SUPERCARB 1kg -40%

Iherb uudet tullirajat ja sallitut tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jermus
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kukaan ajatellut että tuollainen lääkeainerikkomus voi olla ongelma tulevaisuudessa ja estää esimerkiksi maahanpääsyn johonkin. En tiedä voiko näin olla mutta itse en todellakaan uskaltaisi ottaa sitä riskiä turhan takia.

Onko tullilla muuten jotain etukäteistietoja nuista lähetyksistä? Nettikommenttien perusteella alle 40$ tuntuvat tulevan läpi, mutta joitakin kymppejä lisää, niin heti isketään kiinni. Tuskin tämä olisi mahdollista, jos vendori tai lähettäjä ei antaisi jotain etukäteisnoottia lähetyksestä?

No siis eihän lähettäjä ilmoita vastaanottavan maan tulliin mitään mutta onhan lähetyksellä ilmoitettu arvo. Ei se ole mitään kiinni iskemistä vaan KAIKKI lähetykset tulee tullin läpi ja KAIKKIIN EU:n ulkopuolelta tuleviin lähetyksiin kohdistuu tullimaksut (tariffin mukaan) ja arvonlisäverot. On vaan päätetty että tietyn rajan alittavia maksuja ei kannata periä koska siitä perimisestä aiheutuu kuluja. Ei tässä ole mitään salaperäistä tai suurempaa agendaa vaan ihan tavallista maiden välistä tavarakauppaa.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Onko kukaan ajatellut että tuollainen lääkeainerikkomus voi olla ongelma tulevaisuudessa ja estää esimerkiksi maahanpääsyn johonkin. En tiedä voiko näin olla mutta itse en todellakaan uskaltaisi ottaa sitä riskiä turhan takia.

Ei pidä paikkaansa tuo yllä oletettu, mutta siinä olet oikeassa, että lääkeainarikkomuksesta voi olla haittaa.

Sakkorangaistuksesta (lääkeainerikkomus, ei -rikos) ei jää merkintää rikosrekisteriin. Sen sijaan se merkitään sakkorekisteriin ja poliisiasiain tietojärjestelmään, joista se tulee seuraavien viiden vuoden ajan esille turvallisuusselvitystä tehtäessä tai esimerkiksi aseen hallussapitolupaa anottaessa.

Harva varmasti asetta tarvitsee, mutta moni varmasti on työssä, jossa joko työnantajan tai asiakkaiden taholta teetetään turvallisuusselvitys. Siinähän ei selviä, että mitä siellä rekistereissä on, mutta keskustelu todennäköisesti loppuu kun selvityksessä on merkintä, että aivan puhtaat paperit eivät ole kyseessä.

Controlled Labs, White Flood, Reborn, Electric Lemonade, 0.98 lbs. (443 g) - iHerb.com

Onkohan tässä jotain ainesta joka ei tule tullista läpi? Meinaan kun on rapakon tuollapuolen erittäin suosittu pre workoutti ja ei tunnu löytyvän enää suomalaisista kaupoista?

Uskon suuresti, että tullivirkailijat eivät lähde googlettelemaan "Controlled Labs, White Flood, Reborn, Electric Lemonade, 0.98 lbs. (443 g)" -hakusanalla yhtään mitään, kun teet tullauksen netissä ja lähetät tilausvahvistuksen tilauksesta tullille. Jos lähtee, niin sit on tullilla kyllä liikaa aikaa. Joku Craze nyt on eria asia, koska siitä on noussut sen verran kohua ja tän takia nimi on tullilla tiedossa.

Tää on kyllä täysin mutuilua, mutta: eiköhän Tullilla ole valmiina listat, että mistä tulee paikoista tulee roinaa, kamaa jne. Ne paketit tsekataa aivan varmasti aika huolella. Yrttikaupasta ei nyt löydy kovinkaan ihmeellisiä aineita, niin en jaksa uskoa, että tulli jaksaa ihan hirveästi panostaa. Tietenkin jos tilausvahvistuksessa lukee suoraan jonkun lääkeaineen nimi, niin varmasti jää sinne.

Kannattaa olla yhteydessä Fimeaan, jos epäilee tuotteen sisältävän lääkeaineita. Siellä on jengi on kyllä aika kuutamolla, mutta kaipa ne jotain osaa neuvoa.

ps. itse tilasin juuri iherbistä vitskuja, jotka sisältää ainakin yhtä kemikaalia, joka on lääkeainelistalla. Tullauksen yhteydessä en joutunut vielä vankilaan.
pss. onhan kofeiini lääkeaine ja sitä löytyy tosta ;-)

Tilasitko yli ALVi rajan, vai miksi paketti avattiin. Mulla varmaan yli 100 pakettia tullut tuolta eikä ikinä avattu?

Kesällä oli Interpolin organisoimat tehotarkastusviikot, johon Suomikin osallistui. Oli jotain uutisiakin lehdissä. Eli parin viikon ajan avasivat ymmärtääkseni kaikki mm. iHerbistä tulleet paketit. Voi toki olla, että paketti oli yli ALV-rajankin, en nyt muista, kun niin usein tulee tilattua. Välillä isomia, välillä pienempiä. Veljeni paketti tuli viikkoa myöhemmin, eivät olleet avanneet enää sitä sitten. Weakin paketti tuli samalla viikolla kuin omani ja hänellä myös oli jotain ei-sallittua siellä, Weakin viesti löytyy tuolta muutama sivu taakse päin.

Kohtahan se nähdään, kun pitäisi puoleksi vuodeksi poistua maasta, että onko tulli kiinnostunut kun palailen takaisin. Tuskinpa. Eiköhän heillä ole rankemminkin profiloituja henkilöitä, kun meikäläinen :)

Ei pidä paikkaansa tuo yllä oletettu, mutta siinä olet oikeassa, että lääkeainarikkomuksesta voi olla haittaa.

Sakkorangaistuksesta (lääkeainerikkomus, ei -rikos) ei jää merkintää rikosrekisteriin. Sen sijaan se merkitään sakkorekisteriin ja poliisiasiain tietojärjestelmään, joista se tulee seuraavien viiden vuoden ajan esille turvallisuusselvitystä tehtäessä tai esimerkiksi aseen hallussapitolupaa anottaessa.

Kiitos Guuga tiedosta. En ole jaksanut hirveästi stressata mutta onhan sen mukava, että on puhdas rikosrekisteri. Eihän sitä toki tiedä, jos joskus joutuu tuon turvallisusselvityksen hankkimaan mahdolliselle työnantajalle. Mutta se on sitten sen ajan murhe ja itsehän olen väärää ainetta mennyt tilaamaan.

OT: Ovatko muuten esim. isot ylinopeussakot tuolla samassa sakkorekisterissä?

Kohtahan se nähdään, kun pitäisi puoleksi vuodeksi poistua maasta, että onko tulli kiinnostunut kun palailen takaisin. Tuskinpa. Eiköhän heillä ole rankemminkin profiloituja henkilöitä, kun meikäläinen :)

Tarkoitin lähinnä esimerkiksi yhdysvaltoihin matkustamista. Maahanpääsy voidaan evätä jos tulijalla on kontollaan rötöksiä. Tulliahan ei varmasti kiinnosta kun takaisin tulee. No koko juttu oli aika kaukaa haettu mutta kovin kevyesti tuntuu porukka suhtautuvan näihin. Kai sitä itse on vaan niin lainkuuliainen.

Tarkoitin lähinnä esimerkiksi yhdysvaltoihin matkustamista. Maahanpääsy voidaan evätä jos tulijalla on kontollaan rötöksiä. Tulliahan ei varmasti kiinnosta kun takaisin tulee. No koko juttu oli aika kaukaa haettu mutta kovin kevyesti tuntuu porukka suhtautuvan näihin. Kai sitä itse on vaan niin lainkuuliainen.

Ymmärtääkseni jos kohdemaassa esim. siellä jenkeissä on rötöksiä tehty, niin silloin saattaa tulla käännyttäminen rajalla takaisin kotiin. Mutta en tiedä miten tieto maiden välillä kulkee, ei kai automaattisesti mitenkään?

Mutta jos minua tarkoitit tuolla kevyesti suhtautumisella, niin en tiedä miten tähän pitäisi sitten täällä kirjoitella, ettei vaikuttaisi kevyeltä. Harmittaa mutta tätä on turha itkeä. Itse olen epähuomiossa tuotteen tilannut, nyt voin toki jälkiviisastella, että olisi pitänyt tarkistaa Fimealta ennen tilausta. Mutta tekemätöntä ei saa tekemättömäksi, joten nyt vaan jää nähtäväksi tuleeko tästä jotain ongelmia jatkossa, turha niistä on etukäteen murehtia. Pidän itseäni lainkuuliaisena ja ensimmäistä kertaa olin tekemisissä poliisiasioiden kanssa, enkä edelleenkään koe että olisi mitään järin suurta rikosta tätä yhteiskuntaa kohtaan tehnyt.

Mitvittua, Kärkkäisen lehdessä mainostetaan 1,5mg vahvuista melatoniinia. Eikös se raja ole 1mg? Miten tällaista rikollisuutta voidaan harrastaa Suomessa??

Hyvä että Suomessa saa kanssa mainostaa reseptivapaassa melatoniinissa nukahtamisjeesiä, mutta muualta tilatessa se ei ole sallittua. ( ellei tätä siis ole lähiaikoina muutettu )

Outoo, tilasin samana päivänä pari pakettia, joista ainoastaan toinen tuli viime viikolla perille, olivat kuitenkin lähteneet samana päivänä. Tää perille tullut oli kuitenkin arvoltaan toista isompi, mutta oiskohan toi sit johonkin pistotarkistukseen jäänyt, kun kestää tuleminen. Onneks ei tuossa paketissa tullut sentään tilattua Yusunkin mainitsemia kiellettyjä vitskuja. En ois meinaan ilman täältä lukemista edes tajunnut. Tosin inositolia tuppaa olemaan aika monessa multivitassa tuolla.

Välillä niissä vaan kestää, vaikka on tilannu samaan aikaan. Ne mun two per dayt tuli nätisti läpi, vaikka ne piti tullata.

Uskon suuresti, että tullivirkailijat eivät lähde googlettelemaan "Controlled Labs, White Flood, Reborn, Electric Lemonade, 0.98 lbs. (443 g)" -hakusanalla yhtään mitään, kun teet tullauksen netissä ja lähetät tilausvahvistuksen tilauksesta tullille. Jos lähtee, niin sit on tullilla kyllä liikaa aikaa. Joku Craze nyt on eria asia, koska siitä on noussut sen verran kohua ja tän takia nimi on tullilla tiedossa.

Tää on kyllä täysin mutuilua, mutta: eiköhän Tullilla ole valmiina listat, että mistä tulee paikoista tulee roinaa, kamaa jne. Ne paketit tsekataa aivan varmasti aika huolella. Yrttikaupasta ei nyt löydy kovinkaan ihmeellisiä aineita, niin en jaksa uskoa, että tulli jaksaa ihan hirveästi panostaa. Tietenkin jos tilausvahvistuksessa lukee suoraan jonkun lääkeaineen nimi, niin varmasti jää sinne.

Kannattaa olla yhteydessä Fimeaan, jos epäilee tuotteen sisältävän lääkeaineita. Siellä on jengi on kyllä aika kuutamolla, mutta kaipa ne jotain osaa neuvoa.

ps. itse tilasin juuri iherbistä vitskuja, jotka sisältää ainakin yhtä kemikaalia, joka on lääkeainelistalla. Tullauksen yhteydessä en joutunut vielä vankilaan.
pss. onhan kofeiini lääkeaine ja sitä löytyy tosta ;-)

Mulle kerrottiin tullin kuulusteluissa, että Suomen tulli on ollu yhteydessä mm. iHerbiin, mutta ne ei ole ainakaan vielä tullu yhtään vastaan (hyvä niin :D ). Tai siis kuulustelut oli tossa heinäkuussa.

Ja sitten noihin kuulusteluihin: Mullehan tuli sieltä lääkeainerikkomus, mutta siitä tuli nyt viikko takaperin vihdoin päätös, että jätetään syyttämättä. Jes!

Olkaahan muuten varovaisia toimitustavan suhteen kun tilaatte iHerbistä. Oma melatoninitilaus oli tarkoitus ottaa Global Mailina eikä DHL Expressinä, mutta täppä meni automaattisesti väärään kohtaan, kun lomakkeesta oli joku kohta täyttämättä ja se piti täydentää. Tajusin virheen heti kun kuittaus tuli, ja pyysin lähetyksen perumista iHerbin sivuston lomakkeella, jossa oli se vaihtoehto. Sitten tyytyväisenä nukkumaan.

No, vuorokausi tämän jälkeen tuli DHL:ltä kuittaus että tulossa on DHL Expressillä. Ketutti, ja löysinkin FAQistä maininnan, että peruminen pitää tehdä automaattisesti sivulta, joka on siihen tarkoitukseen tarkoitettu. En löydä sitä nyt, mutta kerron toisen tavan, jolla onnistuu, jos katumus iskee. (Mutta on tietysti syytä toimia viivyttelemättä.)

iHerb-sivuston alaosassa on Contact us -linkki. Siitä aukeavan sivun vasemmalla puolella melko ylhäällä on kaksi vihreää puhekuplaa ja sininen teksti: Need help? Live Chat now!

Selitin tilanteen ja homma oli hoidettu minuutissa: Peruutamme lähetyksen DHL:n kanssa.

huh. teinkin pari minuuttia sitten tilauksen ja vasta siinä vahvistus kohdassa katsoin tarkemmin: täppä oli DHL -kohdassa. onneksi tilaan sen verran naftisti sen 35€ että huomaan kyl melkein heti. mut kerrankos sitä jää huomaamatta ku kiire on. ;)

mitäs tosta muuta haittaa on kuin se hinta?

MUOKS.. niin joo. tarkoitit tota melatoniinia.. no, itse yritän olla tilaamatta mitään, mikä jäis mihinkään. - melatoniinia saa mun mielestä jo suomesta niin montaa laatua ja aika edullisesti, etten sitä tilais. - toisaalta sitä meneekin meillä niin vähän, ku puolitan noi isommat gremmamäärät. (mulle riittää pienempikin satsi kerralla, ja oon lukenut myös ettei melatoniinia kannattas jatkuvasti ottaa, ettei keho lopeta omaa tuotantoa, mut tiedä sit noista....)

Minäkin menin tuohon DHL halpaan kun edellinen paketti seikkaili melkein kk:n matkalla. Eipä tullut mieleen, että vaikka paketin saakin kotiin viikon sisällä niin DHL tullaa kaikki paketit ja laskuhan sieltä tuli. Ei ollut iso, mut vitutti silti. Tästä lähin otan riskin ihan perinteisen airmailin kanssa.

Minäkin menin tuohon DHL halpaan kun edellinen paketti seikkaili melkein kk:n matkalla. Eipä tullut mieleen, että vaikka paketin saakin kotiin viikon sisällä niin DHL tullaa kaikki paketit ja laskuhan sieltä tuli. Ei ollut iso, mut vitutti silti. Tästä lähin otan riskin ihan perinteisen airmailin kanssa.

DHL muutenkin kusee. Mulla paketti kesti 3pv tulla suomeen ja 7 päivää tulla suomesta kotiin vaikka A) arvo oli alle 35€, B) ei ollut mitään kiellettyä (vain Solgar VM-75) ja C) olin toimittanut DHL:lle kaikki tarvittavat dokumentit heti kun niitä pyydettiin.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Suositut

Back
Ylös Bottom