Hyppyripeppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pexi84
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
40
Eli pohjustusta tälle

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?p=2622320#post2622320

Tuonkin ja monen muun voisi laittaa yleiselle puolelle, tuntuu että punttimimmejen monet threadit on niin mielenkiintoisia, että haluaisi itse vastata niihin:D

Eli, onko täällä myös kollejakin joilla on tuollainen hyppyriperse:)? Itellä ottaa hyvin osumaa kyykyissa ja mavessa, aina treenin jälkeisenä päivänä erittäin kipeä:D
Saan monesti kuulla tätä kavereilta/muijalta "hitto sul on iso/pyöreä perse". Toki reidet saa myös osumaa, niistä löytyykin keskustelua muissa threadeissa.

Minun mielestäni takapuoli ei voi olla liian iso lihaksiltaan, mitä mieltä muut?

Löytyypi. Voi ehkä joutua syvistä kyykyistä tai geeneistä ja läskin kertymisestä persuksiin. Kyllä iso perse on kivan näkönen, mutta hankaloittaa vaatteiden ostoa.

T-nationia eilen selailin, niin siellä taidettiin todeta, että se hyppyriperse voi johtua myös kireistä lonkankoukistajista :D

Mulla on ainakin ne.

Jos "hyppyriperse" johtuu kireistä lonkankoukistajista, ei silloin ole mikään hyppyriperse vaan notkoselkä.

Jos "hyppyriperse" johtuu kireistä lonkankoukistajista, ei silloin ole mikään hyppyriperse vaan notkoselkä.
Totta.

Sitten asiaan. Mun mielestä kunnon kyykkyperäsin on naisella ehdottoman hyvä juttu. Miehellä tiukka ja lihaksikas perse on hyvä, mutta sellainen liian iso ns. hockey-perse eli luistelijaperse ei ole enää kovin esteettinen IMO. Kattokaa vaikka jotain pikaluistelijoiden perseitä, niin onhan ne nyt ihan epäsuhtaisen kokoisia muuhun vartaloon nähden. Eli rajansa kaikella, kannattaa wörkata äässiä, mutta ei epätasapainossa muun lihaksiston kanssa. Varsinkin selän pitää olla iso, jos persekin on iso, muuten näyttää tyhmältä (ja reidet tietenkin myös, mutta isoa persettä ei varmaan saa edes hankittua ilman että reidet kasvaa samalla).

Edit: mun perse on kyllä liian luiseva ollakseen hyppyri. Takakyykky ottaa ainakin mulla parhaiten perseeseen, joten sitä vaan lisää, niin ehkä jonakin päivänä meitsiltäkin löytyy ihka oikea hyppyriperse. :thumbs:

Mulla läskiperse, mutta muodollisesti tottakai hyppyriperse, joka on ansaittu raskailla kyykyillä. Onhan tuo pylly saannut kiinteämpää ja pyöreää muotoa viimeisen kahden vuoden aikana, kun kyykkypaikalla on tullut ravattua.

Tästä oli joskus yhdessä toisessa threadissa juttua, ja todettiin, että joillakin muijilla voi olla tuollainen kiinteämpi hyppyriperse ilman mitään sen kummempaa urheilua. Joillain naisilla taas sellaista hyvännäköistä pyöreää muotoa ei tule, vaikka oltaisiin piirinmestareita jokaisessa urheilulajissa.

Mulla läskiperse, mutta muodollisesti tottakai hyppyriperse, joka on ansaittu raskailla kyykyillä. Onhan tuo pylly saannut kiinteämpää ja pyöreää muotoa viimeisen kahden vuoden aikana, kun kyykkypaikalla on tullut ravattua.

Tästä oli joskus yhdessä toisessa threadissa juttua, ja todettiin, että joillakin muijilla voi olla tuollainen kiinteämpi hyppyriperse ilman mitään sen kummempaa urheilua. Joillain naisilla taas sellaista hyvännäköistä pyöreää muotoa ei tule, vaikka oltaisiin piirinmestareita jokaisessa urheilulajissa.
No perkele, salettiin tulee naiselle kuin naiselle hyvä pylly, kun vaan treenaa kunnolla. Näytä mulle esim. yksikin huipputason pituushyppääjä tai pikajuoksija, jolla ei ole kunnon hyppyripersettä. Vai onko niillä kaikilla sitten se hyvä pyllygeeni?

No perkele, salettiin tulee naiselle kuin naiselle hyvä pylly, kun vaan treenaa kunnolla. Näytä mulle esim. yksikin huipputason pituushyppääjä tai pikajuoksija, jolla ei ole kunnon hyppyripersettä. Vai onko niillä kaikilla sitten se hyvä pyllygeeni?
72826-961920.jpeg

Siinä Nyströmin siskokset.

Kelly_Sotherton.jpg

Seitsenottelija Kelly Sotherton. Keihäs tuossa hiukan hämäävästi, mutta huomaahan, että tuollasia äässejä on kadut täynnä, ei mikään uniikki.

European+Athletics+Indoor+Championships+Day+BXymRRSrvOml.jpg

Ja viimeisenä Belgialainen Eline Berings (per... selkä kameraan), jonka lajina on pika-aitajuoksu. Ei tämäkään saisi kadulla päätä kääntymään sen enempää kuin 90% muista äässeistä.

Onhan se totta, että hyvä perse on urheilijanaisilla enemmän sääntö kuin poikkeus, poislukien kuulantyöntäjät yms, mutta on joukossa niitäkin perseitä, jotka eivät erot tavallisen kaduntallaajan vastaasta. Tiedän myös henkilöitä, jotka harrastavat urheilua ja ovat muuten ihan solakoita vartaloltaan, mutta takapuoli on sellainen litteä, mitäänsanomaton.

E: Ja löytyy noita enemmänkin, kun jaksaa etsiä.

Mulla on perse kaukana hyppyriperseestä, tosin nykyään tulee perslihat mukavasti kipeeksi kyykyn ja varsinki maven jälkeen, eli jospa se tästä rupee kasvamaan :) Ei tietenkää tavotteena oo mikää hirveen iso äässi.

Naisella sellanen muodokas, pyöreä kyykkyperse on hyvä juttu, ei tietenkää mikää läskiperse..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

noi nyt on saleen treenannut kaikkea muuta kuin persettä päin.

CP neuvoo:

Q: I'm a 24 year old female who's thinking of entering my first figure competition. The problem is I have a flat butt, and it seems to get worse when I diet down. Any exercise suggestions for building a rounder, fuller set of glutes?

A: Follow Jennifer Lopez's diet. No, I'm kidding. As far as exercise prescriptions go, try this tri-set:

Full squats x 6 reps

Rest 10 seconds

Lunges x 12 per leg

Rest 10 seconds (use this time to retrieve your spleen from under the seated calf machine)

Dumbbell deadlifts x 25
It'll be a week before you can sit on the toilet again without pain!

image025.jpg

Itse kyllä pyrkisin rakentamaan naisten pyllytreenit prässin ja sjmv varaan (harva nainen jaksaa kyykäillä) . Treenin loppuun/alkuun vaihdellen sitä naistenperse konetta lisäksi.

Jaahas, nytkö mennään jo samaan jaaritteluun kuin monasti aiemminkin, eli pitäiskö naisten reenata persaustaan erilailla kuin miesten.

Lyhyt vastaus: Ei pidä. Samat lihat siellä on kuin miehilläkin. Jos se perse ei kyykkimällä ja vetämällä kasva, niin sitten kyykitään ja vedetään liian pienin painoin tai ei syödä riittävästi. Tieten sinne persauksen ylä/ulkoosastoon voidaan sitä reeniä kohdistaa loitonnuksin ja luistelukyykyin, mutta kyllä ne pienemmätkin pakaralihat työtä tekee nuissa kyykyissä ja vedoissakin.

Ysikymppisellä kyllä kelpo huomio väliin, reverse hyperssi tuntuu olevan turhan unhoitettu liike normitreenareiden keskuudessa. Loistava harjoitus koko takaosaston harjoitteluun sekä voimailu että "muotoilu" mielessä, huolto hommia unhoittamatta.

Harva nainen jaksaa kyykkäillä? Saisko jotain otantaa tähän?

Harva nainen jaksaa kyykkäillä? Saisko jotain otantaa tähän?
En mä oo ainakaan tähän päivään asti tainnut nähdä kuin kuin yhden käden sormilla laskettavan määrän naisia jotka ois salilla kyykkyä tehny. Kaikenlaista lähentäjä/loitontajalaitetta olenkin sitten nähnyt veivattavan ihan helvetisti.

Tosin eipä kyykkypaikat yleensä kovin varattuja ole ollut miestenkään osalta :D

En mä oo ainakaan tähän päivään asti tainnut nähdä kuin kuin yhden käden sormilla laskettavan määrän naisia jotka ois salilla kyykkyä tehny. Kaikenlaista lähentäjä/loitontajalaitetta olenkin sitten nähnyt veivattavan ihan helvetisti.

Ehkä ne eukot kyykkääkin naisten puolella? Mä en prässiä pysty tykeen, mut kyykky, askelkyykky ja sjmv kuuluu ohjelmistoon kyllä. Ja meidän salilla naisten puolella kyykkypaikat on kyllä aktiivisessa käytössä.

Mulla on aina ollu hyvä perse, vaikka on se kylläkin kasvanut treenin myötä vielä paremmaks.

Kieltämättä ihan vakuuttavaa evidenssiä. Mutta väitän kyllä edelleen, että kyllä noidenkin tyttöjen persaukset sais kasvamaan, kun vaan kyykkäis niin perkeleesti. Eri asia sitten, olisko se enää lajin kannalta tarpeellista.
Ysikymppisellä kyllä kelpo huomio väliin, reverse hyperssi tuntuu olevan turhan unhoitettu liike normitreenareiden keskuudessa. Loistava harjoitus koko takaosaston harjoitteluun sekä voimailu että "muotoilu" mielessä, huolto hommia unhoittamatta.
Mikä liike toi on? :confused:

Ollaan käyty sit vähän eri tyyppisillä saleilla :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom