Hyväpalkkainen työ ilman koulutusta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tape80
  • Aloitettu Aloitettu
Mä pääsin Fonectalle myyntiedustushommiin. Tässä kuussa 2,5viikon koulutus työhön Tampereella ja sit alkaa työt, ensin 5 viikkoa harjoitteluaikaa. Eli työnkuvaan kuuluu myyntiedustus puhelimitse ja asiakassuhteiden hoitaminen ja päivitys.
Nyt reilu 2v myöhemmin, miten on hommat edistyneet?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Yksityinen turvallisuusala on ihan ok. Itse kouluja käymättömänä intin jälkeen ajattelin "kesätöihin" mennä vartijaksi. No, tässä sitä ollaan edelleen 7 vuoden jälkeenkin.
Jos vähänkään omistaa maalaisjärkeä, omaa sosiaalisia avuja ja on muutenkin normaali jamppa, niin pääsee kyllä eteenpäin.
Itse kahlailin järjestyksenpidollisissa paikoissa, järjestyslainalaisena järjestyksenvalvojana. Nykyinen duuni itselläni on turvallisuusvalvoja kuntayhtymässä, tulot n. 33ke vuosi ilman överiä.Toki viikonloppujakin joutuu töissä olemaan, mutta toisaalta työvuoroja on 10 per 3 viikon periodi, eli vapaata riittää. Mutta alkuun joutuu toki kahlailemaan niitä "tavallisia" väijyn duuneja, itse en olisi edes urani alkutaipaleella suostunut myymälävartijaksi, ketään tai mitään ammattiryhmää väheksymättä. Usealla työnantajalla on mahdollisuus myös kouluttautua työn ohessa jos niin haluaa, mm. turvallisuusalan pt, turv.valvojan erikoiammattitutkinto vartijan ammattitutkinto jne.
 
Yksityinen turvallisuusala on ihan ok. Itse kouluja käymättömänä intin jälkeen ajattelin "kesätöihin" mennä vartijaksi. No, tässä sitä ollaan edelleen 7 vuoden jälkeenkin.
Jos vähänkään omistaa maalaisjärkeä, omaa sosiaalisia avuja ja on muutenkin normaali jamppa, niin pääsee kyllä eteenpäin.
Itse kahlailin järjestyksenpidollisissa paikoissa, järjestyslainalaisena järjestyksenvalvojana. Nykyinen duuni itselläni on turvallisuusvalvoja kuntayhtymässä, tulot n. 33ke vuosi ilman överiä.Toki viikonloppujakin joutuu töissä olemaan, mutta toisaalta työvuoroja on 10 per 3 viikon periodi, eli vapaata riittää. Mutta alkuun joutuu toki kahlailemaan niitä "tavallisia" väijyn duuneja, itse en olisi edes urani alkutaipaleella suostunut myymälävartijaksi, ketään tai mitään ammattiryhmää väheksymättä. Usealla työnantajalla on mahdollisuus myös kouluttautua työn ohessa jos niin haluaa, mm. turvallisuusalan pt, turv.valvojan erikoiammattitutkinto vartijan ammattitutkinto jne.

Minkälaista hommaa toi turvallisuusvalvojan pesti oikeen on? Ite oon nyt just suorittamassa VAT:ia ja yritän miettiä, et mihin tästä jatkaisin... Vartijan hommia tottakai teen, mutta jotain jatkosuunnitelmaa yritän miettiä, et menisinkö ammattikorkeaan vaiko yrittäisinkö päästä turvallisuusvalvojaks tms.
 
Hommia löytyy erilaisia. Ihan sairaalaturvallisuudesta eduskunnan "turvamiehiin". Ja kyllä VAT-pohjalta on tosi hyvät saumat hakea turvallisuusvalvojaksi lafkaan jossa sellaisia toimii. Sitten työn ohessa lukee sen turvallisuusvalvojan erikoisammattitutkinnon jos siltä tuntuu tai työnantaja vaatii,aika helpolla tossa varmaan pääsee, muutama päivä koulua kuussa.
Haalareissa mullakin lukee vartija että se siitä hohdokkuudesta, toimenkuva on vaan yleensä näissä lafkoissa hieman laajempi. Mutta vaikea antaa tyhjentävää vastausta kun hommia on niin erilaisia, ja omat tietoni perustuvat lähinnä täysin ns. omaan alaani.
 
Yksityinen turvallisuusala on ihan ok. Itse kouluja käymättömänä intin jälkeen ajattelin "kesätöihin" mennä vartijaksi. No, tässä sitä ollaan edelleen 7 vuoden jälkeenkin.
Jos vähänkään omistaa maalaisjärkeä, omaa sosiaalisia avuja ja on muutenkin normaali jamppa, niin pääsee kyllä eteenpäin.
Itse kahlailin järjestyksenpidollisissa paikoissa, järjestyslainalaisena järjestyksenvalvojana. Nykyinen duuni itselläni on turvallisuusvalvoja kuntayhtymässä, tulot n. 33ke vuosi ilman överiä.Toki viikonloppujakin joutuu töissä olemaan, mutta toisaalta työvuoroja on 10 per 3 viikon periodi, eli vapaata riittää. Mutta alkuun joutuu toki kahlailemaan niitä "tavallisia" väijyn duuneja, itse en olisi edes urani alkutaipaleella suostunut myymälävartijaksi, ketään tai mitään ammattiryhmää väheksymättä. Usealla työnantajalla on mahdollisuus myös kouluttautua työn ohessa jos niin haluaa, mm. turvallisuusalan pt, turv.valvojan erikoiammattitutkinto vartijan ammattitutkinto jne.

Noissa firmoissahan tulojen muodostumisen ihan kohtuullisiksi mahdollistaa se, että siellä ei noudateta Pam:in tessiä.
 
Mites tää nyt liittyy hyväpalkkaiseen työhön?

Turvapaikanhakija = hyvä palkkainen helppo duuni ilman koulutusta. Harmi vaan että harvalla mahiksia päästä tohon hommaan etnisen taustansa vuoksi ;)
 
Hello!

Aattelin kokeilla minulle täysin vierasta alaa , eli tuota b2b myyntiä. Onko mahdollista päästä suoraan töihin ilman minkäälaista koulutusta tai työkokemusta kyseiseltä alalta? Fonectalle olisi tarkoitus hakea.

Mitä tuo myyntineuvottelijan työ pitää sisällään? Millainen on normaali työpäivä?

Voiko tuossa työssä pärjätä tällainen nuori mies , ilman kokemuksia alalta?

Tuo fonecta taitaa olla ihan hyvä paikka?

Kertokkeehan ! :)
 
Myyntitekniikka on opetettavissa, asenne ratkaisee eniten. Eli jos asenne on kunnossa niin miksei myös kouluttamaton ja kokematon kaveri voisi saada paikan.

Itse en tee varsinaista puhelinmyyntiä, mutta uskoisin että myyntimiehen työpäivä on tuollakin aika pitkälti asiakkaiden kontaktointia, ratkaisujen suunnittelua ja asiakashallintajärjestelmän päivittämistä.

Puhelua puhelun perään niin pärjäät varmasti. Suurin ongelmahan on se, että kontakteja ei uskalla/viitsi ottaa tarpeeksi.
 
Ydinvoimalan valvojaksi pääsee vähällä koulutuksella ja palkka on todella hyvä eikä töissä tarvitse oikeastaan tehdä mitään. Telkkaria vaan tuijottelevat. Noita paikkoja vaan ei ole auki kovin usein. :(

Mikä sitten luetaan vähäiseksi koulutukseksi. Operaattoreilla eli valvomossa "pulpetin ääressä" työskentelevillä insinöörin koulutus + työnantajan reilu parin vuoden koulutus ennen tosi hommia ja kaupan päälle säteilyturvakeskuksen lisenssikuulustelut työtaidon määrittämiseksi 1-4 vuoden välein menestyksestä riippuen.

Palkka kohtalainen.
 
tuli tässä mieleen LUMENPUDOTTAJAT, tai ainakin jos on firman pomo :D tutun firma laskuttaa 280€/tunti johon kuuluu 3 työmiestä. Ja kerran tekivät 18 tuntisen päivän. Siinä 2kk aikana tulee niin paljon rahaa ettei loppuvuonna tarvii muuta ku persettä kaivaa, eikä vaadi mittään koulutusta. Itsekin olen katolla keikkunut tänä talvena.
 
En nyt keksinyt muutakaan paikkaa tämmöistä kysymystä heittää, eli laitan tänne. Eli ahtaajan hommat on nyt pitemmän aikaa kiinnostanu, kun oman alan hommia ei nyt ole pahemmin näkynyt (autoasentaja). Kyselisinkin, että miten uusia ahtaajia otetaan töihin, tai missä niitä koulutetaan? Mihin pitäisi ottaa yhteyttä, että voisi kysellä noista turun seudun satamista?

Työkkärissä mies osasi sanoa, että ahtaaja on satamassa töissä ja siihen se sitten jäikin, eli minkään näköistä kiinnostusta ei ollu siellä suunnassa avittaa meikäläistä tämän asian suhteen.
 
Älä nyt ahtaajaksi lähde. Niitä kun ei kauaa Suomessa enää tarvita...
 
Mikä sitten luetaan vähäiseksi koulutukseksi. Operaattoreilla eli valvomossa "pulpetin ääressä" työskentelevillä insinöörin koulutus + työnantajan reilu parin vuoden koulutus ennen tosi hommia ja kaupan päälle säteilyturvakeskuksen lisenssikuulustelut työtaidon määrittämiseksi 1-4 vuoden välein menestyksestä riippuen.

Palkka kohtalainen.

Entisessä duunissa jossa oli about 150 operaattoria, en tiennyt ketään jolla olisi ollut insinöörin koulutus. Toki työnantajan koulutusta oli, mutta hommat aloitettiin saman tien + paljon oppitunteja. Tietenkin alussa liikutaan kokeneiden työntekijöiden kanssa.

Tämä siis öljynjalostamolla Porvoossa.

¨
En nyt keksinyt muutakaan paikkaa tämmöistä kysymystä heittää, eli laitan tänne. Eli ahtaajan hommat on nyt pitemmän aikaa kiinnostanu, kun oman alan hommia ei nyt ole pahemmin näkynyt (autoasentaja). Kyselisinkin, että miten uusia ahtaajia otetaan töihin, tai missä niitä koulutetaan? Mihin pitäisi ottaa yhteyttä, että voisi kysellä noista turun seudun satamista?

Työkkärissä mies osasi sanoa, että ahtaaja on satamassa töissä ja siihen se sitten jäikin, eli minkään näköistä kiinnostusta ei ollu siellä suunnassa avittaa meikäläistä tämän asian suhteen.

Sen olen käsittänyt että siellä on "koulutus"-päiviä silloin tällöin. Tämä tarkoittaa sitä että näytetään paikat ja sen jälkeen aloitetaan hommat. Suoraan täyspäiväseksi ahtaajaksi ei luultavasti pääse, vaan tarvii aloittaa ns. tuuraja. Soittele esim. finnstevelle ja kysele miten homma toimii. Ei se työ herkkua ole mutta palkka on ihan jees.
 
Back
Ylös Bottom