Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
ook sanoi:
Tuo on muuten todella hyvää, muistaakseni muutkin Oulun Panimon oluet ovat hyviä, mutta tuo jäi erityisesti mieleen yhtenä parhaista oluista, mitä olen saanut maistaa. Erinomaisen hedelmäinen ja pehmeä maku.

Oulun Tumma on myös hyvää. Ehdottomasta jos panimolla käy niin kannattaa maistella ne paikan omat tuotteet ensimmäiseksi.

Harvoin jää oluesta sen kummempia muistoja, mutta näistä jäi erittäin positiivinen muistijälki:

Beamish Irish Stout
Breznak Tmave
Tumma Velko

Se oli toi Breznak Tmave mitä en millään muistanut! Nannaa!1!!

Javu sanoi:
Enpä muista oikein pahaa olutta koskaan edes maistaneeni :)

Minäpä muistan pahaakin olutta maistaneeni. Se oli jotain himputin persikka- olutta, mikä maistui erehdyttävästi oksennukselle. Tai sitten joku kavereista oli vaivihkaa todellakin laatannut sinne pulloon... :urjo:

Tummat ovat omasta mielestäni parhaita esim. Velkopopovickyn Kozelia on ihan ykkönen ja toinen on karhun 4 missä on 8.4%. Alkoholi ei maistu juuri ollenkaan :)

Mä olen aina ollut vannoutunut siideri- ja viini-ihminen, enkä ole olueen koskenut pitkällä tikullakaan. Mutta niin vain 30 vuoden kypsässä iässä löytyi yllättäen olutmerkki, joka maistuu meikäläisen suussa jopa hyvältä! :kippis1: Kyseessä on Lindeman's Kriek kirsikkaolut, hinta Alkossa 2,05 euroa/0,25 litran pullo (eli ei ihan halpaa tämäkään). Maku on lähinnä kuin marjamehua, josta syystä lienenkin siihen mielistynyt :D Alkoholipitoisuus ei ole kovin korkea, vain 3,5%, joten voipi ottaa useammankin tarvitsematta pelätä välitöntä nelivetoa ;)

Kokeilkaapa, niin suuret oluen ystävät kuin vannoutuneet sidukkasiepotkin, saatatte yllättyä positiivisesti! :kippis1:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Spitfire jäi multakin mainitsematta, on nannaa... :kuola:

Joku kyseli pulloa, jonka etiketissä munkki pönöttää tuopin kanssa. Muistaakseni Weltenburger Klosterin kyljessä on ainakin jotain tuon suuntaista (ja nimen puolesta ainakin se munkin kuva sopisi). On kyseinen olut sekä tummana että vaaleana versiona todella hyvää. Tumma erottuu monista lajitovereistaan pehmeydellään, vähän kuin samettia joisi. Sama pehmeys on mielestäni myös vaaleassa.

/me odottaa viikonloppua vesi kielellä.

EDIT: tulipa mieleen yksi hyvä laivaolut, nimittäin mustissa tölkeissä myytävä Carlsbergin Sört Guld (ö on siis se paikallinen, vinoviiva o:n yli), eli musta kulta. Ei nimestään huolimatta ole tumma, kuitenkin perus-lageria aromikkaampi. Itse olin maistavinani siinä salmiakkia. Uppoaa erittäin hyvin risteilyolosuhteissa lämpimänäkin. :rock:

Voima sanoi:
Tama on minusta hyav olut, merkkia en tietenkaan muista. Mutta sen pullon etiketissa on isomahainen munkki oluttuoppi kadessa ja jotain vehnaolutta se on.
Jos joku muistaisi merkin?
Kokeilemisen arvoinen tuote kuitenkin.

http://www.franziskaner.info/
Näyttääkö munkin maha tutulta?

Luc sanoi:
Parhaiten maistuivat nämä hefe weissbierit (onkos tuo nyt baabelfisuttamalla sitten vaalea vehnäolut =)

Hefe Weissbier tarkoittaa pintahiiva-vehnäolutta. Hiivasta tulee se sameus olueen. Käytännössä tuo on kuitenkin valeaa, tummaa halutessaan pitää erikseen mainita dunkel.

rintafile sanoi:
Mä oon aina ollu sitä mieltä, että se on jotain "wannabeolenkäynytsaksassa"-pelleilyä, kun porukka puhuu, että Saksassa saa hyvää olutta. No, olin tossa parisen viikkoa sitten kiertelemässä Saksan, Itävallan ja Italian suunnalla ja tuli kyllä todistettua, ettei ole kyse mistään pelleilystä. Tilattiin siinä sitten Saksassa ennen ruokaa oluset juomiksi. En tiedä, minkä rotusta se oli, mutta vaalee ja mallasolut oli kuitenkin. En oo kyllä ikinä saanu yhtä hyvää kaljaa. Maku oli aivan sairaan hyvä, eikä ollu yhtään sellasta pistävää kitkeryyttä, jonka maistan suomalaisissa kaljoisssa. Lisäks se, miltä se tuntu suussa, oli ihan uutta mulle. Ihan kuin ois pilvi ollu suussa tms :) Olis prkl pitäny kysyä, mitä se oli, jos vaikka sais Alkosta.

Kuulostaa aivan Müncheniläistyyppiseltä vaalealta lagerilta (Münchener Helles), aivan loistavaa "käyttöolutta". Tuo on vienyt kielen mennessään monelta kaveriltani, omassa olutkartassani tuo tulee heti Baijerilaisen vehnäoluen jälkeen erinmaisena kakkosena. Weizen noutiskeluun ja Helles arkisempiin käyttötarkoituksiin. Kovasti ihmettelen sitä, miksi Tsekki- ja Brittioluet tuntuvat olevan monien lemppareita täällä, kun taasen Saksalaiset eivät aiheuta keskustelua juurikaan. Kuitenkin nahkahousujen maassa on todella monia panimoja joilla kaikilla on useita eri oluttyyppejä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom