Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siis tullaako Dhl nykyään siis kaikki iherb paketit? :o ja paljos tulli on, ja onko alvi se 17%?
Kyllä mulla on jäänyt se halvin $4 kuljetuskin tulliin ja jouduin maksamaan.
Lisäravinteiden ALV on 14%. Alle 5e jäävää maksua ei peritä. Sama DHL ja postitse toimitetuissa.
DHL:n toimitusta tosin ei ilmeisesti kannata nykyisellään ainakaan käyttää. Kesti toimitus 2 viikkoa ja posti tulee samassa ajassa.
Muistaakseni se raja ettei tullia kiinnosta, on 25 euroa. Sen yli menevät paketit jää tulliin ja niistä joutuu maksamaan tullimaksun. Vai oliko se jo 20 euroa.
Muistaakseni se raja ettei tullia kiinnosta, on 25 euroa. Sen yli menevät paketit jää tulliin ja niistä joutuu maksamaan tullimaksun. Vai oliko se jo 20 euroa.
Muutama viikko sitten tilasin torstaina ja maanantai-iltana oli jo paku pihassa...
Jaa meinaat että valehtelen? En valehtele, 2 viikkoa meni.
Muutama viikko sitten tilasin torstaina ja maanantai-iltana oli jo paku pihassa...
Juuri tuossa ylempänä kerrottiin miten se menee. Eli mikäli perittävä alv jää alle 5€ niin silloin sitä ei tarvitse maksaa. Tästä voidaan vetää nopealla laskutoimituksella johtopäätös on, että n. 30€ on raja tilauksen sisällölle kun käyttää 4USD postitusta. ALV on lisäravinteissa 14% ja postimaksun osuudesta 24%.
Mut oliks se ^ sit minkä arvoinen?
Mulla ei ole koskaan jäänyt se halpa kuljetus tulliin. Johtuneeko sattumasta vai siitä, että olen aina tilannut alle 35 eurolla.
Tästä DHL:n kuljetuksestakaan en siis joutunut maksamaan tullia tms, mutta osa tilauksesta takavarikoitiin.
Kiitos laskelmasta!
Onko edelleen niin, että kun käyttää Global Mailia niin paketin pitäisi tippua himaan / lähipostiin? Tilasin ZMA:ta ja d-vitskua karvan alle 30 taalalla ja kolmatta viikkoa venaillaan. Sain tässä välissä jonkun todella härön ilmoituksen Schenkeriltä (huom. ei kai nämä toimitukset Schenkerillä ole) , jossa oli ilmoitus minulle tarkoitetusta paketista ruotsin kielellä. Ainoa ongelma oli se, että paketti oli Kauniaisten R-Kioskilla "noudettavissa" ja asun itse muualla. Soitto Kauniaisiin ja sieltä kerrottiin, ettei mun nimellä ole mitään. Soittelin Schenkerille, että mitäs tämä on ja sieltä kerrottiin, että tullut varmaan puhelinnumeroon lähettäjällä virhe ja tämä paketti ei olekaan tarkoitettu mulle vaan tilattu Kauniaisiin jonkun muun nimellä, sekin paketti oli kiertänyt tullin kautta.
Voisiko joku vahvistaa tämän Global Mailin toimitusperiaatteen, eivät toimita minnekään R-Kioskeille vaan, että kotiin tippuu? iHerbin mukaan shipattu 14.1
Olen muuten lähes varma, että esim. tuossa nettitullauksessa käytetään ensimmäisen tuotteen alv prosenttia posti/toimituskuluihin. Joku hiljattain tullin kanssa toiminut voinee vahvistaa / kumota.