InBody mittausmenetelmä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alppix
  • Aloitettu Aloitettu
Pääsin ekaa kertaa kunnolliseen mittaukseen ja tuli kyllä melko yllättävät tulokset:

Pituus 181cm
Paino 81,5kg
Lihasmassa 42,1kg
Rasvamassa 8,8kg
Rasva% 10,8

Lihastasapaino (nesteineen)
Kädet 4,46kg (o) - 4,44kg (v)
Jalat 11,11kg (o) - 11,16kg (v)
Keskivartalo 32,7kg

Perusaineenvaihdunta 1940kCal
Fitness Score: 91 points :D

Kuvittelin kyllä rasvaprosenttia hieman korkeammaksi, kun eipä meikäläisellä noi kuuluisat vatsapalat pahemmin ole näkyvissä, vaikka testin tekijä sanoi keskivartalon lihastasapainon olevan todella hyvä. No saipahan nyt jonkun vertailu pohjan, jos vaikka useammin pääsisi kropan mittauttaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nonni, mittauksessa käyty n. 19 tuntia paastonneena ja tässä tuloksia:

Pituus 173cm
Paino 78,9kg
Lihasmassa 39,9kg
Rasvamassa 9,3kg
Rasva% 11,8

Lihastasapaino (nesteineen)
Kädet 3,96kg - 3,92kg
Jalat 11,5kg - 11,5kg
Keskivartalo 30,7kg

Perusaineenvaihdunta 1873kCal

Kuinkahan paljon vaikka sentin pituusvaihtelu vaikuttaa mittaukseen? En ole pitkään aikaan ollut mitattavana, mutta aina pituuteni on tuossa 173-174cm ollut. Mittaus tehtiin siis eilen, ja tänään ilmeisesti jonkin verran kuivempana aamupainolla 77,8kg keskikropan kunto nähtävissä tuossa alla. Itse olisin arvioinut rasvat vähän alemmas kuin 11,8%, mutta voihan tuossa mittauksessakin olla kai ainakin prosentin heittoja.

Käy ottaaa pihteillä lukemat niin saat todellisemman lukeman rasvaprosentista. Mulla näytti InBody lähes koko dieetin läpi 3-4% korkeampaa rasvaprosenttia kuin todellisuus oli (tai siis pihdit). Viimeisenä iltana ennen dieetin päättymistä kävin InBodyssa, sillon toinen InBody näytti 9.4% rasvoiksi ja toinen 7.9%, kävin kahdessa eri laitteessa samalla kertaa kun olivat niitä testaamassa. Eli InBodyjen välilläki rajuja heittoja jos eri softaversio kuten näissäki kahdessa oli. Ja jos oot vähänesteinen (eli dieetillä ja/tai VHH ruokavaliolla) niin InBodyssa saat korkeammat rasvaprosenttilukemat. Ja tosiaan pihdeillä rasvat oli 6.3%, eli vielä ihan noinkin kireänä InBody näytti koneesta riippuen 1.6-3.1% suurempaa rasvaprosenttia.

Jollei sulla ojentajissa ja selässä oo erityisen paksu nahka niin mun mielestä ton kuvan perusteella sulla vois olla rasvat 8-9% välissä, kuitenki alle 10%:ssa selkeesti. Itse koin InBodyn aika turhaksi dieetillä, ainoa mitä oli mielenkiintoinen seurata niin oli se mitä se näytti dieetillä rasvan kilomääräiseksi katoamiseksi ja se tuntu suht järkevältä kun mietti miten paino putosi, InBodyn mukaan puolet puotetusta painosta oli aina rasvamassaa. Mutta mihinkään nroarvoihin ei ole kyllä katsomista, vain suuntia sillä voi mun mielestä seurata.
 
Jollei sulla ojentajissa ja selässä oo erityisen paksu nahka niin mun mielestä ton kuvan perusteella sulla vois olla rasvat 8-9% välissä, kuitenki alle 10%:ssa selkeesti. Itse koin InBodyn aika turhaksi dieetillä, ainoa mitä oli mielenkiintoinen seurata niin oli se mitä se näytti dieetillä rasvan kilomääräiseksi katoamiseksi ja se tuntu suht järkevältä kun mietti miten paino putosi, InBodyn mukaan puolet puotetusta painosta oli aina rasvamassaa. Mutta mihinkään nroarvoihin ei ole kyllä katsomista, vain suuntia sillä voi mun mielestä seurata.

Juu, päätinkin nyt, että saatan dieetin loppuun peilin ja vaa'an avustuksella ja pyrin pitämään rasvakerroksen kurissa sen jälkeen. Seuraava mittaus ehkä vuoden alussa, kunhan joulun ja uudenvuoden pöhö on kuivateltu pois. Tuli nimittäin ostettua viiden mittauksen sarja kun halvemmalla sai
 
Paljonko muuten maksaa DEXA-tutkimus Suomessa? Vanhemmat ovat pyytaneet dieettiohjelmaa ja ajattelin, etta tuolla voisi todistaa heille sen toimivan, vaikka ovatkin skeptisia (ovat sita mielta, etta suomalainen laihduttaa kaurapuurolla). Tuo maksaa jenkeissa noin $40-50 monessa yliopistosairaalassa, joten onko tuo paljonkin kalliimpi?
 
Siirrynpä tänne tuolta toisesta ketjusta tätä rasvaprosentin mittausta ihmettelemään.

Eli siis 67 kg:ssa DEXA:ssa lääkärin lausunnon mukaan kokonaisrasvaprosentti 42 %.

Kävin sitten äsken inbody-mittauksessa, mutta se oli sellainen vanaha laite, joka ei näyttänyt paljon mitään muuta kuin rasvan ja lihaksen määrän. Painoa 63 kg, rasvaprosentti 11 % ?! Naiselle aika matala?

Näiden mittausten välissä olen siis vähän laihtunut, fyysinen kunto minusta aika lailla sama. Huono siis. Jaloissa on lihasta kyllä, tai ehkä voisi sanoa jäntevyyttä.

Peilistä jos katsoo, niin veikkaisin rasvaprosenttia jonnekin välille 20-30%.

Mitä siis pitäisi uskoa? Voiko vanha inbody-laite olla noin paljon pielessä? Pitäisiko käydä vielä jossain uudelleen sillä uudella laitteella ja pyytää pihtimittaus samalla? Onko kellään muulla mittaus näyttänyt näin päin honkiä ja muuta puustoa?


Suuri kysymys on se, että kun nyt olen päättänyt tehdä tuolle kunnolle jotain ja kasvattaa lihaksiin voimaa, niin miten ihmeessä miun pitäisi tuo paino pitää? Koska jos luotan dexaan niin tietysti pyrin siihen, että paino pysyy ja lihasmassa kasvaa.

Mutta jos taasen luotan tuohon inbodyyn, niin painoa pitäis tulla lisää liikunnan lisääntyessä.

Ja siis bmi on jossain 20 kieppeillä, joskus nuorena ollut vähän matalampi. Pitkät hoikat raajat mulla on ollut aina, kaikki ylimääräinen tulee keskivartaloon.
 
Nyt varoituksen sana kaikille, jotka mittaukseen menevät. Älkää uskoko mitään sellaista, mikä näyttää täysin eri tavalla kuin peili ja tieto omasta kunnosta.

Tuossa yllä kerroin, että kävin dexassa muutama vuosi sitten ja mittaustulos oli 42%. Kävin sitten inbody-mittauksessa (vanhalla laitteella tosin, mutta sitähän en tiennyt aikaa varatessa) ja rasvaprosentti oli 11% ja kehotettiin lihomaan läskiä 8 kg! Onnistuin saamaan tälle päivälle ajan uuteen mittaukseen eri paikkaan, uudelle laitteelle ja mittauksen vastaanottajakin oli kokenut. Tuloksena oli 34%. Tehtiin myös pihti, jossa tulos oli 28%, mutta testaaja sanoi, että näin suurilla prosenteilla pihti ei ole enää luotettava, ainoastaan suuntaan antava.

Sääliksi käy kaikkia niitä jotka sillä ensimmäisellä salilla käyvät siinä mittauksessa ja tulokset on aivan mitä sattuu. Mulla tosissaan mikään osa tuloksesta ei pitänyt paikkaansa.
 
Yks kaveri sanoi käyneensä inbody-mittauksessa bb-classic kilpailujen jälkeen seuraavana päivänä. Kaverilla sijoitus 6. ja oman arvion mukaan rasvat 5-6%. Mittaus näytti kuitenkin rasvaprosentiksi 15. Miten kyseinen heitto on mahdollista?
 
Nonni, mittauksessa käyty n. 19 tuntia paastonneena ja tässä tuloksia:

Oon mittaillut paljon ihmisiä ja testaillut itselläni. IF-tyylillä jos menee, niin saa yleensä korkeammat tulokset. Siihen jos yhdistää vielä diettauksen, niin prosentit sähkömittareissa nousee helposti. Kuvan perusteella selkeesti rasvat alempana, kun 11,8%.

Ihan perussääntönä (jos haluaa kovat tulokset) kannatta edellisenä päivänä vetää kunnolla hiilareita ja bodata kroppa (tai jos haluaa cheatata oikein kunnolla, niin pumppaa juuri ennen mittausta).
 
Yks kaveri sanoi käyneensä inbody-mittauksessa bb-classic kilpailujen jälkeen seuraavana päivänä. Kaverilla sijoitus 6. ja oman arvion mukaan rasvat 5-6%. Mittaus näytti kuitenkin rasvaprosentiksi 15. Miten kyseinen heitto on mahdollista?

Oliskohan kaveri niin kuiva. Laitehan katsoo miten maadotut. Läski johtaa huonommin kun lihas, mutta kovan dietin jälkeen nesteet on ulos kropasta. Toi kone tuskin on tarkotettu tilanteeseen, jossa kropasta on kaikki nesteet pihalla. Koska ei ole vettä ropassa laite laittaa enemmän läskiä huonon maadotuksen takia? Se sun kaveris olis viikon imeny vettä ja menny uudelleen niin kuvittelisin laitteen näyttävän hiukan todellisemman luvun.
 
Vantaalla kyseistä laitetta ? Kohtuu hintaan voisi käydä mittauttaa.
 
Oon mittaillut paljon ihmisiä ja testaillut itselläni. IF-tyylillä jos menee, niin saa yleensä korkeammat tulokset. Siihen jos yhdistää vielä diettauksen, niin prosentit sähkömittareissa nousee helposti. Kuvan perusteella selkeesti rasvat alempana, kun 11,8%.

Ihan perussääntönä (jos haluaa kovat tulokset) kannatta edellisenä päivänä vetää kunnolla hiilareita ja bodata kroppa (tai jos haluaa cheatata oikein kunnolla, niin pumppaa juuri ennen mittausta).

Onko sinulla (tai muulla asiasta tietävällä) keinoa, jolla saisi "normalisoitua" kropan mittausta varten? Onnistuuko mittausta edeltävän päivän aikana? Tässä ollaan kuitenkin syysdieetillä ja oletettavasti melko kuivana. Ajattelin itse niin, että ottaa hieman tavallista enemmän hiilaria ja kaloritiheämmistä lähteistä, jotta kuitenkaan suolensisäinen massa ei lisäänny dramaattisesti. Nestettä voisi nauttia reilusti nukkumaanmenoon asti. Kroppa sitten imee minkä imee ja loput saa juosta yöllä kusemassa pois. Sitten heti seuraavana aamuna juomatta mittaukseen, pari tuntia kun sitä ennen pitäisi joka tapauksessa olla syömättä ja juomatta.

Näyttääkö muuten tällöin vastaavasti ihopoimumittari suurempaa lukemaa kuin kuivana? Eikö sekin ole tosi paljon kiinni ihonalaisesta nesteestä?

E: Siis tuossahan neuvot "koviin" tuloksiin pyrkivälle miten tehdä, mutta nyt en hae mitään pöhöttynyttä tilaa
 
Onko sinulla (tai muulla asiasta tietävällä) keinoa, jolla saisi "normalisoitua" kropan mittausta varten? Onnistuuko mittausta edeltävän päivän aikana? Tässä ollaan kuitenkin syysdieetillä ja oletettavasti melko kuivana. Ajattelin itse niin, että ottaa hieman tavallista enemmän hiilaria ja kaloritiheämmistä lähteistä, jotta kuitenkaan suolensisäinen massa ei lisäänny dramaattisesti. Nestettä voisi nauttia reilusti nukkumaanmenoon asti. Kroppa sitten imee minkä imee ja loput saa juosta yöllä kusemassa pois. Sitten heti seuraavana aamuna juomatta mittaukseen, pari tuntia kun sitä ennen pitäisi joka tapauksessa olla syömättä ja juomatta.

Näyttääkö muuten tällöin vastaavasti ihopoimumittari suurempaa lukemaa kuin kuivana? Eikö sekin ole tosi paljon kiinni ihonalaisesta nesteestä?

E: Siis tuossahan neuvot "koviin" tuloksiin pyrkivälle miten tehdä, mutta nyt en hae mitään pöhöttynyttä tilaa

Ei tuollaisessa säätämisessä ole hirveästi järkeä, miten saat sitten vertailukelpoisia tuloksia jatkossa? Ei salettiin onnistu tuollainen neste/hiilaritankkailu joka kerta samalla tavalla. Ja mitä siitä edes hyötyy jos saat mittarin mukaan hyvät tulokset? Helpoin se on mennä aina vaikka aamusta dieetillä samassa vaiheessa viikkoa milloin on aina yhtä paljon aikaa edellisestä tankkauksesta että tilanne olisi mahdollisimman sama joka kerta. Näyttäähän se Inbody suunnan joka tapauksessa.

Ja edellisellä kerralla kun kävin pihtimittauksessa niin kyselin sitäkin että miten nesteisyys näkyy pihdeissä ja kyllä se kuulemma näkyy. No senki kyllä sanoo järki että onhan se ihopoimu paksumpi nesteisenä kun erottuvuus on aina heikompi.

Ite oon sitä mieltä että peili, mittanauha ja tulokset on paras mittari lihaskasvulle ja sitten pihdeillä katsotaan rasvat. Pihdit on kuitenkin paljon konkreettisemmat eikä niihin vaikuta niin rajusti se miten oot syöny ja kuinka nesteinen olet vaikka jossakin määrin se näkyy niissäkin.
 
Ei tuollaisessa säätämisessä ole hirveästi järkeä, miten saat sitten vertailukelpoisia tuloksia jatkossa? Ei salettiin onnistu tuollainen neste/hiilaritankkailu joka kerta samalla tavalla. Ja mitä siitä edes hyötyy jos saat mittarin mukaan hyvät tulokset? Helpoin se on mennä aina vaikka aamusta dieetillä samassa vaiheessa viikkoa milloin on aina yhtä paljon aikaa edellisestä tankkauksesta että tilanne olisi mahdollisimman sama joka kerta. Näyttäähän se Inbody suunnan joka tapauksessa.

Tarkoitus olisi nimenomaan jäljitellä sitä tilaa, kun ei olla 4000 kalorin viikkomiinuksilla. Mutta eipä kai sillä sitten hirveää merkitystä ole, ja näkyyhän nesteetkin tuossa mittauksessa erikseen.

Tarkoitus olisi myös seurailla plussakalorikaudella kehitystä, siksi olisi hyvä olla jonkinlainen tasapaino noiden nesteiden suhteen
 
Kävin kans mittaileen kuukausi sitten.

Pituus 177 cm
Paino 91,2 kg
Lihasmassa 45,4 kg
Rasvamassa 12,8 kg
Rasvaprosentti 14,1

Fitness-indeksi: 100 pistettä :D

Suht totuudenmukaisilta vaikuttaa. Rasvaprosentista on vähän vaikea sanoa, ylimmät palat näkyy jotenkin ja yläkropassa suht ok lihaserottuvuus muutenkin, mutta onhan tossa nyt massuakin alla. Varmaan aika lähellä totuutta, ei se nyt paljoa enempääkään voi olla.
 
Voi olla että tähän on jo tullut vastauskin, mutta ei jaksa selailla. :rolleyes:
Pari kertaa käynyt Inbody-mittauksessa. Ekalla kerralla oli ödeemaa ja nyt toisellakin kerralla oli sisälläni vettä yli normien.
Mittaaja sanoi, että juon paljon. No se kyllä pomppasi. Minä juon tosi vähän - liian vähän. Ei janota. No sittenhän mittaaja sanoi, että se johtuu siitä kun juon liian vähän. Dodiin. Sekoittaa minut nyt oikein.
Hukunko minä vai mistä tätä vettä riittää ja tulee? :wtf:
 
ensimmäistä kertaa kävin ku ilmanen kerta oli ja 2-3kk saliin ei oo todellakaan panostettu eikä pahemmin ruokavalioonkaan :/ hyvä jos kerta viikossa käyty vähä nostelemassa.
lihasmassa: 43,5kg
rasvamassa: 6,2kg
rasvaprosentti: 7,6
 
Ite pääsin toho InBody mittaukseen ilmasiksi, koska kutsunnoissa siellä sai käyä jos huvitti. Iha hyvät lukemat tulikin ainakin mittaus valvova muija sano niin. Ja testaus oliki just sopivast aamusta, ettei ollu just syönny johonki 8-10 tuntiin.
Pituus: 170 cm
Kokonaispaino 76,4 kg
Rasvamassa 12.9 kg
Lihasmassa 36,4 kg
Rasvaprosentti 16.8 %
Fitness indeksi 88p
Oli muuten molemmat kädet yhtä painavat, heh.
 
Pituus 177 cm
Paino 71,9
Lihasmassa 32,5 kg
Rasvamassa 12,7 kg
Rasvaprosentti 12,7
Fitness-indeksi: 87 pistettä
Ihan olen tyytyväinen tulokseen, mutta ainahan voi parantaa :puntti:
 
Back
Ylös Bottom