Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Lähes kaikki suosikit on tullutkin jo... tummat oluet on hyviä.

Kanadalainen "Molson" on ihan hyvää (vaikka tosiaan alkoholia oli hiukan vähemmän jenkkilässä). Jotain hunaja-kaljaakin tuli siellä juotua muttei ollut tota tässä threadissa mainittua...

Grolsch on henkilökohtainen suosikkini, saa vain harvoista paikoista mutta erinomaista.
Aika vahva maku, joka ensituntumalta saattaa tuntua kitkerältä.

Tshekkiläinen, alkup. Budwar Budweiser (se jenkkiläinen, kuten suomalaisetkin tusinaoluet, ovat mauttomia litkuja) ja vaalea Staropramen ovat parhaita vaaleita oluita, myös Velko on hyvää. Nämä osoittavat, että vaaleassakin oluessa voi olla makua ja aromia. :)

Tummista tumma Staropramen, pari tsiljoonaa tshekkiläistä ja englantilaista merkkiä (joista muistan ehkä puolet), suomalaisista Olvin Dark Lager, Velvet (olikohan Sinebrychoffin?) ja Porter. Toi Porter on muuten parasta porteria, mitä mä olen maistanut (suunnilleen 5-6 merkkiä olen maistellut), englantilaisetkaan eivät pärjää. Kannattaa maistaa, jos tummasta oluesta tykkää. Yleensäkin tshekit ja britit ymmärtävät oluen päälle (niin oluen panemisen kuin juomisenkin :D ) ehkä paremmin kuin muut kansallisuudet, niinno saksalaiset ja belgialaiset myös.

Riippuen mitä milloinkin tekeepi mieli. Suosikkeja löytyy erilaisia: Caffrey's, Hoegaarden, tummat lagerit, hmmm saakohan Suomesta Bishop's Fingeriä :kuola: Pitäisi varmaan taas alkaa enempi harrastamaan noita ölyitä. Eihän noita laatuja ja merkkejä enää muistakaan... Ennen vanhaan olin sentään vakiovieras Kaislassa ja Kiiskessä ja Praha oli taivas maan päällä. :kippis1:

Uskaltaakohan alaikänen vastata.. :nolo:

Kilkenny on iha maistamisen arvosta olutta. Se on Guinnesin panemaa ja erittäin hyvin maku sopii ainaki mun suuhun!

Solia oli kehuttu tuolla aiemmin, mutta ainaki minä joudun toteemaan sen maun lähinnä väljähtyneeks karhuks. Muutta toi on mun mielipide.

PMLats sanoi:
hmmm saakohan Suomesta Bishop's Fingeriä
Ainakin täällä Jyväskylän joissakin K-kaupoissa myydään.

Ittellä menee Kilkennyä ja Guinnesia.

Oma favorite olut on........ Corona Extra made in Mexico. Hintaa vaan on vähä liikaa ku 0,33 maksaa yli 2euroa:( mutta on se sen arvostaki:)

Kilkenny sanoi:
Ittellä menee Kilkennyä
:kippis1:

Joo ja tämän threadin innostamana piti sitten rynnätä 5 vaille 9 kauppaan hakemaan olutta. Valikoima ei ollut kummoinen mutta 2 pulloa Velkopopovicky Kozelia lähti mukaan. Pullot jääkaappiin ja myöhemmin illalla :kuola:

Wombo sanoi:
Oma favorite olut on........ Corona Extra made in Mexico. Hintaa vaan on vähä liikaa ku 0,33 maksaa yli 2euroa:( mutta on se sen arvostaki:)

Jeps CORONA on hyvää, varsinkin sen limen kanssa.

mattibodari sanoi:
Jeps CORONA on hyvää, varsinkin sen limen kanssa.
Hyvä, että joku tietää mikä on laatua:) Sain tota kerran 6-packin ilman, ku se kassa unohti laskea sen:D Ei näis tään thredin muissakaan oluissa vikaa ole:rock: varsinkin toi Bishop's Fingers oli muistaakseni hyvää, kun mä join sitä juhannuksena... oli vaan niin loppuiltaa, että makuaisti oli jo vähän turtunut.:)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
aaah kun kuulostaa hyvältä :kuola: !

Huomen pääsen soppailee näitä herkkuja ja illalla :kippis1: !

Mitenköhän sitä enään maistaa makuja kun on useamman tuommoisen 0.5 l pullon maistellut?

Monet omista lemppareista on jo tullutkin. No, lisätään listaan ainakin Tuborg ja Amstel.

No tanskan ylpeyshän se sitä parasta olutta on. :) Tässäkin threadissa kovasti kehuttu Guinness on kyllä niin tummaa ettei maistu mulle kovin hyvin.

Viron SAKU ja SAAREMAA on mielestäni aika hyviä. Halpoja myös. Tällä hetkellä juon ensimmäistä. Suomalaisista SANDELS ja KARHU. Mainitut SOL ja CORONA maistuvat liian laimeilta, vähän kuin jenkkien BUD. Ei hyvä. Ei muuta kuin :kippis1: .

Te oluen ystävät jotka joudutte joskus Lahteen, käykääpä panimoravintola Teerenpelissä ottamassa tuopillinen vaikka Laiskajaakkoa.

Jaa että Corona laatua... noh... :D

Kuvaa Coronan ja Solin laatua parhaiten ehkä se että kumpaakaan ei mehikaanot juuri itse juo. Coronaa on marketeissa litran perhepulloissa lisäksi usein baareissa ja kahviloissa, Solia ei saa juuri mistään, se lienee tehty lähinnä "tyhmille gringoille" vientiä varten ;)

Hieman laadukkaampia bissejä sieltä ovat Dos Equis ja Bohemia. Tecate ei myöskään ihan huonoa ole. Oikeaa jumalten juomaa on Negra Modelo :kuola: En ymmärrä miksei sieltä Mehikosta tuoda oikeasti hyviä bissejä kun niitä kerran on....

Kaikille noille hieman laadukkaammille merkeille on ominaista ihan tietyntyyppinen maku. Melko lähellä muuten Koffin aikanaan jonkin aikaa valmistamaa Amberia.

Muutamia:

-Sandels
-Karhu (mökkijuomaa)
-tumma Velko (muuten ei tummat juurikaan maistu)
-Franziskaner-vehnäsysteemi
-Newcastle Brown Ale
-Oulun Vaalea
-Chang (taitaa saada Alkosta nykyään)

KOFF on numero 1 :rock:

Typpi sanoi:
Viron SAKU ja SAAREMAA on mielestäni aika hyviä. Halpoja myös. Tällä hetkellä juon ensimmäistä. Suomalaisista SANDELS ja KARHU. Mainitut SOL ja CORONA maistuvat liian laimeilta, vähän kuin jenkkien BUD. Ei hyvä. Ei muuta kuin :kippis1: .

Aikalailla samoilla linjoilla kanssasi. Mä en oikein välitä noista tummista oluista yhtään ja liian vähän on muutenkin tullut kokeiltua erilaisa.

Espanjassa joku vuosi sitten oleiltiin pidemmänkin aikaa ja sitä oluttahan siellä meni ihan hyvin. Mahou oli hyvää niistä oluista mitkä oli siellä "paikallisia", sitä on joskus tullut täälläkin alkosta ostettua.

Kraftwerk n sanoi:
No tanskan ylpeyshän se sitä parasta olutta on. :) Tässäkin threadissa kovasti kehuttu Guinness on kyllä niin tummaa ettei maistu mulle kovin hyvin.
Samaa mieltä, pullossakin lukee probably the best bier in the world. Joku sentään uskaltaa olla erimieltä, ei kai kaikki tummista oluista pidä. Myös lahden erikoinen on hyvä näistä neitikaljoista, monen mielestä vedenmakuista, mutta tykkään.

Joskus ostan muutaman 0,5 litran pullon erikoisempaa olutta alkajaisiksi. Muutaman kaljan jälkeen ei hirveesti huomaa enää eroja ja makunautinto menee siksi hukkaan. Tuska miitingissäkin otin vain "muutaman" kaljan seuran vuoksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom