SUPERCARB 1kg -40%

Iherb uudet tullirajat ja sallitut tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jermus
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt vasta huomasin, että iHerbin halvin toimitustapa Global Priority Mail $4 on myös DHL:n toimittama (Global Priority Mail by DHL). Onko näin ollut aina? Aikaisemmin olen tuota toimitustapaa käyttänyt, eikä paketti ole koskaan mennyt tulliin, mutta jos kerran DHL tullaa kaikki paketit...?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Nyt vasta huomasin, että iHerbin halvin toimitustapa Global Priority Mail $4 on myös DHL:n toimittama (Global Priority Mail by DHL). Onko näin ollut aina? Aikaisemmin olen tuota toimitustapaa käyttänyt, eikä paketti ole koskaan mennyt tulliin, mutta jos kerran DHL tullaa kaikki paketit...?

Lähtökohtaisesti voit olettaa että oli toimitustapa mikä tahansa niin paketti jää lähes varmasti tulliin mikäli ostos ylittää sen 30€. Tosin itselläni ei kertaakaan ole pakettia avattu tullissa vaan pelkästään alv:t joutunut maksamaan joka hoituukin kätevästi ja nopeasti nettitullauksella. Vinkkinä, että nettitullauksen voi tehdä lähetystunnuksen perusteella heti kun Itellan lähetysten seurannasta näkyy, että paketti on saapunut tulliin. Ei tarvitse odottaa, että tullista tulee se ilmoitus postitse. Näin säästää toimitusajassa muutaman päivän.

Olen siis ymmärtänyt että DHL tullaisi kaikki paketit, myös alle alv-rajan olevat, ja että tullauksen yhteydessä paketit usein avataan. Tällöin ei siis uskalla tilata esim. melatoniinia ollenkaan.

Olen siis ymmärtänyt että DHL tullaisi kaikki paketit, myös alle alv-rajan olevat, ja että tullauksen yhteydessä paketit usein avataan. Tällöin ei siis uskalla tilata esim. melatoniinia ollenkaan.

Ihan postitse ne tulee. Siis samalla tavalla kuin ennenkin.

Mulla tuli viimeisin paketti Global Priority Maililla jostain syystä ovelle asti? ei tosin haitannut yhtään.

Aikaisemmin tullut kirjattuna kirjeenä postiin tai postitoimipaikkaan

Mulla ei kertaakaan ole DHL tai posti (tulli) avannut pakettia vaikka onkin "tullannut" sen eli laskuttanut multa alv:t.

Onko Melatoniinin (3mg) tilaaminen nykyään sallittua? Aiemmin taisi olla niin, että vain 1mg vahvuisena sai tilata. Kävin juuri apteekissa ja siellä oli hyllyssä myynnissä 3mg vahvuisena jota aiemin sai vain respalla. Luulisi, että nykyään saa sitten myös tilailla ulkomailtakin.

Onko Melatoniinin (3mg) tilaaminen nykyään sallittua? Aiemmin taisi olla niin, että vain 1mg vahvuisena sai tilata. Kävin juuri apteekissa ja siellä oli hyllyssä myynnissä 3mg vahvuisena jota aiemin sai vain respalla. Luulisi, että nykyään saa sitten myös tilailla ulkomailtakin.

En usko. Eikä kannata kuvitella, että ne menisi noin loogisesti :D Suomessa on ihan normaalia että asia x on kiellettyä jollain tapaa, mutta toisella tapaa se ei sitten olekaan. Sori, tää ei vastannut sun kysymykseen ollenkaan.

Mulla ei jääny just 60$ tilaus jostain syystä tulliin. Kops kops.

Oisi kiva kuulla faktaa onko sallittua. Varmaan hyvin epätodennäköistä, että ketään tulissa kiinnostaa iherbin paketti varsinkin jos jää alle tullirajan. Naurettavaa kun monissa muissa maissa melatoniinia saa ruokakaupoista isommillakin vahvuuksilla ja koko aineella hyvin vähäinen vaikutuskin.

Oisi kiva kuulla faktaa onko sallittua. Varmaan hyvin epätodennäköistä, että ketään tulissa kiinnostaa iherbin paketti varsinkin jos jää alle tullirajan. Naurettavaa kun monissa muissa maissa melatoniinia saa ruokakaupoista isommillakin vahvuuksilla ja koko aineella hyvin vähäinen vaikutuskin.

Perille tullut 3mg useita kertoja. Kerran jäi tulliin oman tyhmyyden takia, kun lähetin vapaaehtoisen kuvankaappauksen ostos kuitista tulli selvityksen yhteydessä:face:

Ei ole sallittua sillä perusteella, että aine löytyy tullin lääkeainelistalta:

http://www.fimea.fi/instancedata/pr...8715_Uusin_Fimean_paatos_laakeluettelosta.pdf

Itse tilasin viime joulukuussa oheisen kuvan purnukan eli 3mg melatoniinia. Tilasin Global Maililla, koska niitä tutkitaan vielä satunnaisemmin kuin DHL:n toimituksia. Toki tilauksen arvo oli alle 43 € eli ei siinäkään mielessä kiinnosta tullia. Viimeisen parin kuukauden aikana n. kymmenkunta tilausta oon iHerbiin tehny ja kolme kertaa on toimitus tullattu, mutta mitään ei ole tarvinnu maksaa kun verot on jääny alle 5 €:n. Sekä Global Mailia että DHL:ää on tullu käytettyä. Käsittääkseni Global Maililla tilattuja alle 45 €:n toimituksia ei tosiaan tutkita käytännössä mitenkään. Noutolappu tulee kotiin ja sitten vaan hakee paketin postista.
DHL maksaa $ 8, mutta on kyllä hämmentävän nopea (parhaimmillaan 4 arkipäivää).

edit. Poistetaas sittenkin toi kuva kun ei Räsäsen Päivistä koskaan tiedä... Eli oikeasti en mitään oo koskaan mistää tilannu :p

Onkohan mitään merkitystä tullille että onko melatoniini hidas vaikuteista vai ei? Olen joskus käyttänyt circadinia joka on hidas vaikutteinen, mutta se helvetin kallis. Iherbillä olisi 250klp 1mg vahvuisia alle 13$ joten niitä voisi popsia vaikka 2per ilta ja silti jäisivät paljon halvemmiksi.

Perille tullut 3mg useita kertoja. Kerran jäi tulliin oman tyhmyyden takia, kun lähetin vapaaehtoisen kuvankaappauksen ostos kuitista tulli selvityksen yhteydessä:face:

Siis Melatoniinia sisältänyt paketti jäi tulliin, avattiinko paketti, tuliko mitään seurauksia?

Lähinnä kiinostaa jos käy todella huono säkä, että paketti avataan, tuleeko jotain sanktioita, jääkö Melatoniinit tullille? Mitä nopeasti googlasin niin joku on 3mg melatoniinin tilaamisesta saanut 20 päiväsakkoa.

Mitkäs tuotemerkit tuolla iHerbissä ovat Pakkislaisten suosiossa? Pitänyt jo pitkään pistää ensimmäinen tilaus sisään, mutta tuo valikoima on niin laaja että ei oikein tiedä mitä sieltä sitten lopulta kannattaisi tilata.

Nykyisellään tulee aamulla otettua:
-Berocca Boost
-Multivita
-D-vitamiini
-Omagat

Mitä vastaavia olette tilanneet ja onko jotain muuta mitä kannattaa ehdottomasti tilata jos on tilausta tekemäss?

Siis Melatoniinia sisältänyt paketti jäi tulliin, avattiinko paketti, tuliko mitään seurauksia?

Lähinnä kiinostaa jos käy todella huono säkä, että paketti avataan, tuleeko jotain sanktioita, jääkö Melatoniinit tullille? Mitä nopeasti googlasin niin joku on 3mg melatoniinin tilaamisesta saanut 20 päiväsakkoa.

Ei tullut sakkoja ja pakettikin avattiin vasta kun oli tehnyt tullaus ilmoituksen ja laittanut siihen tuon kuvankaappauksen missä näkyy melatonin 3mg.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Onneksi ei meikän viimeisin paketti jäänyt tullin haaviin, olin nimittäin tilannut gabaa testiks pienen määrän tarkistamatta onko tullin lääkeainelistalla. Siellähän se näytti olevan.

Näyttää siltä, että tarve pakottaa tekemään useamman tilauksen. Mitäköhän tulliviranomaiset tuumii näistä kiertometodeista? Onko syytä odottaa jonkin aikaa noiden välillä vai huoletta tilata muutama lähetys samana päivänä?

Näyttää siltä, että tarve pakottaa tekemään useamman tilauksen. Mitäköhän tulliviranomaiset tuumii näistä kiertometodeista? Onko syytä odottaa jonkin aikaa noiden välillä vai huoletta tilata muutama lähetys samana päivänä?
Itse olen tilannut kolmekin pakettia kerralla. Kerrankin tuli pari kuminauhoilla yhteen köytettynä. Eli anti mennä vain :)

Suositut

Back
Ylös Bottom