Hyvä leukojenvetoharjoitus. (The Twenty Pull-ups Challenge)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja opukka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei, lueskelin googlea ja muutamia threadeja läpi täältä sormien puutumisesta. Yleensä vaiva on ollu nimetön ja pikkurilli. Eli siis asiaan:

Oon tehny tätä ohjelmaa nyt kesän ajan ja oon nyt viikolla 6. 5 viikolla (nyt siis myös 6 viikolla) reenien jälkeen on ollu aina vasemman käden etusormi puutunu. Se menee kuitenkin ohi parin tunnin kuluessa. onko jollakin ollut samanlaista efektiä ollu joskus havaittavissa leuanvetoja tehdessä? Ja mikähän se mahtais olla se syy (luettelo löytyneistä vastauksista): hermopinne, niska-hartiaseudun jäykkyys, ms-tauti, urpo martikainen?

Ja mikähän se mahtais olla se syy (luettelo löytyneistä vastauksista): hermopinne, niska-hartiaseudun jäykkyys, ms-tauti, urpo martikainen?

Ehdottomasti viimeksi mainittu.

:D

Alkutulokseni oli 10. Vedin tämän ohjelman läpi ja vaikka alku sujui hyvin jokin meni pieleen. Viikon 5 kohdalla aloin jäädä tavoitteista, tosin hyviäkin päiviä tuli jolloin tuntui menevän kevyesti. Kuitenkin "lopputestissä" sain vain surkeat 12 leukaa! Parhaimmillaan jolloinkin viikolla 4 meni 14 puhtaasti. Itse epäilen että lepo/ravintopuolella tuli jotain lipsumista ja kesäloman alkamisen takia vielä treeniaikataulukin meni hiukan sekaisin.

Nyt on takana 3 viikkoa täydellistä taukoa ja tarkoitus on jatkaa ohjelmaa uudestaan viikosta 5, tosin parin kevyemmän herättelytreenin jälkeen.

Minä kans tein tätä, lähtötaso oli +10. Alko tympimään tuo pitkien sarjojen vääntäminen, jätin vähä kesken, muutama treeni olis ollu jäljellä. 19 leukaa meni lopuksi. Vedin siis leveällä myötäotteella täysin suorilta käsiltä ja hallituilla negatiivisilla aina.

En löytänyt tost ohjelmast mistää semmost prosenttitaulukko tai vastaavaa, et miten sais laskettuu itel sopivat toistomäärät. Mun enkka olis nyt 20 ja ohjelma vaikutti aika mukavalta ja voisin kokeil, jos vaan osaisin laskea itelleni oikeat toistomäärät...

Dodiih, eli alotin tänää ton ohjelman. Teen atkossa perjantaista Leuka/Burbee päivän.
Eli alotin leuoilla. Normaalisti meni noin 15, joten nappasin ton rankimman. Vikassa setissä rupes tuntumaan iha mukavasti. Tätä pyrin jatkamaan 6vko ajan.
Leukojen jälkeen tein Burbee challengen. Eli käsipainot jotka pidän kädessä kokoajan. Punnerrus, ylös ja nostan käsipainot niin ylös kun saan. Sitten punnerrus... etc.

30x jälkeen rupes tuntumaan aika mukavalta :D Siirryin 10x jonka jälkeen pidin aina hengähdys tauon ja pyyhin hikeä naamalta( sitä tuli iha helvetisti!). Sain 100 paukutettua ja täytyy sanoa ettei oo kädet ollu ikinä noin puhki. MAHTAVAA! Tämä jatkuu.

Suosittelen kumpaaki kaikille.

Tämä, 100 punnerrusta ja 200 vatsaan pistetty testiin. Leuat alotettiin huonoimmasta tasosta, johtuen paskasta leuanveto paikasta (portaat) ja punnerrukset siitä kolmannen viikon "parhaasta" ja vatsat kolmannen viikon keskimmäisestä. Saas nähdä miten käy.

Haluaisiko joku tehdä tuosta lyhyen '' tiivistelmän '', että miten idea menee?
Kiinnostusta olisi valtavasti, mutta jäänyt peruskoulun englannin tunnit pahasti väliin, joten ei jjymmärrä tuosta paljo mitään!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tälläänen keskenkasvuun joloppi ei ymmärrä halasitua sanaa tuosta enkun versiosta. Kun ei ole enkun tunnilla kuunnellut :D Voisko joku tiivistää tuon ohjelman mulle. olis jännä koittaa vaikka kleukoja menee nytkin jo myötäotteella 15 :)

Painat tuosta vasemmalta että Week 1 (Viikko 1). Sit siinä avautuu tuo taulukko, oikealla lukee 10+ pull-ups, eli se on niille joilla lähtötasona on +10 leukaa. Siinä lukee 1. treenipäivän sarjat. Siitä vaan rupeet etenemään. 3 treeniä siis viikossa, jokasessa 5 sarjaa paitsi 5. viikolla yhtenä päivänä 7 sarjaa. Palautukset lukee aina sen "Day x" alapuolella, eli ekana päivänä 120 sek, toisena 90sek jne.

Kolmannen viikon jälkeen maksimikokeilu ja sitten nelosviikon alotat sen maksimin mukaan, eli jos saat +15 leukaa niin ku klikkaat Week 4 nii oikeanpuolimmainen taulukko on sua varten.

Eli maksimit siis tarkotus kokeilla ennen ku alotat tuon, kolmen viikon jälkeen ja lopuksi koko ohjelman jälkeen.

Meikäläisellä meni tämä ohjelma ihan vituralleen. Aloitin tämän kesäkuussa, jolloin sain vain viisi leukaa. Ohjelman suorittamisen sotki yksi sairastuminen, jonka jälkeen aloitin homman alusta. Kolmannella viikolla sarjoja jäi kesken - ylirasittuminen kolkutteli muutenkin kroppaa. Joten tein testin, sain 7 leukaa ja aloitin taas alusta. Taas meni kolme viikkoa, joista viimeinen oli tosi raskas ja muutama toisto jäi tekemättä. Eilen tein testin: vain kahdeksan leukaa. :itku:

Epäilen syyksi ketogeenistä dieettiä, jolla olin koko kesän. En silti suostu antamaan periksi, vaan aloitan ohjelman siitä kohdasta, jossa 8 toiston saanutta aloittavat.

Ite saan huimat ~15 max leukaa luulisin. En ole kyl ihan maxeja tesminytkään. Vois alotella lisäpainon kanssa melkeen tekeen vaikka 3x5 tms.

Täähän vaikuttaa ihan mielenkiintoselta ohjelmalta ja lähteeki tänään kokeiluun!

Alkutilastoina; nykyinen leuanveto kunto 10, alotan kummiski tosta 6-9 sarjasta, painoa 92 ja läskit siinä 25% :rolleyes:. Aikomus ois vetää tuota ohjelmaa ma-ke-pe ja sunnuntaisin uinti. 3 viikon jälkeen alkaa näyttään jo suht rankalta mut saapa sit nähä, pitää päivitellä tilanne puolessa välissä...

Kiitokset sille joka täällä sanoi että viikko kolmen jälkeen pari päivää lepoa ja sitten testataan maksimit. Luin ton kohdan sieltä ohjelmasta väärin ja luulin et viikko kolmen viimesessä sarjassa pitää saaha vähintää 9 leukaa. Helvetti kuukauden päivät on menny viikko kolmessa tuskailessa että ei saatanassa viidenellä sarjalla oo enää paukkuja, kunnes nyt tajusin virheeni :D

Toimii muuten pirun hyvin tämä ohjelma. Kolme viikkoa sitten aloitin tilanteesta, jossa 5x5 leukaa vastaotteella oli kova treeni (maksimi ehkä 10) ja nyt ensimmäisessä maksimitestissä meni 15 leveällä myötäotteella ja edellisessä treenissä sarjat 7,6,5,4,12 minuutin palautuksilla.

Tuossa kymmenen leuan hujakoilla on kuitenkin tullut pyörittyä jo melkoisen pitkään, joten vähän ihmetyttää miten näin pienellä muutoksella treeniin saa näin hyvää tulosta aikaiseksi. Nyt olen jo melko vakuuttunut, että kolmen viikon päästä menee tuo 20.

Samaa fiilistä täällä.

Kolmas viikko juuri käyty ja tänään maksimi 10. Alussahan sain vain 5 hätäistä leukaa, nyt puhtaasti nuo 10.
Torstaina aloitan 4. vkon ja tuntuu kyllä, että on jo aika paljon, kun lähemmäs 30 leukaa tulee alle 10minuuttiin. Mutta eiköhän siitä selvitä:rock:

Moroo

Alotin kyseisen treenin tekemisen viime viikolla. Lähtökohtana oli 4 leukaa ja olen nyt tehny ekan viikon loppuu, mut tuntuu tiukalta. Oon tässä miettiny tota palautumista ja kolmea treenikertaa viikossa. Salilla käyn kolmesti per viikko ja treeniohjelmassa on A ja B päivät.

Toi leukojen treenaaminen kolmesti viikossa tuntuu aika kovalta ja oonki päätyny tekee kahdesti, mut samalla ohjelmalla (esim ti day1 ja pe day2 --> seuraava kalenteriviikko ma day3 ja to alotetaan 20 pull upsin week 2 day1 etc). Leuat teen hartijoiden levysellä vastaotteella ja lasken kädet suoriks alas.

Haluisin kovasti saada treenattuu leuanvetoo nimenomaa vastaotteella paremmaks, jos nyt tollasen 10+ sais, olis seki jotai. Kaikki tipit ja vinkit ois erittäi tervetulleit ja jos jollai on jotai parempaa ohjelmaa tarjota leuanvetoo ni ei muuta ku tiskii :)

EDIT:
Sitä piti viel kysyy et jos unohtais ton 20 pull upsin ja alkais tekee jotai perinteisempää treenii leukoja ni kumpaa suuntaa siel kantsis alkaa noit sarjoja vääntää 2x5 vai 5x2? 2x5 tuntus noi äkkiseltää fiksummalt mut ton 20 pull upsin ekan viikon kolmas päivä oli 2, 2, 2, 2, max (2).

Suositut

Back
Ylös Bottom