Huumehörhöt PRKL !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu
Mutta tuon metsästyskortin kanssa saa samalla alibin, voi sanoa että narkki osui sattumalta vain haulikon ja hirven väliin. :D
Sitten tulee lisäksi sanomista vielä siitäkin, että olet yrittänyt ampua hirveä haulikolla :D. Hirven ampuminen vaatii riittävän tehokkaan kiväärin ja tietynlaisten luotien käyttöä, kun se suoritetaan laillisesti. Tarvitsee tietysti olla monta muutakin asiaa vielä tuon lisäksi kunnossa, ennenkuin tuon hirvenkään ampuminen olisi laillista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jälleen tänään kotikulmilla joku V**** huumehörhö ajanut autolla kuin päätön kana ja suoraan vastaantulijan keulaa.
Vetäkööt mun puolesta huumeitaan vaikka kuinka paljon mut pitääkö sitä lähteä sen jälkeen liikenteeseen vaarantamaan muut?
Vielä ajavat lapsien päälle.
Mun puolesta hörhöt jonnekin korpeen vetämään aineitaan ja toivottavasti sen verran ett saavat yliannostuksen,jos ihmisten ilmoille tulevat meukkaamaan niin saunantaakse:curs: .

ei niitä korpeen tarvi viedä vaan saunan taakse..

Minun mielestäni tuo ei ole oikea tapa toimia kaikissa tilanteissa. Joskus se saattaa vain aiheuttaa riitaa ja huonontaa vanhempien välejä lapsiinsa, mikä taas saattaa johtaa niihin todellisiin ongelmiin, kuten huumeriippuvuuteen tai alkoholismiin..

Olet kyllä oikeassa, joten tarkennetaan hieman. Sanoin että huumeiden käytön tulisi loppua kokonaan mahdollisimman ajoissa. Lasketaan tästä nyt pois alkoholi sekä kannabis.

Näiden kahden päihteen käyttö voi hyvinkin pysyä vielä hanskassa jopa alaikäisellä, kunhan vanhemmat ovat siitä tietoisia ja jos käytön hyväksyvät niin tarkkailevat kuitenkin että se pysyy järkevissä rajoissa.

Omat vanhempani suhtautuivat teinivuosina alkoholinkäyttööni mielestäni oikealla tavalla, eli jos näkivät mut ympäripäissä niin ohjasivat nukkumaan ilman älyttömiä raivareita tai himosaarnoja. Näin alkoholia ei tarvinnu nauttia salassa peläten esim. selkäsaunaa, mutta myöskään välinpitämättömiä ei oltu. Pennun tulee tuntea, että hänestä välitetään, se on se tärkein asia.

Sen sijaan jos kullannuppu tulee kotiin psykedeeleissä, piripäissä, kokkelipäissä, essopäissä tai jossain muussa vahvemmassa kamassa, pitäisi mun mielestä apua hakea samantien vaikka jostain päihdeklinikalta.

Ihan turha on raivota että vetäkää vaan sitä kamaa, mutta älkää lähtekö sillon autonrattiin. Kovien huumeiden vaikutuksen alaisena käyttäjän järjenjuoksu on jotain, mitä ei huumeita kokeilematon henkilö pysty edes käsittää.

Joo kyllä känniläisiä enemmän on liikenteessä ja paljon mut ne ei yleensä lähde hullunkiilto silmissä poliisia karkuun,narkit tekee sen AINA !

Tuleehan sitä varmaan pää sekaisin ajeltua "chillisti" mut jos poliisi vilauttaa valoja ja käskee pysähtymään niin silloin Chillisti ajo on kaukana ja sit tapahtuu.

Sinä varmaan olet ollut monesti mukana, kun noin varmasti tiedät asianlaidan...

ps. Hanki aivot

Hienoa, että tuli sentään jotain asiallisiakin kommentteja, eikä pelkkiä saunan taakse tyyppisiä idioottimaisia heittoja.

Sen sijaan jos kullannuppu tulee kotiin psykedeeleissä, piripäissä, kokkelipäissä, essopäissä tai jossain muussa vahvemmassa kamassa, pitäisi mun mielestä apua hakea samantien vaikka jostain päihdeklinikalta.

Joillekin tuntemilleni henkilöille on tehty niin, että on samantien viety päihdeklinikalle ja vieroitukseen vanhempien toimesta, kun ovat jääneet alaikäisenä kiinni amfetamiinin tai essojen käytöstä. Tämä ei ole auttanut asiaa, vaan he ovat menneet samantien sekoilemaan lisää kun ovat päässeet pois vieroituksesta, koska ovat olleet siellä pakosta eivätkä omasta tahdostaan.

Mitä tällaisessa tilanteessa sitten pitäisi tehdä? Se on todella vaikea kysymys, ja joskus voi olla ettei mikään keino auta. Minun mielestäni parasta olisi keskustella asiasta silloin kun lapsi on selvinpäin ja koittaa selvittää syitä päihteiden käyttöön. Asiallisella keskustelulla voisi pyrkiä muuttamaan lapsen omaa asennetta niin, että käyttö saataisiin loppumaan, tai ainakin pysymään kohtuudessa.

Ihan turha on raivota että vetäkää vaan sitä kamaa, mutta älkää lähtekö sillon autonrattiin. Kovien huumeiden vaikutuksen alaisena käyttäjän järjenjuoksu on jotain, mitä ei huumeita kokeilematon henkilö pysty edes käsittää.

Tämä pitää kyllä osittain paikkansa, etenkin joidenkin piripäiden kohdalla, jotka ovat valvoneet jo monta vuorokautta ja todellisuudentaju alkaa ehkä hämärtyä. Mutta eihän kaikki kuitenkaan muutu idiooteiksi vaikka vetäisi mitä, ainakaan en ole itse ikinä ajanut autoa siinä kunnossa, että olisin vaaraksi liikenteelle.

Minun mielestäni tuo ei ole oikea tapa toimia kaikissa tilanteissa. Joskus se saattaa vain aiheuttaa riitaa ja huonontaa vanhempien välejä lapsiinsa, mikä taas saattaa johtaa niihin todellisiin ongelmiin, kuten huumeriippuvuuteen tai alkoholismiin.

Minä olen ainakin tyytyväinen etteivät vanhempani ole puuttuneet päihteiden käyttööni juurikaan. Minusta siihen ei ole aihetta, koska minulla ei ole rahaongelmia, käyn töissä ja opiskelen. Minulla ei myöskään ole mitään päihdeongelmia tai riippuvuuksia. Vanhempani siis tietävät, että poltan pilveä, ja jos he siitä alkaisivat valittamaan niin tulisi vain turhaa riitaa. Ja miksi alkaisivatkaan, ovathan he aikoinaan itsekin poltelleet. Eikä faijanikaan ole miksikään nistiksi päätynyt, oikeastaan aika kauas siitä, nimittäin yliopiston proffaksi.

Anteeksi, mutta :anssi: .

Vääränlainen "vapaamielisyys" voi olla pahimmillaan välinpitämättömyyttä. Vanhemman kuuluu ottaa vastuu lapsestaan, ja tämä tarkoittaa myös sitä, että ollaan valmiita topakasti kieltämään ja sanomaan lapselle ei. Mitä vanhemmaksi ja järkevämmäksi lapsi kasvaa, niin sitä enemmän tietysti täytyy luottaa ja antaa vapauksia. Huumeiden käyttö ei mielestäni ole "oma asia", sillä se vaikuttaa tavattomasti kaikkiin ihmisiin huumeidenkäyttäjän rinnalla.

Liian usein vanhemmat ovat lapsensa kavereita, pahimmillaan ostavat viinat ja tupakat 13-14 vuotiaalle. Vituttaa aina kun joku mukaliberaali hippi kehuu olevansa lapsensa paras kaveri. Vanhemman ensisijainen tehtävä on kuitenkin olla vanhempi, auktoriteetti ja esikuva lapsen elämässä.

Toinen ääripää voi kylläkin olla liika kontrollointi, jossa lasta kasvatetaan pumpulissa eikä tälle anneta mitään valmiuksia elämää varten. Kaikista asioista täytyy pystyä keskustelemaan avoimesti, ja tietysti lapselle täytyy selittää, että miksi näin on rationaalisesti.

Anteeksi, mutta :anssi: .

Sinähän saat tietysti olla ihan mitä mieltä haluat, minä olen kuitenkin eri mieltä.

Tottakai vanhempien pitää välittää lapsistaan, mutta minun ja monen kaverini kohdalla liberaali kasvatus on toiminut oikein hyvin. Eikä se minun mielestäni tarkoita tosiaankaan sitä, ettei välittäisi. Itse olen ainakin todella tyytyväinen saamaani kasvatukseen, enkä voi moittia vanhempiani oikeastaan mistään.

Ei sellanen "älkää koskeko huumeisiin" kasvatus mitn auta. Jos on käyttääkseen ni sit käyttää. Kaikki lähtee niin itestä.

Sinähän saat tietysti olla ihan mitä mieltä haluat, minä olen kuitenkin eri mieltä.

Tottakai vanhempien pitää välittää lapsistaan, mutta minun ja monen kaverini kohdalla liberaali kasvatus on toiminut oikein hyvin. Eikä se minun mielestäni tarkoita tosiaankaan sitä, ettei välittäisi. Itse olen ainakin todella tyytyväinen saamaani kasvatukseen, enkä voi moittia vanhempiani oikeastaan mistään.

Ei kaikista juoppojenkaan lapsista tule juoppoja, mutta tilastollisesti nostaa kyllä riskiä reilusti. Ja kuinka liberaali kasvatuksesi nyt sitten loppujenlopuksi on ollutkaan?

Ei sellanen "älkää koskeko huumeisiin" kasvatus mitn auta. Jos on käyttääkseen ni sit käyttää. Kaikki lähtee niin itestä.

En allekirjoita tätäkään. Kaikki ei todellakaan lähde itsestä, vaan kasvatuksella ja ympäristöllä on aivan kriittinen merkitys. Ihminen tekee toki päätöksensä itse, mutta perustuen niihin näkemyksiin, joita hän on elämänsä aikana hankkinut.

Mitä tarkoitat "älkää koskeko huumeisiin" kasvatuksella? Jos tarkoitat sitä pelotteluun ja tietämättömyyteen perustuvaa perinteistä peruskoulu-meininkiä niin olen samaa mieltä. Sen sijaan faktoihin perustuvaa valistusta ei voi olla liikaa. On vähän eri asia, jos joku tiedemies heittää faktaa pöytään kuin kuulopuheisiin perustuva mutuilu jollain internet-foorumilla.

Ei kaikista juoppojenkaan lapsista tule juoppoja, mutta tilastollisesti nostaa kyllä riskiä reilusti. Ja kuinka liberaali kasvatuksesi nyt sitten loppujenlopuksi on ollutkaan?

Mielestäni juuri sopivan liberaali. Pilvenpoltosta ja ryyppäämisestä ei ole pahemmin valitettu, mutta jos olen ollut alaikäisenä vaikka todella kännissä, on asiasta kuitenkin mainittu.

Ei se tiukka kieltäminenkään toimi läheskään aina esim. 16 vuotiaaseen. Eikä lasta voi kuitenkaan sulkea loppuelämäkseen vieroitukseen. Jos se lapsonen todella haluaa niitä huumeita tai viinaa vetää, niin sitä voi olla lähes mahdotonta estää. Kuten siinä aikaisemmassa postissani mainitsin, niin vieroituksesta lähdetään valitettavasti usein sekoilemaan vaan lisää.

Jos tarkoitat sitä pelotteluun ja tietämättömyyteen perustuvaa perinteistä peruskoulu-meininkiä niin olen samaa mieltä. Sen sijaan faktoihin perustuvaa valistusta ei voi olla liikaa.

Tästä olen kyllä samaa mieltä. Tai ei sitä valistusta nyt ihan koko ajan tartte sentään tuputtaa.

En allekirjoita tätäkään. Kaikki ei todellakaan lähde itsestä, vaan kasvatuksella ja ympäristöllä on aivan kriittinen merkitys. Ihminen tekee toki päätöksensä itse, mutta perustuen niihin näkemyksiin, joita hän on elämänsä aikana hankkinut.

Mitä tarkoitat "älkää koskeko huumeisiin" kasvatuksella? Jos tarkoitat sitä pelotteluun ja tietämättömyyteen perustuvaa perinteistä peruskoulu-meininkiä niin olen samaa mieltä. Sen sijaan faktoihin perustuvaa valistusta ei voi olla liikaa. On vähän eri asia, jos joku tiedemies heittää faktaa pöytään kuin kuulopuheisiin perustuva mutuilu jollain internet-foorumilla.

Omat vanhemmat harjottanu "jos kosket huumeisiin ni tapan sut" - tyylistä pelottelua. Täysin samaa mieltä tuosta faktoihin perustuvasta valistuksesta. Sitä kaipaisin lisää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom