljoa ja kirjallisetki meni 0 ja 1 virhein läpi :)

ps: älkää hurjastelko :P
 
tänään meni inssi läpi, niin että suhisi :whip: ...ei tullut mitään vakavempia moitteita, ja liikenteen havainnollistamisesta sain ruksin kohtaan 5.
teoria meni eilen läpi ykösellä :rock:
nyt vaan ajelemaan :kippis1:
 
Kyrvähti tänää eka yritys melko selkeesti :(. Jännitys vei voiton. Kaks kertaa pääs tarkastaja tarttumaan rattiin, vaik ei ne ny mitää tiukkoja tilanteita ois kyl ollu.. Äkänen tyyppi oli kyl piruvieköön :D muusta ei sitte kyl ollukkaa muutaku kehumista, mutta eihä nyt tällasel esityksel ketää uskaltas tonne liikenteesee päästää :D
Mutta voin kertoo että silti vituttaa melko ankarasti ku ei pystyny kerral läpäsemään, vaikka taidot ois kyl ollu helposti siihe riittäneetkin ja moneenn ajokertaan ei ollut omalla opella mitää sanomisia..

5 ajokertaa tuli lissää ja sit uusiks tasan viikon päästä. lisäkustannuksia tuli vaivaiset 271e..

Pistää jo toiki hullut paineet ku on noin paljon rahaa joka kerta pelissä :S
 
Ekalla meni silloin parivuotta sitte läpi. :D arvosanoiksi tuli 4 ja 5:tosta. Oli tosi rento inssi, jutteli vaan naisseikkailuistaan..ja kuinka oli nuorena tuonut tyttöjä äidiltä salaa ikkunasta huoneeseen. :D eikä ajoakaan ollut kuin 10 minuuttia ja takaisin katsastuskonttorille. Ehkä 1-2 kilsan lenkki vaan. :)
Ja myös kirjalliset meni ekalla läpi ilman yhtään virhettä.
 
Kyrvähti tänää eka yritys melko selkeesti :(. Jännitys vei voiton. Kaks kertaa pääs tarkastaja tarttumaan rattiin, vaik ei ne ny mitää tiukkoja tilanteita ois kyl ollu.. Äkänen tyyppi oli kyl piruvieköön :D muusta ei sitte kyl ollukkaa muutaku kehumista, mutta eihä nyt tällasel esityksel ketää uskaltas tonne liikenteesee päästää :D
Mutta voin kertoo että silti vituttaa melko ankarasti ku ei pystyny kerral läpäsemään, vaikka taidot ois kyl ollu helposti siihe riittäneetkin ja moneenn ajokertaan ei ollut omalla opella mitää sanomisia..

5 ajokertaa tuli lissää ja sit uusiks tasan viikon päästä. lisäkustannuksia tuli vaivaiset 271e..

Pistää jo toiki hullut paineet ku on noin paljon rahaa joka kerta pelissä :S
En tiedä, miten tuota tulkitsisi, enkä halua loukata, mutta viisi ajokertaa on aika paljon lisää hylättyyn inssiin. Tietenkin määräys riippuu jossain määrin tarkastajasta, mutta kaveri veti omien sanojensa mukaan aivan kaiken päin helvettiä kaasun käytöstä lähtien ja tuli vain kolme lisäajoa. Kannattaa siis ottaa harjoittelu kunnolla ja pyytää opettajaa viemään ajamaan sinne, missä tuntuu olevan ongelmia.

Itse pääsin syksyllä henkilö- ja kuorma-auton insseistä ekalla läpi. Henkilöauto oli vähän hasardi, koska mulla oli inssi yhdeksältä aamulla ja oli ekoja yöpakkasia ja tiet oli niin liukkaita, ettei kävellen meinannut pysyä pystyssä, ja autokoulun autossa oli vielä kesärenkaat. Yhdessä ylämäessä päästin jotain tyyppiä tien yli, enkä meinannut päästä enää sitä mäkee ylös, kun oli niin liukasta. Inssin loppupuolella ajettiin suolatuilla isoilla teillä ja aamuaurinko paisto märkää tienpintaa vasten niin pahasti silmiin, etten huomannut yhtä kuudenkympin rajoitusta kuin vasta aivan vieressä ja täyty vähän painaa jarrua, mistä inssisetä ei tykänny. Läpi se silti meni.
 
Itsellä on muuten mennyt inssit ihan jees mutta intissä kun piti rekkakortti ajaa h-linnan keskustassa niin oli "vähän" ylimääräistä puuhaa. Täysperävaunurekalla siis oltiin liikenteessä ja jossain siinä keskustan alueella sitten valot vaihtuivat liikennevaloissa vihreäksi ja piti oikealle kääntyä no paikkahan oli melko tiukka mutta onneksi ei ollut siinä oikealla vastaantulijoita kun lähdin liikkeelle. No eiköhän siihen ennättänyt joku urpo ajamaan puoliksi suojatiellä ylitse sen pysähtymisviivan jonka ansioista tuosta rekalla mahtuisi ajamaan ja siihen perään sitte vielä muutama auto ja soppa oli valmis. rotvallin ylikään ei voinut antaa kärryn mennä kun oli joku liikennemerkki siinä jotenka tyydyin painamaan torvea ja vilkuttelemaan valoja ja about 2-3 kertaa kerkesi liikennevalot vaihtumaan sinä aikana kun se koko oikealtu tulijoiden jono peruutti sen muutaman metrin että mahduin ajamaan risteyksestä. Inssi sanoi jälkeen päin vaan että hyvin säilytin malttini vaikka vähän oli ongelmia.
Kaveri oli samaan aikaan ajanut inssiään ja hajoillut lievästi kun inssi meinasi ajattaa aluksi samaan risteykseen missä olin jumissa mutta ei sitten ajattanutkaan kun näki että sielä on jo vihreä rekka keskellä risteystä jumissa :D
 
mitä sä -AD- sit oikein teit ku se tarttu kaks kertaa rattiin? ei kait ne nyt ihan pienestä rattiin tartu....

itsehän olin päivää ennen inssiä kolarissa autokoulun autolla :D
ei tosin ollu oma vika, pysähdyin kolmion taakse ku väistin yhtä autoa niin vanha pappa ajaa perään :D
pappa tuli ulos autosta ja kysyy ekaksi että vittuako siihen pysähdyin. autokoulunopettaja totes vaan että vois olla papankin hyvä tulla autokouluun uudestaan :lol2:
 
mitähän se nyt sanois ku näkis sut ajavan turbo unolla :D

:piis: mistäs minä tiedän miten sillä ajat ;)
 
Kirjallisia kokeita käyty tekemässä yhteensä 5 kertaa ja kaikki ekalla läpi. Inssejä takana 4 kappaletta ja nekin meni onneks kaikki ekalla läpi. :) Kaikkein eniten jännitti rekkakortin käsittelykoe mut kyllä siitäki selvis ku maltto vaa ottaa rauhallisesti.
 
Mulla oli kanssa täysin katastrofi ensimmäinen inssiyritys. Erilaisia virheitä oli ties kuinka paljon, mistä pahin nyt se että ajoin satasta 80 km/h rajoitteisalla moottoritiellä. Sitten vielä ajoin ihan paiseissa 30-40 km/h alueella jossa rajotus oli 50 km/h. Yritin vetää varman päälle vaikka tiesin jo että mut hylättäisiin. Tosin ylinopeudesta en tiennyt, sillä en ollut huomannut rajotusta kun ohitin rekan (huom! älkää ohittako inssissä!). Muistan kyllä sen kun takana autot tuntu liikkuvan kauhean hitaasti ja itse vaan köröttelin suht tyytyväisenä. Sitten vielä jossain vaiheessa aattelin, että mulla ei ole valoja päällä... mutta ne olikin sitten. Sanoin vaan inssille, että voidaanko pysähtyä et saan laitettua valot päälle. Jälkeenpäin oli kyllä täysin vittuuntunut olo ja en pystynyt käsittään miten jännityksen takia noin voi käydä.

Toinen kerta meni sitten läpi ilman virhemerkintöjä. Virheitä oli kuitenkin kaksi, auton sammuttaminen mäkilähtöön ja en vaihtanut oikealle kaistalle tarpeeksi nopeasti. Täysin rentoa oli kuitenkin ajaminen ja yritin välillä keksiä jotain jutunaihettakin mm. "on kyllä liukas keli" ja "onko tää sun mones ajo tänään?".

Teoria kyllä meni sitten ekalla läpi muutamaa virhettä lukuunottamatta.
 
Kirjallisia kokeita käyty tekemässä yhteensä 5 kertaa ja kaikki ekalla läpi. Inssejä takana 4 kappaletta ja nekin meni onneks kaikki ekalla läpi. :) Kaikkein eniten jännitti rekkakortin käsittelykoe mut kyllä siitäki selvis ku maltto vaa ottaa rauhallisesti.

Ai niin, mä unohdin ihan tyystin ton rekkakortin käsittelykokeen. Sen suorittaminen jännitti kyllä pirusti, mutta hyvin se loppuviimein meni vaikka alku menikin vituiksi. Pari kertaa joutu ottaan alusta sen peruuttamisen, mutta sit kun se lähti taittumaan ni loppu menikin sitten hyvin. Se rekkakortin inssikin jänskätti aika hyvin kun oli se kapiainen vieressä ja lähes koko ajan ihan hiljaa, mutta olin semmoseen aikaan liikentees ettei ollut paljoa muuta liikennettä. Ja oli aika helppo lenkki, ei tarvinnut yhdistelmän kanssa mennä ollenkaan porin ydinkeskustaan. Ajotunteja toki oli siellä. Onneks ei inssiä, sen verran oli "vauhtia ja vaarallisia tilanteita" ajotunneilla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom