Inssi!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tanu
  • Aloitettu Aloitettu
male sanoi:
Onhan noita 3 (/4 pikku e) tullut läpäistyä laakista. Kannattaa muistaa ajaa vähän alinopeutta, ettei mene vahingossa yli rajoituksen esim. alamäessä. Muistaakseni 5-10 km/h ylitys ja heti tulee hylätty. Ja muista katsella kuolleeseen kulmaan aina kaistanvaihdossa. Rennosti vaan.
Itsehän sain prätkäinssissä virheen alinopeudesta. Mikä ei kyllä ollut totta.

Jollain ajattajilla inssissä on pakkomielle saada jostain kirjattua virhe. Kaikilla tutuilla oli tullut kyseiseltä henkilöltä vain moitteita. Itsellä b-inssissä tuli virhe liian aikaisesta vilkutuksesta. :rolleyes: Vieläpä käännyttäessä katsastusaseman (mistä lähdettiin aluksi) pihaan käännyttäessä yli puolen tunnin kaupunkiajelun jälkeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ajoin b-korttia ja lähdettiin katsastuskonttorin pihasta inssiajoon. Päästiin kymmenen metriä eteenpäin, kun valvoja pyysi pysäyttämään. Ajattelin, että nyt tuli kaikkien aikojen nopein hylätty, mutta mies sanoikin "Sun korvis tippuu..". Laitoin korviksen kunnolla ja nauratti jo pikkasen, ettei enää puristanut ihan rystyset valkoisena rattia. Ja kyllä se läpi meni.

B-inssi. Ekalla kerralla ylinopeutta 30km/h alueella. En ollut huomannut koko merkkiä. No oma moka. Toisella kerralla ajoin väärälle kaistalle, kun käännyttiin kaksi kaistaiselta (siis kaksi kaistaa molempiin suuntiiin), kolmekaistaiselle. Lisäksi en olllut (kuulemman) katsonut tarpeeksi yhdelle pyörätielle. Kolmannella meni sitten virheittä läpi. C-innsi ekalla läpi. CE-inssi ekalla läpi.

Toisella meni läpi huomautuksella ylämäkistartista peilikirkkaalla h%&/%tin jyrkällä pätkällä, muutama aurauskeppi lähti mukaan.

Ensimmäisellä kerralla nukuin pommiin -> kosh.

MT- ja B-kortti ekalla läpi. B-korttia hankkiessa oli teoria ja inssi samana aamuna.

Korttia ajaessa täytyy koko ajan olla valppaana, pyöritellä päätä ylikorostuneesti, ettei inssi pääse huomauttelemaan havainnoinnin puutteesta (ja tietysti sen takia, että todellakin teet niitä havaintoja muusta liikenteestä).

Inssi huomautti vain liiasta varovaisuudesta, kun odottelin STOP-merkin takana vielä jalkakäytävällä olleen jalankulkijan, mutta se meni jännityksen piikkiin.

Mitenkäs alinopeudesta voidaan rangaista inssissä? Vai onko kyse siitä, että ajaa 100 km/h rajoitusalueella viittäkymppiä, vai koskeeko se myös taajama-ajoa? Mielestäni se olisi jo rahastusta ja v:ttuila, jos pomppaa sen takia, että ajaa neljänkympin alueella kahtakymppiä.

screwdriver sanoi:
--Esim. olen risteyksessä, tulossa oikealta, kääntymässä vasemmalle, ei kolmiota, eli minulla etuajoikeus.
Risteyksessä sitten vasemmalta valuu joku saatana junaa muistuttava vekotin joka on täynnä lapsia.
Tämä on vielä niin lähellä risteystä että ajattelin että antaa sen mennä ensin etten jää alle, järki peliin, osaanhan arvioida kaun siltä kestää että se on kohdalla. Varsinkin kun olen 'prätkällä liikkeellä', ei pidä ottaa turhia riskejä.
Tietenkin vastaan että en saa jatkaa matkaani väistämättä muita tienkäyttäjiä.
Ja tästä virhepiste, saatana.--
Perkule, mulla oli toi sama kuva (vastasin itsekin väärin siihen).
Osa noista kuvista on kyllä aika surkeita. Mutta ei kuitenkaan ole kuvissa ollut muutamaa virhettä enempää, teoriassa ei yhtäkään.

Syksyllä oli inssi ja meni ekalla läpi. 3 virhettä oli kun en muistanu vilkkua käytellä. Teoriakoe meni myös ekalla,mutta se olikin ihan helppo. Olihan toi inssi aika vittumainen kun tuli sitä aika paineessa ajeltua, vaikkakin ihan syyttä, mutta jos ei olis menny ekalla läpi niin olishan se kyrpinyt ja saanut kuulla vittuilua.

A,B,C kaikki ensimmäisellä yrityksellä läpi. Kuormurilla meinas tosin tulla hylsy kun painelin kyltin ohi jossa kiellettiin kuorma-autolla läpiajo. Mukava inssi, päästi silti läpi kun muuten meni hyvin. Niihin dioihin kannattaa jättää järki naulakkoon ja vastata niinkuin lukee liikennesäänöissä, siinä kokeessa ei maalaisjärjellä pärjää.

Joo meikäläinen pääsi inssistä ekalla läpi, vaikka inssinvalvoja joutui painamaan kaksi kertaa jarrut pohjaan.
Olin kyllä ajoittanut inssiajon paria päivää ennen jouluaattoa, jolloin tiesin valvojien olevan hieman hellemmällä päällä.
Se oli vielä hyvä kun valvoja kysyi sitten että: miksi en väistä oikeelta tulevia. Niin vastasin siihin silmiä siristellen, että eihän täällä pimeessä mitään nää (oikeesti oli vasta iltapäivä). Noh elämä on ihmisen parasta aikaa...

Riippuu täysin inssistä, itse käännyin risteyksest x vasempaan ja jostakin muistin :david: että se olis ollu yksisuuntainen ja ajoin pätkän väärää kaistaa ja siitä sitten sanoin "että nyt tuli mokattuu pahasti" ja koukkasin takas "omalle" kaistalle ja jotain se inssi murahti että "ois parempi mennä virheittä loppuajo" ja ei siinä mitään ihmeempiä tullutkaan ja kortti lävähti kouraan, että kait se tapauskohtasta on! Mutta turhaan sitä pelkäämään, tärkeintä on tsekata tarkkaan jalankulkijat ja väistää vaikkei tarttiskaan ja yleensäkin katsoa korostetusti risteyksissä molempiin suuntiin, siitä ne tykkää!! Ja älä ainakaan aja ylinopeutta äläkä päin punasia, sitten ei tartte eneää selitellä jos sen tekee!!

screwdriver sanoi:
Esim. olen risteyksessä, tulossa oikealta, kääntymässä vasemmalle, ei kolmiota, eli minulla etuajoikeus.
Risteyksessä sitten vasemmalta valuu joku saatana junaa muistuttava vekotin joka on täynnä lapsia.
Tämä on vielä niin lähellä risteystä että ajattelin että antaa sen mennä ensin etten jää alle, järki peliin, osaanhan arvioida kaun siltä kestää että se on kohdalla. Varsinkin kun olen 'prätkällä liikkeellä', ei pidä ottaa turhia riskejä.
Tietenkin vastaan että en saa jatkaa matkaani väistämättä muita tienkäyttäjiä.
Ja tästä virhepiste, saatana.

Mullakin oli tuo sama kuva, mutta sain sen oikein, koska kaveri, jolla oli teoriakoe joku pari viikkoa ennen mua, varoitti siitä: "Sitten siinä kuvassa vasemmalta tuli joku saatanan leikkijuna, menin ihan shokkiin..." vai mitä mige?

Teoria ja inssi meni molemmat ykkösellä läpi.

Tikari sanoi:
Lollotiloo, mikä video :lol2:

fasti sanoi:
No on kyllä tosi hyödyllinen topikki. Tosiaan yleistä keskustelua.

Kuinkas kävi?

No menihä se läpi!! kaks pientä virhettä. Jännitti vaa koko aamun ihan sairaasti, mut sit kun pääs ajamaa, se oli helpompaa ku koskaa ja se jännitys hävis johki..
:kippis1:

Tanu sanoi:
No menihä se läpi!! kaks pientä virhettä. Jännitti vaa koko aamun ihan sairaasti, mut sit kun pääs ajamaa, se oli helpompaa ku koskaa ja se jännitys hävis johki..
:kippis1:

Mulla oli justiin sama. Koulussa kiemurtelin tuolilla ja väänsin ruikkupaskaa lahkeeseen. Sitte ku käynnistin auton, niin kaikki jännitys hävisi ja homma kotiin.

Onnea vaan Tanulle!

Itellä meni kaikki kolme (kevari, auto ja kuorma-auto) ekalla läpi. Tosin kuormurilla meinas kosahtaa kun ajoin yhdestä risteyksestä "hieman" oikaisten, kuormurin takapyörä meni oikein kivasti kiveyksen päältä... :D Luulin et hylsy tulee, mutta se ajo meni muuten niin hyvin että pääsin läpi.

Itselläni kuorma-auton sekä henkilöauton inssit läpi ensimmäisellä ilman mitään virheitä,mutta kuorma-autolla inssiä ajaessani häiritsi helvetin moinen helle ja se että inssin vastaanottaja kyseli mielipiteitä puolipukeisista naisista...hmmm...koeta siinä sit keskittyä ajamiseen ku pitäs vilkuilla naisia rannalla ja samaan aikaan kattoo ettei mummot ja liikennemerkit jää kääntyessä alle...

Autokoulun tyyppi sai järjestettyä kirjallisen ja inssin samalle päivälle jolloin täytin 18wee ,molemmat luonnollisesti kerralla läpi. :D

Jep, on menny kaikki (a,b,c) ekoilla läpi. Ctä kun ajoin, niin en huomannut katsoa paljonko oli nopeusrajoitus eräällä tiellä ja huomasin että 60-65 oli mulla mittarissa... jarruttelin siinä pikkusen sinne 50iin ja ajoin kyltin ohi joka tarkoitti "40kmh alue loppuu".
Pikkusen vilasin inssiäijää päin, mutta eipä se ilmeisesti huomannu ja puhtaalla paperilla meni läpi.

Tokalla yrityksellä meni läpi. Ajoin opetusluvilla ja silloinhan ne tunnetusti ei päästä niin helposti ekalla yrityksellä läpi. "Ei voi millään päästää läpi, vaikka kuinka tekis mieli" ja sitten tokalla kerralla ajoin täsmälleen samalla tavalla ja inssi ylisti ajoa maasta taivaisiin ja sanoi, että kyllä huomaa, että oot käyny harjottelemassa. Joo kyllä huomas, en käyny kertaakaan ajamassa inssien välillä, vaikka se määräs muutaman ajotunnin. :D Näinhän se meni muillakin opetuslupalaisilla.

B-kortin inssi ja kirjalliset ensimmäisellä kerralla läpi. Insissä tuli tosin pari pientä kämmiä, ensimmäisessä risteyksessä sammutin auton :nolo: ja myöhemmin auton takarengas hipaisi kadunkulmaa.

Niissä kirjallisissa olisi tosiaankin kyllä parannettavaa ja monet kysymykset menevät maalaisjärjen vastaisesti.

Sam Earch sanoi:
Tokalla yrityksellä meni läpi. Ajoin opetusluvilla ja silloinhan ne tunnetusti ei päästä niin helposti ekalla yrityksellä läpi. "Ei voi millään päästää läpi, vaikka kuinka tekis mieli" ja sitten tokalla kerralla ajoin täsmälleen samalla tavalla ja inssi ylisti ajoa maasta taivaisiin ja sanoi, että kyllä huomaa, että oot käyny harjottelemassa. Joo kyllä huomas, en käyny kertaakaan ajamassa inssien välillä, vaikka se määräs muutaman ajotunnin. :D Näinhän se meni muillakin opetuslupalaisilla.

Tuurista kiinni. Joskus ammoin kun itse opetusluvilla kortin hommasin, meni ekalla läpi kirjalliset ja inssi. Meni muillakin, jotka broidi opetti. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom