Hyvä leukojenvetoharjoitus. (The Twenty Pull-ups Challenge)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja opukka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No tulihan se 20 sieltä vihdoin! :)

Ohjelma tosin päättyi jo elokuussa mutta en silloin saanut kahtaakymmentä. Sen jälkeen ostin kotiin ovirekin jossa vetelen pari kertaa viikossa erilaisia sarjoja. Salitreenissä tein myös pari kympin sarjaa selkäpäivänä ja kerran viikossa kulmasoutua päälle.

Tuntuu kyl aika helvetin rankalta toi eka viikko jo, jos sattuu vetämään just sen 10 leukaa ja pääsee tohon isoimpaan kastiin.

Tuntuu kyl aika helvetin rankalta toi eka viikko jo, jos sattuu vetämään just sen 10 leukaa ja pääsee tohon isoimpaan kastiin.
Jep, itse alotin 20kg lisäpainoilla vetämään, lähtökunto oli 9 leukaa niillä niin jo eka päivä oli ihan helvetin vaikea mulle :D Pakko kyllä vähentää painoja..

Olen nyt tehnyt tuota ohjelmaa jo jonkin aikaa, mutta auttakaa mitä teen, kun jumiuduin tuohon:

""After week 3 you can congratulate yourself. You are now half-way through this program. Now it's time to test your maximum. Take two days off. Eat well and remember to drink water. Now you should be able to do at least 9 pull-ups. After the test you can continue to week 4."

Mun pitäisi siis saada tehtyä 9, mutta on mennyt vaan 7. Tein sitten kolmannen viikon uudestaan ja taas maksimiyritys, jälleen 7. :( Miten kannattaisi siis jatkaa?

Mä oon vasta tokanviikon puolessa välissä. Mutkun ykkös viikon vikana päivänä tehtiin maxia niin sain vedettyä 10 :D tuntuu vihdoin hyvältä tehä leukoja. Kyl mä tän loppuun asti rutistan!

Olen nyt tehnyt tuota ohjelmaa jo jonkin aikaa, mutta auttakaa mitä teen, kun jumiuduin tuohon:

""After week 3 you can congratulate yourself. You are now half-way through this program. Now it's time to test your maximum. Take two days off. Eat well and remember to drink water. Now you should be able to do at least 9 pull-ups. After the test you can continue to week 4."

Mun pitäisi siis saada tehtyä 9, mutta on mennyt vaan 7. Tein sitten kolmannen viikon uudestaan ja taas maksimiyritys, jälleen 7. :( Miten kannattaisi siis jatkaa?
Saitkos kaikki kolmannen viikon treenit tehtyä loppuun asti, eli joka sarjassa niin monta toistoa ku pitää tehdä? Jos sait ja ei silti mene enempää ku tuo 7 leukaa niin koitas vaikka niin että palaat ohjelmassa ihan alkuun ja aloitat siitä keskimmäisestä pystysarakkeesta..

itse aloittelin tuon ohjelma muutama viikko sitten, ihan hyvältä on tuntunu vaikka reeniä on aika paljon ku tekee samalla venäläistä penkkiä

Saitkos kaikki kolmannen viikon treenit tehtyä loppuun asti, eli joka sarjassa niin monta toistoa ku pitää tehdä? Jos sait ja ei silti mene enempää ku tuo 7 leukaa niin koitas vaikka niin että palaat ohjelmassa ihan alkuun ja aloitat siitä keskimmäisestä pystysarakkeesta..

Yks vaihtoehto vois olla kanssa pitää esim. viikon tauko leuoista, että selkä saa palautua kunnolla ja testata sitten se toistomaksimi uusiksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Joo sain kaikki kolmannen viikon toistot tehtyä. Voisin yhdistää sun ja kynis2007 neuvot, eli pidän nyt viikon tauon leuoista ja sit uusiksi maksimiyritys. Jos menee, niin jatkan eteenpäin 1 sarakkeen mukaan eli vko 4, jos ei mee, niin aloitan tekemään keskimmäistä saraketta alusta. :) Kiitos vaan neuvoista teille!

Jos et kehity riittävän nopeasti, niin tee ohjelmaan tällaiset muutokset: Tee joka treenikerralla loppuun maksimit, niin treeni ei jää turhan kevyeksi. (itse tein kyseisen virheen, omat maksimit olivat 13 ohjelman alussa ja nousivat kolmessa viikossa 14 asti :dance:, suurin osa treenipäivistä oli turhan kevyitä). Ensimmäisillä viikoilla sinulle kehittyy ohjelmassa sarjakestävyyttä, mutta lihaksesi eivät totu tekemään sitä äärimmäistä puristusta, jolla maksimit saadaan. 100 push ups ohjelma käyttää samaa menetelmää... Viimeisen sarja on maksimi ja siihen sisältyy suositus, mikä pitäisi saada jos mielii tehdä 100 punnerrusta ajallaan.

Utti testit katkaisivat oman treenaamiseni reiluksi viikoksi. Viikot 5 ja 6 olivat liian isoja harppauksia minulle, joten aion siirtyä maanantaina takaisin viikkoon viisi kovemmalla tahdolla.

Tai voithan tehdä niin että vedät sen kultaisen kuusikon 3x10 leuan sijaan leuat tuon Twenty Pull-upsin mukaan.

Eilen tein maksimit, 8 meni, eli pientä parannusta. Ei kuitenkaan vaadittavat 9kpl joten aloitan nyt sit alusta sitä keskimmäistä saraketta. :) En luovuta!!

Aihetta sivuava välikysymys kun en viitti uutta triidiä aloittaa: Tartteis jonkun harjoituksen joka parantaisi mahiksia poliisikoulun seinämänylitystestissä. Siinä kuuluu vauhtia ottamatta ponnistaa itsensä 230 cm korkean seinämän yli. Puhtaaseen suoritukseen kuuluu hartialinjan nostaminen reunan tasan yli ennen jalkoja, eikä jaloilla saisi kiivetä seinää pitkin. Eli hypyn jälkeen jalat roikkuvat perässä kunnes yläkropan lihaksilla ollaan kampeuduttu niin korkealle, että toinen jalka voidaan heilauttaa seinämän päälle. En osaa tehdä sellaisia sellaisia punttausliikkeitä, missä leuanvetoasennosta tempaistaan yhdellä liikkeellä vartalo lantiosta ylöspäin tangon yläpuolelle suorien käsien varaan. Ryhdyin kokeilemaan jotain sen tapaista harjoitusta, missä roikun myötäotteella tangosta, tempaisen rintani tangon korkeudelle, käännän jommankumman käsivarren nopeasti "ylösalaisin" dippiasentoon, äherrän toisen käden samaan asentoon ja dippaan sitten kädet suoriksi. Tämä harjoitus taitaa kuitenkin olla melkoisen epäterveellinen, sillä sen jälkeen käsivarsissa, erityisesti kyynär- ja olkanivelten kohdilta tuntuu jomottavaa kipua. Voisiko joku vähänkään räjähtävästä voimatreenistä tietävä ehdottaa jotain testiin soveltuvaa leuanvetoharjoitusta jolla en riko itseäni. Harjoittelisin mieluusti 230 cm seinämän kanssa jos sellainen olisi helposti käytettävissä paikassa, jossa kehtaa harjoitella. :david: :D

Oli pakko laittaa kokeiluun tämä ohjelma, teen sen osana 2-jakoista ohjelmaa=>ohjelman suorittamiseen menee se 9vk, mikäli kaikki menee putkeen. Leuanvetoennätys 18, lisäpainoilla 6x30kg joka on paino jolla noita lähdin vetelemään, eli sarake 6-9. Ensimmäiset kaks treeniä takana ja viel tulee ihan kivasti. :D Otin dippiin saman progression ja lisäpainoja 40kg.. Olis aika päheetä vetää 9vk päästä noilla painoilla 20 toistoa. Leuat vedän suorilta käsiltä ja dippi menee alle 90 asteen. Fiilikset on aika hyvät ohjelman suhteen. :puntti:

Mitenkäs on kun lähen hiihtolomalla viikoks Turkkiin, niin kuinkas paljon on haittaa ku jää viikko välistä? Pitääkö paljon takapakkia ottaa?

Suositut

Back
Ylös Bottom