Ilta ja aamupala mättö massakaudelle.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jaunty
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ottaa 50g proteiinii kerralla, joka alkaa olee jo imeytymis maksimi. 300:50=6 ateriaa!

Jaunty sanoi:
Ainiin... Tavote olis saada paino tost 63-64 väliltä about 70kg, yhtään arviota kauan moisella syömisellä vois kestää saada se n. 6kg lisää? :O

Jep, 6kk kuulostaa ihan hyvältä jos meinaa saada 6kg lihaa. Itse sain 10kg puolessa vuodessa, mutta osa on kyllä läskiä. Tällöin dieetti oli ~3500kcal pintaan. Joskus talven jälkeen ajattelin mennä dieetille. Olen huomannut että itselleni tollanen 800kcal yli kulutuksen kerää läskiä. Joku 300-500kcal yli kulutuksen on varmaan hyvä massakaudelle. Painan nytten 82kg joten joku 3300kcal päivässä on hyvä määrä. Pistä dieetti vaikka tohon 3000kcal-3200kcal pintaan niin eiköhän tule hyvää jälkeä. Jos ei paino nouse kahessa viikossa niin lisää 200kcal.

Eikös fastin Hera 80 ole suht hitaasti imeytyvää yötä vasten vaikka onki pelkkää heraa eikä kaseiinia? Luulis ainakin, alkaa kyllästyttämään se ainainen tuna/raejuustopurkki yötä vasten...

Kohta kolmeviikkoa takana, tänään kattelin ni painoa tullu lisää vähän päälle 1kg, tosin herkku päiviä on ollu 0-2 viikossa vähän vaihdellen ja ei sillonkaan silti hirveesti. Mutta tällä vauhilla 70kg pitäs saavuttaa jo jouluun mennessä.

Joulun jälkeenhän se dietti oiski hyvä alottaa =>

Itselläni on paino tällä hetkellä n. 95 kg:ssa ja tuo on tiukkaa lihaa. Keväällä muutin täydellisesti ruokailutottumuksiani ja paino on pudonnut tasaisesti tuolta reilusta 100 kg:sta nykyiseen 95:n.

Hieman huolestuttaa tuo painon jatkuva putoaminen mutta kait on luotettava siihen että läskiä se on joka palaa, päivittäin tuleekuitenkin syötyä n. 250 - 300 g proteiinia. Syömään pyrin n. 2-2,5 tunnin välein.

Tuntuu siltä että aineenvaihduntani on erityisen hyvä, onko tällöin vain mätettävä vielä enemmän proteiinipitoista kamaa naamaan?

Olari sanoi:
Eikös fastin Hera 80 ole suht hitaasti imeytyvää yötä vasten vaikka onki pelkkää heraa eikä kaseiinia? Luulis ainakin, alkaa kyllästyttämään se ainainen tuna/raejuustopurkki yötä vasten...
Kyllä se hera 80 on suht nopeasti imeytyvä. Puolet vähintään kaseiinia ja reilusti rasvaa imeytymistä hidastamaan ja energiaa antamaan. Tosin tuna/raejuusto/rahka/kananmuna/joku muu "oikea ruoka" on tosi bueno iltapalaksi.

Kyllä se on ihan toimiva drinksu yötä vasten tuo herakin, öljyä vaan messiin ja reilusti jauhoa. Maitoon tehtynä ihan jees jossei pelkää maidon tuomia hiilareita.

Saariosten kasvis pizza ja päälle 200g paistettuajauhelihaa tai paistettua tonnikalaa öljyssä.

Mites tekisitte aamupalan kanssa, jos ei saa heti aamusta hirveesti ruokaa alas? (syön yhden reissumiehen, jossa kinkkua, juustoa, fannyrahkaa 100g ja lasin maitoo, joskus jogurttii) Ja seuraava ruoka olis vasta koulussa.

hekottaja sanoi:
Mites tekisitte aamupalan kanssa, jos ei saa heti aamusta hirveesti ruokaa alas? (syön yhden reissumiehen, jossa kinkkua, juustoa, fannyrahkaa 100g ja lasin maitoo, joskus jogurttii) Ja seuraava ruoka olis vasta koulussa.
Ota välipalaa mukaan kouluun.
Aamusella koitat lisätä pikkuhiljaa aamupalan määrää. Laitat vaikka pari viipaletta enemmän juustoa/kinkkua, seuraavana aamuna yks leipä enemmän mut hiukkasen vähempi päällä tavaraa, jne.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hekottaja sanoi:
Mä oon kans todella huono syömään aamupalaa. Yleensä vielä herään niin myöhään, että en edes meinaa ehtiä syömään. Oon kuitenkin pistäny itteni lähestulkoon väkisin pistämään sitä ruokaa väkisin naamariin aamulla. Nyt dietillä aamupala sisältää useimmiten purkin rahkaa mansikoilla ja maidolla, pari ruisleipää kalkkunaleikkeleellä ja juustolla + pari lasia maitoo ja vitamiinit. Teen kaikki aina illalla valmiiks, niin ei tarvii aamulla taistella.

Vaikka toi nyt mun diettiaamupala onkin, niin tuskin kyllä saisin aamulla enempää mätettyä vaikka olisin kuinka bulkilla. Ei vaan pysty. Tähänkin määrään on saanu jo tehdä töitä.

Ainakin itellä toimiva massakausidrikki .... :rock: :rock:

Nämä sheikkeriin ja avot......

Aamuin /illoin

1dl (40 g) protskudrinkki bway8100
250g maitorahka Milbona
2rkl rypsiöljyä (30 ml)
20g kaakaota
3 rkl Fun light mehu (sokeriton)
2,5 dl vettä

prot hiilh rasv kalorit
63,8 30,15 33 679,08

Niin ja oma paino 112kg pit 182cm rasvat 18,6%

hernekeppi sanoi:
Tunnin välein ei kyllä kannatais syödä, eihän sun ruuansulatuselimistö oo kerenny sulattaa edellistä ateriaa vielä, ja täten massa varmasti nousee, mutta rasvan muodossa suurin osa.

Ja mihinkähän tää sun väite oikein perustuu että jos edellinen ruoka ei oo sulanu niin kaikki tulee läskinä? Kerro mullekin! :hyper:

Mä ainakin vuorottelen normaaliruuan ja protskudrinkkien välillä, eli oikeastaan 2h välin syön, joka toinen on ateria ja joka toinen on drinkki.

juffe sanoi:
Ja mihinkähän tää sun väite oikein perustuu että jos edellinen ruoka ei oo sulanu niin kaikki tulee läskinä? Kerro mullekin! :hyper:

Kuka on sanonut, että Kaikki tulee läskinä?Pauliina Taluksen kirjasta mulle tämä jäi vain mieleen, kyllä Pauliinalla mun mielestä ainakin aika paljon tietoa tuntuu löytyvän.

Lainaan suoraan hänen kirjastaan:

"Jotkut syövät jopa kahden tunnin välein, mutta en suosittele näin tekemään.Elimistö pystyy käyttämään vain tietyn määrän ravintoaineita tietyssä ajassa hyväkseen.Kaksi tuntia on liian lyhyt aika.Ruoansulatuselimistöä on turha rassata uudella aterialla, jos entinen on vielä kahden tunnin jälkeen työstämättä.Esimerkiksi lihan pilkkoutuminen ja sulaminen kestää noin kolme tuntia.Kahden tunnin välein syömällä saadaan kyllä painoa nousemaan, mutta sitä ylimääräistä rasvaa ei kannata todellakaan kerätä."

hernekeppi sanoi:
Kuka on sanonut, että Kaikki tulee läskinä?Pauliina Taluksen kirjasta mulle tämä jäi vain mieleen, kyllä Pauliinalla mun mielestä ainakin aika paljon tietoa tuntuu löytyvän.

Lainaan suoraan hänen kirjastaan:

"Jotkut syövät jopa kahden tunnin välein, mutta en suosittele näin tekemään.Elimistö pystyy käyttämään vain tietyn määrän ravintoaineita tietyssä ajassa hyväkseen.Kaksi tuntia on liian lyhyt aika.Ruoansulatuselimistöä on turha rassata uudella aterialla, jos entinen on vielä kahden tunnin jälkeen työstämättä.Esimerkiksi lihan pilkkoutuminen ja sulaminen kestää noin kolme tuntia.Kahden tunnin välein syömällä saadaan kyllä painoa nousemaan, mutta sitä ylimääräistä rasvaa ei kannata todellakaan kerätä."

Mistähän se repii noita juttuja.. vaikka sitä ruokaa tulee lisää, niin missä ohjenuorassa elimistössä sanotaan että "jos entinen ruoka ei ole sulanut, siirrä tämä läskiksi" :D

Itse en pysty edes paljoa kerralla syömään, joten syön usein mutta vähän. Ja jos pelkää ettei vanha ruoka ehdi sulaa, niin kyllä se hyvin yön aikana muhii yöprotskujen kanssa, ja tulee aamulla hyvissä ajoin pihalle :)

juffe sanoi:
Mistähän se repii noita juttuja.. vaikka sitä ruokaa tulee lisää, niin missä ohjenuorassa elimistössä sanotaan että "jos entinen ruoka ei ole sulanut, siirrä tämä läskiksi" :D

Itse en pysty edes paljoa kerralla syömään, joten syön usein mutta vähän. Ja jos pelkää ettei vanha ruoka ehdi sulaa, niin kyllä se hyvin yön aikana muhii yöprotskujen kanssa, ja tulee aamulla hyvissä ajoin pihalle :)

Loogisesti ajateltuna kaikki ravinto jota keho ei juuri sinä hetkenä pysty käyttämään energiaksi, varastoituu. TAI sitten ruoka vain "odottaa" vuoroaan mahalaukussa. Johtopäätös: joko ylimääräinen ruoka varastoituu läskiksi, tai sitten ei ;)

juffe sanoi:

Joo varmasti vaikuttaa se minkä verran sitä ruokaa vetää naamaan ;)

Jos syö suuren aterian, niin kestää varmasti kauemmin, mutta jos ei jaksa syyä kovin suurta, niin eikait siinä valttämättä sitä 3h mee, että se sulaa.

Ja tähänhän tietenkin vaikuttaa vielä yksilölliset erot, kuten kuinka nopea on aineen vaihdunta, onko kenties täys "läpipaskuri" jne.

Mutta mielestäni hyvänä yleisääntönä voi kyllä pitää sitä, että päivän aikana tulisi syödä n. 6 ateriaa ja ruokavälit olisivat siinä n.3h paikkeilla.

Hmm... painoa tullu nyt alotuspisteestä tohon 66-67kg tienoille. Tuntuu silti että maha on myös kasvana alotuspisteestä ja mietiskelin kun työharjoittelu alkoi tänään (suht rankkaa työtä) 2kk eli kulutuski kasvaa .. niin jos rupeis ny diettaamaan. Mitat 170cm/67kg ja veikkaisin et rasvat jossain 20% tienoilla nyt. Niin kauankoha kestäs tiputtaa rasvat siihe 12-15%?

Ja tavotteesta myös viel sen verran että, ei ole tarkotus olla ikinä mikää mörkö mut hyvässä kunnossa, niin nyt ku sit saavutan "kireen" kunnon niin en aio siitä luopua mut treenata silti säännöllisesti 3x8-10 sarjoilla jne.

Auttakaahan vähän, en pysty syömään aamulla juurikaan mitään ilman mieletöntä pahoinvointia (paitsi ehkä yhden leivän), eli vatsa menee aivan sekasin ja treenaaminen kärsii luultavasti melkoisen paljon sen takia (sama vika tulee monista protskuista mulla) :( onkos jollakin sama ongelma? vinkkejä kaivataan

suosittelisin proteiinidrinkkiä (maltoa sekaan myös) aamuksi jos et ruokaa saa ahdetuksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom