InBody mittausmenetelmä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alppix
  • Aloitettu Aloitettu
nekem: -Niin, kuten jo sanottua, tuo vanhempi ilmeisestikin ilmoittaa tuossa lihasmassa kohdassa kehon rasvattoman massan painon ja ilmeisesti vain pehmyt kudosten osalta. Eli ei varsinainen mittausvirhe (jota sitäkin toki voi olla) vaan mitataan ihan eri asiaa.

Tai mä mitään tiedä, enpä ole kuin nuilla uudemmilla joskus mittauttanut verrokeiksi pihtimittailuille ja jos mikäli sikäli mittaustilanne on suoritettu oikein valmistautumisineen, niin eipä nuissa tuloksissa ole ollut koskaan kummempia heittoja. Ainakaan nuorten urheilijoiden kohdalla, joita yli 90% mitattavistani on ollut.

Mutta se siitä, nää samat jorinat on tässäkin ketjussa käyty jo monasti läpi ja tulos on aina sama. Muutama nyt haluaa olla sitä mieltä että kyseessä on lottokone ja joku toinen sitten voi olla eri mieltä. Sallittakoon jokaiselle mielipiteensä, toisillahan se voi olla jopa perusteltukin kun taas toiset nyt huuteloi omaa mielipidettään ketjusta toiseen, vaikkei kukaan olisi kysynytkään. Mutta kivahan se on saada itsensä tuotua esille ketjusta toiseen, tavalla tai toisella. Aivan kuten itsekkin taas tein, prkl. Kun nyt ei taaskaan mieltänäsä vain malttanut olla kommentoimatta, vaikka viisaampi olisi jättänyt sen taas tekemäti...


edit. Ja Archeylle vielä tiedoksi, että myös pihtimittausten taulukoissa on ikä kertoimet. Ja tähän vielä sellainen silmiään pyörittelevä hymiö!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään kävin tuollaisen testaamassa..
Paino enää 67,3
Lihasmassa 36,4
rasvamassa 3,3

rasvaprosentti näyttää 4,8.. miten mahdollista että noin pieni? :D olisin tyyliin lavakunnossa noilla rasvoilla, tietysti pitäisi pihviä olla vitusti enemmän. Ei näy mitään 8-packkia tai säikeitä missään.. joten ihmettelen vaan että kuinka luotettava toi voi olla?
 
^Tuppaa usein olemaan lottokone. Älä huoli, et ole noin pienissä rasvoissa. Pikatestinä voit vilkaista peilistä onko perse lihassäikeillä.

16364d1200108105-talk-about-ass-glutes.jpg
 
edit. Ja Archeylle vielä tiedoksi, että myös pihtimittausten taulukoissa on ikä kertoimet. Ja tähän vielä sellainen silmiään pyörittelevä hymiö!

Uusimmasta InBodyn softasta tuo on tietääkseni poistettu.

Tulosten realistisuudesta, katso alemmat lainaukset.


Esittelen tässä vähän kahta InBody 720 - mittaustulostani. Taustoista sen verran, että edellinen mittaus tehtiin tilanteessa, missä olin pitkään vetänyt miinuskaloreilla ja jälkimmäinen mittaus otettiin tilanteessa, missä olin kuukauden ajan vetänyt bulkkia.

Eli kuukauden bulkilla rasvat diettiä alempana :)

Tänään kävin tuollaisen testaamassa..
Paino enää 67,3
Lihasmassa 36,4
rasvamassa 3,3

rasvaprosentti näyttää 4,8.. miten mahdollista että noin pieni? :D olisin tyyliin lavakunnossa noilla rasvoilla, tietysti pitäisi pihviä olla vitusti enemmän. Ei näy mitään 8-packkia tai säikeitä missään.. joten ihmettelen vaan että kuinka luotettava toi voi olla?


Hoikalla pitkällä kaverilla näyttää helvetisti liian vähän ja todella lihaksikkaalla helvetin paljon liikaa.
 
Löytyihän tällainenkin ketju, oon ihmetellyt omia inbody mittauksen tuloksia jo hetken. Sen mukaan mulla olis lihasmassaa reilu 66kg, varmaan olis kyse rasvattomasta massasta kuitenkin? Tosin tuskin mun noita kannattaa varsinkaan kyttäillä kun painoa on niin paljon liikaa että varmaan sielä lihaksissakin on läskiä :D
 
Vaikka treenaankin ihan puhtaasti voimailua niin laitetaan kuitenkin pällisteltäväksi :)
Mittaaja meinasi saada sätkyn tuosta viskeraalisesta rasvasta... Mie jouduin sitten tunnustamaan sille että saatoin vedellä kebabrullan vähän ennen mittausta :D
katso liitettä 86892

Vastaan nyt vähän vanhaan viestiin.

Mut ei toi oo mittää mulla oli toi viskelaarinen rasva lähemmäs kahta sataa ! Hoitaja meinas tulla silmille.
Lihasmassaa mulla parikiloo vähemmän, nähtävästi jaloissa:) Ja rasva prossakin pienempi. Joten älä huoli tulostas. Toi viskelaarinen rasva on vissiinkin paljon kiinni perintö tekijöistä, mihin sitä muodostuu.
 
Hitto, ei taida omasta kyläpahasesta löytyä mistään tätä InBody-laitetta :(

Vakkari kuntosalilla löytyy joku Tanita-merkkinen laite jotai ainakin nämä dieetti ryhmät käyttävät ilmeisesti seurannassan... Voisihan sitäkin tietysti testata mitä kertoo että saisi jotain lukemia näkyville
 
Onko kellää omakohtasta kokemusta tosta InBodyn 720 antamasta peruskulutuksesta ? Kävin tänään ja kone antoi arvioksi 1920kcal kulutus jossei tee päivässä mitään. Ikää mulla 20v. painoa 103kg, ja pituutta 172cm. Onko toi ees suuntaa antava ? :)
 
Onko kellää omakohtasta kokemusta tosta InBodyn 720 antamasta peruskulutuksesta ? Kävin tänään ja kone antoi arvioksi 1920kcal kulutus jossei tee päivässä mitään. Ikää mulla 20v. painoa 103kg, ja pituutta 172cm. Onko toi ees suuntaa antava ? :)

Kyllä se varmasti suuntaa antaa. Mulla oli inbodyn tulosten mukaan Kokonaispaino 87.6, rasvaton massa 79.4, lihasmassa 45.9 ja pituutta on 189cm. Perusaineenvaihdunnaksi näytti 2085kcal, ja ikää on 18.
 
Onko kellää omakohtasta kokemusta tosta InBodyn 720 antamasta peruskulutuksesta ? Kävin tänään ja kone antoi arvioksi 1920kcal kulutus jossei tee päivässä mitään. Ikää mulla 20v. painoa 103kg, ja pituutta 172cm. Onko toi ees suuntaa antava ? :)

Ite mittauttanu inbodyt ainoastaan kyseisellä laitteella (kun on ollu ilmatteeks käytössä) varmaan sen 6 kertaa parin vuoden sisään. Itelle anto peruskulutukseksi sen ~1600kcal, joka aika lailla täsmää kun ottaa huomioon kaikki muut tekijät. Eihän mikään laite ole _aivan_ tarkka, mutta sen verta on tästä yksilöstä kokemusta, että ihan toimiva peli kyseessä. :)
 
Hitto, ei taida omasta kyläpahasesta löytyä mistään tätä InBody-laitetta :(

Vakkari kuntosalilla löytyy joku Tanita-merkkinen laite jotai ainakin nämä dieetti ryhmät käyttävät ilmeisesti seurannassan... Voisihan sitäkin tietysti testata mitä kertoo että saisi jotain lukemia näkyville

Itseä ainakin epäilyttää aika ronskisti Tanita merkkisen laitteen antamat tulokset. Sattui olemaan tänään paikallisessa urheiluliikkeessä ilmainen kehonkoostumus analyysi ja siellähän oli tällainen tanita laite. Noh kävin testissä ja tuloksissa mm. tällaisia : lihasmassa 58.9kg , rasvamassa 20.2kg ja metabolinen kehon ikä 48v :D.
Elintavat aina ollut terveelliset ja silti 48vuotiaan elimistö(oikea ikä +30). Lihasmassa noilla lukemilla 'normaali' vaikka salitreeniä takana useita vuosia. Paino hilattu 16kg isommaks reilussa kymmenessä vuodessa , mut ilmeisesti se onkin ollut läskiä ja peili valehtelee aika reilusti :D.

Pakko kai se on maksaa itsensä kipeäksi ja mennä taas sinne inbody mittaukseen että saa järkeviä lukemia vertailuun. Edellisestä aikaa 5-6v.
 
Äsken tuli käytyä taas Inbody-mittauksissa, ja kyllä osas olla masentavat tulokset. Edellisen testin tein 3 kuukautta sitten, ja tänpäiväsen
testin mukaan lihasmassa oli vähentynyt jokaisessa kehonosassa, rasvaprossakin oli noussut parilla. En nyt oikein ymmärrä, tässä 3kk aikana oon kuitenkin käynyt 3x viikossa salilla, lopettanut juomisen ja sillointällöin lenkkeillytkin.

Ainoa mikä oli parantunut oli toi Polar-kuntotestin OwnIndex lukema joka oli 69, erinomaisen tuosta sai 64:llä.

Missähän mahtaa olla vika, ruokavaliossa? Oon kyllä parhaani mukaan koittanut syödä mutta ilmeisesti pitäis vaan kiskoa lisää? Yöunet on yleensä se 7-9h, eli tuskinpa niistä johtuu ainakaan.
 
Tossa mun tulos viime expoilta.



img002.jpg
 
Äsken tuli käytyä taas Inbody-mittauksissa, ja kyllä osas olla masentavat tulokset. Edellisen testin tein 3 kuukautta sitten, ja tänpäiväsen
testin mukaan lihasmassa oli vähentynyt jokaisessa kehonosassa, rasvaprossakin oli noussut parilla. En nyt oikein ymmärrä, tässä 3kk aikana oon kuitenkin käynyt 3x viikossa salilla, lopettanut juomisen ja sillointällöin lenkkeillytkin.

Ainoa mikä oli parantunut oli toi Polar-kuntotestin OwnIndex lukema joka oli 69, erinomaisen tuosta sai 64:llä.

Missähän mahtaa olla vika, ruokavaliossa? Oon kyllä parhaani mukaan koittanut syödä mutta ilmeisesti pitäis vaan kiskoa lisää? Yöunet on yleensä se 7-9h, eli tuskinpa niistä johtuu ainakaan.

Vieläkö täällä ihmiset jaksaa uskoa ja lyödä rahansa tähän paskaan? Vuodesta toiseen sama homma jatkuu. Tää on hyvä esimerkki siitä, että hölmöjä riittää...
 
Sanggye Paikin, Yong Dong Severancen ja Yongin Severancen sairaaloissa tehty tutkimus tutki InBody 720 -laitteen tarkkuutta vertailemalla sen tuloksia kaksienergisen röntgensäteen (DXA) tuloksiin. Tutkimus otanta oli n = 731. Tutkimuksen mukaan InBody oli tarkka, luotettava ja toistettavuudeltaan hyvä mittari arvioimaan kehonkoostumusta. Korrelaatiokerroin InBody 720 -laitteen ja DXA:an välillä oli erinomainen r = 0.984. (InBody, Report – Validation of InBody720, 2000 – 2002.)

Ainoa vähänkin tieteellinen tutkimus asiasta mitä 10 minuutissa löysin.
 
Suht luotettavalta tutkimukselta näyttää.

Tuli mieleen, että eikös toi inbody näytä ton rasvaprossan pienemmäks, mitä nesteisempänä meet mittaukseen??

Sehän laskee rasvaprossan suoraan rasvamassan ja kehonpainon suhteesta. Eli jos tankkailet nestettä ja vedät kaikkee mikä sitä sitoo, kehonpaino on testissä suurempi ja rasvamassa pysyy toki ennallaan --->pienempi rasvaprossa...
 
Missä on Vantaalla inbody 720 ?
 
Back
Ylös Bottom