Hyvä leukojenvetoharjoitus. (The Twenty Pull-ups Challenge)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja opukka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
8 kuukautta jumpannu ja noussu tulos kolmesta seittemään. Koko ikänsä urheilleet kaverit heitelleet veikkauksia, että parikymmentä ei ole edes saavutettavissa kuin oikeasti lahjakkailla.

Mahtaskohan tän pystyy laittaan muun jumpan sekaan. Tässä muutaman kuukauden tehny joka salikerralla yhden sarjan niin monta kun menee. Pitäs tavallaan uhraa vaan 5min lisää tollasen 4-5 sarjan tekoon.

no tuo on kakkapuhetta tai sitten ite olen lahjakas. Joskus amiksessa en saanut kun ehkä 2 leukaa mutta sitten kun aloin reenaamaan kasvoi tosi nopeasti siihen 10 leukaan.

e: Nyt kyllä nousee sinne 20 leukaan.

Joo, tuo 20 nyt oli mitä kerroin tavotteeksi, saatto olla kavereilla ihan "mut tuntien" -lisää epäilyissä.

Tein tänään neljä sarjaa, niin monta kun meni, parin minuutin välein. Katotaan miten moinen puree.

8 kuukautta jumpannu ja noussu tulos kolmesta seittemään. Koko ikänsä urheilleet kaverit heitelleet veikkauksia, että parikymmentä ei ole edes saavutettavissa kuin oikeasti lahjakkailla.

Mahtaskohan tän pystyy laittaan muun jumpan sekaan. Tässä muutaman kuukauden tehny joka salikerralla yhden sarjan niin monta kun menee. Pitäs tavallaan uhraa vaan 5min lisää tollasen 4-5 sarjan tekoon.

Jos oot tehny leukoja niin että 4-5 sarjaa menee 5min sisään niin ei mikään ihmekkään että ei oo parantunu leuat. Aloita vaikka sillä tavalla että otat siitä maksimista mitä pystyt tekemään vaikka 7 leukaa, pari toistoa pois ja teet 5 sarjaa 5 leukaa. Jos aika on ongelma niin teet niitä leukoja vaikka kyykky sarjojen välissä, tärkeintä on kuitenkin se että teet ne leuat aina niin että pystyt tekemään pienen stopin ylhäällä ja laskeutumaan rauhallisesti alas. Ja älä tee koskaan loppuun asti. Siinä vaiheessa jos ylös ei pääse enää nopeasti niin lopetat. Yrität ensin nostaa sarjamäärää vaikka 10 sarjaan yhdessä treenissä ja sen jälkeen kokeilet tehdä uuden sarjaennätyksen. Veikkaisin että jos aloitat 5x5 leukaa ja parin kuukauden sisällä saat 10x5 leukaa niin kyllä se maksimi on noussut.

Ne tais siellä sivuillakin sano että myötäotteella, koska ottaa paremmin selkään. Mutta jos haluat kasvattaa enemmän vastaote leukoja niin voihan sen niinkin. Ite teen nyt vastaotteella, ja jonkun ajan päästä alan tekee myötäotteella(koska paljon vaikeempi mulle.)

Tämähän vaikuttaa kiinnostavalta ja voisi melkein ottaa seuraavaan kiertoon tämän systeemin. 1.5kk sitten painon ollessa 108kg meni vastaotteella 10 leukaa. Myötäotteella todennäköisesti menisi joku 5-6. Tätä voisi kokeilla sijoittaa nykyiseen 1-jakoiseen.

Treeni 1a:

Etukyykky 4x6
Alavinopenkki 3x6
Lat pulldown 3x8 Tämän tilalle tulisi tämä leuanveto ohjelma
military press 4x6
hauis suoralla tangolla 3x8
voimapyörä 4x15-20

Treeni 1b

Maastaveto: 4x6
Dippi: 3x6
kulmasoutu kp: 3x8
Voisiko tähän väliin ottaa tuon leuanvedon tällä ohjelmalla?
Pystypunnerrus kp: 4x6
hauis kp: 3x8
vatsat koneessa : 4x15-20

Mitä mieltä onnistuisiko tällä systeemillä tän ohjelman läpivienti? Kärsiikö tehdä tossa treeni 1b tuo kulmasoutu sekä leuat.

Noh vastaan itselleni... Tänään testasin myötäotteella leuat. 7 meni hikisesti, mutta sain kuitenkin jarrutettua alastuloa jonkin verran. Miten hidas tuo negatiivinen vaihe pitäis olla että saisi latseihin parhaan tuntuman?

Lähden kokeilemaan tätä seuraavaan kiertoon kun ens viikon kevyt viikko on ohi. Teen leuat tuossa ylläolevassa järjestyksessä, mutta treeni 1b:ssä dipin jälkeen ja siihen väliin pysty kp ja sen jälkeen vasta kulmasoutu kpllä. Kerron sitten miten kävi..

3 viikko alkoi tänään ja tässä hieman pohdintaa. Muuten kulkee hyvin, mutta treeni 1b;ssä vedon jälkeen on leuat aika tuskaisia... Vielä oon saanu vedettyä ohjelman mukaan mutta ei mitään kevyttä ole ollut. Treeni 1a leuat kulkee hemmein hyvin.

Mietin että toimiskohan tää systeemi, jos tekisin nuo leuat joka toisessa treenissä eli aina 1A treenissä? Tuleeko sitten liian harvoin vedettyä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vastaus tulee myöhässä, mutta kyselen tässä itselleni myös samalla vähän vinkkejä. Mä aloitin tällä tällä viikolla ja heivasin nyt tämän 6 viikon ajaksi kulmasoudun pois ja teen kolmesti viikossa leuanvetoa leveällä myötäotteella. Leuanvetotulosta pitäis saada ylöspäin ja tuskinpa mun kroppa siitä pahasti kärsii jos vetelen vaan leukoja 6 viikkoa. Hinkataanhan niitä G6:kin joka kerta.

Eli: Mä teen itse ihan selkeyden vuoksi joka treenissä tuon leuanvedon, ettei tarvitse pohtia mikäköhän viikko ja treeni on menossa.

Ok. Kokeilemme noin. Palaan tähän syksymmällä.

Tuo ei sitten sopinu muun treenin lomaan, mutta tehny suurinpiirtein ohjeen mukaan kerran kaksi viikossa tuollasta 30-40 toiston settiä. Enkka noussut kahdeksaan...

Ei silti, selällä niskan taakse saan jo tuon kymmenen, pikkuhiljaa paranee. Villi viekkaus, että tuollasta kahden lisäystä tulee per vuosi.

Lähti testiin samalla kun diettaus alko. Voi vaikka toimiakin, kun massa pienenee samalla :D
Alkutilanne 7 myötäotteella, paino 112kg

Edit. Voiskohan tää sama toimia penkkipunnerrukseen?

Minulla on 2-jakoinen ohjelma salilla. Ma(Hauis, Selkä, Olkapäät), Ti(Rinta, Ojentaja), To(sama kuin ma), Pe(sama kuin ti) salipäivät. Saiskohan tuota ohjelmaa ängättyä enää mihinkään väliin silleen että tuosta ohjelmasta olisi vielä hyötyäkin? Vai joudunko muuttamaan saliohjelmaa? Ideoita? Jokatapauksessa leuanveto on saatava nousuun. Aikaa on 8 viikkoa.

Olen nyt vajaa neljä viikkoa tehnyt tätä, mutta tulokset eivät täysin vastaa odotuksiani :(. Kolme kertaa jäänyt treenit välistä, mutta korjasin asian tekemällä kolmosviikon kaksi kertaa.

Tulokset siis 7 > 10. Heilumatta hartialevyisellä myötäotteella tehtynä. Tällä vauhdilla ei päästä 20 leukaan parissa viikossa. Mutta ei se mahdottomuus ole :D.

Kesällä sitten supertreeniä kun pääsee joka päivä vetämään leukoja :rock:.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom