SUPERCARB 1kg -40%

Iherb uudet tullirajat ja sallitut tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jermus
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Siis tullaako Dhl nykyään siis kaikki iherb paketit? :o ja paljos tulli on, ja onko alvi se 17%?

Lisäravinteiden ALV on 14%. Alle 5e jäävää maksua ei peritä. Sama DHL ja postitse toimitetuissa.

DHL:n toimitusta tosin ei ilmeisesti kannata nykyisellään ainakaan käyttää. Kesti toimitus 2 viikkoa ja posti tulee samassa ajassa.

Kyllä mulla on jäänyt se halvin $4 kuljetuskin tulliin ja jouduin maksamaan.

Mulla ei ole koskaan jäänyt se halpa kuljetus tulliin. Johtuneeko sattumasta vai siitä, että olen aina tilannut alle 35 eurolla.

Tästä DHL:n kuljetuksestakaan en siis joutunut maksamaan tullia tms, mutta osa tilauksesta takavarikoitiin.

Muistaakseni se raja ettei tullia kiinnosta, on 25 euroa. Sen yli menevät paketit jää tulliin ja niistä joutuu maksamaan tullimaksun. Vai oliko se jo 20 euroa.

Lisäravinteiden ALV on 14%. Alle 5e jäävää maksua ei peritä. Sama DHL ja postitse toimitetuissa.

DHL:n toimitusta tosin ei ilmeisesti kannata nykyisellään ainakaan käyttää. Kesti toimitus 2 viikkoa ja posti tulee samassa ajassa.

:anssi:

Muutama viikko sitten tilasin torstaina ja maanantai-iltana oli jo paku pihassa...

Viimeksi muokattu:
Muistaakseni se raja ettei tullia kiinnosta, on 25 euroa. Sen yli menevät paketit jää tulliin ja niistä joutuu maksamaan tullimaksun. Vai oliko se jo 20 euroa.

Väärin. Juuri tuossa ylempänä kerrottiin miten se menee. Eli mikäli perittävä alv jää alle 5€ niin silloin sitä ei tarvitse maksaa. Tästä voidaan vetää nopealla laskutoimituksella johtopäätös on, että n. 30€ on raja tilauksen sisällölle kun käyttää 4USD postitusta. ALV on lisäravinteissa 14% ja postimaksun osuudesta 24%.

Tässä vielä laskelma miten tulokseen päädyin:

4USD = n. 3 € josta alv osuus 24% kannalla on 0,72 €. Tällöin tuotteiden max arvo jotta 14% verokannalla niiden alv ei ylitä 4,20€ on 4,20/0,14 = 30,00 €. Yhteensä siis koko tilaus saa maksaa n. 33€ sillä 4USD:n postimaksulla.

Edit: mulla käytännössä on Tulli laskenut useaan otteeseen kuitenkin myös postimaksun sillä 14% verokannalla ilmeisesti huolimattomuuttaan.

:anssi:
Muutama viikko sitten tilasin torstaina ja maanantai-iltana oli jo paku pihassa...

Mullakin meni tosiaan 2 viikkoa, josta pari päivää kului sähköpostiselvittelyyn, joten en kyllä voi suositella DHL:ää.

Juuri tuossa ylempänä kerrottiin miten se menee. Eli mikäli perittävä alv jää alle 5€ niin silloin sitä ei tarvitse maksaa. Tästä voidaan vetää nopealla laskutoimituksella johtopäätös on, että n. 30€ on raja tilauksen sisällölle kun käyttää 4USD postitusta. ALV on lisäravinteissa 14% ja postimaksun osuudesta 24%.

Kiitos laskelmasta!

Mut oliks se ^ sit minkä arvoinen?

Mulla ei ole koskaan jäänyt se halpa kuljetus tulliin. Johtuneeko sattumasta vai siitä, että olen aina tilannut alle 35 eurolla.

Tästä DHL:n kuljetuksestakaan en siis joutunut maksamaan tullia tms, mutta osa tilauksesta takavarikoitiin.

Nämä tulliin jääneet olivat about $80 taalan tilauksia.
Sitä en tiedä millä perusteella tulli nappaa näitä paketteja tutkittavakseen, painon perusteella ehkä? Ja/tai satunnaisotannalla.
Jos paketti on tullin avaama, siinä pitäisi muistaakseni olla lappu tyyliin opened by customs. En kyllä muista oliko omissa paketeissani mitään lappuja.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
On tää kyllä ihmeellistä 5-HTP:n kanssa. Kun lääkeainelistalla on nii ihmisille tulee tonnin sakkoja yms. ja kuitenkin sitä myydään edelleen sekä lifessä että sinunapteekki.fi:ssä.

Kunnon pohjoiskorea-meininki taas suomessa.

Lähetitkö Mike screenshotin siitä maksetusta laskusta dhl? Itel yleensä menny se 3-4päivää ni paketti ovelle tuotu.

Hei te jotka olette Vitacostista tilanneet tavaraa niin minkälaisen tarran he pistävät paketin kylkeen?

Iherb:hän vaan merkitsee paketin arvon mutta ei sisältöä. Toimiiko Vitacost samanlailla tämän suhteen?

Onko edelleen niin, että kun käyttää Global Mailia niin paketin pitäisi tippua himaan / lähipostiin? Tilasin ZMA:ta ja d-vitskua karvan alle 30 taalalla ja kolmatta viikkoa venaillaan. Sain tässä välissä jonkun todella härön ilmoituksen Schenkeriltä (huom. ei kai nämä toimitukset Schenkerillä ole) , jossa oli ilmoitus minulle tarkoitetusta paketista ruotsin kielellä. Ainoa ongelma oli se, että paketti oli Kauniaisten R-Kioskilla "noudettavissa" ja asun itse muualla. Soitto Kauniaisiin ja sieltä kerrottiin, ettei mun nimellä ole mitään. Soittelin Schenkerille, että mitäs tämä on ja sieltä kerrottiin, että tullut varmaan puhelinnumeroon lähettäjällä virhe ja tämä paketti ei olekaan tarkoitettu mulle vaan tilattu Kauniaisiin jonkun muun nimellä, sekin paketti oli kiertänyt tullin kautta.
Voisiko joku vahvistaa tämän Global Mailin toimitusperiaatteen, eivät toimita minnekään R-Kioskeille vaan, että kotiin tippuu? iHerbin mukaan shipattu 14.1

Onko edelleen niin, että kun käyttää Global Mailia niin paketin pitäisi tippua himaan / lähipostiin? Tilasin ZMA:ta ja d-vitskua karvan alle 30 taalalla ja kolmatta viikkoa venaillaan. Sain tässä välissä jonkun todella härön ilmoituksen Schenkeriltä (huom. ei kai nämä toimitukset Schenkerillä ole) , jossa oli ilmoitus minulle tarkoitetusta paketista ruotsin kielellä. Ainoa ongelma oli se, että paketti oli Kauniaisten R-Kioskilla "noudettavissa" ja asun itse muualla. Soitto Kauniaisiin ja sieltä kerrottiin, ettei mun nimellä ole mitään. Soittelin Schenkerille, että mitäs tämä on ja sieltä kerrottiin, että tullut varmaan puhelinnumeroon lähettäjällä virhe ja tämä paketti ei olekaan tarkoitettu mulle vaan tilattu Kauniaisiin jonkun muun nimellä, sekin paketti oli kiertänyt tullin kautta.
Voisiko joku vahvistaa tämän Global Mailin toimitusperiaatteen, eivät toimita minnekään R-Kioskeille vaan, että kotiin tippuu? iHerbin mukaan shipattu 14.1

Juu kyllä se postin haltuun tulee suomen puolella ja tuovat ihan ovelle asti.

Olen muuten lähes varma, että esim. tuossa nettitullauksessa käytetään ensimmäisen tuotteen alv prosenttia posti/toimituskuluihin. Joku hiljattain tullin kanssa toiminut voinee vahvistaa / kumota.

Näin on mulla käynyt 2-3 kertaa viime vuonna. Tosin DHL laskee kyllä alvit oikein eli postit 24% ja lisäravinteet 14%:lla.

Suositut

Back
Ylös Bottom