ilman lisäravinteita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mniska
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
onko "palkkari" palautusjuoma??
miten sitä pitää ottaa???

itse teen reenin jälkeen seuraavanlaisen mössön:
munan valkuianen
puol purkkii rahkaa
rypsi öljyy hiukan
marjoja/kaakaota
sokeria hiukan
maitoa 5dl +

palautusjuomana minkälaiselta kuullostaa????

olen 180cm pitkä
sillon kun en syö hyvin painan 72kg
sillon kun syön normaalisti painan73kg
ja sillon kun syön paljon painan 74kg ja käyn kokoajan paskalla.

Mniska sanoi:
onko "palkkari" palautusjuoma??

On

Mniska sanoi:
miten sitä pitää ottaa???

Edellisellä sivulla kirjoittelin siitä.

Edit: Heti harjoituksen jälkeen kannattaa ottaa tuollainen hera+malto drinkki.

Mniska sanoi:
itse teen reenin jälkeen seuraavanlaisen mössön:
munan valkuianen
puol purkkii rahkaa
rypsi öljyy hiukan
marjoja/kaakaota
sokeria hiukan
maitoa 5dl +

palautusjuomana minkälaiselta kuullostaa????

Aika eksoottiselta kuulostaa, mutta lähinnä tuo käy välipalasta. Palautusjuoman pitää olla nopeasti imeytyvää, sillä on tarkoitus palauttaa harjoituksen aikana käytetyt kehon energiavarastot ja näin estää lihasten käyttö energiaksi (katabolia).

Mniska sanoi:
pitääkö palkkarissa olla valkuaista???

Valkuainen on proteiinia eli kyllä, siis tavallaan... :) Herassa proteiini on helposti imeytyvässä muodossa, joten siksi se käy palautusjuomaan paremmin kuin munan valkuainen. Kannattaa tutustua aiheeseen searchin avulla, hakusanoiksi: proteiini, hera, palautusjuoma yms.

Itse olen treenannut toistaiseksi ilman lisäravinteita. Syynä on se, että asun vielä kotona, ja vanhemmat maksavat ruoat mutta eivät lisäravinteita joten joutuisin omista pennosistani nuo maksamaan ("iiQ, hirviää, joutuisi itse maksamaan jotain harrastuksestaan"... tiedän tiedän mutta massi on massii, you know ;) ). Mainittakoon vielä että henkilökohtainen rahatilanteeni on 90% ajasta heikon ja surkean välissä :)

Mniska sanoi:
powerhouse - miten toi tähän liittyy
(onko ravinto ilman lisäravinteita laiminlyömistä??)?

Ei toki, tuo powerhousen kommentti liittynee edellisellä sivulla käytyyn keskusteluun siitä, mikä on treenin ja mikä ruokavalion osuus kehittymisessä.

Toki on totta, että kolmiyhteys treeni-ravinto-lepo on oltava kunnossa, jotta kehitys voisi olla optimaalista ja ylipäätään jatkuvaa. MUTTA olen silti edelleen sitä mieltä, että ravinnon merkitys on tavallaan suurempi kuin treenin - jos syöt todella hyvin ja oikein, mutta treenaat ns. sinne päin, saat todennäköisesti paljon parempaa kehitystä aikaan, kuin jos treenaisit viimeisen päälle hifistellen, mutta söisit aivan päin helv*ttiä.

Gillyanne sanoi:
kuin jos treenaisit viimeisen päälle hifistellen.

no pakko kysästä väliin.

tarkoitatko hifistelytreenamisella oppikirja-tyyliin-tehtyjä-liikkeitä-optimaalisella-palautusajalla vai silmät-pullahtaa-kuopistaan-tajunnan-rajamailla-kyykkäämistä?

:)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Tavallisellakin ruualla kasvaa kun käyttää järkeä! Mieti vähän mitä syöt ja missä suhteessa. Kyllä pala kasvaa ilman lisäravinteitakin. Jos ruokapuoli ei ole kunnossa, niin tottakai sitä voi täydentää lisäravinteilla. Ne ovat vain "lisäravinteita", ei pääasiallinen ravinnonlähde. Koita vähän mikä toimii sun kohdalla...

Minäkin asun kotona, ja kun vanhemmat maksavat safkat, ei ole tarvinnut ostaa lisärävinteita. Niitä olisi tietysti hyvä olla ikäänkuin varalle jos kunnon safkaa ei satu olemaan, mutta muutoin ruokahaluni on niin erinomainen etten ole noita tarvinnut.

Rahka sekoitettuna veteen ja funlightiin sitäpaitsi maistuu mielestäni paremmalta kuin ne protskupirtelöt joita olen maistanut. ;)

ton ruuan suhteen on sellanen ongelma että jos syön paljon niin olo on ähkyinen (syön pitkin päivää jonkin kokoisia annoksia, en lappaa kerralla älytönta satsia) ja sitten saa istua vessassa kyllä koko ajan.
tuntuu että maha vaan turpoo ja suurin osa menis ohi.

onko sitten luonnostaan kova aineenvaihdunta.
kun aloitin niin ekan 6kk aikana painoa tuli melkein 10 lisää, mutta enää ei nouse.
läskiäkin saa hiukan tulla niin saa jalostettua sitä sitten hiljalleen lihaksi.

Kuten jossain aiemmassa samanlaisessa threadissa kerroin esimerkkinä pikkuveljestäni, joka treenaili vuosia ilman mitään lisäravinteita..
no how ever jätkä oli/on siis tiukka ja lihaksikas + vahva. Vaatii vaan tuolta ruokailulta paljon. Elikkäs jäbä kyllä sitten söikin kuin hevonen ja kellontarkasti.
Nykyään taitaa poika vedellä kyllä perus palautumisjuomat ja kait sillä joku proteiinisäkkikin on himassa.
Tuohon palautumisjuomaan kun on tottunut, niin se on ihan Must.

johtopäätös: lihaa voi helpostikin kasvattaa ilman lisäravinteita, mutta miksi tehdä näin, jos kerran nykyiset tuotteet ovat laadukkaita, hyvän makuisia jne.? Eri asia on tietty, jos bunkkaa vielä himassa ja porukat ostaa tonnikalat, rahkat, raejuustot jne.

mul nyt vaan on ollu sellanen periaate että kuinka hyvin homma sujuu ilman niitä.
sali reenaminen on mun mielestä pirun hyvää hommaa ja varmaan reenailen niin kauan ku pystyn, niin että jaksaako sitä syödä koko iän niitä (pappanakin tai muuten vanhana). nuorena nyt on aika keskeistä että kasvaa ja on muuten iso.

juu itse ruokani ostan poissa vanhempien helmoista.,.

Hoku sanoi:
Minäkin asun kotona, ja kun vanhemmat maksavat safkat, ei ole tarvinnut ostaa lisärävinteita. Niitä olisi tietysti hyvä olla ikäänkuin varalle jos kunnon safkaa ei satu olemaan, mutta muutoin ruokahaluni on niin erinomainen etten ole noita tarvinnut.

Rahka sekoitettuna veteen ja funlightiin sitäpaitsi maistuu mielestäni paremmalta kuin ne protskupirtelöt joita olen maistanut. ;)

Myös minä asun kotona ja vanhempani asuvat omassa kodissaan. Niissä prodejauheissa on muuten aika isoja makueroja. Itsellänikin menee purkki Lidlin maitorahkaa päivässä, koska se on halpaa ja hyvää F-lightin kera. Kun joskus muutat pois kotoa ja haluat nopeammin imeytyvää prodea, niin kokeileppa sekoittaa niihin Funlightiä. Ihan hyvää siitä tulee.

-------------
Hieman offtopic: Miksi vanhempien luona asuvat valittavat lisäravinteiden hinnoista? Kun minä asuin vanhemmillani, niin rahat riitti ihan mihin vain. Nyt yksin KOTONA asuessa joutuu kaiken maailman pussien ja rahkojen hintoja syynäämään.

Mike sanoi:
Olen vahvasti erimieltä. IMO syöminen on suurimmalla osalla jarruttavana tekijänä, sanoisin sen osuudeksi ainakin 70% koko hommasta.
Itsellä on ollut syöminen päin helvettiä melkein viimeiset puolitoista vuotta, vaikka treeni on ollut koko ajan säännöllisempää ja järkevämmin toteutettua, niin tulokset ovat junnanneet paikoillaan tai jopa laskeneet, johtuen ihan paskoista :david: -dieeteistä ja siitä, kun dieetti on keskeytynyt ja sitten on vaan vedetty sipsiä ja ranskalaisia pari kuukautta. Lihaa sentään aika paljon oon syöny kuitenkin.

Nyt jo vähän aikaa kestäneen järkevästi tehdyn dieetinkin aikana tuntuu siltä, että laskusunta on ainakin pysähtynyt. Yksi syy on varmasti se, että ravinto on helvetin paljon parempaa, vaikka laihdutankin, kuin se oli aikaisemmin.

ä.
Gillyanne sanoi:
Toki on totta, että kolmiyhteys treeni-ravinto-lepo on oltava kunnossa, jotta kehitys voisi olla optimaalista ja ylipäätään jatkuvaa. MUTTA olen silti edelleen sitä mieltä, että ravinnon merkitys on tavallaan suurempi kuin treenin - jos syöt todella hyvin ja oikein, mutta treenaat ns. sinne päin, saat todennäköisesti paljon parempaa kehitystä aikaan, kuin jos treenaisit viimeisen päälle hifistellen, mutta söisit aivan päin helv*ttiä.

Tuli mieleeni, että mistähän sitten johtuu, että ihan perusruokavaliolla, tyyliin kotiruokaa 4-5 krt päivässä ilman lisäravinteita, voi johtaa hyviin voimanosto tuloksiin? Vai puhutaanko tässä jo täydellisestä ruokavaliosta? En puhu tässä itsestäni vaan tiedän ja tunnen tapauksia, jotka ovat kehittyneet ja kehittyvät hyvin ilman sen kummempia ruokavalioita. Treenissä täytyy olla järkeä, ei sitä kukaan kehity Ison-Arskan opeilla kovin pitkään. (Ainakaan me tavan tallaajat)

Mukaan voin lukea itseni, omat vaatimattomat ennätykset ovat tulleet tavallisella ruokavaliolla. Nykyään panostan syömiseen enemmin, mitään muutosta en kyllä vielä ole huomannut entiseen.

Tämän takia, itse uskon että treeni on se kaikista tärkein osa-alue, muita peruspilareita väheksymättä. Jos treeni ei kulje, painot junnaavat jne, silloin mielestäni on syytä perehtyä siihen harjoitteluun, eikä ruokavalioon.

VZ58 sanoi:
Tuli mieleeni, että mistähän sitten johtuu, että ihan perusruokavaliolla, tyyliin kotiruokaa 4-5 krt päivässä ilman lisäravinteita, voi johtaa hyviin voimanosto tuloksiin? Vai puhutaanko tässä jo täydellisestä ruokavaliosta? En puhu tässä itsestäni vaan tiedän ja tunnen tapauksia, jotka ovat kehittyneet ja kehittyvät hyvin ilman sen kummempia ruokavalioita. Treenissä täytyy olla järkeä, ei sitä kukaan kehity Ison-Arskan opeilla kovin pitkään. (Ainakaan me tavan tallaajat).

Miten minusta nyt tuntuu, että me puhumme ns. toistemme ohi tässä asiassa...? En ole mielestäni väittänyt, että oikein syöminen tarkoittaisi jotain ihmeellistä ruokavaliota tahikka lisäravinteiden käyttämistä. Kyllä ns. oikein voi syödä ihan mammanmurkinoillakin.

Mitä taas treeniin tulee, niin tottakai siinä pitää olla järkeä, senhän nyt tajuaa :david::kin. Mutta kokeilepa joskus huviksesi, vaikka kuukauden ajan, että treenaat järkevällä ohjelmalla, mutta syöt aivan päin mäntyä: liian vähän, liian vähän prodea ja hyvää rasvaa... siis perustaviksen ruokavalio. Minä olen tuota nimittäin kokeillut, itse asiassa elin vuositolkulla kuvaamani kaltaisella ravinnolla - pitkälti silkkaa tietämättömyyttäni :( Ja kun pistin ruokajutut kuntoon, niin kehitystä alkoi yht'äkkiä tulla suorastaan HUIMAA tahtia aikaisempaan verrattuna (vaikken siis tehnyt treeniin mitään sen ratkaisevampaa muutosta).

Olenko muuten väärässä, jos väitän, että voimatreenipuolella ruokavalion merkitys ei ole lainkaan niin iso kuin bodytreenipuolella...?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom