protsku sanoi:
Ylioppilaslehden haastattelussa eräs käyttäjä kertoo miten 0,1 gramman annoksesta tuli 2-3 grammaa päivässä.
Eli jos 5 euron päiväannoksesta tulee muutamien kuukausien sisällä 150 euron menoerä joka päivä niin sen tietää mistä rahat joutuu hankkimaan.
saa olla kyllä tosi nälkäinen kaveri jos muutamassa kuukaudessa vetää parin gramman päiväannoksia. silloin on ainakin jo pakko vetää hihaan, sillä parin pirigramman nenään imeminen on tosi tuskaista touhua. en ole ikinä nähnyt näin nopeaa nistiytymistä. ja minulla on usean vuoden omakohtaisia kokemuksia "huumemaailmasta".
ja jos et joka päivä käytä, vaan esim. viikonloppuisin, niin miksi se toleranssi nousisi? ei ymmärrä. sitäpaitsi amfetamiini ei maksa puoliakaan arviostasi. ainakaan etelässä. eli ei se menoerä nyt niin iso ole.
protsku sanoi:
Ja ei tietenkään voida puhua mistään viihdekäytöstä siinä vaiheessa kun jokainen "trippi" on potentiaalisesti matka tuonelan porteille.
mikä helvetin trippi? okei, se oli lainausmerkeissä, mutta siltikin.
ja mikä potentiaalinen matka tuonelan porteille? väitän, että on fyysisesti lähes mahdotonta vetää niin paljon piriä nenään, että siihen kuolisi; niin paljon se sattuu. eli on pakko vetää suoneen, jos aikoo kuolettavia annoksia ottaa. (ja aika torspo saa silloinkin olla, neljä-viisi grammaa piriä on semmoinen mälli, että saa olla jo melko iso ruuttakin) yritän tällä nyt sanoa, että aika monet kynnykset on ylitetty ja viihdekäyttö unohdettu jo aikoja sitten siinä vaiheessa kun ollaan likimainkaan mitään vaarallisia annoksia.
on tullut täysin selväksi tähän mennessä, ettei sinulla ole pienintäkään käsitystä huumausaineista, niiden käyttäjistä tai käytöstä, mikä sinulle suotakoon,mutta ei ehkä kannattaisi niin isoon ääneen huudella täyttä mutua.
protsku sanoi:
Viihdekäytön glorifioinnin sijasta kannattaisi käydä katsomassa luurangon laihaksi riutuneita kroonikkonistejä hoitolaitoksissa.
joo, tai tutustua asioihin muutenkin kuin ylioppilaslehden kautta. :jahas:
itse en pyri glorifioimaan mitään päihdettä tai niiden käyttöä, mutta turha niitä mielestäni on demonisoidakaan.
jugga sanoi:
viihdekäyttö on mahdollista silloin kun ihmisen muu yhteiskunnallinen ja sosiaalinen konteksti on kunnossa. Silloin kun muita henk.koht. ongelmia lähdetään hoitamaan millä tahansa päihteellä niin syöksy todennäköisesti jyrkkenee.
tämän olen täsmälleen näin havainnut olevan, omakohtaisesti ja tuttavien kautta. lähes jokaisella nistillä, jonka olen tuntenut, on se todellinen ongelma ollut joku muu kuin päihteen liikakäyttö. toki se päivittäinen kaman vetäminen ei auta asiaa ollenkaan...