Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toisen vaiheen haut, löytyy tietoa hyvin nettisivuilta
Käsittääkseni tuon max. 60 opintopisteen (ja kandintyön) jälkeen saat vasta alemman korkeakoulututkinnon.
Vastaa ja vastaa... Kurssit eivät kuitenkaan ole samoja ja koulutuksilla on eri tavoite. AMK-Insinöörin täytyy alkuun täydentää opintojaan vastaamaan kandidaatin tasoa. Täydentävien opintojen määrä ja laatu harkitaan tapauskohtaisesti. Siitä voi sitten jatkaa kandidaattien tapaan DI:ksi suorittamalla 120 op.Tuota, insinöörin tutkintohan on alempi korkeakoulututkinto ja vastaa kandin papereita. (tai sitten minua on kusetettu)
AMK-inssin täytyy suorittaa kanditutkinnosta 20 op:n moduuli ja tämän lisäksi n. 30 op täydentäviä opintoja (matikan peruskursseja, dynamiikkaa, tod.näk.laskentaa, ohjelmointia). Tämän 30 op:n lisäksi tulee suoritettavaksi 120 op (josta 30 op on dippatyön osuus). Varsinaista kandityötä AMK-inssin ei tarvitse tehdä.Vastaa ja vastaa... Kurssit eivät kuitenkaan ole samoja ja koulutuksilla on eri tavoite. AMK-Insinöörin täytyy alkuun täydentää opintojaan vastaamaan kandidaatin tasoa. Täydentävien opintojen määrä ja laatu harkitaan tapauskohtaisesti. Siitä voi sitten jatkaa kandidaattien tapaan DI:ksi suorittamalla 120 op.
Eikä myöskään toiseen suuntaan tekniikan kandidaatti kelpaa AMK-insinööristä.
AMK-inssin täytyy suorittaa kanditutkinnosta 20 op:n moduuli ja tämän lisäksi n. 30 op täydentäviä opintoja (matikan peruskursseja, dynamiikkaa, tod.näk.laskentaa, ohjelmointia). Tämän 30 op:n lisäksi tulee suoritettavaksi 120 op (josta 30 op on dippatyön osuus). Varsinaista kandityötä AMK-inssin ei tarvitse tehdä.
Siis noin 150 op. Se 20 op:ta kanditutkinnon puolelta kuuluu tuohon 120 op:een.eli semmoinen 170 op joka vastaa noin 3 vuoden koulunkäyntiä
kaveri on ollut tampereella nyt koneinssi -> di -koulussa hetken aikaa. Viimeksi kun näin, etsi työpaikkaa ja meinasi siis jättää kesken koko koulun.... Eli ei taida soveltua kaikille insinööreille toi
Älä ajattele vaan just do it. En mäkään mitään ajatellu, laitoin paperit sisään ja ne idiootit siellä meni vanhanaikaiseen ja otti mut sisään. Vuosi takana ja kursseista yli kolmannes käytynä. Jouluun mennessä pikkasen vaille puolet takana.Jos nyt olisin uudestaan lukion ja intin jälkeisessä valintatilanteessa, niin lähtisin kyllä suoraan lukemaan dipaksi, enkä mihinkään AmKiin. Näin muutamia vuosia jälkeenpäin ajatellen ei tuo AmK insinöörin tutkinto loppujen lopuksi ollut kovinkaan vaativa, esim. kaikki matemaattiset aineet olivat lukion jälkeen vain vanhan kertausta ja siis ihan peruskauraa. Hieman enemmän panostusta ja suoraan dipaksi vain niin ei tarvitsisi pohtia sitten työelämässä (kuten minä nyt), että mistä saisi motivaatiota ja aikaa työn ohella opiskeluun...
Älä ajattele vaan just do it. En mäkään mitään ajatellu, laitoin paperit sisään ja ne idiootit siellä meni vanhanaikaiseen ja otti mut sisään. Vuosi takana ja kursseista yli kolmannes käytynä. Jouluun mennessä pikkasen vaille puolet takana.
Kyllähän se panostamista vaatii, mutta kun ei ajattele sitä uhrattua vapaa-aikaa, minkä muuten viettäis kännissä niin kyllä se aika kivuttomasti etenee. Ja kyllä siihen kännäilyyn (tai muuhun valinnaiseen vapaa-ajan viettoon) aikaa jää. Mäkin oon duunissa ton koulun ohella sellaset 45h/vko ja silti homma etenee...ei se mahdottomuus ole.
No, mulla on työnantaja sen verran asiallinen, että mä voin käytännössä lähteä duunista milloin vain kesken päivän käymään tuolla Otaniemessa jos tarve vaatii. Kaikilla ei tietysti ole tähän mahdollisuutta...Mites helpolla oot saanu soviteltua tuon työn noihin opintoihin? Et varmaan ole ihan 8-16 töissä?
Itse harkinnu jo jonkun aikaa AMK-inssi -> DI opiskelua, mutta työ on sellainen, että mietityttää tuon opiskelun sovittaminen siihen.. Reissaamista toiselle paikkakunnalle tulis joka tapauksessa noiden opintojen takia.