Ikiheikotus :(

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja veijari
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Elikkä en oikein tiedä onko tämä oikea osia, mutta kaikkihan nämä ovat hyviä :D joten:

Eli olisiko kenelläkään ideoita mistä voisi johtua jos on _aina_ herätessä heikko, puutunut, väsynyt ja sellainen ylipäätänsä halju olo? Ruokailut on suhteellisen kohdillaan, juon nestettä päivän mittaan runsaasti ja no... en nyt aina lepää tarpeeksi, mutta tämä olo on kyllä vaikka saisi levättyä useampanakin päivänä peräkkäin tarpeeksi.

Muita oireita on esim. hengästyminen ihan vain kävellessä(ei ole huono yleiskunto, armeijasta ihan tarpeeksi kävelykuntoa, puntilta lihaskuntoa ja nyrkkeilystä varmasti aerobista kuntoa). Tämä siis ei vaivaa esim. treenatessa kun alkulämmöt on otettu rupeaa kone toimimaan mutta ihan arkiliikuntaa esim 200m kävely kouluun ja johan on hankala hengittää. Myös tuo alkulämpöjen otto on taidetta sillä alussa hengästyy järkyttävän helposti ja pahasti esim. ihan pistareita tehdessä rupeaa ahdistamaan. Tämä tosiaan poistuu kunhan on aikansa tehnyt niin sitten rupeaa jaksamaan.

Rupeaa vituttamaan tämä sillä olo on aina sellainen että on hankala edes lähteä treenaamaan kun on niin heikko olo.

Kiitoksia vastauksista :kippis1:

Ylikunto?

Ota aamupulssi. Jos se nousee 60-70 paikkeille, veikkaan ylikuntoa. Onko nukahtamisvaikeuksia? Se on myös ylikunnon merkki.

Itse huomaan aamuvuoroviikon alkaessa melko vahvaa happoutumista tiistai-illan kiekkotreenin jälkeisenä aamuna. Aamuvuorossa yöunet lyhenevät pari-kolme tuntia verrattuna iltavuoroon ja treenimäärä samalla lisääntyy, kun ehtii niihin kiekkotreeneihin ja vaikka lenkille töiden jälkeen. Unikin on siis todella tärkeä tekijä. Yritä lisäksi syödä kohtuullisen pieniä aterioita (ja hitaita hiilareita) pitkin päivää, jotta energiansaanti tasoittuu. Mahan syöminen täyteen kerralla voi heitellä verensoikeria ja aiheuttaa lisää väsymystä

Itsellä tuli myös tuollaisia oirieta kun aamulla heräsi ja sitten kouluun lähti kävelemään niin hengitys oli paljon raskaampaa, mutta sitten otin viikon tauon punttireenistä ja muusta reenistä niin eipä enään samoja oireita ole ilmennyt... tais olla mullakin se ylikunto päällä kokeile jotain pientä taukoa??

Hessuhopo1, oon saanu sellasen käsityksen että sä et oo kauheen kauaa treenannu yms..et miten sä sitä ylikuntoo olisit saanu :D

Hessuhopo1, oon saanu sellasen käsityksen että sä et oo kauheen kauaa treenannu yms..et miten sä sitä ylikuntoo olisit saanu :D
Ihmettelen samaa, kaveri kyselee perusjutuista tietämättömänä,ja kuitenkin neuvoo muita täällä. Toisin sanoen toistelee jo sanottuja asioita ominaan. Ärsyttävää.

Juu eli laitetaas lisää juttuja, unohtui alkupostissa:

Ruokailu ennen treeniä on yhtä tuskaa, ei maistu, rupeaa tärisyttämään ja joskus oksettamaan. Nukahtamisvaikeuksia on ja leposyke on joskus arviolta lähempänä 100 kuin 60.
Nyt on ollut tuollainen 3vko taukoa eikä mitään apuja.
Ylikunnon kaikki oireet on kyllä, mutta en oikein usko siihen kun ei ole kovinkaan hurjasti tullut treenattua(~1kk miten sattuu) ja noin 3vko pätkä kovaa ja sitten päälle noiden oireiden takia pariviikkoa harvakseltaan kevyttä treeniä ja nyt kokonaan taukoa kun ei olo parane. Ajattelin vain että olisiko jollain muulla samanlaisia oireita(on joskus ennenkin ollut tällaista ja tauko ei auttanut mitään ei edes 2kk totaali, silloin se vain meni itsestään ohi jossain vaiheessa).

Ihmettelen samaa, kaveri kyselee perusjutuista tietämättömänä,ja kuitenkin neuvoo muita täällä. Toisin sanoen toistelee jo sanottuja asioita ominaan. Ärsyttävää.

Kannattaa toki muistaa että ylikunto tarkoittaa ylirasitusta. Huonokuntoinen ei siihen pitkää aikaa vaadi, että sellaisen saa, jos vetää vaan tarpeeksi kovaa jatkuvasti.

No on teilläkin ongelmat. Onko se neuvomista jos kertoo oman kokemuksen. En minäkään siihen usko, että ylikuntoa olisi ollut, mutta turha tosta on pultteja ottaa. Ja mikäpä vika siinä neuvomisessakaan on jos asiasta jotain tietää? Ihan sama mulle miten aloittelija on, jos kuitenkin tietää mitä puhuu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Lääkärissä käynti kannattaa. Kannattaaisi esim astma testata sekin vaikeuttaa hoitamattomana nukkumista ja varmasti haittaa treeniä varsinkin lämmitellessä ennen kun keuhkot "aukeaa".
Tämän jäkeen tulehdus arvot ja laaja verenkuva. Jos noikin on kunnossa ni sitten testo arvot.

Eli ei muutakun mukavaa kevättä:)

Lääkärissä käynti kannattaa. Kannattaaisi esim astma testata sekin vaikeuttaa hoitamattomana nukkumista ja varmasti haittaa treeniä varsinkin lämmitellessä ennen kun keuhkot "aukeaa".
Tämän jäkeen tulehdus arvot ja laaja verenkuva. Jos noikin on kunnossa ni sitten testo arvot.

Eli ei muutakun mukavaa kevättä:)
Uskoisin että olisi ainakin flunssaa todella paljon jos olisi astma.

Mitauta testosteroni tasot...
Tiedän yhden sällin jolla oli samanlaisia oireita pitkään. Lääkäri totesi leukemian:eek:

Ethän säikähtänyt...:wtf:

Sellanen 8kk oon reenannu mut vast kunnolla joku 2-3 kuukautta kun se alku oli enemmän motivaation hakemista et oks tää mun juttu sit :D

Ei välttämättä kun astman hoito on balanssissa eli keuhkoissa ei ole tulehdusta ei ollenkaan ole sanottua että kärsisi flunssista enempää kun muutkaan.

Onko muuten ketjun aloittaja käynyt ulkomailla? jos on niin kannattaisi parasiitti testitkin tehdä jossain vaiheessa. Ne sitten vasta saattaa kummallisia oireita tehdä eikä suomessa juurikaan osata niitä epäillä.

Ei välttämättä kun astman hoito on balanssissa eli keuhkoissa ei ole tulehdusta ei ollenkaan ole sanottua että kärsisi flunssista enempää kun muutkaan.

Onko muuten ketjun aloittaja käynyt ulkomailla? jos on niin kannattaisi parasiitti testitkin tehdä jossain vaiheessa. Ne sitten vasta saattaa kummallisia oireita tehdä eikä suomessa juurikaan osata niitä epäillä.
No silloinhan ei pitäisi olla muitakaan astman oireita jos lääkitys on kunnossa.
EDIT:Tietysti ne perus hengästymis-oireet on.

no itellä on samanlaista tuon hengästymisen kanssa ja se on kyllä outoa ja vittumaista hommaa, itteä ainaki vituttaa ku hikisenä aina olla pienen matkan jälkeen :D mutta kuntoon tuo ei kato mitenkään, tai itellä ainaki kunto niin hyvä ettei siitä johdu.. mulla ei oo mitään noita aamuhommia mutta tosiaan syöntihommissa myös samaa että iha ku oksettas vähän.. tai jos yskii nii meinaa purjo tulla? <- mutta tätä vaivaa ei ole hirveän usein.

enpä oo ikinä silti asiaan sillee ottanu kantaa ja oon jo tottunu olemaa ton kanssa :D ei haittaa mitenkää mun reenaamista eikä sillee mitää perusasioita nii sillee iha sama :) mutta onhan se vittumaista olla hengästyny ainaku johonki menee..

Uskoisin että olisi ainakin flunssaa todella paljon jos olisi astma.

No krooninen yskä/nuha, sitä en maininnut kun ei tullut mieleenikään on ollut nimittäin niinkauan kuin jaksan muistaa(siis jostain ala-asteelta lähtien)?

En ole käynyt ulkomailla vuosiin.

enpä oo ikinä silti asiaan sillee ottanu kantaa ja oon jo tottunu olemaa ton kanssa :D ei haittaa mitenkää mun reenaamista eikä sillee mitää perusasioita nii sillee iha sama :) mutta onhan se vittumaista olla hengästyny ainaku johonki menee..

Eipä tuo itsellänikään niin hirveää ole, mutta hiukankin heikompina motivaation tai alkoholin kausina ei tuota jaksa yhtään, kun ei edes viitsi mennä salille tuon olon seurauksena. Vaikka tietää että lähes aina se treeni helpottaa :D Esim. tänään, hirveät oireet ei pysty syömään kun oksettaa, ei pysty liikkumaan kun ahdistaa henkeä kävin tekemässä pienen treenin ja jopa on parempi olo ihan fyysisesti ja henkisesti :)

Kiitoksia kaikille vastanneille, taidan lekuriajan varata sillä sitä olen jo pidempää pohtinut.

Elikkä en oikein tiedä onko tämä oikea osia, mutta kaikkihan nämä ovat hyviä :D joten:

Eli olisiko kenelläkään ideoita mistä voisi johtua jos on _aina_ herätessä heikko, puutunut, väsynyt ja sellainen ylipäätänsä halju olo? Ruokailut on suhteellisen kohdillaan, juon nestettä päivän mittaan runsaasti ja no... en nyt aina lepää tarpeeksi, mutta tämä olo on kyllä vaikka saisi levättyä useampanakin päivänä peräkkäin tarpeeksi.

Uniapnea?

Mikä se on? Siis uniapnea, kuulostaa typolta lähinnä :D

Edit: Wikitin tuon. Pitää kait selittää lääkärille kaikki mahdolliset taudit ja tutkituttaa ne :D
Sillä mm. tuohon osuu kaikki oireet kohdilleen, toisaalta niin osuu myös maanisdepressiivisyyteen ja alkoholismiin.. muttamutta :D Tutkimalla paras.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom