Huumevalistusta nuorille, auttakaa

joo siihen pilveen lisätään semmosta lannoitetta, että sen polttaminen saa haluamaan heroiinia. :jahas:

:david:

Arvasin että joku hippi tulee vinoilemaan. Ei pilvenpoltossa sinällään mitään vaarallista ole, mutta monesti käy niin ettei se kohtapian enää olekkaan niin vitun siiiiiistiä ja coolia joten vaihdetaan ainetta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No se on sitten käyttäjän vika jos ei osaa vetää rajoja. Ihminen on typerä jos ei tajua, että amfetamiinin viikottainen käyttö ei ole okei. Tähän vaikuttaa myös suuresti ja varmaan eniten se, että mistä ne päihteet ja muut huumeet hankkii.

Meillä kävi koulussa joku huumepoliisi, oliskohan ollut Torsti itse.
En muista mitä siellä puhuttiin, mutta siinä ohessa se kertoi yksityiskohtaisesti
miten vedetään ränniin oikein ja muita käyttötapoja.
Ainakin se mystiikka katosi aiheen ympäriltä.

Olisi hyvä antaa nuorille luettavaksi ja saarnata enemmän siitä miten ongelmakäyttäjäksi ajaudutaan.
Oli kyseessä sitten alkoholisti tai narkki niin ei se perimmäinen syy ikinä ole se ensimmäisen kaljapullon tai jointin tuoma taivaallinen kokemus vaan jotain ongelmaa aineilla yritettään ratkaista (tai yleisemmin ehkä paeta)

Olen samaa mieltä. Huumeitahan käyttävät nimenomaan nämä moniongelmaiset ihmiset. Suurimmalla osalla varmasti taustalla masennusta, sosiaalisten tilanteiden pelkoa yms. mielenterveydenhäiriöitä. Ns. normi ihmiset pystyis varmasti käyttämään huumeita siinä missä alkoholiakin -ilman sen suurempaa addiktiota. Toisaalta Enpä itse kaipaa tähän maahan yhtään päihdettä lisää. Toivottavasti nykyään on jo luovuttu 80- ja 90-luvun huumevalistuksesta. Esim. diskossa piikki takamukseen ja ko. henkilö on koukussa =asiakas. Tai jaetaan ilmasia huumeita...tai kuoritaan itteä veitsellä kun luulee olevan omena tms tms

Toivottavasti nykyään on jo luovuttu 80- ja 90-luvun huumevalistuksesta. Esim. diskossa piikki takamukseen ja ko. henkilö on koukussa =asiakas. Tai jaetaan ilmasia huumeita...tai kuoritaan itteä veitsellä kun luulee olevan omena tms tms

Ei hitto muistan nää. Peruskoulussa kun olin, niin samaa scheissee jauhettiin. Joku piikittää sua niin oot koukussa koko loppuelämän :D Osa niistä jutuista oli kyl niin jotain keskiajan alkemiaa, et ei mitään järkeä.

Meil kävi intissä kyllä sellanen huumevalistaja, jol oli jutut tyylii, joku imatralaine kaveri oli kerran polttanu pilvee, ja tavannu venäläisen 15 vuotiaan tytön jonka kanssa se ol alkanu seurustelemaan, ja sitte se oli sen vähän ajan päästä nähny, ja se oli vetäny nii vahvaa venäläistä heroiinia, että se joutu ruuttaamaa sitä teräksisellä ruiskulla, ku muoviset pamahtaa halki, nii helvetin vahvaa heroiinia, että sitä ei muoviruutalla neulanläpi sullota suoneen. Ja varotti, että pojat, elkää käyttäkö huumeita, ja älkää sekaantuko venäläisii tyttöihi ku ne kaikki hankkii vaa suomalaisii miehii asiakkaiksi huumerinkeihin.

:david:

Arvasin että joku hippi tulee vinoilemaan. Ei pilvenpoltossa sinällään mitään vaarallista ole, mutta monesti käy niin ettei se kohtapian enää olekkaan niin vitun siiiiiistiä ja coolia joten vaihdetaan ainetta.
Joo eihän se kovin vaarallista ole. 2tapausta tiedän jossa se on laukaissut psykoosin joka nyt ei oo mikään leikinasia. Tapaukset joiska ex kaverini ovat lähteneet kaikki liikenteeseen on ollut pilvi jonka jälkeen sitten vaihdetaan vähän kovempiin. Huumemyönteisyys on se avainasia mikä muuttaa niitä näkemyksiä.

Joo eihän se kovin vaarallista ole. 2tapausta tiedän jossa se on laukaissut psykoosin joka nyt ei oo mikään leikinasia. Tapaukset joiska ex kaverini ovat lähteneet kaikki liikenteeseen on ollut pilvi jonka jälkeen sitten vaihdetaan vähän kovempiin. Huumemyönteisyys on se avainasia mikä muuttaa niitä näkemyksiä.
Olen itse parasta aikaa englannissa vaihdossa ja huumekulttuuri nuorison piirissa on kylla aivan eri kuin suomessa. Monet kavereistani on polttanut pilvea vuosia noin 1-2 jointin paivatahtia! Voin sanoa etta kylla sen jo huomaa nakee paalleppain! Jarki on lahtenyt kokonaan, muisti on erittain huono, aivot ei toimi, liikkeet hidastunut eli kylla se vaarallista on jos elamantapana polttaa! Sitten taas on kavereita kun polttaa jointin tai pari viikonloppuisin niin ei niista taas huomaa yhtaan mitaan, eli kohtuu kaytolla en usko olevan paljoakaan haittavaikutuksia:kippis1: Totta on etta kun miedommasta aloittaa niin helposti ajautuu vahvempaan ja vahvempaan kun on jo tullut "huumemyonteiseksi"
Sorry :offtopic:

Minä kertoisin suoraan lapsille että pilvi ei tapa tai ole kovin hirveä juttu jos sitä kokeilee/käyttää kohtuullisesti. Sanokaa että se on laitonta, ja jos jäät kiinni niin olet kusessa. Mutta älkää kertoko että pilvi on "pahasta", kyllä suurin osa teineistä tietää totuuden.

Totuushan on se että hamppu, samoin kuin viina on myrkkyä jonka liiallinen käyttö on vaarallista/tyhmää. Mutta, jos juot pari saunabissee et ole juoppo, ja jos poltat jointin joskus kavereiden kanssa, et ole narkkari.

Olen itse parasta aikaa englannissa vaihdossa ja huumekulttuuri nuorison piirissa on kylla aivan eri kuin suomessa. Monet kavereistani on polttanut pilvea vuosia noin 1-2 jointin paivatahtia! Voin sanoa etta kylla sen jo huomaa nakee paalleppain! Jarki on lahtenyt kokonaan, muisti on erittain huono, aivot ei toimi, liikkeet hidastunut eli kylla se vaarallista on jos elamantapana polttaa! Sitten taas on kavereita kun polttaa jointin tai pari viikonloppuisin niin ei niista taas huomaa yhtaan mitaan, eli kohtuu kaytolla en usko olevan paljoakaan haittavaikutuksia:kippis1: Totta on etta kun miedommasta aloittaa niin helposti ajautuu vahvempaan ja vahvempaan kun on jo tullut "huumemyonteiseksi"

Muistetaan silti, että hatsi ei tee mitään pysyviä muutoksia esim aivoihin ja jollain 1-2 jointin päivätahdilla et kyllä hirveitä haittavaikutuksia saa. Se on kuitenkin aika pieni määrä tätä päihdettä.

Minä kertoisin suoraan lapsille että pilvi ei tapa tai ole kovin hirveä juttu jos sitä kokeilee/käyttää kohtuullisesti. Sanokaa että se on laitonta, ja jos jäät kiinni niin olet kusessa. Mutta älkää kertoko että pilvi on "pahasta", kyllä suurin osa teineistä tietää totuuden.

Juu, ei tämä nykynuoriso ole missään pumpulissa kasvanut. Jos menään suoralta kädeltä jeesustelemaan ja kertomaan "hetilähteehenki-propagandaa" niin silloin menee heti alkuun se vähäkin uskottavuus tosta hommasta. Asioista pitäisi pystyä keskustelemaan kohtuu tosipohjalinjalla. Ja salettihan se on, että iso osuus nuorisosta menee ainakin jossain vaiheessa ko. tuotteen kanssa tuttavuutta ottamaan.

Totuushan on se että hamppu, samoin kuin viina on myrkkyä jonka liiallinen käyttö on vaarallista/tyhmää. Mutta, jos juot pari saunabissee et ole juoppo, ja jos poltat jointin joskus kavereiden kanssa, et ole narkkari.

Lain vastaistahan kannabiksen kanssa törttöily on, sen nyt pitäisi jokaisen tietää. Vaikka monesti pidetään pienenä asiana niin kyllä tuollakin itsensä kuseen saa. Jos ei muuten niin naapurin mummot alkaa pitämään sua vaarallisena rikollisena ja yrittävät soittaa karhuryhmän ratsaamaan. :D Siitä on ainankin tuo aiempi propaganda huolen pitänyt. Omaa mainettakin kannataa ajatella. Liian pienissä piireissä tollaisellakin törttöilyllä voi olla ilkeet vaikutukset.

Jokainen tehköön päätöksensä itse ja eläköön niiden mukaan. Ja kohtuus kaikessa, viinassakin. Tuohan se tän valtion ykkösmyrkky on, kannabista yhtään puolustelematta.

juuri nämä psykoosi tapaukset olivat tälläisia satunnaiskäyttäjiä.

Muistetaan silti, että hatsi ei tee mitään pysyviä muutoksia esim aivoihin ja jollain 1-2 jointin päivätahdilla et kyllä hirveitä haittavaikutuksia saa. Se on kuitenkin aika pieni määrä tätä päihdettä.
kyllä sinne sen gramman saa tungettua jos haluaa, mikä nyt ei ole hirveen pieni määrä enää.

juuri nämä psykoosi tapaukset olivat tälläisia satunnaiskäyttäjiä.

kyllä sinne sen gramman saa tungettua jos haluaa, mikä nyt ei ole hirveen pieni määrä enää.

isoja tapio-viinapulloja voi juoda niin paljon, kuin mahaan mahtuu, mikä nyt ei ole hirveen pieni määrä enää.

ja tuosta psykoosista, oliko siis ihan sairaalahoitoa vaatinut diagnosoitu psykoosi, vai muutamassa tunnissa ohi mennyt pelkotila?

ja tuosta psykoosista, oliko siis ihan sairaalahoitoa vaatinut diagnosoitu psykoosi, vai muutamassa tunnissa ohi mennyt pelkotila?
molemmat tapaukset ovat "pysyviä" psykooseja eli osastolla on tullu vietetty viikko jos toinenkin. En oikein tiedä onko se enemmän sekasin lääkkeiden takia vai sen sairauden.

Toi huumevalistushan on aika ristiriitasta, kun laki sallii viinan, mutta kieltää pilven.

Jos kertoo totuuden pilvestä ja valistaa oikein, on varmaan lain tai ainakin hyvän tavan "rikkonut" jotain sääntöä. Jos taas ei kerro totuttaa asiasta, niin koko valistus- ja opetustyö menee harakoille.

Mitenkähän se opettaja sitten vastais kun pikku Einari kysyy "opettaja, miksi pilvi on laitonta jos se ei ole vaarallista (suhteessa viinaan)?"

Mitenkähän se opettaja sitten vastais kun pikku Einari kysyy "opettaja, miksi pilvi on laitonta jos se ei ole vaarallista (suhteessa viinaan)?"

Jos puhutaan lasten päihdevalistuksesta niin kyllä mun mielestä kannattaa sanoa että ihan kaikki päihteet on vaarallisia. Toinen kysymys onkin sitten se,miten antaa valistusta sillä tavalla, ettei se vaarallisuus juuri ala kiehtoa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom