ilman lisäravinteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mniska
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
onko täällä ketään, joka ei käytä mitään lisäravinteita????

jos on:

nouseeko paino, tuleeko lihaa ettei pelkkää läskiä????

kuinka pitkälle pääsee normaali ruokavaliolla???

itse en ole käyttänyt ja kehitys on erittäin hidasta, toisinaan taaksepäin menevää.
ensimmäisen 2vuoden jälkeen ei ole tuloksien ja painon suhteen enää paljoa tapahtunut (nyt 4 vuotta harrastanut).

vinkkejä???

oisko aika kaivaa se protu pussi ja palautusjuoma esiin?Miks tahallaan hidastaa kehitystä?hah,tuli näköjään viestit samaan aikaan miken kanssa

lisäravinteilla voit vähän täydentää sitä sun ruokavaliota ;), ne ei siis ole mitään korvaavia, vaan ravintoLISIÄ.

tyhmiä periaatteita, etten käytä. monta kertaa olen meinannut kaupoille mennä, mutta lopulta ajatellut että antaapa olla.

yksi homma miksen myöskään käytä on se että mitä käyttäisi????

kaverini käytti kreaa ja ainoa mitä tapahtui hänellä oli se että painoa tuli paljon lisää ja se paino oli läskiä ja/tai nestettä, tulokset ei paljoakaan muuttunut.
olen huomannut että aika moni niitä käyttää ja sen olen huomannut että kaikki on aika mahakkaita. olisko vääränlaista käyttöä sitten????

Mniska sanoi:
yksi homma miksen myöskään käytä on se että mitä käyttäisi????
...

olen huomannut että aika moni niitä käyttää ja sen olen huomannut että kaikki on aika mahakkaita. olisko vääränlaista käyttöä sitten????

No, jos pitkin päivää maltoa litkit, niin takuuvarmasti vatsoitut. Mutta jos taas käytät hyvää proteiinijauhetta osana ruokavaliotasi ja palautusjuomaa treenin jälkeen, niin todennäköisesti palautumisesi paranee, kehityksesi lähtee uuteen nousuun ja yleinen hyvinvointisi paranee ravitsemustilanteen paranemisen myötä. :thumbs:

EDIT: Vitamiineja, varsinkin c:tä, ja kalaöljyä suosittelen myös ehdottomasti, vaikkei moni niitä lisäravinteiksi mielläkään.

Btw. tuo mahakkuus voi johtua myös jostain muusta kuin lisäravinteiden käytöstä ...

Mniska sanoi:
onko täällä ketään, joka ei käytä mitään lisäravinteita????

jos on:

nouseeko paino, tuleeko lihaa ettei pelkkää läskiä????

Itselläni on ollut joskus taukoja lisäravinteista ja en ole huomannut mitään eroa kehityksen suhteen. Tosin on vaikea sanoa, mitä voisi laittaa lisäravinteiden aiheuttamaksi kehitykseksi? Ne helpottavat syömistä ja tätä kautta elämää :) Etenkin voimaa mittaavissa lajeissa lisäravinteet eivät ole niin avainasemassa, kuten voimanosto. Perusruokavalio on kaikista tärkein.
Lisäravinteet ovat vain oikean ravinnon lisäksi otettavia ravinteita. Lihas kasvaa ja kehittyy aivan samalla tavalla kun on vain ruokavalio kunnossa.

Mniska sanoi:
kuinka pitkälle pääsee normaali ruokavaliolla???

Riippuen lajista, voit päästä aivan yhtä pitkälle pelkällä oikeanlaisella ruokavaliolla. Lisäravinteet tosin helpottavat ja tukevat oikeanlaista syömistä.

Mniska sanoi:
itse en ole käyttänyt ja kehitys on erittäin hidasta, toisinaan taaksepäin menevää.
ensimmäisen 2vuoden jälkeen ei ole tuloksien ja painon suhteen enää paljoa tapahtunut (nyt 4 vuotta harrastanut).

vinkkejä???

Lue palstalta ja muista tietolähteistä oikeanlaisesta ruokavaliosta ja treenistä. Treeni on se kaikista tärkein osa-alue, ilman kunnollista harjoittelua ei kukaan pysty kehittymään, vaikka ruokavalio olisi täydellisesti kunnossa.

no c:tä tulee otettua ku on flussanen olo, b:tä joskus ku o rapula eli aika harvoin.

lähinnätarkoitin niitä jauhopusseja mitä kaupassa on

VZ58 sanoi:
Treeni on se kaikista tärkein osa-alue, ilman kunnollista harjoittelua ei kukaan pysty kehittymään, vaikka ruokavalio olisi täydellisesti kunnossa.

Tästä voisin olla hiukan eri mieltä, eli jos treenauksen osalta ei nyt aivan törkeesti metsään mennä ni kyllä pitäisin oikeanlaista ja riittävää ruokavaliota tärkeämpänä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mniska sanoi:
no c:tä tulee otettua ku on flussanen olo, b:tä joskus ku o rapula eli aika harvoin.

lähinnätarkoitin niitä jauhopusseja mitä kaupassa on

Hanki heraa (Fast80), maltoa (Fast Malto6) ja sheikkeri. Palkkariksi käy 1,5 dl heraa sekä 1 dl maltoa, siitä tulee sekoitussuhteeksi n. 1:1.

Välipalaksi käy tuo sama heraproteiini tai sitten hitaammin imeytyvä Maito90, välipaladrinkkiin ei maltoa.

Edit: Toki palautusjuomaa löytyy myös valmiiksi sekoitettuna, kuten Fast Muscle+, Reco2 ja Prolab N-Large, mutta ei noita ole vaikea sotkea itsekään. Makuja löytyy myös useita, joten palautusjuoman ei tarvitse olla pahaa. Esim. Sportpharman Whey on todella hyvää.

Editin edit: selvät kirotusvirheet pois

VZ58 sanoi:
Treeni on se kaikista tärkein osa-alue, ilman kunnollista harjoittelua ei kukaan pysty kehittymään, vaikka ruokavalio olisi täydellisesti kunnossa.

Olen vahvasti erimieltä. IMO syöminen on suurimmalla osalla jarruttavana tekijänä, sanoisin sen osuudeksi ainakin 70% koko hommasta.

Tosiasia on, että jos ilman tiettyjä reseptilääkkeitä (niistä voi lukea tuolta dopingpuolelta lisää) reenaa ja tuloksia haluaa (lisää lihaa tai lisää voimaa), niin samanaikaisesti lisääntyy lihas ja läski. Toki voi koettaa minimoida läsän lisimisen ja maksimoida lihaksen lisääntymisen, mutta noin se vain kroppa toimii. Jos eivät tulokset nouse, niin ruokavaliossa, reenissä tai lepäämisessä (myös aktiivinen lepo, kuten lihashuolto) on jotain vialla. Pitää selvittää, mikä siinä on vialla.

Lisäravinteista selkeästi paras on mielestäni proteiinijauho. Kätevöittää ja helpottaa ruokavalion makroravinnejakauman järkkäämistä järkevämmälle tolalle (= suurempi proteiinin osuus, pienempi hiilarin osuus) niin paljon, ettei ole mitään järkeä olla käyttämättä. Nykyään sitä saa pirun halvalla ja onpa saatavilla jopa hyvänmakuisiakin jauhoja, toisin kuin joskus 15-20 vuotta sitten.

Jos taas kaverisi ovat vetäneet tohkeissaan jotain HyperSuperJuperMassMonsterGain9999 massanlisäysjauhoa, jossa on pari % protua ja loput maltoa (= pirun nopeaa hiilaria, nopeammin imeytyvää kuin pöytäsokeri) ja sokeria, niin ei ole mikään kumma, että läsää on kerääntynyt. Lisäksi monella nuoremmalla reenarilla on muutenkin aika surkeassa jamassa syömiset (poikkeuksiakin on, kuten esim. ZeiZei), mikä edistää läsän kertymistä, mutta hillitsee tehokkaasti lihaksen lisimistä.

Myös monella nuorella jää ajokortin saamisen jälkeen kävely ja pyöräily kokonaan pois elämästä ja väitän kyllä, että senkin vähäisen arkiliikunnan poisjääminen tehostaa kummasti läskin lisääntymistä. Turhat lyhkästen matkojen (alle 10km :evil: ) autolla ajamiset on parempi jättää pois ja eikun pyörällä tai jalan liikenteeseen vaan.

Mike sanoi:
Olen vahvasti erimieltä. IMO syöminen on suurimmalla osalla jarruttavana tekijänä, sanoisin sen osuudeksi ainakin 70% koko hommasta.

Juuri näin. Menee vähän offtopiciksi, mutta oikein pahaa tekee niiden (usein naispuolisten) ihmisten puolesta, jotka saattavat kyllä treenata ihan asiallisesti (oli laji sitten puntilla käyminen, juokseminen tai ihan mikä tahansa), mutta ruokailu on sitten tyyliin viipale paahtoleipää, salaatinlehti ja pieni jogurtti :(

topikin aloittajalle sanoisin,että hitaalle kehityksellesi on varmaan muitakin syitä kuin se,ettet käytä lisäravinteita..mutta ota nyt tosiaan ainakin se palkkari kehiin,hopihopi!!!

Tietysti mitä pitemmälle mennään niin sen tärkeämmäksi myös ruokavalion osuus tulee. Ihmiset ovat tietysti yksilöitä mutta jonkin verran pätee tietyt säännöt. Monet huipputason voimanostajat ja voimamiehet ovat tunnettuja erikoisista ruokavalioistaan, etenkin raskaansarjan kaverit. Tietysti sellaiset ruokavaliot eivät kaikille sovellu. Bodauspuolella ruokapuoli sitten taas korostuu entisestään. Henkilökohtaisesti pidän vain huolen siitä että saan tarpeeksi proteiineja, hiilareitten ja rasvan osuuden määrää se haluanko saada painoa ylös vai alas :)

Meikäläinen on tässä hinkannu tota punttia vouden jos toisenkin ilman lisäravinteita. Paino on tippunyt ja sittemmin taas lähtenyt nousuun, läskin koko ajan vähentyessä tai pysyessä suunnilleen samois. Ilman lisäravinteita olen porskuttanut koska.
1. Tällä ikää ei enään ole niin kiirus
2. Viitti vatkata jotain ihme pulveria ja siiten juoda sitä
3. Koska tavallinenkin ruokka maittaa hyvin.

Ehkä sitä olis voinut ja voisi vieläkin tiukentaa treeniä, tsekata tota ruokaa paremmaksi ja käyttää vaikka jotain protskuu, mutta mä en vaan kertakaikkiaan viitti. Tämä ei ole minulle niin tärkeä asia, että mun pitäisi ruveta urheilemaan. Riittää kun saan hyvän olon treenistä ja tulokset kehittyy.. hitaasti mut varmasti.

Natikkana pääsee 90-95% samoihin tuloksiin pelkällä ruoalla, mutta sapuskojen ajoitus ja sisältö pitää optimoida jos pidemmän ajan treenanneena haluaa kehitystä. Etenkin vitamiinipuristeet ja proteiinilisät helpottavat tätä optimointia ja ovat edullisia, joten miksi niitä ei voisi käyttää?

Mniska sanoi:
... yksi homma miksen myöskään käytä on se että mitä käyttäisi???? ...

Lue mielummin tätä foorumia, kuin jotain jauhopussien mainostarroja/esitteitä. Joidenkin luontaistuotteisiin erikoistuneiden liikkeiden myyjätkään eivät aina ole täysin perillä kaikista tuotteistaan tai eivät osaa laittaa eri aineita tärkeysjärjestykseen asiakkaan näkökulmasta. Joskus (ihme kyllä :jahas: ) näyttää siltä, että kauppiaat ja valmistajat yrittävät myydä mitä vain tietämättömille asiakkaille.

ite oon käyny n.1,5 vuotta salilla ja en oo käyttäny lisäravinteita. Tuloksii on tullu ihan hyvin. esim penkin sarja noussu 40kg ylös päin. Mut mulla se etten käytä lisäravinteit johtuu siitä et en oo vielä jaksanu ostaa. Tänä perjantaina käyn ostaa maltoo, heraa ja kreatiinii

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom