- Ikä
- 36
Kyllähän tuo totta on mitä Panda sanoo, ensimmäisenä itekkin ihmettelin tuon kuvan nähtyäni sitä, että miks poliisi auto on pysäytetty keskelle tietä noin avoimelle paikalle, jos oletetusti ampuja on ollut nurkan takana. Mut eipä tää jossittelu auta enää mitään. Ainoa mitä tästä voi ottaa opiks, että ens kerralla tehtäis jotenkin toisin.
Ehkä tuossa on haettu sitä, että tuolla autolla tukittais mahdollisten muiden sivullisten pääsy vahingossa tapahtuma alueelle. Vaikea sanoa.
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.sh...inkaalla---mallinnus-kerasi-runsaasti-yleisoa
Kannattaa katsoa noi videot, auto oli itse asiassa parkkeerattu kyseisen tien toiselle puolelle josta ei ole suoraa näköyhteyttä Amarillon edustalle, mutta siitä on aivan suora linja siihen ampujaan. Kannattaa muistaa myös se että hälytyskeskuksella ei välttämättä ollut tietoa kuinka vakava tilanne oli (eli kuinka monta ihmistä oli ammuttu). Itse en ollut Hyvinkäällä kun tuo tapahtui mutta kuulin siitä ensimmäisenä kun kaveri sai viestin kahden aikaan puhelimeen että Medarin edessä makaa kolme ihmistä maassa ja siellä on ammuttu. Ja nämä ihmiset olivat itse Zoomissa jonka katolta oli ammuttu. Kyllä poliisit varmasti olisivat saattaneet harkita toista paikkaa jos olisivat kuulleet että siellä on ammuttu 8 ihmistä.
Ja en usko että tuo ampuja on hirveän pahasti aineissa ollut jos se on pisimmän matkan mitä tuossa tilanteessa ampui ampunut hirvikiväärillä missä ei ollut kiikaritähtäintä.