Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ite kävin tän kesän alussa vissii toukokuun lopussa. Paino oli joku 75kg, pituus 186cm ja rasvat 4,7% ;). Olin kyl tyytyväinen tuloksee ja sain hyvän selostuksen ja jotain pieniä ohjeita ravintoon ja liikkumiseen.
Itsekkin tullut mittailtua aika monesti (jalkapallon kautta), käyttäen sekä Inbody 720:sta ja nyt viimeisimmät tulokset tuosta Inbody 230 laitteesta. Tänään oli viimeisin ja tulokset näyttivät seuraavaa.
Pituus/Paino: 191 cm/88.6 kg
Lihasmassa: 47.6 kg
Rasvamassa: 5.8 kg
Rasvaprosentti: 6.6%
Rasvaton massa: 82.8 kg
Lihastasapaino:
Oikea käsi 4.7 kg
Vasen käsi 4.7 kg
Keskivartalo 34.4 kg
Oikea jalka 13.3 kg
Vasen jalka 13.0 kg
Näillä mennään. Painoa oli tullut viime kerrasta lisää n. 3 kiloa, lihasmassaa siitä puolet ja rasvaa puolet. Rasvaprosentti oli viimeksi 4,4, mutta nyt vähän inhimillisempi 6,6.
Ois mahtava tietää onko nykyään kukaan yhtään viisaampi tosta viskeraalisen rasvan ja heraproden yhteydestä Inbodymittauksessa. Eli siis lisäproden käyttö lisää viskeraalisen rasvan määrää jostain syystä mittauksessa, mutta mistä? Mikä on se mekanismi? Ja jos rasvaprosentti vaan laskee kokoajan, mutta viskeraalinen rasva nousee, niin eihän siinä ole mitään vitun järkeä?
Oon käynyt usein Tanita-laitteessa ja nyt pääsin sitten myös Inbodyyn. Aika hitonmoiset erot antaa ko. laitteet. Puolen kilon heitot lihasmassan määrässä per jalka ja per käsi ja sitten lähes 6 kg ero keskivartalossa. Rasvaprosentti heitti 4 prosenttiyksikköä.. Inbody antoi siis isommat lihasmassaluvut ja pienemmän rasvaprosentin.
Näinpä juuri! Mullakin sanottiin tai näytettiin, että mun lihasmassa on viitearvojen ulkopuolella ja yli ja rasvaprosentti ali ja näkisitte mut livenä. Huh. No toisia saattaa tuollainen motivoida, mua lähinnä huvittaa.Ihmiset innostuvat kun kone nuoleskelee ja latelee valkoisia valheita
Tänään lauantaina, ja huomenna sunnuntaina, Lahdessa kauppakeskus Karismassa (lähellä cm:n sisäänkäyntiä sisällä käytävällä alkon edessä) näytti Easyway pitävän mittauspistettä, ja mittaus on ILMAINEN inbody 720!
Tuli käytyä:
Mittaus samalla laitteella 23/4/2011 Mittaus 25/8/2012
Paino 87,3kg 83,5kg
rasvamassa 12,2kg 8,5kg
lihasmassa 43,1kg 42,9kg
rasvaprosentti 14% 10,2%
oikea käsi 4,53kg 4,75kg
vasen käsi 4,57kg 4,63kg
keskivartalo 33,1kg 33,7kg
oikea jalka 10,96kg 10,91kg
vasen jalka 10,71kg 10,61kg
rasvaton massa 75,1kg 75,0kg
proteiinimassa 14.9kg 14,9kg
Viskeraalinen rasva VFA (cm2) +81,1 +63,5
Ainakin aika linjassa ovat??
Kun paino putoaa ~nelisen kiloa, rasvaprosentti ei putoa todellisuudessa samalla ~nelisen prosenttia.
No eivät ole, eikä näytä todellisia arvoja.
87,3kg - 83,5kg= 3,8kg
rasvaprosentti 14%-10,2%= 3,8%
Kun paino putoaa ~nelisen kiloa, rasvaprosentti ei putoa todellisuudessa samalla ~nelisen prosenttia.
Ei niin, vaan paljon enemmän, mikäli lihasmassa säilyy. Ja tuossa tapauksessahan lihasmassa oli säilynyt tosi hyvin
Joo olen laskenyu, vaihtelee kyllä hieman epämääräisesti mutta jos suoraan aamupainosta lasketaan rasvan määrä kiloissa pihtimittauksen antamalla prosenttiluvulla, niin noin puolet on yleensä ollut rasvaa, loput nesteitä ja lihaksia. Eli jos paino pudonnut mittausten välillä 4kg, niin noin 2kg siitä on ollut rasvaa. Mutta on sitten kyllä vaihdellutkin, esim. viime vuonna se 8.6% -> 6.3% väli lähti muka 90% rasvoista. Ja välillä ollu semmosia hetkiä että paino pudonnu 4kg, rasvamäärä kehossa vain reilu 1kg.
Eli vaihtelua on, mutta keskimäärin puolet putoavasta painosta on itse rasvaa.
Tainnut ainakin pari sälliä nukkua koulussa, kun on prosenttilaskuja harjoiteltu
Joo olen laskenyu, vaihtelee kyllä hieman epämääräisesti mutta jos suoraan aamupainosta lasketaan rasvan määrä kiloissa pihtimittauksen antamalla prosenttiluvulla, niin noin puolet on yleensä ollut rasvaa, loput nesteitä ja lihaksia. Eli jos paino pudonnut mittausten välillä 4kg, niin noin 2kg siitä on ollut rasvaa. Mutta on sitten kyllä vaihdellutkin, esim. viime vuonna se 8.6% -> 6.3% väli lähti muka 90% rasvoista. Ja välillä ollu semmosia hetkiä että paino pudonnu 4kg, rasvamäärä kehossa vain reilu 1kg.
Eli vaihtelua on, mutta keskimäärin puolet putoavasta painosta on itse rasvaa.
Tainnut ainakin pari sälliä nukkua koulussa, kun on prosenttilaskuja harjoiteltu