Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Gospodin47 sanoi:
Muutamia:

-Sandels
-Karhu (mökkijuomaa)
-tumma Velko (muuten ei tummat juurikaan maistu)
-Franziskaner-vehnäsysteemi
-Newcastle Brown Ale
-Oulun Vaalea
-Chang (taitaa saada Alkosta nykyään)

mitämitä??

saako changia alkosta..?
ihan törkeen hyvää!
aika vahvaa vaan.ei taida olla prosenttivalvontaa thaimaassa.(tuntu välillä että olis about 15% :evil:

tumma velko, carlsberg, saku, warsteiner, spittfire.. pahoittelen mahdollisia kirjotusvirheitä. :D

markettikaljoista menee sitten ehdottomasti karjala tai karhu. jos mahdollista niin saksalainen krommbacher.

Hellion sanoi:
Te oluen ystävät jotka joudutte joskus Lahteen, käykääpä panimoravintola Teerenpelissä ottamassa tuopillinen vaikka Laiskajaakkoa.

Teerenpeli muuten löytyy nykyään stadistakin. En tiedä myyvätkö Laiskajaakkoa.

Venäiläinen Oxota. 8prossasena maistuu ihan Suomen neloselle. Muutenkin tuntuu että noi Venäläisten kaljat ja viinat on parempia mitä Suomen.
Niin ja 1e/0.5l sopii hyvin näin opiskelijan budjetille.:)

rintafile sanoi:
Mä oon aina ollu sitä mieltä, että se on jotain "wannabeolenkäynytsaksassa"-pelleilyä, kun porukka puhuu, että Saksassa saa hyvää olutta. No, olin tossa parisen viikkoa sitten kiertelemässä Saksan, Itävallan ja Italian suunnalla ja tuli kyllä todistettua, ettei ole kyse mistään pelleilystä. Tilattiin siinä sitten Saksassa ennen ruokaa oluset juomiksi. En tiedä, minkä rotusta se oli, mutta vaalee ja mallasolut oli kuitenkin. En oo kyllä ikinä saanu yhtä hyvää kaljaa. Maku oli aivan sairaan hyvä, eikä ollu yhtään sellasta pistävää kitkeryyttä, jonka maistan suomalaisissa kaljoisssa. Lisäks se, miltä se tuntu suussa, oli ihan uutta mulle. Ihan kuin ois pilvi ollu suussa tms :) Olis prkl pitäny kysyä, mitä se oli, jos vaikka sais Alkosta.

Veitpä lasinaluset suustani. Viime vuonna kans pyörittiin kaverin kanssa Saksan suunnalla, ja tuli luonnollisesti maisteltua melkoisen monta olutmerkkiä. Sieltä ei ilmeisesti huonoa olutta löydä kirveelläkään. Parhaiten maistuivat nämä hefe weissbierit (onkos tuo nyt baabelfisuttamalla sitten vaalea vehnäolut =), merkistä riippumatta. Normaaleista lagereista jäi mieleen Schweiger-merkkinen olut, loistavaa tavaraa! :worship:

Myös briteissä osataan, kaikki tynnyristä punpattavat real alet ovat kokeilemisen arvoisia. Salakavalaa ainetta sinänsä, alkoholia on yleensä melkein tuplasti suomalaisiin oluisiin verrattuna, mutta sitäpä ei tuosta todellakaan huomaa. Ennen kuin on neliveto päällä.. Tampereelta moista saa ainakin Pikilinnasta.

Ei jostain syystä pystynyt lisäämään editillä enää..joten tässä vielä pari.

Weltenburger Asam Bock
Ettaler Kloster Curator
:kippis1:

Edit: No voi perse, tulihan ne sinne! Mä lähen nyt kyllä nukkumaan...

Tama on minusta hyav olut, merkkia en tietenkaan muista. Mutta sen pullon etiketissa on isomahainen munkki oluttuoppi kadessa ja jotain vehnaolutta se on.
Jos joku muistaisi merkin?
Kokeilemisen arvoinen tuote kuitenkin.

Sinerbykoffin Velvet on mun mielestä herkkua, vaikka en paljoo oo noita tummia oluita juonu. Mitä muut on mieltä kyseisestä nektarista, ja suositelkaa toki jotain muuta vastavaa herkkua :D

Sitten noin kännäämis mielessä Koffin nelonen (IVA) myös hyvä juoma, mukavan makunen ja nousee myös päähän. Sit jos spukeillaan niin käydään hakee jostain kaupasta 1-2 halvinta mahdollista mäyristä :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Eräs kokeilun arvoinen olisi jenkkiläisen Sierra Nevada-panimon olut. En ole itse maistanut, mutta paljon kehuja olen kuullut.

Sinänsä harvinaista, koska yleensä nuo jenkkibisset haukutaan eurooppalaisten toimesta alimpaan helvettiin...

Täältä ääni belgialaisille trappist- ja ale-tyyppisille oluille. Kwak, Chimay, Trappistes Rochefort, Westmalle Tripel, Sant Benoit, Duvel :kuola: :kuola:

Hmmmm, beer :worship:

PMLats sanoi:
Riippuen mitä milloinkin tekeepi mieli. Suosikkeja löytyy erilaisia: Caffrey's, Hoegaarden, tummat lagerit, hmmm saakohan Suomesta Bishop's Fingeriä :kuola: Pitäisi varmaan taas alkaa enempi harrastamaan noita ölyitä. Eihän noita laatuja ja merkkejä enää muistakaan... Ennen vanhaan olin sentään vakiovieras Kaislassa ja Kiiskessä ja Praha oli taivas maan päällä. :kippis1:

Bishop's Fingeriä saa ainakin Black Doorista helsingissä ja pk-seudun alkoissa on näkynyt hieman parannusta tuossa olutvalikoimassa... Omia suosikkeja myös Duvel, London Pride ja Leffen oluet :kippis1:

No aluksi tippu kaikki tummat oluet pois minun listoilta, ne on jotain ihan hirveetä!
No aikasemmissa postauksissa on kyllä mainittu kaikki näin kotimaassa saatavat hyvät oluet. Mutta ehkä niiden kärjessä on Karjala,Santtu,Pilsner urguel,Saku,Foster. Näitä löytyy hyvin kaupasta tai alkosta.
Sitten harvinaisempia on San miguel, Keo ja Bear Beer.
Sitten unkarissa aika paljon ollessa niin Borsodi ja Stella Artois olivat pirun hyviä.
Sitten yksi huomio jonka olen itse huomannut että olut on varmasti 100% parempaa tölkissä kuin pullossa! Onneksi tuo tölkkin haittavero poistuu näillänäkymin syksyllä joten tölkkit halpenevat.

Tässä olen 5 viikkoa ollut raittiina ja ensi keskiviikkona lähden mökille grillaamaan ja viettämään vapaata. Olen ostellut kaupasta käydessä aina jotain juuri harvinaisempia olut merkkejä maisteltavaksi. Nyt koossa 24 0,5litran tölkkiä :) 15 erilaatua. Tuli vaan mieleen että 24*0.5=12l eli 36 normaali pulloa olutta :kippis1: no onneksi on 5 päivää aikaa maistella ja paljon grillattavaa.

Gospodin47 sanoi:
-Oulun Vaalea
Tuo on muuten todella hyvää, muistaakseni muutkin Oulun Panimon oluet ovat hyviä, mutta tuo jäi erityisesti mieleen yhtenä parhaista oluista, mitä olen saanut maistaa. Erinomaisen hedelmäinen ja pehmeä maku.

Ite tykkään kohtuu miedoista oluista. kännitarkoituksessa tulee juotua lähes aina olvin kolmosta. sitten baarissa nautiskellessa menee monesti esim. Coronaa ja jotain vastaavia. Monesti tulee kyllä sitten kokeiltua tummiakin virityksiä.

Enpä muista oikein pahaa olutta koskaan edes maistaneeni :)
Koffin Portteri, Pilsner Urquell ja Kukko ovat erityisen hyviä mun suussani. Kesällä vaaleat, sameat vehnäoluetkin maistuvat.

rintafile sanoi:
Mä oon aina ollu sitä mieltä, että se on jotain "wannabeolenkäynytsaksassa"-pelleilyä, kun porukka puhuu, että Saksassa saa hyvää olutta. No, olin tossa parisen viikkoa sitten kiertelemässä Saksan, Itävallan ja Italian suunnalla ja tuli kyllä todistettua, ettei ole kyse mistään pelleilystä. Tilattiin siinä sitten Saksassa ennen ruokaa oluset juomiksi. En tiedä, minkä rotusta se oli, mutta vaalee ja mallasolut oli kuitenkin. En oo kyllä ikinä saanu yhtä hyvää kaljaa. Maku oli aivan sairaan hyvä, eikä ollu yhtään sellasta pistävää kitkeryyttä, jonka maistan suomalaisissa kaljoisssa. Lisäks se, miltä se tuntu suussa, oli ihan uutta mulle. Ihan kuin ois pilvi ollu suussa tms :) Olis prkl pitäny kysyä, mitä se oli, jos vaikka sais Alkosta.

Ettei vaan ois ollu vaalea vehnäolut? Alkosta: esim. Weihenstephaner Weizenbier..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom