Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se on juuri tarkoituskin jos et ole oikeasti tajunnut...Juuri näin. Yksittäiset tehtaat "tienaa" tällä, mutta teollisuus kokonaisuutena kärsii, kun kaikki maksaa tuosta järjestelmästä kohonneina kustannuksina. Tällaiset järjestelmät heikentää globaalia kilpailukykyä.
^"The world's most valuable carbon market, the EU's ETS, was worth around 770 billion euros last year, up 2% from the previous year and representing 87% of the global total."
"Economic growth is likely to remain sluggish in the near term across Europe and is expected to lead to further demand destruction from many of the industrial sectors covered by the EU ETS," the report said.
Taitaa Wombutin tehtaan investoinnit mennä fituiks, kun päästöoikeus ei menekään kaupaksi. Mutta positiivista kun EU talous sakkaa, niin ilmasto kiittää. Se kiitos ei tosin sisällä mitään konkreettista eikä ole mitattavissa mitenkään. Vain huono talous jää käteen.
Yks juttuhan tuossa ilmastonmuutoksessa on sekin, että ei se kaikki ole sitä mukavaa lämpöä mitä jotkut tuntuvat toivovan. Voihan siitäkin vitsiä vääntää, jos siitä hauskoja otsikoita saa. Kukaan ei ole väittänytään niin. Mutta myös erilaiset sään ääri-ilmiöt ja epävakaus lisääntyvät.
Kyllähän tuollainen on Aku Ankassa ollut varmaan Pelle Pelottoman keksintönä ollut jo 50-luvulla, siis sääkone. Eiköhän jostain vakavemmistakin sci-fi-teoksista vastaavia löydä, ja monestikin historiassa on käynyt niin, että joku mielikuvituksellinen keksintö onkin totta jossain vaiheessa. Sitä odotellessa.Joo ja pahin teoria minkä olen lukenut on, että golfvirta voisi muuttua ilmastonmuutoksen myötä.
Olen joskus miettinyt, että onnistuisikohan pitkällä tähtäimellä laajemmin säänmuokkaus, että esim. noita merivirtauksia ohjailtaisiin ja sateita ohjattaisiin eri paikkoihin. Vaatisi varmaan aika scifi-teknologiaa ja jonkun Elon Musk 2.0:n vetämään tuota, mutta tuo voisi tuoda valtavasti hyvää maailmaan.
Joo ja pahin teoria minkä olen lukenut on, että golfvirta voisi muuttua ilmastonmuutoksen myötä.
Joo ja pahin teoria minkä olen lukenut on, että golfvirta voisi muuttua ilmastonmuutoksen myötä.
Olen joskus miettinyt, että onnistuisikohan pitkällä tähtäimellä laajemmin säänmuokkaus, että esim. noita merivirtauksia ohjailtaisiin ja sateita ohjattaisiin eri paikkoihin. Vaatisi varmaan aika scifi-teknologiaa ja jonkun Elon Musk 2.0:n vetämään tuota, mutta tuo voisi tuoda valtavasti hyvää maailmaan.
Vähän offtopic, mutta mistä luet tällaisista teorioista, joissa merivirrat kääntyy 180 astetta ja heinäsirkat sirittää jo heti huomenna? Olen kiinnostunut viihteenä kaikenlaisista salaliittoteorioista ja niihin liittyvästä hörhöilystä, siksi kysyn. Tuollaisia tulkintoja kun ei löydy tieteen 7 päivää -lehdistä.Tämäkin juttu on tieteen vastaisesti valjastettu täysin alarmistiseen pelotteluun. Ei golf virta käänny 180-astetta.
Vähän offtopic, mutta mistä luet tällaisista teorioista, joissa merivirrat kääntyy 180 astetta ja heinäsirkat sirittää jo heti huomenna? Olen kiinnostunut viihteenä kaikenlaisista salaliittoteorioista ja niihin liittyvästä hörhöilystä, siksi kysyn. Tuollaisia tulkintoja kun ei löydy tieteen 7 päivää -lehdistä.
Se kyllä on totta. Ei minun oikeastaan pitäisi edes valittaa, koska paatoksesi on usein hyvin kekseliästä ja viihdyttävää. Huomioidaan kuitenkin se, että tapanasi on keksiä omasta päästäsi joku ääripään argumentti, jonka kumoat sitten (kuten tässä case Golf-virrassa) ihan keskivertotieteilijöiden teorialla. Tarkoittaako tämä, että olet siirtynyt valon puolelle uskomaan tiedemaailman konsensusta? Pian varmaan tunnustat myös metsäpaloriskin kasvun olevan yhteydessä joillain alueilla myös lämpenevän ilmaston aiheuttamaan kuivuuteen ja liekö kohta tunnistat muitakin seurauksia ilmaston lämpenemisestä kuin fotosynteesiin tehostumisen täällä peräpohjolassa? Yritin olla näppärä, mutta en taida taitaa tätä lajia.Vähän maalailin ekstraa
Yritin olla näppärä, mutta en taida taitaa tätä lajia.