Ihana juustokakku

Fitnesspimu, olen joo kahvin kanssa tarjonnut tuota parille vieraalle, ei ole enempää ehtinyt kahvittelijoita käydä sen jälkeen kun reseptin löysin täältä. Ei mikään esteettinen elämys ehkä, mutta ei ole mausta tullut valituksia. Tietty tuota tekisin vaan muutamalle valitulle, joiden tiedän pitävän raejuustosta. Jotkut on siitä :urjo: mieltä joten en siinä tapauksessa tyrkytä. Tosin isäni ja uusi vaimonsa kun tulevat ylihuomenna illalla, teen tuota tai sitten pannukakkua, vaikkei ole harmainta aavistusta mistä uusi rouvake tykkää. :D Kun me itse ei pullaa tms. syödä, niin ei sitä ole ikinä vieraille tarjolla, paitsi tietty jos on joku synttärijuhla tms. Mutta noin satunnaiset kahvittelijat muuten vaan joutuu tyytymään tuollaisiin tarjoiluihin, tai vaikka jätskipuikkoon, joita on vierasvarana pakkasessa.

Tuon juustokakun kun tekee kivan näköiseen vuokaan ja nami-hilloa tarjolle, niin avot.

Pitääkin kokeilla tuota Muumineidon laittamaa isompaa satsia... Tosin vaniljaprotskua ei ole, ehkä makeutusta käytän + vaniljaa... Mansikkaprotsku kuulostaa hieman epämääräiseltä idealta, sitä mulla vaan on. :rolleyes:

Njam!

Kokeilin ja täytyypä munkin kehaista tätä ihanuutta! Puolijäisten survottujen mansikoiden kanssa pistelin poskeeni ja hyvää oli. Ihmeellisen täyteläisen makuista ja TÄYTTÄVÄÄ!! Tosin pinta vähän paloi... kärsimättömyyttäni kun taisin laittaa uunin liian kovalle. Kerrassaan herkullinen ohje!

Munkin piti kokeilla... Taisin paistaa vähän liian isossa vuoassa, koska kakusta tuli alle 1/2 senttiä paksu. Ois varmaan tullu vähän mehevämpi, jos ois ollu paksumpi. Mutta hyvää oli, oisin syöny kaikki, mutta äitille piti vähän säästää!

Sanokaapa asiantuntijat voisiko tuota tehdä mikrossa? Mulla ei ole kämpässäni uunia ja pitäisi mennä yhteiskeittiöön kokkailemaan ->laiska.

Täydelle teholle ja 5-7 minuuttia?

Bliss sanoi:
Minkähän kokoista (ja minkälaista) vuokaa tosiaan ihmiset on käyttäneet?

(tuolle eka postauksen satsille siis)

Käytin ensin aluuminivuokaa, ehkä 10x15 senttiä, mutta nykyään pyöreää lasivuokaa, jonka halkaisija on about 20 senttiä. Siitä tulee noin parin sentin paksuinen kakku... ohuena valmistuu nopeammin :kuola:

Muumineito sanoi:
Käytin ensin aluuminivuokaa, ehkä 10x15 senttiä

Tollasiin kertakäyttösiin teen omani, jää niin mukavasti kiinni reunoistaan etten jaksa hinkata vuokiani puhtaaksi... Toki jos vieraille tarjoaa, niin ei välttämättä kaunein mahdollinen kattaus :D

No mä jo ihmettelin monta kertaa miten mun kakun valmistuksessa kestää yli 30 min, mutta niin tosiaan, mullahan se on aika pienessä vuoassa :rolleyes:

Nytpäs kokeilin tehdä uusiksi tuon kakun. Eli muussasin ne ainekset sekottimella ihan sileäksi mössöksi. Lisäsin vähän enemmän kanelia ja makeutusainetta. Maistu tosi hyvältä jo se pelkkä mössö (ois voinut kyllä kipata sen niinki kitaan). Ja valmistuttua vetelin sen kalorittoman mustikkakiissulin kanssa. Suosittelen :kuola:

Gippin sanoi:
Tollasiin kertakäyttösiin teen omani, jää niin mukavasti kiinni reunoistaan etten jaksa hinkata vuokiani puhtaaksi... Toki jos vieraille tarjoaa, niin ei välttämättä kaunein mahdollinen kattaus :D

Voishan sen varmaan voidellakin sen vuoan, sais samalla vähän rasvaakin.

Hmmm, uunista leviää kanelin tuoksu paraikaa - nakkasin sotkuun vielä mantelirouhetta matkaan, kuulostaisi teoriassa hyvältä... Odotukset korkealla. :)

NAM!

Marjojen päällä on sokeritonta siirappia, jos joku ihmettelee :)

Liitteet

• IMG_0381.webp
    IMG_0381.webp
    43,6 KB · Katsottu: 1 059
Faidra sä olet kyllä nyt sutkannut! Avo teki tuota eilen illalla ja se näytti ihan riisipuuron ja uunijuuston sekoitukselta. Maku oli, tuota noin, öhhh, mielenkiintoinen...Hyvän hillon kans meni kyllä kivasti alas=)

minäkin kokeilin,hyvää oli, kiitos vaan ohjeesta.seuraavaksi ajattelin maustaa kakun kanelin sijaan canderel-kaakaojauheella suklaakakuksi :kuola:

Minäki taidan lähteä kohta kokeileen tätä ohjetta, innolla odotetaan mitä tästä syntyypi ;)

Tuo oli aivan ihanaa! Mansikkahillon kanssa nautiskelin äsken, vielä on vähän jäljellä... Jospa kipaisisin syömään loputki :D

Angelene sanoi:
Tuo oli aivan ihanaa! Mansikkahillon kanssa nautiskelin äsken, vielä on vähän jäljellä... Jospa kipaisisin syömään loputki :D

Jäljellä? Heh, olen syönyt tämän nyt pari viikkoa, eikä ole koskaan jäänyt mitään vuokaan. Eli, heti syömään loput. Mars! :whip: :D

Kertokaas, paljonko ja mitä makeutusainetta olette käyttäneet? Mä en ole juuri makeutusaineita käyttänyt ja annostukset sen vuoksi hakusessa.

Tuleeko tuosta niin jähmeä, että leikkautuu siisteiksi kakkupaloiksi?

Milotta, mulla sama, eli vähän hakusessa makeutusaineen käyttö... Mutta pari teelusikallista olen laittanut, mulle se riittää ihan hyvin. Marjat tuo sit makeutta tai hillo ihan tarpeeksi, että koko homma on herkullinen. :)

Mulla se on ollut sellaista "tytisevää leikattavaa". Siis ei kakkumaista kyllä, mutta irtoaa nätisti kun voitelee vuuan hyvin (mulla sellainen teflonpintainen, piirakkavuuan näköinen, pieni, pohja 15cm halkaisijaltaan). En ole yrittänyt pilkkoa tuota ekan viestin annosta, siis 200g raejuustoa, kuin kahteen osaan, en kakkupaloiksi.

Huomenna sit laktoositon versio, kiva kun nykyään saa raejuustoakin laktoosittomana, olin huomaavinani kaupassa. Täytyy tänään käydä hakemassa. Serkku tulee kylään, edes hyla ei käy hälle.

Muuten, vuuista tuli mieleen vähän off-topic, että onko kellään silikoneja? :D Siis silikonivuokia. Mietin vaan, että pitäisiköhän innokkaana leipojana ostaa sellainen. Vaikka muffinseja varten, niitä olis kiva tehdä mutta ne paperihässäkät aina unohtuu ostaa ja niitä metallisia muffinsivuokia saa rasvata ja jauhottaa ja aina juuttuu kiinni. :rolleyes:

Estel sanoi:
Muuten, vuuista tuli mieleen vähän off-topic, että onko kellään silikoneja? :D Siis silikonivuokia. Mietin vaan, että pitäisiköhän innokkaana leipojana ostaa sellainen. Vaikka muffinseja varten, niitä olis kiva tehdä mutta ne paperihässäkät aina unohtuu ostaa ja niitä metallisia muffinsivuokia saa rasvata ja jauhottaa ja aina juuttuu kiinni. :rolleyes:

Osta Estel semmonen teflon-pintainen muffinssipelti, jossa tulee 12 muffinsia kerralla. Itsellä toiminut erinomaisesti. Eiköhän noita ihan normi kaupoista saa, muistaakseni hackman on merkki.

Myös piirakkavuoka on teflon pintainen ja siihen aattelin tän juustokaakun laittaa kunhan tästä muuttopuuhista joskus keittiöön pääsen ja tavarani löydän :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom