Hyvä leukojenvetoharjoitus. (The Twenty Pull-ups Challenge)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja opukka
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joo tänään tuli alotettua tossa 10+ sarjassa. tavoitteena saada se 20 leukaa ja ehkä habakin saattaa vähän kasvaa:D. 5 viikko näyttää jo aika rankalta, jos saa 3 ja 4 viikolla sen 15 menemään.

Taidan vetää sittenkin ensin Leuanveto treenin loppuun ja katsoa että täytyykö vetää uudestaan vai pääsinkö jo ekalla 6vk haluamaani tuloksiin. :) Jos pääsen nii selvä, punnerrus haaste vastaan ja samallailla, viimeseksi näistä meinasin vetää tuon 200 vatsan treenin..

En sitten tiedä mitä iloa on saada 100 etunojapunnerrusta ja 200 vatsaa, mutta pakkohan ne on nyt on tehdä kun on ohjelmatki laadittu ihan sitä varten. :)

Pitää laittaa kokeiluun. Jää kyllä kesken neljän viikon jälkeen, mutta saa sentään jotain tulosta aikaiseksi...

Taidan vetää sittenkin ensin Leuanveto treenin loppuun ja katsoa että täytyykö vetää uudestaan vai pääsinkö jo ekalla 6vk haluamaani tuloksiin. :) Jos pääsen nii selvä, punnerrus haaste vastaan ja samallailla, viimeseksi näistä meinasin vetää tuon 200 vatsan treenin..

En sitten tiedä mitä iloa on saada 100 etunojapunnerrusta ja 200 vatsaa, mutta pakkohan ne on nyt on tehdä kun on ohjelmatki laadittu ihan sitä varten. :)

Jos ei muuta niin Baarissa lyödä vetoa 100:sta punnerruksesta :dance2:

Mikä on 200 vatsan treeni ja mikä punnerrus haaste :o? Jos joku ystäväinen vois linkata laiskalle :)?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ai miten niin ei onnistu? Meinaatko, että oon niin poikki että en jaksa leukoja tehdä, vai kärsiikö selkä/hauistreenin teho, jos treenaan leukoja välipäivinä ja salilla sitte normaaliin tapaan habaa ja selkää?

No siis hauis- ja selkätreenin luulisi sekä haittaavan twentypull-upsia ja toisinpäin.

NYt on tullu parina päivänä tehtyä tätä harjoitusta. Oon sarjassa "10+ pull-ups" ja saan just ton 10 leukaa tehtyä. Day2 tein tänään, jossa pitää siis tehdä 7,6,6,8,9 toistoo 90s palautuksilla. Toi 8 leukaa meni ihan hikisesti, ja viimeisessä toistossa meni jo jalat koukkuun ja se oli aika kauheennäköistä. Sitte kun piti tehdä 9 leukaa, niin jaksoin vaan 5...

Kysyisinkin, että miten tästä eteenpäin? Kannattaako mun siirtyä tohon "6-9 pull-ups" vai yrittää jatkaa tätä samaa? Ja siirrynkö heti tossa Day3:n kohdalla, jos siis siirryn?

No jos on 3-jakoinen käytössä, niin pitääkö siitä selkäreenistä jättää sitte jotaki pois? Leuanveto kummiski korvaa hyvin leveän ylätaljan. Ajattelin myötäotteella tehä ja saan varmaa sen vähä yli 10 leukaa.

NYt on tullu parina päivänä tehtyä tätä harjoitusta. Oon sarjassa "10+ pull-ups" ja saan just ton 10 leukaa tehtyä. Day2 tein tänään, jossa pitää siis tehdä 7,6,6,8,9 toistoo 90s palautuksilla. Toi 8 leukaa meni ihan hikisesti, ja viimeisessä toistossa meni jo jalat koukkuun ja se oli aika kauheennäköistä. Sitte kun piti tehdä 9 leukaa, niin jaksoin vaan 5...

Kysyisinkin, että miten tästä eteenpäin? Kannattaako mun siirtyä tohon "6-9 pull-ups" vai yrittää jatkaa tätä samaa? Ja siirrynkö heti tossa Day3:n kohdalla, jos siis siirryn?

Kokeile vielä se kolmas päivä vähän pitemmillä palautuksilla eli reilu 2 min sarjojen välissä kuten siinä suluissa lukeekin(longer if required). jos ei mene 10 toistoa siinä max sarjassa niin sit siirry 6-9pull-ups seuraavalla viikolla..

Pitäisi virittää kotiin leuanvetotanko. Olisi passeli aukko - korkeutta 2.4 metriä, molemmin puolin kantavat seinät ja aukon leveys on reilusti toista metriä (saa vähän leveämmänkin otteen). Kaupasta löytyy ovirekkejä (säätöleveys ei riitä) ja seinään kiinnitettäviä rekkejä (tällaiselle ei taas oikein ole paikkaa - niin tai olisi, mutta ns. hellasärö ylittää sietorajan).

Onko kellään tiedossa muita valmiita ratkaisuja? Periaatteessa siis tanko, jonka saisi tukevilla kiinnikkeillä kahden seinän väliin. Vrt. esim. vaatekaapin tanko, mutta tukevampi versio. Rautakaupasta ei tunnu löytyvän mitään valmiin näköisiä kiinnikkeitä. Tuollaisen saa varmasti teetettyä jossain metallipajassa, mutta ajattelin ensin kysäistä onko kellään valmista ratkaisua...

Mä ostin Anttilasta normi leuanvetotangon ja laitoin puisiin ovenkarmeihin. Hyvin on pysynyt ja makso 20€.

Olin tulossa kirjoittamaan lähes vastaavanlaista viestiä.
Jos siirtyy 6-9max -sarjaan, niin kannattanee aloittaa jostain kolmos- tai nelosviikon paikkeilta?

Toinen vaihtoehto voisi olla, että jatkaisi nykyisellään, mutta tekisi viimeisen sarjan
(joka heti muiden sarjojen jälkeen yrittäessä päättyisi pelkkään failureen) myöhemmin parin tunnin jälkeen. Olisiko siinä mitään järkeä?

Pitäisiköhän itsekin koittaa tätä kun on pitkään ärsyttänyt se etten ole saanut parhaimmillani kuin 13 tai 14 leukaa. Tämä sopisi aika hyvin nykyiseen himassa tehtävään treeniohjelmaankin, jota olen tehnyt kolmesti viikossa. Hieman kyllä arveluttaa. Saan kyllä yli 10 toistoa, mutta jotenkin tuo 10+ taso kyllä vaikuttaa kovalta. Ja taas alempi taso vaikuttaa hieman löysältä. No, onhan tuossa tietysti aika pitkät tauot. Jos sitä lähtisi raskaammalla ja jos ei kykene, niin jumitetaan sitten ongelmallisen viikon kohdalla vaikka kuukausi.

Tämän jälkeen olisi sitten aika hyvät pohjat alkaa vetämään leukaa maltillisten lisäpainojen avulla, vaikkapa saman ohjelman alusta aloittaen jos riittää intoa. Ideaa?

Edit. Saatankin miettiä kahteen otteeseen tuota raskaimmalla sarjalla aloittamista. Aloitin treenit vasta pari viikkoa sitten vuoden tauon jälkeen. Näyttää siltä että mulle käy taas niinkuin aina ennenkin on käynyt, että paino jostain syystä nousee aivan tolkutonta vauhtia heti kun treenit on aloittanut (nyt 3 kiloa 2 viikossa). Pahimmillaan nousua on tullut 8 kiloa alle 3 kuukaudessa. Jos tälläkin kertaa odotettavissa on tuollainen yhtäkkinen painon nousu, niin reisillehän tuo ohjelma menisi. En kyllä ymmärrä mistä tuo äkillinen painon muutos aina johtuu, koska syömiset eivät juuri ole koskaan lisääntyneet, eikä kilot ole koskaan näkyneet oikein missään. Treenaamatta paino pysyy aina ~kilon tarkkuudella tietyllä alueella jopa vuosia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom