Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Zonked sanoi:Ekalla meni molemmat läpi. Inssi itseasiassa pari tuntia sitten :kippis1:
Tanu sanoi:Eli mites muut, miten inssi meni, monennellako yrittämällä, tuliko pahojakin kämmiä?
Saapas sanoi:Perkule, mulla oli toi sama kuva (vastasin itsekin väärin siihen).
Osa noista kuvista on kyllä aika surkeita. Mutta ei kuitenkaan ole kuvissa ollut muutamaa virhettä enempää, teoriassa ei yhtäkään.
turre101 sanoi:2. Kaistanvaihto risteyksessä jossa käännyttiin vasemmalle, ja sitten heti oikealle parinkymmenen metrin päästä. Kaksi vierekkäistä kaistaa. Minä käännyin ensin vasemmalle ja ryhmittäydyin siitä sitten oikealle ja käännyin oikealle - inssin mielestä tässä tapauksessa oli kyseessä poikkeuskäännös, ja olisi pitänyt risteyksessä ajaa "kaistojen yli" suoraan oikealle, jäämättä ensin vasempaan tien reunaan. Minä kun taas luulin että juuri tuolla tavalla inssin olisi ajanut hylätyksi. Tämän tein kolme kertaa samassa risteyksessä puhtaalla omalla tunnolla, ja selvähän se oli että se sitten hylättiin kun oli kerran väärin...
Joo. Niinhän se on, että sitte ku kortti on taskus niin liikennesäännöistä ei tartte enää välittää :D Tuskimpa monikaan useita vuosia autoa ajanut pääsisi inssiä läpi sillä ajotyylillä mitä tuola liikenteessä näkee. Eikä siitä mitään tulisikaan, jos kaikki ajais niinku autokoulus. Kyllä niitä liikennesääntöjä pitää vähä soveltaa. En tietenkään tarkoita, että pitäis ajaa niinku ne pahimmat törtöt tuola liikentees.Taisteluahven sanoi:Kuinka moni ajaa oikeasti samalla tavalla, kuin inssissä? Pysähdytään STOP-merkille (en ikinä, ellei tule joku), käytetään koko kiihdytyskaista (ehkä jos alla on 1.0 Lada), pysähdytään keltaisiin (tuore punanen), liikenneympyrässä vilkkua ym...
Taisteluahven sanoi:Kuinka moni ajaa oikeasti samalla tavalla, kuin inssissä? Pysähdytään STOP-merkille (en ikinä, ellei tule joku), käytetään koko kiihdytyskaista (ehkä jos alla on 1.0 Lada), pysähdytään keltaisiin (tuore punanen), liikenneympyrässä vilkkua ym...
Nuo nyt olivat kärjistettyjä esimerkkejä. Mutta jos inssi tulisi aamulla pelkääjän paikalle, kun lähden töihin, en varmana pääsisi "läpi". Sen verran tulee niitä sääntöjä sovellettua ;)
Taby sanoi:Ihmehommaa...mulle tuli noita paljon vastaan ajotunneilla. Monet tekevätkin noin, että mennään suoraan sille kaistalle mistä käännytään eikä tehdä erikseen sitä ryhmittymistä ensin toiselle ja sitte siitä toiselle kaistalle. Kerran seurasin juuri edessä ajavia ja tein itse saman jutun ja kyllähän siitä tuli huutoa . Autokoulun teoriakirjoissakin kyllä selvästi näytetään kuvin ja tekstein, ettei noin saisi tehdä. Ainakaan tuollaisessa tilanteessa
Kyllä Stop-merkille on parempi pysähtyä ja katsoa ympärille jo senkin takia että poliiseilla on tapana joskus olla kytiksellä stop-merkin lähettyvillä ja mikään tuskin vituttaa enempää kuin saada sakot niinkin typerästä asiasta (ei omakohtaista kokemusta).Taisteluahven sanoi:Kuinka moni ajaa oikeasti samalla tavalla, kuin inssissä? Pysähdytään STOP-merkille (en ikinä, ellei tule joku), liikenneympyrässä vilkkua ym...
Asutko isossakin kaupungissa? Mä ainakin ehdin ajotuntien aikana ajaa kaikki mahdolliset risteykset läpi niin monta kertaa, että muistaa vähintään, että mikä tie on etuajo-oikeutettu ja missä on kolmioita. Saattaa olla toki eri tilanne jos ei oo muuten kovin paljo kaupungilla ajellu(esim kyydis) tai on joku isompi kaupunki.turre101 sanoi:Se on kyllä yks pirulainen tuo inssiajo, varsinkin kolmioiden kanssa mä olen aina pulassa, kun ajelet ja unohdatkin kiinnittä sen kummemmin huomiota kolmioihin, niin sitä on ihmeissään sitten kun joka suunnasta puskeekin autoa - normaalisti sen vielä hallitsee siinä ja näkee jo järjellä kuka menee ensin, mutta inssiajossa paineen alla sitä jää toljottamaan tai kaahaa eteen kolmion takaa. ;)
Toi on muuten totta. Jostain Katsoin jotain tilastoja noista. Opetusluvilla ajavista 33% hylättiin inssissä, kun autokoululaisista vastaava luku oli 19% Kuitenkin saman tutkimuksen mukaan opetusluvilla ajavat hallitsee auton käsittelyn peremmin. Osasyy on varmaan juuri se, että autokoulun opettajat osaavat painottaa oikeita asioita (esim. poikkeuskäännös) ja tietävät mitkä on suurimmat syyt, jotka hylkäämiseen johtavat. Eli inssiin valmentaminen on parempaa, vaikka kuskien taidoissa ei oikeasti noin suurta eroa ole.turre101 sanoi:Kaiken lisäksi ajan opetuslupien kera, joten noita voi tahkota niin paljon kun tahtoo. Tuntuu että vaikka tässä lähes 600-700 EUR verran säästi rahaa autokoulun hintoihin verrattuna, niin syynäys on kyllä tarkempaa inssissä, mikä normaalisti olisi virhe, onkin nyt konflikti.
turre101 sanoi:1. Ajovuoron käyttämättä jättäminen, eli päästin kolmion takaa vasemmalta lähestyneen hepun menemään ennen minua.
2. Kaistanvaihto risteyksessä jossa käännyttiin vasemmalle, ja sitten heti oikealle parinkymmenen metrin päästä. Kaksi vierekkäistä kaistaa. Minä käännyin ensin vasemmalle ja ryhmittäydyin siitä sitten oikealle ja käännyin oikealle - inssin mielestä tässä tapauksessa oli kyseessä poikkeuskäännös, ja olisi pitänyt risteyksessä ajaa "kaistojen yli" suoraan oikealle, jäämättä ensin vasempaan tien reunaan. Minä kun taas luulin että juuri tuolla tavalla inssin olisi ajanut hylätyksi. Tämän tein kolme kertaa samassa risteyksessä puhtaalla omalla tunnolla, ja selvähän se oli että se sitten hylättiin kun oli kerran väärin...