SUPERCARB 1kg -40%

Iherb uudet tullirajat ja sallitut tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jermus
  • Aloitettu Aloitettu
Porukka näyttää paljon tilailevan tota melatoniinia Jenkeistä asti. Eikö olisi sama varata aika lääkärille, kipasta 3mg melatoniiniresepti ja sieltä suorinta tietä apteekkiin? Itse olen tehnyt näin, kun eihän tuo Suomessakaan niin kallista ole, eikä tarvitse tuskailla tullien kanssa. Asiasta hieman toiseen. Kannattaa muuten tota melatoniinia käyttää kuureina, ei jatkuvasti. Tämän ohjeen antoi lääkäri.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Porukka näyttää paljon tilailevan tota melatoniinia Jenkeistä asti. Eikö olisi sama varata aika lääkärille, kipasta 3mg melatoniiniresepti ja sieltä suorinta tietä apteekkiin? Itse olen tehnyt näin, kun eihän tuo Suomessakaan niin kallista ole, eikä tarvitse tuskailla tullien kanssa. Asiasta hieman toiseen. Kannattaa muuten tota melatoniinia käyttää kuureina, ei jatkuvasti. Tämän ohjeen antoi lääkäri.

Ei olisi. Surkeat nyhveröt alkaa anoa yhteiskunnalta lupaa hoitaa itseään. Mistäs se apteekki ne tilaa? Tuskin tekee itse. Maksaa enemmän. En maksele tulleja nytkään. Enkä myöskään usko kyseenalaistamatta arvauskeskuksen työntekijää, jota ei kiinnosta mun hyvinvointi.

Maksaa joku 5x verrattuna jenkkeihin. Tai ainakin maksoi ennen.

Itse hain kuukausi siten reseptilläni Yliopiston Apteekin valmistamaa 3mg melatoniinia ja silloin hinta oli 11,21e/100kpl 3mg tablettia. En pidä kalliina.

Itse hain kuukausi siten reseptilläni Yliopiston Apteekin valmistamaa 3mg melatoniinia ja silloin hinta oli 11,21e/100kpl 3mg tablettia. En pidä kalliina.

Ja Iherbissä maksaa 3,2 euroa. Pidät varmaan myös jumalan olemassaoloa todennäköisenä, orjuutta oikeana ja varastamista positiivisena.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

30kpl circadin eli hidasvaikutteinen 2mg maksoi 28€. Joten pidän helvetin kalliina sillä iherbissä maksaa 1mg ja 250kpl jotain 8$.

Minäkin menin tuohon DHL halpaan kun edellinen paketti seikkaili melkein kk:n matkalla. Eipä tullut mieleen, että vaikka paketin saakin kotiin viikon sisällä niin DHL tullaa kaikki paketit ja laskuhan sieltä tuli. Ei ollut iso, mut vitutti silti. Tästä lähin otan riskin ihan perinteisen airmailin kanssa.
Mulla on nyt ilmapostin tulo kestänyt vähän yli kuukauden. Pikkuisen mietityttää, että noinkohan on jäänyt johonkin matkan varrelle. Tulliinkin laitoin jo kyselyä, mut ei ole vastausta kuulunut. Toki, olihan tuossa se Postin lakkohomma, josko se olisi viivyttänyt.. Jouluksi perille?

Mullekin tuli DHL pakettina ja vitutti eniten siinä se, että toimittivat kotiovelle ja ainoat sopivat kellonajat olivat 13-15, tänään poikkeuksellisesti 15-16. Ei tuommoinen toimi muille, kuin työttömille, opiskelijoille ja eläkeläisille. Muille se perinteinen keino on paras, eli lähetys postiin ja asiakas hakee paketin itse postista, kun hänelle sopii. Mullakin lähiposti on klo 20 asti arkena auki, joten 100% yövuorolaisenakin ehdin sinne ihan kivasti.

Mitä siellä iHerbin nettikaupassa pitää ruksata, että saa Postiin lähetyksensä, eikä missään nimessä mitään DHL:n haistpaska kotiinkuljetuksia?

Huvittava muuten esim. tuo lääkeaineluettelon listaus rohdoksista, mitä ei saa tilata. Voi vain kysyä, että paljonko lääketeollisuuden lobbareilla on ollut vaikutusta päätöksentekoon näissä asioissa... Varsinkin EU-tasolla, missä varmasti on villin lännen meininki lobbauksessa. Monet näistä "yrteistä" kun ovat suht tehokkaita yhden sun toisen vaivan poistoon, ilman kalliita ja vähemmän tehokkaita lääkkeitä. Huvittavaa muutenkin tämä huolehtiminen siitä, ettemme esim. ota yliannostusta jotain kasviperäistä tuotetta, ja siksi emme saa niitä tilata käyttöömme. Alkoholia, tupakkaa ja valkoista sokeria kuitenkin piisaa joka nurkassa. Mietippä sitä, että kun tullimies takavarikoi tilaamasi tuotteet, niin minkä rikoksen olet tehnyt? Olet koittanut pitää huolta itsestäsi / parantaa suorituskykyäsi. Eikös näillä ole ihan kansantaloudellinen hyötykin, kun ihmiset esim. toimivat tehokkaammin ja sairaanhoitokulut vähenevät? Ja tullimies tekee tämän asian "sinun vuoksesi" periaatteessa, ettet "satuttaisi itseäsi näillä aineilla". Siihen haluisin sanoa: "Kovin kohteliasta toki. Mukava että minusta pidetään huolta. Ymärrän huolen, ja olen varovainen, kiitos. Saisinko tuotteeni nyt kuitekin? Osaan toimia kohtuullisuuden rajoissa näissä asioissa ja olen perehtynyt." Surrealistisempi ajatus olisi toki ajatella vain että "koska laki sanoo niin" -- pitäähän lainsäädännöllä olla jokin merkitys. Mutta kuka nämä lait määrää?

Onko kansalta kysytty, pitääkö A, B ja C -tuotteiden käyttö ja tilaaminen olla kielletty? Demokrat... mikäs se nyt oli...

Vaarallisten tuotteiden kohdalla lainsäädännön ymmärtää. Vähemmän vaarallisten kohdalla ei.

Melatoniinia saa 3 mg:n vahvuisena reseptivapaasti apteekista.

Mitä ihmettä, miten usein ne totakin muuttaa. Vähän aikaa sitten kävin kyselemässä apteekista niin ei löytynyt kuin jotain aivan törkyhintaisia 1mg tabuja, tyyliin 24tabua 19,90e ja apteekin henkilö kertoi että yli 1mg ei saa lain mukaan myydä :confused: (En mä toki noita ostanut sitten vaan netistä tilasin, tosin suomi-hintaan 14e/100kpl 1mg)

Mutta kummastuttaa että muuttuuko nää säännökset niin usein että apteekissakin ovat pihalla näistä. Suomessa holhotaan väkeä enemmän kuin itä-saksassa ja pohjois-koreassa yhteensä.

Mitä ihmettä, miten usein ne totakin muuttaa. Vähän aikaa sitten kävin kyselemässä apteekista niin ei löytynyt kuin jotain aivan törkyhintaisia 1mg tabuja, tyyliin 24tabua 19,90e ja apteekin henkilö kertoi että yli 1mg ei saa lain mukaan myydä :confused: (En mä toki noita ostanut sitten vaan netistä tilasin, tosin suomi-hintaan 14e/100kpl 1mg)

Ne kiertää niissä 3mg tabuissa sitä sillä, että ne ei ole unettomuuden hoitoon vaan lievittämään "jetlag" oireita. On ne siltikin tuplasti kalliimpia kuin reseptillä saatavat 3mg tabut.

Mullekin tuli DHL pakettina ja vitutti eniten siinä se, että toimittivat kotiovelle ja ainoat sopivat kellonajat olivat 13-15, tänään poikkeuksellisesti 15-16. Ei tuommoinen toimi muille, kuin työttömille, opiskelijoille ja eläkeläisille. Muille se perinteinen keino on paras, eli lähetys postiin ja asiakas hakee paketin itse postista, kun hänelle sopii. Mullakin lähiposti on klo 20 asti arkena auki, joten 100% yövuorolaisenakin ehdin sinne ihan kivasti.

Mitä siellä iHerbin nettikaupassa pitää ruksata, että saa Postiin lähetyksensä, eikä missään nimessä mitään DHL:n haistpaska kotiinkuljetuksia?

Otat vaan sen airmailin, tosin siinähän sitten kestää pidempään. Tosin eipä se maksakkaan paljoa.

Tuli pistettyä tän ketjun innoittamana itselle vähän sinkkiä ja melatoniinia, otetaan nyt vuorotyöläisenä testiin. Iltavuoron jälkeen kun menee aamuun, niin tuntuu olevan rytmi ihan sitä sun tätä ja maanantaista heti jää unet pariin tuntiin, joka johtaa päiväunien nukkumiseen, joka taas varmistaa, ettei taaskaan saa yöllä unta ja kierre jatkuu viikonloppuun. Jos tuohon nyt saisi parannusta, toki ryhtiä pitäisi olla enemmän herätä sunnuntaina aikaisemmin.

Minäkin menin tuohon DHL halpaan kun edellinen paketti seikkaili melkein kk:n matkalla. Eipä tullut mieleen, että vaikka paketin saakin kotiin viikon sisällä niin DHL tullaa kaikki paketit ja laskuhan sieltä tuli. Ei ollut iso, mut vitutti silti. Tästä lähin otan riskin ihan perinteisen airmailin kanssa.

Harmi kun en lukenut tätä ennen viimeisintä tilaustani - DHL-jäynä napsahti tännekin. Sain eilen tekstarilla pyynnön lähettää hetun, jotta voivat laskuttaa "tullauksen ja huolintaennakkolaskun", whatever that means. Tilauksen arvo on jotain 30€ postikuluineen, en ymmärrä mitä tullimaksua siitä menee.

Kysyin tekstarissa mainitusta meiliosoitteesta, että millä perusteella DHL vaatii hetun ja ylläpitää henkilötietorekisteriä, en ole vielä saanut vastausta.

Jouduin tosiaan antamaan hetun DHL:lle, koska kuulemma tulli vaatii sen. Ilmeisesti tullaavat kaikki paketit. Extramaksua ei mennyt, mutta kun paketti lopulta tuli minulle pari viikkoa tilauksesta, se oli avattu ja sieltä oli poistettu lääkkeeksi luokiteltava tuote (nenäsuihke) :(
Jatkossa täytyy tilata sillä hitaammalla kuljetuksella, ilmeisesti ne ei mene tullin läpi.

Jouduin tosiaan antamaan hetun DHL:lle, koska kuulemma tulli vaatii sen. Ilmeisesti tullaavat kaikki paketit. Extramaksua ei mennyt, mutta kun paketti lopulta tuli minulle pari viikkoa tilauksesta, se oli avattu ja sieltä oli poistettu lääkkeeksi luokiteltava tuote (nenäsuihke) :(
Jatkossa täytyy tilata sillä hitaammalla kuljetuksella, ilmeisesti ne ei mene tullin läpi.

Kyllä mulla on jäänyt se halvin $4 kuljetuskin tulliin ja jouduin maksamaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom