Ian McCarthy - Kehonrakennuksen uusi aikakausi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Allusd
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Toihan äijä on vähänniinku mää nuorena: Luulee tietävänsä kaikki (lukenu kyllä paljon asiaa), mutta no gains. Jännä tää nykyajan ilmiö, että kaikennäköset teinit tietää tietää kaiken kaikesta. Mun näkökulmasta porukka jakaantuu kolmeen osaan: 1. Kovaa treenaavat ja turhan hifistelyn poisjättäjät 2. Nörttihifistelijät 3. Päin jekkua treenaavat ja mistään mitään tietämättömät. Voitte arvata mikä tuosta valikoimasta on useimmiten se hyviten kasvanut :D

Mutjoo, kyl toi jantteri varmaan paljon kaikkea jännää tietää. Itekkin oon vasta lähiaikoina tajunnu kuinka tärkeää on tehdä perusasiat kunnolla. Hifistely on lähes yhtä turhan kanssa ja hyyyyyvvvin marginaalisesti vaikuttava verrattaessa perusasioiden hoitamiseen

Toi on mun mielestä virheellinen jako, jota näkee jatkuvasti. Tai lähinnä kohdat 1. ja 2. Lähes kaikki lavalle nouset ja moni omaksi ilokseen bodaavista treenaavat kuitenkin kovaa ja hifistelevät siihen päälle. Minä myös.

Te ootte nyt ymmärtäny tän väärin. Useimmiten ne sun mukaan "2. Nörttihifistelijät" just jättää sen turhan hifistelyn pois, koska ne ovat turhia ja merkityksettömiä. BCAAt, palkkarit, 2h välein syöminen, ei hiilareita enää illalla, jne.

^ En tajua hevonvittua mitä yrität sanoa? hifistelijät jättävät pois bcaa? vai ei hifistelijät jättävä pois bcaa jne? Imo nörttihifistelijästä hyvä esimerkki on hulkki. Kun taas 1 kohdan kilpailijoitakin on paljon. Esim Eibin ja hulkin väli on todella iso koskien juuri hifistelyä. Eibbi ei ole lukenut varmaa yhtäkään tutkimusta reenaamista ja hulkki varmaan kaiken. Kumpaakaan yhtää dissaamatta ja ei tarvii kenenkään nyt suuttua! peace out.

^ En tajua hevonvittua mitä yrität sanoa? hifistelijät jättävät pois bcaa? vai ei hifistelijät jättävä pois bcaa jne? Imo nörttihifistelijästä hyvä esimerkki on hulkki. Kun taas 1 kohdan kilpailijoitakin on paljon. Esim Eibin ja hulkin väli on todella iso koskien juuri hifistelyä. Eibbi ei ole lukenut varmaa yhtäkään tutkimusta reenaamista ja hulkki varmaan kaiken. Kumpaakaan yhtää dissaamatta ja ei tarvii kenenkään nyt suuttua! peace out.
Vastasin kyllä noihin Weakin väitteisiin, josta sai tunnelman, että hän väitti Iania juuri tuohon 2. Nörttihifistelijöihin kuuluvaksi.

Kuninkaan-paluu, sun mielestä palkkari on turha ja merkityksetön? Saisko vähän perusteluja?

No onhan se vähän niin ja näin siinä tilanteessa jos olet 2-3 ennen treeniä syönyt hyvän proteiinirikkaan aterian, niin se proteiini ja aminot imeytyy siitä ruuasta kuitenki jo hyvällä tahdilla siinä vaiheessa kun oot treenin saanu päätökseen. Mitä tässä vaiheessa sitten hyötyy siitä että juot nestemäisesti vielä vähän lisää prodea mahaan?
Esimerkiksi paaston jälkeinen treeni on sitten asia erikseen ja palkkari on jo hyvin perusteltu sillä että ravinteet imeytyy mahd. nopeasti elimistöön.

Eibbi ei ole lukenut varmaa yhtäkään tutkimusta reenaamista...

Tunnetteko te kyseiset heput? Jutteletko paljonkin eibin kanssa sen perehtymisistä lajiin? Tuolla hänen omassa ketjussakin spekuloitiin jotain vastaavia uskomuksia treeni/ruokailutaustoista- minkä eib tuli sitten aikarajusti torppaamaan. Minkä ihmeen takia löpistä asiasta mistä _ei tiedä yhtään mitään_.
Ainii, peace out

No onhan se vähän niin ja näin siinä tilanteessa jos olet 2-3 ennen treeniä syönyt hyvän proteiinirikkaan aterian, niin se proteiini ja aminot imeytyy siitä ruuasta kuitenki jo hyvällä tahdilla siinä vaiheessa kun oot treenin saanu päätökseen. Mitä tässä vaiheessa sitten hyötyy siitä että juot nestemäisesti vielä vähän lisää prodea mahaan?
Esimerkiksi paaston jälkeinen treeni on sitten asia erikseen ja palkkari on jo hyvin perusteltu sillä että ravinteet imeytyy mahd. nopeasti elimistöön.

Juuri näin ja joissain tutkimuksissa joiden mukaan se proteenisynteesi nousee pilviin kun on juo treenin jälkeen palkkarin niin ollaan juurikin paastottu tyyliin 8 tuntia ennen sitä treeniä.

Juuri näin ja joissain tutkimuksissa joiden mukaan se proteenisynteesi nousee pilviin kun on juo treenin jälkeen palkkarin niin ollaan juurikin paastottu tyyliin 8 tuntia ennen sitä treeniä.

Itse pidän aina vähintään 2 h väliä ruuan ja treenin välillä ja usein jopa 4h, ei ole mitään syytä syödä ennen treeniä, mutta monta syytä jättää tekemättä se.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse pidän aina vähintään 2 h väliä ruuan ja treenin välillä ja usein jopa 4h, ei ole mitään syytä syödä ennen treeniä, mutta monta syytä jättää tekemättä se.

Joo, vähän sama täällä. Ei pysty treenaan edes jos maha on täynnä. Aamutreenissä edellisestä ruokailusta on helposti 8-10 h ja treeniin lähdetään heradrinkin ja banaanin avulla.

Joo, vähän sama täällä. Ei pysty treenaan edes jos maha on täynnä. Aamutreenissä edellisestä ruokailusta on helposti 8-10 h ja treeniin lähdetään heradrinkin ja banaanin avulla.

...ja sama täällä. Aamutreenit menee prodepaukun ja banaanin voimin.

Minullakin tulee päivästä riippuen 1.5-3h aterian ja treenin välille. Pointtina oli vain se että treenin jälkeisen palkkarin merkitys ei ole kovin suuri jos syö vaikka 1.5 tuntia ennen treeniä aterian joka sisältäisi vaikka 60-70g proteiinia verrattuna siihen että sen viimeisimmän aterian ja treenin välillä olisi 6h aikaa.

...ja sama täällä. Aamutreenit menee prodepaukun ja banaanin voimin.

Ja jos oon iltavuorossa niin treenaan puolilta päivin. Silloin syön herättyäni rahkat + kaurahiutalesetin mikä menee rutiinilla joka aamu. Sitten taas ennen treeniä prodejuoma ja sitä ns oikeaa ruokaa vasta joskus kolmen jälkeen töissä. Jos treenaan työpäivän jälkeen niin ruokailut on töissä 10.30 pintaan ja treeni joskus 14-15 alkaen. Eli juuri ikinä en syö edes kahta tuntia ennen treeniä.

offtopic, kysymys teille paasto treenaajille: ette taida tehdä mitään kovan voluumin ohjelmaa jaloille?
Mulla ainakin loppui energiat aina kesken kun kokeilin pätkäpaastoa ja voluumi harjoittelua vs aamupuuro syötynä.

offtopic, kysymys teille paasto treenaajille: ette taida tehdä mitään kovan voluumin ohjelmaa jaloille?
Mulla ainakin loppui energiat aina kesken kun kokeilin pätkäpaastoa ja voluumi harjoittelua vs aamupuuro syötynä.

Itse treenaan tällä hetkellä jalat näin:

David-hack asteittain kovenevalla pyramidilla ylös ja pari kovaa 10 (240kg)toiston työsarjaa
smith-kyykky lämmittelyt pyramidilla ja lopussa 2 x 20 (180kg)toistoa
yhdenjalan vipuvarsiprässi 2 x 25 (140 kg)toistoa molemille jaloille
vipuvarsiprässi pyramidilla ylös ja 4 x 10 (330kg)
4 x 12-15 jalan koukistuksia
4 x 12-15 yhdenjalan reisiojennuksia molemmille reisille.

Ei ole paskaakaan merkitystä mitä syö ennen treeniä, kun käytössä ovat vain parin edellisen päivän aikana muodostuneen lihassolujen glykogeenivarastot + ATP ja kreatiinifosfaatti.

Vain kestävyyslajeissa hyötyy välitankkauksesta, kun verensokereillakin on merkitystä treenienergiana, bodauksessa korkea verensokeri ennen treeniä on ainoastaan haitallista(-> romahdus ja tehot alas ja väsyminen).

komppailen tässä archeytä. Se energia mitä sulla on käytössä paastotreenissä, on ihan sama määrä energiaa mikä on käytössä vaikka olisit syönyt 3h ennen treeniä. Se että sä olet vähän joskus kokeillut, ei anna mitään vertailukelpoista kuvaa. Pelkästään paastoon henkisesti&fyysisesti tottuminen vie pari viikkoa, jonka aikana tunnet enemmän nälkää ja heikotusta, koska kroppa on tottunut toisenlaiseen, kenties hyvinkin tiheään ateriarytmiin, ja ainoastaan protestoi tätä muutosta vastaan aluksi.

Tää mun "kokeilu" kesti 4kk jona aikana totesin että paasto treenaus ainakaan miinuksilla ei sovi minulle.
Plussa kaudella tilanne voisi olla toisin ja olenkin monesti halunnut sitä testata mutta suureksi ongelmaksi tulee ahtaa niin paljon ruokaa naamariin pienessä ajassa ja treenien jälkeen harvoin ehdin päivän suurimman annokset vetää naamaan.

Eipä tuo voluumi harjoittelu pidemmillä toistoilla miinuksilla taida muutenkaan olla fiksuin ratkaisu.

Tää mun "kokeilu" kesti 4kk jona aikana totesin että paasto treenaus ainakaan miinuksilla ei sovi minulle.
Plussa kaudella tilanne voisi olla toisin ja olenkin monesti halunnut sitä testata mutta suureksi ongelmaksi tulee ahtaa niin paljon ruokaa naamariin pienessä ajassa ja treenien jälkeen harvoin ehdin päivän suurimman annokset vetää naamaan.

Eipä tuo voluumi harjoittelu pidemmillä toistoilla miinuksilla taida muutenkaan olla fiksuin ratkaisu.

sitten todennäköisesti söit liian vähän/et syönyt fiksusti(viimeisellä aterialla paljon pitkään imeytyvää proteiinia/hiilaria. Pätkäpaastolla tosiaan laihtuu vaikka olisi ns. ylläpitokaloreilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom