Ilta ja aamupala mättö massakaudelle.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaunty
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Oisko tälläses järkeä:

½ purkkia rahkaa (125g)
½ purkkii raejuustoa 100g
2 leipää, päälle kinkkua
1 Lasi maitoa

Muut ajankohdat päivistä luulen olevan iha suht kunnossa, ite 170/64kg ni ei tarvii niin sairasta määrää :)

Voi jäädä massahaaveet saavuttamatta tuolla dietillä.

Selvä.. no sitte 1purkki rahkaa, 1purkki raejuustoo, 2 lasii maitoo ja 3 leipää päälle kinkkuu ? :eek:

Tulee kuitenki pitki päivää vedetttyy suht tasasee tota safkaa. niin paljo että nälkä ei tule

Jeps. Tuo ei todellakaan ole massakautta nähnytkään.

Oma normaali aamupala on vaatimattomasti alla oleva lista:
120g kaurahiutaleita (keitetään puuroksi)
10g vehnäleseitä
200g raejuustoa
150g mehukeittoa

Enemmänkin voisi syödä, todellisella massakaudella...

Tuli vaa ajateltua vähä tyhmästi, eli säästeliäästi toi iltapla eka. mutta eli toi

200g raejuusto
250g rahkaa
3 leipää kinkulla
1-2Lasia maitoa

Ois ihan hyvä jo aamulle ja illalle?

Nii ja välil varmaa iha hyväks vaihella et raejuuston tilalle tonnikalaa, tai rahkan tilalle jugurttii 4desii tai jotain? :O

Ja iltapalal vissii kannattaa välttää hiilarei kun eikös ne vyötäröö läskiks kerry yleensä jos ennen nukkuu menoo niitä vetleee.

Vähän off topic,mutta olen itse yrittänyt alkaa syömään enemmän, mutta nyt tuntuu, että ei pysty vetämään enempää, mutta paino ei nouse. Minulla lienee kohtalaisen hyvä aineenvaihdunta, kestävyysurheilu tausta sekä näyttäisi olevan suvussa, että ei vaan ihmiset lihoa. Joten ei liene pahasta ottaa mukaan myös ns. "ei laatu ruokaa" jos tavoitteena on vain painon lisäys.

Prkl ku muistaski postaa taas kaikki yhel kerralla :)

Äsken tuli vedettyy toi
200g raejuusto
250 rahka
1 rieska pääl kinkkua
ja vähä mehua päälle

Aika täytee tuuppas, ettei varmaa haittaa jos ei aina vedä sitä leipää, kuha vetää noi maitorahkat ja raejuustot? :O

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jaunty sanoi:
Prkl ku muistaski postaa taas kaikki yhel kerralla :)

Äsken tuli vedettyy toi
200g raejuusto
250 rahka
1 rieska pääl kinkkua
ja vähä mehua päälle

Aika täytee tuuppas, ettei varmaa haittaa jos ei aina vedä sitä leipää, kuha vetää noi maitorahkat ja raejuustot? :O

64 kiloiselle äijälle on mielestäni kerralla liikaa proteiinia, eli tuossa 200g rajejuustossa on jo n.30g protskua ja leivästä+kinkusta sitä myös tulee jonku verran.
Eikö aamupalalle ja iltapalalle riitä suoraks proteiinilähteeks 250g maitorahkaa tai tuo 200g rajejuustoa?Ja kun massaa halutaan, niin reilusti näitten lisäks hiilareita, esim.puurosta, ruisleivästä, myslistä jne.Ja rypsiöljyä välipaloilla ja iltapalalla+ruuan paistamiseen jne.

64kg päivän proteiini tarve on n. 64*2-3g = 128-192g

Jos syö päivässä 6 ateriaa, niin yhellä aterialla protskuja n.21-32g.

jarivaha sanoi:
Vähän off topic,mutta olen itse yrittänyt alkaa syömään enemmän, mutta nyt tuntuu, että ei pysty vetämään enempää, mutta paino ei nouse. Minulla lienee kohtalaisen hyvä aineenvaihdunta, kestävyysurheilu tausta sekä näyttäisi olevan suvussa, että ei vaan ihmiset lihoa. Joten ei liene pahasta ottaa mukaan myös ns. "ei laatu ruokaa" jos tavoitteena on vain painon lisäys.

Äh, oikeen ahistaa lukea kuinka ihmisillä ei paino nouse eikä pysty muka syömään enempää...jne. Itellä homma on tismalleen päinvastoin.

Oho, pikku avautuminen...

Normaali aamupala:
Milbona rahkaa 500 g
hedelmämysliä n. reilu 1½ desiä
maitoa
auringonkukkaöljyä
ja reilu 3 dl kahvia

edit: Niin, ja en oon bulkilla.

Eli riittävä setti ois jos vetäs

200g raejuustoa/250g rahkaa
pari leipää, päällä kinkkua
lasi maitoa/mehua

+ muut ateriat?

Tuopa ois aamupalana hyvä, ehkä enempi hiilareita voisi olla.
Iltapalalle taas vähempi hiilareita ja hyviä rasvoja.
Eli jos tuosta samasta tekis iltapalan niin raejuustoa/rahkaa johon öljyä sekaan. Kinkun voit syödä ilman leipää. Juomana kävisi ihan vesi.

Siis mitä hemmettiä eikös tuo ole aika suhteellinen asia, kuinkapaljon
sitä ruokaa pitää vetää? Onko siinä taas mitään järkeä että 120kg painava 4000kcl kulutuksen omaava bodari neuvoo suht alottelijaa (en minä tiedä:D)
jolla kultus sen 2400kcl syömään sen itselle sopivan määrän safkaa?
Olettaisin että 64kg painoiselle hepulle tuo yhteensä 400-500g rahkaa/raejuustoa+maito ja leivät on aivan tarpeeksi kehitykselle.
Olettaen tietysti, että haetaan sitä lihasta, mutta läskiäkin voi tulla, (EIKÄ ETTÄ HAETAAN SUORAAN SITÄ IHRAA JA LIHASTA)
Missäkohti pidät muuten kalorimääräs suunnilleen?

Jos on aikaa ja hieman viitsit nähdä vaivaa, ni heitä kupoliin illoin aamuin joku 4-5 kanamunaa.
Itelläni massakaudella menee sen paketti kananmunia päivässä niiden halpuuden ja hyvän proteiinin takia, eli joku 5-6 aamulla ja illalla ja loput välipalalla.

Helposti sulava ja pienellä vaivalla laadittava aamu / välipalan pohja voisi olla ns. smoothie (n. 5 dl):

- puolisen purkkia rahkaa
- saman verran maustamatonta "luonnonjogurttia"
- banaani
- vajaa purkki ananasta
- leseitä ruokalusikallinen

Sauvasekoittimella mössäksi -> maistuu jopa aika namulta! Isot äijät voivat tähän helpolla sekoittaa jauhoja jos sellainen tarve tulee. Puoleen litraan uppoaa jo mukavasti.

Lisäksi kun aamusettiin heittää ananasmehua parisen desiä ja pari RUISleivän siivua päällisineen (vaikka sitten kananmunaa) niin johan on hyvä.

Tai sitten keittelee perinteisen puuron (lisää vaikka omenamehua nesteeseen!) ja sekaan mehukeittoa + maitoa, avot! Lisäksi leivät ja kahvit. Menee vaan vähän enemmän aikaa kuin edelliseen.

Lisäksi heitän naamaan kalaöljyt ja hivenaineet / vitamiinit samalla.

Tiedä sitten massantuotosta, mutta hyvä aamupala sinänsä.

Terveisin pienempi äijä..:-)

En oo kovin tarkasti katellu et miten tarkalleen tulee saavutettua kalori määrä päivässä. Mutta jos nyt ois tällänen tää massa ruokailu ohjelma fixattuna ni oisko ok:

Aamupala (6:50 - 7:50)

200g raejuustoa tai 250g rahkaa
Pari leipää päällä kinkkua
1 Lasi mehua tai maitoa
mahdollisesti jugurttia

10:30 Koulun ruokailu (yleensä kanaa tai liha kastikkeita)

14 - 16:00 (riippuu koska pääsee koululta)

Kotiin tultua 250g rahkaa tai 5dl jugurttia, mahollisesti pari leipää.

17 - 18:00 Normaali kotiruoka (kanaa,kalaa tai lihakastikkeita)

20:00 Tonnikalaa tai raejuustoa

22:00 iltapala

250g rahkaa tai 200g raejuustoa
Muutama pala kinkkua
Lasi maitoa

Jaunty sanoi:
Eli riittävä setti ois jos vetäs

200g raejuustoa/250g rahkaa
pari leipää, päällä kinkkua
lasi maitoa/mehua

+ muut ateriat?

Ei herranjumala sentään... Omat mitat ovat täl hetkel 87 kg 170 cm, ja en kyl tota määrää ruokaa pystyis vetää kerral... Syö vaikka eka rae juusto ja yks leipä sit tunnin päästä rahka ja toinen leipä. Jos on sama ongelma ko mulla että tulee ähky olo nopeasti eikä pysty kerralla syömään tarpeeks, ni kannattaa syödä tunnin välein vähän. Siis tarkoitan nyt vähän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom