Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu
Maistoin ekan kerran Sollia tossa joku viikko sitten. Oli kyllä niin mauton ettei mitään tolkkua.

Hyviä kesäjuomia nuo ovat. Vieläköhän kaupoissa on A. le coqin Maizia? Niitä tuli aikanaan pulpattua urakalla, eikä muistaakseni hävinnyt yhtään noille nimekkäämmille lajitovereilleen.

Paikallisista perusoluista lagunitas IPA on kyl melko maukas. Sopivan maukas, mutta ei liian katkera tai erikoinen. Toimii niin bbq paikassa kuin kuistillakin :) Muutenkin noi erilaiset IPA ja bitterit maistuu allekirjoittaneelle. Reilusti makua ja nautintoa jo yhdessäkin tuopissa.

Paikallisista perusoluista lagunitas IPA on kyl melko maukas.
Tätä on kehuttu, mutta ei ole sattunut missään toistaiseksi vastaan. Toi päälle kutosen oleva alkoholiprosentti tekee sen, ettei noita kesähelteellä montaa janoonsa imuroi ilman, että on ihan livekännissä, mutta maisteluun varmaan mainio.

Jos näitä humaloidumpia haluaa janoonsa juoda, niin Brewdogilla oli ainakin Dead Pony Club, joka oli muistaakseni 3,8 prosenttinen American Pale Ale. Ja kun tästä Keisari kuuskutosesta oli puhetta, niin olihan se täysin kelvollinen tuote nimenomaan tuollaisena kevyenä jano-oluena. En minä sen kanssa malttanut tai halunnutkaan sen enempää fiilistelemään jäädä, kun meni niin liukkaasti kurkusta alas.

Eikös tuo Fosterssin Raddler ole 2%? Noitahan saa juoda miten paljon huvittaa ja silti kestää ajokunnossa, varsinkin veneellä.
Itse join yhden tuollaisen ja olihan kyllä hyvää. Pienen % takia (kai?) pienempi vero ja pienempi hinta.

Tuli eilen maistettua Kaikua joka yllätti todella positiivisesti. Tota myydään aika rajallisesti, mutta jos vaan mahdollista niin suosittelen ehdottomasti maistamaan.
big_kaiku-pullo-lehdisto.jpg

Kymijoki Beer Festival / Kaiku-olut

Kesäolut-testi jatkui meksiko-kaljojen merkeissä, solin litkimisen jälkeen päätin maistaa myös coronaa, joka paljastui yllättävän hyvän makuiseksi, mutta jo parista pullosta alkoi päätä särkeä, mikäköhän siinä mahto olla ?

Päänsärky alkoi heti kun toisen pullon tyhjensin :D Voi olla että alkoi joku lievä auringonpistoskin vittuilla kun olin kokopäivän ulkona auringossa. Nuo Meksikokaljat on omaan suuhun juuri sopivia kesähelteille, kun ovat senverran miedon makuisia. Mitään Karhua en vois kuvitellakkaan litkiväni janoon 30 asteen helteessä.

Kesäolut-testi jatkui meksiko-kaljojen merkeissä, solin litkimisen jälkeen päätin maistaa myös coronaa, joka paljastui yllättävän hyvän makuiseksi, mutta jo parista pullosta alkoi päätä särkeä, mikäköhän siinä mahto olla ?

Kuran juomisesta tulee yleensä pää kipeäksi.

Ennen ylistin karhua ja muita ''suomi'' merkkejä.

Nykyään virosta tuodut Tuborgit, Coronat, Sollit ja muut vähän erikoisemmat oluet voittaa kyllä nää suomi jutut mennen tullen.

Ei maissioluissa ole mitään vikaa saatika, että kuraksi pitäisi sanoa. Lime nokkaan ja terassille tai aurinkotuoliin köllöttämään. Ei ne tietyssä mielessä missään muotoa maukkaita ole, mutta sopivat kuumaan kesäpäivään kuin nakutettu.

Jos haluaa erikoisuuksia, niin voihan tuota vedellä vaikka geuzea, mutta ei olis ainakaan mun ensimmäinen valintani kesäpäivään.

Nämä suomalaiset bulkkilagerit (miksei myös ulkomaalaiset) on hieman kuin joku perussafka tyyliin makaronilaatikko. Kyllä sitä syö eikä se pahaa ole, muttei kyllä erityisen hyvääkään. Nyt juon ihan vaan koffia ja mikäs tässä, ihan mukavahan tätä on juoda. Ja jos alan kunnolla kittaamaan, niin pääosin tulee näitä bulkkilagereita juotua - ellei ole itsetehtyä (on meinaan litrahinta "vähän" halvempi kuin kaupassa myytävillä "erikois"oluilla).

Sen sijaan nämä solit jne ei oikein minuun iske. Voin kyllä kuvitella niille oivan paikan, eli joku 30 asteen paahtava helle, mutta ei ne oikein sillonkaan erityisemmin maistu, kyllä ne tosin alas menee. Mieluummin melkein joisin vettä. Tosin en ole ikinä erityisesti valittanut kuumuudesta - ehkä jos lämpöä olisi jotain 35-40 ne maistuisi paremmin minullekkin (jos olutta pitää juoda)?

Kyllä minulle sinänsä olut kuin olut uppoaa, ehkä jotkut belgit on vähän rajamailla. Sen sijaan monen muun alkoholijuoman suhteen olen paljon nirsompi.

Minusta oluenkin suhteen pitää muistaa tilanne ja käyttötarkoitus. Kotimaiset bulkkioluetkin sopivat erittäin hyvin tiettyihin tilanteisiin.

Back
Ylös Bottom