Ihana juustokakku

Kokeilinpas minäkin ja hyvää tuli. Sokeria en laittanut ollenkaan, mutta pienen mitallisen vaniljaprotskua, nam! Tosi hyvää ja ¨tämä siis lämpöisenä. Vielä pieni palanen jäi jääkaappiin odottamaan, miltä maistuu kylmänä :) Mutta ehdottomasti aion tehdä jatkossakin! :)

Olen kokeillut juustokakkua kanssa muutaman kerran. Omaan makuun sopii paremmin lisätä valkuaisten määrä neljään. Kaneli vaan ei oikeen meinaa sekoittua tasaisesti vaan jää ikävästi astian reunoille. Sen takia lisään jälkikäteen kanelin ja makeutusaineen valmiiseen kylmään annokseen. Kylmänä se maistuu mun mielestä ihan riisipuurolle :) (Toisaalta kiitin myös viime jouluna parhaasta suklaakakusta mitä olen ikinä syönyt sen tehnyttä henkilöä ja sain tietää syöneeni taatelikakkua). Hyvää se on jokatapauksessa.

voi luoja!!! :hyper: kokeilin sitten vihdoin tuota juusokakkua...ja Nam, hyvää oli!! meni sitten koko vuoallinen :nolo: Älyttömän hyvää, varsinkin mansikkahillon kanssa! :kuola: Taidampa tehdä huomenna lisää... :evil:

Minäkin kokeilin tätä, mutta laitoin päälle vielä omenan viipaileita. Oikein hyvää tuli ja varsinkin se keittiössä leijaileva kanelin tuoksu oli aivan huumaavaa. Varmasti teen toistekin!

Olisihan se pitänyt arvata, koukkuun jäätiin! Tein sitä sitten viime viikolla kolme kertaa, kerran nautittiin mustikoiden kera, ja sitten omenamössön kanssa (paloittelin omenat, pistin pikkusen vettä ja mikroon, aika nannaa tuli kun lisäsi kanelia ja tujauksen makeutusainetta), oli kyllä niin herkkua, nam! :kuola:

Ajattelin nostaa tämän. Kokeilin nimittäin tänään ekaa kertaa aloituspostin ihanaa juustokakkua:

On kyllä pakko pistää tämänhetkinen ehdottomasti must-ruokaohje tänne mimmien kokeiltavaksi. Todella helppo iltapala, ja NIIN herkullista että aiai... Proteiinia ihan kivastikin.

Purkki raejuustoa (200 g)
1 muna
2 valkuaista
Makeutusainetta (itse käytän Lidl:n makeutusnestettä)
Kanelia

Kaikki ainekset sekaisin, vuokaan ja uuniin (noin 200 astetta). About 15-20 minuutin jälkeen ihana juustokakku on valmis. Itse tykkään syödä sitä melkein kylmänä esim. raejuusto-mansikka-mössön tai hillon kanssa :kuola:

Kannattaa kokeilla :thumbs:

Kylläpä oli hyvää! Laitoin oikein runsaasti kanelia ja makeutusnestettä, sekoitin aineet sähkövatkaimella tasaiseksi ja uuniin. Nam :kuola:...

Nostelenpa tätä vanhaa threadia, kun kokeilin alkuperäisellä ohjeella tänään, ja tuli todella maukasta. Tykkäsin! Uskomatonta, että ravintoarvot voivatkin olla niin hyvät tuollaisessa herkussa.

Tänään kokeilen minäkin. Rakastan raejuustoa, joten oon varma että tykkään! Kiitti sille joka nosti tän ketjun...

hei! käykö tohon canderellin makeutusJAUHE? jos käy, nii osaatteko sanoa kuinka paljon sitä pitäisi sitten laittaa? :)

NAMIA!

Laitoin kanamunat kokonaisia kun päättelin ettei keltuaisista makua tule sen kummemmin ja makeutin oikealla sokerilla. Oikein hyvää, ensi kerralla teen tupla-annoksen ja pidän uunissa hieman pidempään (nyt piti ottaa maistiaiset jo 10 min jälkeen).

ääh. mäkin tein, mutta täytyy sanoa että puolet jää varmaan syömättä. laitoin vaan kyllä yhden keltuaisen ja 4!! valkuaista. Ehkä sen takia mauton. Tai sit liian vähän makeutusainetta, jota kyllä lisäsin valmiin kakun ja mansikoiden päälle. Sain kuitenkin syötyä, mutta en ainakaan tuolla ihan samalla tee enää. Voisin seuraavaksi koittaa laittaa rahkaa puolet ja sit vanilja-maustetta! ???

Tuossa on vähän samaa kuin leipäjuustossa, tarvitsee ehdottomasti jotain makeaa päälle. Kerrotko sit miten onnistui rahkan kanssa? Itse laitan ensi kerralla vielä vähän vaniljasokeria... Se siitä terveellisyydestä :D

Mua alkaa melkein yökötyttämään joka kerta kun näänkin tän threadin, niin kamala se mun uunijuustokokemus oli. Voikohan raejuustoilla olla niin isoja eroja, et eri juustot tekee tästä eri makuisen? En nimittäin muuten keksi ollenkaan miten joku saa tolla reseptillä jotain syötävää aikaiseksi.

Oon tehnyt tota paljonkin rahkalla, laitan vaan 250g rahkaa ton raejuuston sijaan ja on kyllä hyvää niinkin. Vaihtelee aina kausittain kummalla teen. Laitan välillä myös mansikoita, ananasta tai omenalohkoja/raastetta sekaan ja on nannaa. :kuola:

Mä kokeilin ensimmäistä kertaa joskus viime perjantaina tätä, ja oli niin hyvää että joka päivä oon tehnyt. Tokana päivänä tein siitä lähes rasvattomasta raejuustosta, se ei ollut yhtä hyvää kuin 2% raejuusto, mutta ihan syötävää sekin oli. Musta nämä juustokakut on olleet niin hyviä etten halua pilata niitä laittamalla mitään hilloa tai vastaavaa päälle, ihan itsenään menee ja tämä kiristely kesää varten ei kärsi lainkaan :)

Halo mä voisin kuvitella että tämä olisi astetta pahemman makuista jos tätä olisi paksumpi kerros, itse olen laittanut piirakkamuottiin tuon ekan postauksen reseptin mukaan niin että "kakkua" tulee tosi ohut kerros joka on vähän rapea. Kyllä tämä hyvää on ollut tähän asti ainakin :P

Pitäskö se pistää johkii laajaan vuokaan?? Itellä aika pieni pyöree,kakku oli ainaki 3 cm paksu... Päällyksesta tuli nannaa, mut pohjalla iha löllöö! Liekkö sitä paitti vaan ne valkuaiset siellä, kun näytti ettei siinä ollut ees kanelia seas...! Nyt se loppu on vielä uunissa, heh. Sekotin kyllä kaiken sileeks mössön.

Pitäskö se pistää johkii laajaan vuokaan?? Itellä aika pieni pyöree,kakku oli ainaki 3 cm paksu... Päällyksesta tuli nannaa, mut pohjalla iha löllöö! Liekkö sitä paitti vaan ne valkuaiset siellä, kun näytti ettei siinä ollut ees kanelia seas...! Nyt se loppu on vielä uunissa, heh. Sekotin kyllä kaiken sileeks mössön.

En mä tiedä onko muilla tullut hyvää kakkua vaikka onkin paksu, mutta itse oon vääntänyt tuollaisella piirakkavadilla joka pyöreitä vuokia laajempi suorakaiteenmuotoinen. Kakuista on tullut ohuehkoja lättyjä jotka ovat olleet kiinteähköjä, ihan kakkulapiolla oon nostanut vuoasta.

Eilen laitoin sekaan omenan, tänään ajattelin koittaa jotain säilykepersikkaa :D kauankohan tätä samaa safkaa jaksaa syödä päivittäin hoho! Hyvää on!

En mä tiedä onko muilla tullut hyvää kakkua vaikka onkin paksu, mutta itse oon vääntänyt tuollaisella piirakkavadilla joka pyöreitä vuokia laajempi suorakaiteenmuotoinen. Kakuista on tullut ohuehkoja lättyjä jotka ovat olleet kiinteähköjä, ihan kakkulapiolla oon nostanut vuoasta.

Eilen laitoin sekaan omenan, tänään ajattelin koittaa jotain säilykepersikkaa :D kauankohan tätä samaa safkaa jaksaa syödä päivittäin hoho! Hyvää on!

Mulla tuli kans ton laatuinen lätyskä! Tein tupla-annoksen ja ihan tavalliselle uunipellille paistumaan. Ilman leivinpaperia, kun oli jotenkin päässy loppumaan. Hyvin irtosi kuitenkin paistolastalla, koskapa oli hiukan rypsäriä irrotteena. (Tuon on pakko olla taas uudissana, mutta ymmärrettävä?:D )

Joku oli kans tehny sellasta rahkapiirakkaa ilman pohjaa, siis paistanu sen pelkän täytteen? Kaivan sen ohjeen esiin sitten jos kyllästyn tähän. Loistavia kiristelyruokia molemmat!

Joku oli kans tehny sellasta rahkapiirakkaa ilman pohjaa, siis paistanu sen pelkän täytteen? Kaivan sen ohjeen esiin sitten jos kyllästyn tähän. Loistavia kiristelyruokia molemmat!

Faidralla on ainakin tällainen ohje, musta toi kuulostaa varsin herkulliselta :kuola: Pitääpä muuten tehdä tota jossain vaiheessa...

Edit. Olettaisin että toimii parhaiten sellaseen sementtirahkaan (vs. ehram)? Onko joku testannu tota ohjetta?

halo, itse teen tuota rahkapaistosta useinkin, joko omenanlohkoilla tai ilman. olen käyttänyt pirkan ja valion rahkoja ja hyvin ovat toimineet :) . itse en laita siihen lainkaan kokonaista munaa, ainoastaan pari valkuaista ja 2 purkkia rahkaa plus tietysti mausteet.

niin joo, faidran vinkistä poiketen minusta tuo ei maistu parhaalta jääkaappikylmänä. odotan vain hetken paistoksen jäähtymistä ja syön lämpimänä pepsi maxin kanssa :D .

Back
Ylös Bottom