Ian McCarthy - Kehonrakennuksen uusi aikakausi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Allusd
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Old School bro sience Arnold 20v
classic_life_magazine_celebrity_photos_640_08.webp

vs.

20v Ian McCarthy pudmed keyboard warrior - the new future of bodybuilding
96467d1363607826-ian-mccarthy-kehonrakennuksen-uusi-aikakausi-542891_421898247865034_6934889_n.webp

^ Onko Arska tosiaan 20-v. tossa? Joka tapauksessa, ihan osuva vertaus, eikö kuitenkin tää "nykyhömpötys" liian suurijakoisen treenin turhuudesta, pelkän kanan ja riisin(toi on muuten yks käsittämättömimpiä bodylegendoja!) sekä aamuaerobisen mahdollisesta korvattavuudesta jne. ole juuri samaa hommaa kun Arskan nuoruudessa, eli treenifilosofiaa ajalta ennen keinotekoisesti pidennettyä proteiinisynteesiä.

Tai siis, tää koko taistelu on melko älytön, kun juuri sanallakaan ei käsitellä mitään mitä tää kynäniskanen nörtti sanoo, vaan ollaan varmoja siitä että kuulematta paskaa, koska kynäniskanen nörtti.

IMO OT Ainoastaan Mamban seuraavasta albumista voi olla varma että on kuulematta paskaa.

Nuorenahan se tais aloittaa, mutta katsokaapa kun joku pubmed tekee samat :)

Osalle on ilmeisesti todella kova pala, että Ian on tollanen "kynis" :D Ihan hyviä juttuja sillä on. Oisko se tarvinnu omaa trediä? Tuskin, mutta ei sekään nyt ihan reilua ole että 90% tän ketjun sisällöstä on pelkkää vinkumista.

Mitäs mieltä olette tuosta kun Ian yhdessä videossa selittää että bcaa on aika turhaa tavaraa? Bodarit kun muutenkin vetää sellaisia määriä proteiinia että sieltä kyllä saa ylenmäärin niitä kaikkia tarvitsemiaan aminohappoja. Mä olen tän asian järkeillyt aikoinaan ihan samalla tavalla, tosin ilman tutkimustietoa, eli mutulla, enkä ole rahojani noihin tuhlannut. Olen sen verran basic-mies että en jaksa ymmärtää muita lisäravinteita kuin proteiinin (ei lasketa tähän nyt vitamiineja yms). Olen joskus kaksi purkkia vetänyt kreatiinia ja yhden glutamiinia enkä huomannut niistä mitään apua. Ei kiitos enää. Sille rahalle on parempaakin käyttöä.

Niin tällä kun moni tuntuu bcaa:ta käyttävän niin mitä ajatuksia tollanen herättää? Harmittaako että olet laittanut rahasi paskaan vai onko Ian väärässä ja bcaa ehdottomasti toimivaa?

Vedin tossa ankarat jalkatreenit viimekuussa. Palautuminen oli saatanallista. Vedin ankarat jalkatreenit keskiviikkona ja bcaa ollu nyt käytössä. Palautuminen ei ole läheskään niin kovaa. Siinä on kyllä lisänä glutamiinia, ja se on kyllä mulle aina selvästi auttanut palautumisessa.

Mitäs mieltä olette tuosta kun Ian yhdessä videossa selittää että bcaa on aika turhaa tavaraa? Bodarit kun muutenkin vetää sellaisia määriä proteiinia että sieltä kyllä saa ylenmäärin niitä kaikkia tarvitsemiaan aminohappoja. Mä olen tän asian järkeillyt aikoinaan ihan samalla tavalla, tosin ilman tutkimustietoa, eli mutulla, enkä ole rahojani noihin tuhlannut. Olen sen verran basic-mies että en jaksa ymmärtää muita lisäravinteita kuin proteiinin (ei lasketa tähän nyt vitamiineja yms). Olen joskus kaksi purkkia vetänyt kreatiinia ja yhden glutamiinia enkä huomannut niistä mitään apua. Ei kiitos enää. Sille rahalle on parempaakin käyttöä.

Niin tällä kun moni tuntuu bcaa:ta käyttävän niin mitä ajatuksia tollanen herättää? Harmittaako että olet laittanut rahasi paskaan vai onko Ian väärässä ja bcaa ehdottomasti toimivaa?

En tiedä mitä McCarthy on asiasta sanonut, mutta kyllähän BCAA suplementaation PUOLESTA löytyy paljonkin tutkimusdataa.

Tässä ensimmäiset kolme mitä tuli google-haulla vastaan:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16365096
"The results suggest that BCAAs activate mTOR and p70 S6 kinase in human muscle in the recovery period after exercise and that GSK-3 is not involved in the anabolic action of BCAAs on human muscle."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18974721
"According to these findings, it is possible to consider the BCAA as a useful supplement for muscle recovery and immune regulation for sports events."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15173434
"BCAA supplementation before and after exercise has beneficial effects for decreasing exercise-induced muscle damage and promoting muscle-protein synthesis; this suggests the possibility that BCAAs are a useful supplement in relation to exercise and sports."

Ja mikä tärkeämpää, niin myös broscience kokomukset tukee näitä tuloksia :)

En tiedä mitä McCarthy on asiasta sanonut, mutta kyllähän BCAA suplementaation PUOLESTA löytyy paljonkin tutkimusdataa.

Tässä ensimmäiset kolme mitä tuli google-haulla vastaan:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16365096
The results suggest that BCAAs activate mTOR and p70 S6 kinase in human muscle in the recovery period after exercise and that GSK-3 is not involved in the anabolic action of BCAAs on human muscle.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18974721
According to these findings, it is possible to consider the BCAA as a useful supplement for muscle recovery and immune regulation for sports events.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15173434
"BCAA supplementation before and after exercise has beneficial effects for decreasing exercise-induced muscle damage and promoting muscle-protein synthesis; this suggests the possibility that BCAAs are a useful supplement in relation to exercise and sports."

Ja mikä tärkeämpää, niin myös broscience kokomukset tukee näitä tuloksia :)

Aloin juuri etsiä yhtä sun kirjoittamaa sähköpostia, kun kyselin BCAA:sta joskus marraskuussa, mutta kerkesitkin ite ensin. :)

Osalle on ilmeisesti todella kova pala, että Ian on tollanen "kynis" :D Ihan hyviä juttuja sillä on. Oisko se tarvinnu omaa trediä? Tuskin, mutta ei sekään nyt ihan reilua ole että 90% tän ketjun sisällöstä on pelkkää vinkumista.

Vilkaise huviksesi bodybuilding.comin foorumia (esim. tätä ja tätä). Tämä on vielä pientä niihin kommentteihin verrattuna. Siellä on joitain kuviakin, eikä hän mielestäni miltään erityisen pieneltä muutaman vuoden natuna treenaneeksi näytä. Ihmiset vaikuttavat arvioivan Iania ihan ihmeellisin perustein, eikä häntä tarvitse mielestäni ottaa muuna kuin perusfiksuna, kriittisenä amerikkalaisnuorena, joka haluaa jakaa ajatuksiaan ja auttaa muita tiedostamaan mm. lisäravinnefirmojen agendan fitnessmarkkinoilla ja kertoa mistä missäkin ilmiössä on kyse.

Jos joku alkaa katsoa Ianin videoita sillä ennakko-oletuksella, että kaveri mullistaa kehonrakennuksen tai ylipäätään antaa mitään taianomaisia vinkkejä, niin varmaan kaveri vaikuttaa idiootilta kun sieltä tuleekin perustietoa perusasioista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei se nyt mun mielestä mitenkään kynikseltä vaikuta

Dp9sF.webp

Näyttää olevan muutenkin vaan pienikokoinen. Kyllä tollanen fysiikka mulle kelpaa, toki oon paljon kookkaampi muutenkin.

Niin onko noissa otettu huomioon se, että JOS saat ravinnosta jo tarpeeksi kaikkia aminohappoja niin onko ylimääräisestä hyötyä? Tuskinpa. Miksi olisi? Kysymys kuuluukin kai sitten että millaisista proteiinilähteistä ja millaisista määristä saa tarpeeksi kaikkia aminohappoja?

Niin onko noissa otettu huomioon se, että JOS saat ravinnosta jo tarpeeksi kaikkia aminohappoja niin onko ylimääräisestä hyötyä? Tuskinpa. Miksi olisi? Kysymys kuuluukin kai sitten että millaisista proteiinilähteistä ja millaisista määristä saa tarpeeksi kaikkia aminohappoja?

Tuskinpa... se ikuisuusongelma lähes kaikissa tutkimuksissa aina onkin, että eihän kukaan ikinä tutki mitään kehonrakennuksen näkökulmasta.
TÄSSÄ YKSI TÄRKEÄ SYY MIKSI KOKEMUSPOHJAISTA TIETOA EI PIDÄ LIIKAA DISSATA.

BCAA:sta ennen treeniä ja treenin jälkeen on hyötyä.
Herata ennen treeniä ja treenin jälkeen on hyötyä.
Tonnikalata ennen treeniä ja treenin jälkeen on hyötyä.
Pelkkä banaani ennen treeniä ja treenin jälkeen on parempi kuin ei yhtään mitään.

Siitä voidaan sitten olla montaa mieltä, että mistä on eniten hyötyä.

Ja liittyen kysymykseesi, niin tuntuma tällä hetkellä tutkimusdatan puolelta taitaa olla se, että proteiinien AJOITUS saattaa olla jopa tärkeämpää kuin kokonaismäärä olettaen, että sitä ei selkeästi liian vähän tule.

Ja liittyen kysymykseesi, niin tuntuma tällä hetkellä tutkimusdatan puolelta taitaa olla se, että proteiinien AJOITUS saattaa olla jopa tärkeämpää kuin kokonaismäärä olettaen, että sitä ei selkeästi liian vähän tule.
Niin uusin data näin sanoo, jos henkilön ensisijainen proteiininlähde on whey-proteiini. Asia on sitten aivan eri, kun syödään lihaa.

Ja sitten on syytä pohtia taas sitä, että kannattaako tavallisen sali-jorman tuhlata rahat kaikenkarvaisiin BCAA jne setteihin, ellei sitä rahaa sitten ole niin että sillä ei ole merkitystä? En kiistä etteikö näistä ole hyötyä, mutta olen kyllä Powerhousun kanssa senverran basic linjalla, että en minäkään noita käytä. Mun lisäravinteet on palkkari, hera, kreatiini ja vitamiinit. Kreatiinista olen havainnut hyötyä ja se 500 g purkki maksaa 15 euroa ja riittää monta kuukautta, että on mielestäni sen rahan arvoista.

Minä saan parilta tutulta kuulla jatkuvia "luentoja" siitä millloin mitäkin hienosti nimettyä aminohappoa olisi syytä ostaa kun joku Bull tai muu vastaava (varmaan itse myy niitä, en tiedä) on sanonut että ne on niin ja niin välttämättömiä ja hyödyllisiä. Menee silläkin varmaan hifistelylisäravinteisiin 100-200 euroa kuukaudessa. No ihan miten vaan, mutta ei sitä kyllä oikein missään huomaa. Mutta jos sillä saa ittelleen hyvän olon niin antaa mennä vaan. Vaikka mulla ois ylimäärästä rahaa niin en mä tuollaisia silti ostaisi. Ennemmin vaihtasin vaikka autoa.

Hieman huvittava ketju.. ihme hyökkäämistä aina jotain uusia nettijamppoja kohtaa ja tuntuu että puolet tämänkin ketjun veijareista ei ole noita videoita katsellu. Ehkäpä OPn otsikko ja teksti on tehnyt pienen karhunpalveluksen... Itsekkään en hirveästi lisäravinteiden hyödystä omantasoiselleni treenaajalle usko mutta placeboa tai ei niin BCAA on tuntunut auttavan treeneistä palautumisessa näin dieetillä ollesssa.

Tota en tiennykkään. Kellään tiedossa mitään hyviä brändejä?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Taitaa olla muotijuttu, kun kaikkea pitää kritisoida. Palkkari, BCAA, Kreatiini ym. eivät toimi ja kaikki treenijaot on huijausta ja G6 on ainoa oikea tapa kasvaa. Kaikki uusi on pahasta jne jne. Varmasti osa Hifistelystä on tavalliselle jampalle turhaa, mutta kenties jos joku haluaa harjoitella tosissaan ja yrittää saada kaiken mahdollisen hyödyn niin siitä BCAA:sta voi vaikka saada pientä apua palautumiseen ja jaksamiseen? Ei kaikkea pidä tuomita, vaikka se ei omalla kohdalla toimi tai edes kiinnosta. Ei kaikkia edes kiinnosta koko kehoilu. Osa porukasta käy salilla vain käydäkseen siellä, eikä edes hae mitään optimaalista kehitystä.

Kuinka moni täälläkin syö maitorahkaa ja juo maitoa? Miksi? Koska Valio sanoo maidon olevan terveellistä? Eli ihmisen pitäisi mennä lehmän luo ja juoda suoraan utareesta? Kuinka moni syö lihaa, kun sillä kasvaa isoksi? Koska meidän äidit valmistaa teidän äitien ruokaa? Miksei voisi kasvaa yhtä isoksi hampulla ja soijalla, miksi ovat yhtään huonompia proteiinin lähteitä kuin liha tuotteet? Atrian tutkimuksen takia? Levässä taitaa olla 100g yli puolet protsua. U mad?

Provosoivaa tekstiä, mutta tälläisiä asioita voidaan jauhaa vaikka kuinka. Eiköhän se pääasia ole, että nostaa painoja ja antaa lihaksille kasvuärsykkeen ja palautuu. Kaikki muu on hifistelyä. Kaikki ovat yksilöitä ja jollakin voi joku asia toimia, toisella taas ei. Kannattaisikohan uusia asioita kokeilla, ennen kuin rupeaa tuomitsemaan? Kuunnella kokemuksia? En tuomitse Iania, hyvä kun nostaa asioita esille ja jokainen saa tuoda ajatuksiaa youtuubissa, kuntokin on kaverilla ihan hyvä, mutta onko nyt tässä mitään uutta? Eräs kaverini sanoi, että kuntosali on homojen hommaa, mielummin menee tekemään puuhommia metsään.

PS. CT Fletcher Snap City. Sopii tähänkin ketjuun.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom